
Türgi tsiviillennundusamet täiendas hiljuti hiljuti lennuohutusreegleid, mis puudutavad reisijate maandumisjärgset käitumist ja lennukist väljumist. Reeglid on mõeldud kõigile Türgi lennufirmadele, kuid Turkish Airlines oli esimeste seas, kes jagas pardameeskondadele välja uuendatud instruktsioonid.
Reeglimuudatus sätestab, et reisijad, kes tõusevad püsti, avavad pagasiriiuli või liiguvad lennukis enne turvavööde avamise rohelise märguande süttimist, riskivad mitte ainult hoiatuse, vaid nüüd ka reaalse rahatrahviga.
Nõue turvavööd mitte avada kuni lennuki täieliku peatumiseni on iseenesest kehtinud kogu aeg, aga pea alati leidub mõni närvilisem kaaskodanik, kes kohe, kui lennuki rattad on maandumisrada puudutanud, kargab istmelt pagasiriiuli kallal askeldama nagu Duracelli jänes. Nüüd võib selline tegevus lõppeda tühjema rahakotiga.
Maandumisjärgne teade lennukites on nüüd selline:
Esialgu pole selge, kas või kuidas Turkish Airlines, Pegasus või teised sealsed lennufirmad kavatsevad ohutusnõuete eirajaid ka reaalselt trahvida või kui suured trahvisummad välja kirjutatakse, aga Türgi lennufirmadega reisides on pahanduste vältimiseks reisisaatjate närvikava ilmselt mõistlikum mitte kontrollida.
Miks selline reeglitäiendus? Täpset põhjust pole teada, aga üldiselt on kõikjal maailmas ohutusnõudeid eiravate reisijate arv kasvanud ja lennufirmadel on aina raskem hoida teenindust ja ohutust tasakaalus. Intsidentide tõenäosus on suurim just maandumisjärgses faasis. Türgis loodetakse, et rahatrahvioht aitab inimestel oma käitumist paremini kontrolli all hoida.
Arvatavasti tervitatav ettepanek, sest isegi olen näinud kümneid ja kümneid kordi, kus mõned haaravad kotid ja pagasiluugid kohe lahti, kui maandub. Vaesed stujardessid peavad samuti kümneid kordi juba ühel lennul olevaid tegelasi manitsema, et palun istuge maha, kuid osad lihtsalt ei saa sellest aru ja ikka seisavad püsti.
Kõige konkreetsemad stjuardessid olid Ukrainas enne sõda SkyUp-is. Rämedalt kõvasti ja väga ähvardaval toonil ukraina ja vene keeles tehti selgeks, et põhimõtteliselt saad vastu lõugu, kui KOHE maha ei istu. Töötas. Ju nad olid kõvasti praktiseerinud, sest peale maandumist oli pool lennukit püsti.