Lufthansa lisab keskkonnatasu – kas lennupiletid kallinevad?
veigo
veigo
29. juuni 08:07

Lufthansa teatas, et alates 26. juunist 2024 kehtestatakse kõikidele lennupiletitele, mis müüakse väljumistele alates 1. jaanuarist 2025, keskkonnaalane lisatasu. Lisatasu kehtib kõikidele Lufthansa gruppi kuuluvate lennufirmade* väljumistele 27 EL liikmesriigis ning Ühedkuningriigis, Norras ja Šveitsis. Erandiks on Eurowingsi piletid, mida müüakse otse Eurowingsi kaudu.

Lisatasu on tingitud EL nõuetest, mille kohaselt peab aastaks 2025 2% lennukikütusest olema keskkonnasõbralikum SAF kütus. Aastaks 2030 tõuseb see 6% ja aastaks 2050 70% peale. Kuna SAF kütuse tootmisvõimsused on nõudlusest maas, on ka selle hind praegu kallis.

Kui suur on Lufthansa keskkonna lisatasu?

Pealkirjadest võib lugeda, et lennupiletite hinnale lisandub kuni 72€ suurune keskkonnatasu. See number tõmbab muidugi tähelepanu, kuid puudutab pileteid, mida keskmine lennureisija mitte iialgi ei osta ehk Lufthansa kõige pikemate kauglendude esimest klassi.

Lufthansa keskkonna lisatasud on järgmised:

  • Lühi- ja keskpikkade lendude turistiklass: 1-5€
  • Lühi- ja keskpikkade lendude äriklass: 6-12€
  • Kauglendude turistiklass: 6-12€
  • Kauglendude premium eco: 9-18€
  • Kauglendude äriklass: 18-36€
  • Kauglendude esimene klass: 36-72€

Keskkonna lisatasu on segmendipõhine, ehk lennates näiteks edasi-tagasi Tallinn-Frankfurt-XXX, lisandub lisatasu neljal segmendil. Juhul, kui XXX on sihtkoht väljaspool Euroopa Liitu, näiteks Istanbul või New York, siis IST-FRA või JFK-FRA segmentide puhul keskkonnatasu olemasoleva info põhjal ei rakendu.

Näiteks Lufthansa edasi-tagasi lennul Tallinn-Frankfurt-Madrid liinil on kõige odavama piletitüübi puhul keskkonna lisatasu 8 eurot.

Kas Lufthansa lennupileteid ootab ees hinnatõus?

Eksitav on aga info, või vähemalt mulje loomine, et kõik Lufthansa lennud muutuvad nüüd keskkonna lisatasu võrra kallimaks. See, et piletil tuuakse keskkonna lisatasu eraldi välja, EI TÄHENDA seda, et lennupilet muutub automaatselt kallimaks.

Lufthansa – nagu iga teisegi lennufirma – eesmärk on lennupiletite eest küsida võimalikult kõrget hinda vastavalt nõudluse ja pakkumise prognoositavale vahekorrale. Seetõttu oleme näinud, kuidas Lufthansa müüs 2022. aastal Tallinn-Frankfurt liinil kõige odavamaid turistiklassi pileteid hinnaga üle 1000 euro või 2520 eurot maksvaid turistiklassi pileteid Singapuri. Sest sel hetkel oli sellise ulmehinnaga piletitele nõudlust.

Samamoodi näeme praegu Trip.ee lennupakkumiste rubriigis üllatavalt soodsaid piletihindu, ja seda ka juuli lendudele, mis võiks olla puhkuste tipphetk – sest lennufirmade hinnangul on nõudluse ja pakkumise vahekord hetkel lihtsalt selline.

Kui Lufthansa piletid peaks kallinema, siis on see seotud puhtalt turuolukorraga, kus maksejõulist nõudlust jagub. Aga sellel pole mingit seost Lufthansa kuludega, sealhulgas keskkonnasõbralikuma kütuse ostmisega.

Kui juba selgitamiseks läks, siis tõele ei vasta ka info, et Lufthansa (koos teiste samasse gruppi kuuluvate lennufirmadega) on Euroopa suurim lennufirma. Ei ole.

*Lufthansa gruppi kuuluvad lennufirmad on Austrian Airlines / Brussels Airlines / Eurowings / Lufthansa / SWISS / Air Dolomiti / Discover Airlines / Edelweiss / Lufthansa City Airlines / Lufthansa CityLine

Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Seesam
Sisuturundus
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Gauja Rahvuspark
Sisuturundus
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased