Lufthansa müüb lennupileteid ulmeliselt kõrgete hindadega
veigo
veigo
4. juuli 2022 04:29

Kui sul peaks lähema kuu jooksul tekkima soov või vajadus lennata Lufthansaga, siis tasub olla valmis, et piletite eest tuleb oluliselt rohkem raha välja käia. Nimelt soovib Lufthansa lähema kuu jooksul vältida uusi broneeringuid ning on seetõttu tõstnud lennupiletite hinnad ulmelistesse kõrgustesse. See kehtib nii Euroopa-sisestel lendudel, kui kaugsihtkohtadesse.

Lufthansa õigustab sellist drastilist sammu sellega, et kuna oluline hulk lende on tühistatud (Lufthansa tühistas sel suvel pardapersonalipuuduse tõttu üle 3000 lennu), siis tuleb lende ümber broneerida teistele lendudele ja seda on võimalik teha ainult nii kaua, kui teistel lendudel ruumi jagub. Kohati on saadaval ainult iga reisiklassi kõige kallimad piletid.

Selline erakorraline olukord peaks Euroopas kestma 31. juulini ja lendudel Põhja-Ameerikasse 10. augustini.

Lufthansa piletite hinnanäited

Tallinn-Frankfurt ühe suuna pilet (Economy Light) Tallinn-Frankfurt odavaima edasi-tagasi pileti (Economy Light) eest tuleb välja käia üle 1000 euro. Sama hind on pea terve juuli.

Tallinn-München

Soodsaimad edasi-tagasi hinnad Tallinn-München kuude lõikes

Tallinn-Madrid

Soodsaimad hinnad Tallinn-Madrid kuude lõikes. Selgub, et Madridi üle Frankfurdi lennata on soodsam, kui ainult Frankfurti.

Tallinn-Tbilisi

Kõige odavam edasi-tagasi pilet Tbilisisse maksab juulis ligi 1000 eurot.

Tallinn-Singapur

Kes soovib juulis Singapuri lennata, peab arvestama 2520 eurose kuluga ja seda turistiklassis.

Enam-vähem sama toimub kõikide Lufthansa sihtkohtade puhul. Aga juuliks on hinnad lakke ajanud ka Lufthansa tütarfirma SWISS, mis samuti on osa lende tühistanud.

Tallinn-Zürich hinnad

Kokkuvõtteks

Kui kellegil on vaja juulis Tallinnast kuhugi lennata, siis ilma tungiva vajaduseta tasuks Lufthansa ja SWISSi piletite ostmist vältida (mis, nagu mainitud, ongi nende eesmärk). Aja jooksul on igasuguseid hindu nähtud, aga Lufthansa viletsa planeerimise tõttu absurdsesse kõrgusesse tõstetud hinnad annavad taaskord märku, et selle lennufirma juhtimises on mäda kaugelt rohkem, kui üks asi.

See ei ole kahjuks uus asi, BA kasutas sama taktikat juba aprillis-mais. LHR-MAN 20 minutise lennu eest küsiti kuskil £600 kanti turistiklassis.

0
0

KLM ei võtnud vahepeal samuti broneeringuid vastu.

0
0

Ega kogu see tohuvapohu lennujaamades FRA ja MUC (aga ka teistes suurtes lennujaamades) saigi ju tekkida selle tõttu, et lennufirmad uljalt müüsid pileteid rohkem, kui inimesi lennutada oli võimalik.

Seda, et lennujaam ei ole suuteline teenindama x hulka reisijat koos y hulga pagasiga lennufirma võiks teada (kui lennujaama ei juhi sahhiibid, kes sellist infot kiivalt varjavad). Seda, et endal ei jätku x reisija vedamiseks z lennuga piisavalt meeskondi, lennufirma aga ei saa mitte kuidagi mitte teada. Sest see on puhas matemaatika.

Ukraina sõda kestab ka juba päris pikka aega koos vastava osa taeva sulgemisega.

Niipalju siis olukorra “erakorralisusest” ja “force majeure”st.

Seega on LH selline samm tegelikkuses ainus mõistlik ja humaansem kui piletimüügi üldse kinni keeramine.

Teisalt ennustan, et praegune samm vabastas enamiku reisijaid ka moraalsest katsest “aru saada” ja nüüd hakatakse hüvitisi nõudma iga viimase kui vähenalt 2 tundi hilinenud saabumise eest. Mis on ka tegelikult täiesti õiglane. Ja küllap jõutakse varsti ka esimese kohtulahendini, mis ütleb, et vale planeerimine ei ole erakorraline asjaolu.

Seejuures tasub meeles pidada, et Lufthansa ei ole sugugi ainus, kel analoogsed probleemid. Ehk siis oma kõikvõimalikud tarbijakaitsejärelvalveasutused saavad üle Euroopa pikka aega vorpida stampotsuseid erakorralisuse puudumise kohta.

