Lennukas tulevikuidee: lennuväli otse Stockholmi südalinnas
veigo
veigo
15. juuli 2015 10:48

Londoni Bartletti Arhitektuurikooli tudeng Alex Sutton on oma lõputööks välja pakkunud idee tuleviku lennuväljast, mis toob lennuvälja maandumis- ja õhkutõusmisrajad otse linna südamesse. Suttoni nägemuses ei juhtuks see meist üldsegi kaugel – tema visiooniprojekt kannab nime Stockholm City Airport/Airport City.

Suttoni lennujaama kavand lähtub eeldusest, et aastaks 2030 nõudlus lennureiside järgi kahekordistub ja jätkab edaspidi eksponentsiaalset kasvu. Rahuldamaks nõudlust ja kasutamaks ära lennuväljade tähtsust regionaalse majandusarengu sisukohast, võiks just Euroopa ühe kõige kiirema kasvuga linn Stockholm kujuneda testibaasiks, kus rajatavas linnaosas asuksid lühikesed maandumsirajad, väikesed terminalid ja pagasikäitlemissüsteemid otse linna keskel kontorite, elukvartalite ja kultuuriehitiste vahel.

Sutton kirjeldab, et tema poolt väljapakutud visiooni teostamisele aitab kaasa digitaaltehnika areng. Personaalset digipagasit saab ära anda juba lennujaamast eemal, automaatne süsteem toimetab selle ise lennujaama õigesse väravasse, kus see lennukisse laaditakse.

Lennukite maandumis- ja õhkutõusmisrajad oleks tõestetud tänavate ja veeteede kohale. Et lennukeid liigutatakse radadel automaatika abil, läheb lennukimootoreid vaja ainult maandumisel ja õhkutõsul. Lennujaama saabumine ja lahkumine toimub automatiseeritud personaalse kiirtranspordi abil (Personal rapid transit – PRT).

Suttoni visioon viia lennuväli kesklinna on kahtlemata ambitsioonikas, kuid mitmete oluliste küsimuste kohta on infot siiski vähevõitu. Näiteks kuidas lahendatakse kesklinnas lennuliiklusega kaasnev müra ja saasteprobleem. Üheks põhjuseks, miks lennujaamad asuvad linnadest eemal, on ka soov vältida ootamatuid keeristuuli. Kesklinna hoonete vahel on neid keerulisem vältida. Selged pole ka turvalisusega seonduvad küsimused.

Allikas: Dezeen.com

See on ikka täiesti ulme ja ebatõenäoline idee, et lennukid niimoodi majade vahel õhku tõusma ja maanduma hakkaksid. Mõtlesin ka kohe müra ja saate peale, mille lahendamist ma küll praegu kuidagi ei suuda näha. Samuti väikseimagi õnnetuse puhul võib ohvrite arv olla kordi suurem, kui lennuk peaks sealt trampliinilt mööda sööstma majadesse või inimesi täis tänavatele nagu neil piltidel.

0
0

Samas mängitakse praegu päris hoolsalt ideedega, kus lennujaam toimikski nagu üks suur konveier. Lennukid ei liigu mitte paljudesse erinevatesse väravatesse, vaid üksteise järel nagu tootmisliinil - väljaminek, koristamine, pealeminek. Kuid lennuväljadel, kus tunnis maandub 100+ lennukit, siis isegi kui see süsteem mingil moel toimima saadakse, jääb ikka liiga palju lahtisi otsi.

0
0
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased