Viimased kommentaarid

Hea on lisada müügikuulutusele ka lennu alguskoht, vahemaandumised, nimevahetus ja lõpuks ka hind.

Hei

Vaadata võid nendelt saitidelt:
https://www.fly4free.com/flights/flight-deals/europe/
https://travelfree.info/
http://www.secretflying.com/euro-deals/
Viimase hetke pakkumisi tulnud Kuubale, Dominikaani, Malediividele jne.

Pistikupesad riikide kaupa leiab siit: http://www.iec.ch/worldplugs/list_bytype.htm
Sri Lankalt tasub osta puidust käsitööesemeid, kunsti, riideid ja kindlasti huvitavaid maitseaineid.

  • DagenHausi majad Hiiumaal väga mõnusad ja hubased.
  • Nina põhumajad Peipsi ääres annavad hea võimaluse järve veerel vaikust nautida.
  • RMK metsamajasid võib vaadata, eriti neid kus on saun.Mõningates majades peaks arvestama ka soojema varustusega.

Varasemalt müüdi tubakat ka Istanbuli lennujaamas, kuid juba eelmisel aastal oli tubakas kadunud TaxFree poodidest. Üks müüja mainis, et tubaka müük keelati aga täpsemalt ei osanud seletada. Kas kellegil on selle teema kohta lisainfot?

Tere

Kuna seda teemat on ka varem arutatud ,siis olin veidi skeptiline antud firma suhtes, kuid juulis lennud toimisid suunal Riia-Minsk-Almatõ.(Airbaltic+Belavia)
Enamus ostukeskkondades tulevad krediitkaartide tasud juurde.

Oleme ka Soomes mökke rentinud ning lugedes koristusnimekirja: aknad pesta, toad tuulutada, tolm pühkida, vaibad kloppida, tuhk kaminast puhastada jne, siis tundub lihtsam see koristustasu siiski ära maksta.
Soovitan ka alternatiivseid majutuskohti Soomes vaadata:
http://huvila.net/englanti/etusivu.htm
http://www.mökit.fi/en/majoitushaku

Reisikindlustusest olen jäänud AIG Travel Guardi juurde, kuna on olnud ka mitmeid kordi erinevate reisidega seotud kindlustusjuhtumeid, nii kadunud seljakotid, varastatud raha ja lendudest mahajäämised.
Peamine on, et kõik kviitungid,arved ja piletid oleksid olemas, mida saab hiljem kindlustusele esitada.
Kui kõik dokumendid olemas, siis AIG süsteem toimis päris kiiresti.

Pudelivee saadavus oleneb kohtadest, kuid kasulik on ehk väike matka veefilter kaasa võtta.
Soovitan vaadata Travel Channeli sarja "African Motorcycle Diaries", mis hetkel jookseb, kus inglane Spencer Conway sõitis 55 000km ja läbis Aafrikas kokku 34 riiki.
http://www.advpulse.com/adv-products/new-adventure-motorcycle-tv-series-to-air-on-travel-channel/

1.Mail diiselkütuse soodsaimad hinnad olid järgmised:
Poola: 1,06 eur
Leedu: 0,99 eur
Läti: 1,06 eur
Eesti: 1,16 eur

Hei

Mosambiigis saab enamasti ainult Visa kaardiga maksa, mõnel üksikul juhul ka Master kaardiga, kuid neid kohti on väga vähe.
Samas ka mitte kõik sularahaautomaadid ei anna Masteriga raha, kuigi ekraanil on näha nime ja muud infot.
Sularahaautomaatidest Standart Bank ja BCI toimivad, ntx võttes 5000MZN + 1% ja teenustasu 2,60-3,60eur

Hei

Käisime veebruaris ning meie jaoks pakkus Mosambiik väga hea ja positiivse elamuse, kuna turiste on väga vähe, samas tegevust ja elamusi on võimalik saada väga palju.
Unustamatud Bazaruto liivadüünid, kuum kliima ja meeletult palju huvitavaid randu koos paljude heade mereande pakkuvate söögikohtadega.
Dollareid pole vaja kaasa võtta, saab ka Eurosid kohalikes rahavahetustes vahetada.
Kaardimakseid saab teha ainult VISA kaartidega, mõnes kohas Maputos ja Ponta do Ouro`s sai ka Mastercardiga maksta, kuid see oli siiski haruldus.Sularaha saab võtta ATM-st kaks korda päeva 2x5000MZN ehk kokku 140 euri, mis ei ole just palju, kui on soov ringi sõita ja mingeid tuure veel juurde võtta.
Soovitan võtta kaasa vanemaid t-särke, mis on heaks valuutaks kohalike suveniiride vastu vahetamisel :)

Soovitaks vaadata ka väikest dokumentaali Londoni taksojuhist, kes proovis Mumbais taksojuhiks olemist: http://www.bbc.co.uk/programmes/p0160fqt
Kindlasti saab igas riigis auto rentida, iseasi kas see on seda stressi väärt, eriti arvestades India keerulist liiklust, kus teedel liiguvad inimesed, ratturid, lehmad, tuk-tukid, rollerid, mootorrattad, autod, hobuveokid, veokid jt, kõik suhteliselt kaootilises liikumises. Lisaks peaks uurima, kui täpseks on läinud kaardid, kuna aastaid tagasi vaatasime ka kaardilt, et asukoht on paar tänavat edasi, kuid reaalsuses oli kuus tänavat edasi.
Parem soovitus on siiski võtta auto koos juhiga, mis tegelikult ei lähe väga kulukaks, kuid samas kõik vajalikud kohad saab külastatud ning peatuseid teha just endale sobilikul ajal.

Soovitan siiski mitte müüa ega kinkida välisriikide SIM kaarte, kuna kunagi ei tea kuhu ja kelle kätte SIM kaart lõpuks jõuda võib, samas vastutab see inimene kelle dokumendist on tehtud koopia SIM kaardi registreerimisel.

Tehtud.
Lisaks soovitan reisimisel kasutada veel paari head lisaäppi:
Splitwise - Kulutuste jagamine ja ülevaade reisil https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Splitwise.SplitwiseMobile
OsmAnd - Offline kaardid ja GPS tracking https://play.google.com/store/apps/details?id=net.osmand
Exchange Rates - Valuutakursid https://play.google.com/store/apps/details?id=net.xelnaga.exchanger

Hei

Käisime sõpradega aprillis seal ja sõitisme Valgevene kaudu.
Valgevene viisa ja dokumentide ajamine on korralik bürokraatia, kuid siiski tasub korralikult ära.
Kõige kasulikum on sõita Minskisse, sealt edasi Gomelisse ja Kiievi kaudu Ivankinisse, kuna teeolud tunduvalt paremad.
Meie proovisime Minskist alla minna Mazyri kaudu Ukrainasse.Valgevene osas on suhteliselt head ja sõidetavad teed, kuid Ukraina poolel on vähemalt 50km löökauke, kus vahepeal tee hoopiski kaob.Elamuse saab kindlasti, kuid autot lõhub veel korralikumalt.
Tuuribuss võtab Ivankinis peale ja teeb tuuri Duga3 radari juurde, Tšornobõli ja Pripjati linna.
Soovitan sellist firmat: http://m.ukrainianweb.com/app/chernobyl-pripyat-tours/4884670/36/
Tuur kokku umbes 90 euri, dosimeetri rent 15 eur/tk
Kuna Ivankinis korralikku majutust pole, siis olime sellises lahedas kohas Glebovkas, kus olid mugavad majakesed saunaga või peamaja toad: http://www.glebovka.kiev.ua/ru/

Kindlasti tasub minna Tšornobõli ja Pripjati, kuna seda kogemust on hiljem raske kirjeldada, läbides neid mahajäetud koole, lasteaedu ning kortereid ja vaadates kuidas suured puud kasvavad keset jalgpalli staadionit. Emotsioonidest puudu ei tule.

Kui veel küsimusi, siis kirjuta.

Eile õhtu läksime telkima -14C ja lootus oli teha seda koos lumetormiga, mis oleks asja huvitavamaks teinud, siis õhtuks tuul vaibus ja vahelduva eduga võis ka tähti näha.
Juhul kui väga sooja magamiskotti võtta pole, saab kasutada kahte magamiskotti üksteise sees ning lisaks ka termokile.
Kindlasti ka ilmaoludele vastav kihiline riietus.
Oluline ongi leida rohkem tegevust ja liikumist, nagu puude otsimine ja lõhkumine, sest vastasel juhul ühes kohas istudes hakkabki külm.
Jaanaris 2016 ööbisime sõpradega RMK Alavere lõkkekohas, kus temperatuurinäidik näitas -25
C.
Soovitan elamuse mõttes kindlasti!

1.) Korralikult elamusterohke roadtrip Tsernobõli tuurile, läbi Valgevene ning Nordkapi automatk suvel 4,5 päevaga.
Lennureisidest kindlasti Guatemala, Honduras ja Bosnia.
2.) Portugal ja nüüd tõmbab Aafrika poole.
3.) Ootaks pakkumisi Kõrgõzstani, Kasahstani, Usbekistani ja Tadžikistani.

Häid inimesi ning huvitavaid elamusi!

Sõitsime kevadel autodega Leedu kaudu Valgevenesse ja edasi Ukrainasse, et lõpuks jõuda Ivankivisse ning sealt minna edasi Tšornobõli tuurile, kuhu kindlasti soovitan ka minna.
Valgenesse minekuks on vaja teha viisa http://estonia.mfa.gov.by/en/ ning piiripunktis tuleb hakkama saada kohalikku bürokraatiaga ehk täita korralik hunnik pabereid (isiku, auto, sihtkoha jne. kohta), mis v'ib ajaliselt päris mitu tundi minna.
Peale piiripunkti on tankla, kust saab kohe osta/rentida BelTolli tasuliste teede anduri ning sõit võib jätkuda. BelTolli info: http://www.beltoll.by/index.php/en/beltoll-system/toll-roads/map-of-toll-roads
Valgevene tasulised teed on korralikud, ning kiirusepiirang kuni 120km/h.
Kohapeal on söök/jook ja majutus meile väga soodsate hindadega.
Infoks veel, et väiksematest piiripunktidest ei pruugi turistid läbi saada, soovides Ukrainasse sõita ja arvestades Ukraina teeolusid, siis parem ikkagi eelistada põhimaanteid, kui lõputute löökaukude sümfooniat.

Hei

Suhteliselt turvaline on kohapeal olla ja liikuda.
Samas öösel ringi kolades peab olema natuke rohkem ettevaatlikum, nii nagu paljudes teistes riikides.
Kindlasti tasub ka kohalikega suhelda ja neilt soovitusi saada, kuhu on mõtekas minna ja millal.

Sadamast saab trammiga Helsingi pearaudteejaama ja sealt saab, kas bussi või rongiga Vantaa lennujaama.
Lisainfot leiab siit: http://www.finavia.fi/en/helsinki-airport/to-and-from/train-buses-and-taxis/