Ja vahepeal on suurte lennujaamade ümbruse hotellidel pidu taevani, sest sellist täituvust nagu lennufirmad neile tekitama on asunud, pole nad uneski näinud.

0
0

Ma ütleks, et kui teenuse või kauba müüja teab ette, et tal pole seda võimalik pakkuda, siis on see puhas kelmus.  

Samas kipun arvama, et Lufthansa paneb nüüd need, kel on tõesti vajalik lennata ka sellise ulmehinnaga (Saksamaal sageli häid valikuid peale LH pole), kinni maksma kõigi ümberbroneerimisest, majutusest ja hüvitamisest tekkivaid kulusid. Olgu siis formaalsed põhjendused missugused tahes.

2
0

@veigo

Ega rahatähel nime peal ole. Selge see, et kasumi arvelt (omahinnast kõrgem piletihind) kaotakse ka kahjusid.

Olen Sinuga selles päri.

0
0

Keegi varasügist oskab prognoosida? Ostsin eile 4x TLN-FRA-TLN Augustiks ja hind oli 250€ pilet. Pole nii odavatele Frankfurdi piletitele viimase aasta jooksul juhtunud Lufthansaga. Peaks Septembri ka kohe ära võtma?

0
0

@Novelty

Eks see suurem probleemide-mahtra saab neil kuskil augusti keskpaigaga läbi, ma pakun.

Siis lõppeb suures osas Euroopas ka koolivaheaegade periood ja lustireisimine peaks märgatavalt kahanema.

Pluss hakkavad ehk selleks ajaks ka personaliprobleemid veidi juba lahenema, sest kevadel värvatute väljaõpe peaks nö valmis saama. Pealegi eks lennufirma ka õpib ja püüab siiski oma lennugraafiku tegelike võimalustega varakumalt tasakaalu ajada.

Samas — ega kindlalt ei ole siin maailmas suurt miskit.

2
0

Ma loodan ka, et mingi aja pärast olukord ikka normaliseerub. Täna sain järjekordse teate, et minu Portugali LH lend tühistatud ja kui ümber broneerisin, sattusin LAV kõnekeskuses normaalse inimese otsa, kes mu erinevaid probleeme lahendas. Temaga ka arutasime tekkinud olukorda ja ta mainis, et alles augustiks on neile lubatud olukorra normaliseerumist. Minu suurimad probleemid on olnud broneeringute kadumised süsteemist. Broneerimiskood on küll olemas, aga mitu korda on lihtsalt kõik tühistatud ja kui pidevalt silma peal ei hoia ongi jama käes ja uusi lende pakkuda neil pole. Ainus jutt on, et maksame raha tagasi, aga mul on oluline lennata kindlatel kuupäevadel, millega olin arvestanud ja kindlasti mitte nende summadega, mis nüüd saadaval. Kusjuures isegi mingit teadet ei saadeta enam. Õhkkond Frankfurdi lennujaamas on ikka üksjagu närviline. Kogu äriklassi seltskonda teenindas ainult check in-is 2 inimest ja ma ei liialda, iga inimesega läks vähemalt 15-30 min, sest kõigil on suured jamad. Järjekorrad on enneolematud… Kell 10 lahkusid need inimesed ka ja siis läks mäsuks. Vaatepilt oli ikka karm. Sa oled järjekorras seisnud tunde ja see kõik on olnud mõttetu! Kõik lounged on jube ülerahvastatud, kuna lennud hilinevad ja inimesed kuhjuvad, istuda-astuda ruumi pole….

1
0

Nende negatiivsete kogemuste taustal  on endal hetkel LH ja  LX lennud toiminud (24.06-06.07) väga hästi. Ka Tripis aprillis promotud Lufti ja Swissi 2 in soodushinnad businessis  tunduvad hetke taustal väga OK hinnaga. Meil Tallinnast Malagasse ja tagasi a. 238 eur, mis hoolimata lisandunud Zurichi hotelliööst tundub äriklassis siiski päris ok hind koos kohvri, golfikoti, söökide-jookide, loungedega jne. Kusjuures minule, paadunud Finnairi ja OW fännile, tekitas seekord Zurichis muljet minibussiga kiire transfeer 4-le äriklassi reisijale enne, kui Economy buss saabus lennuki juurde. Kas see ongi seal tavapärane businessi teema?   (Raul R. ilmselt oskab kommenteerida, aga lihtsale reisijale ilmselt peaaegu sama hea, nagu HON-i firsti limod FRA-s ;-))

0
1

@tom1967

Jah, Zürichis ongi reegel, et LX lennult, kui see jääb nö platsi peale, viiakse äriklass ära eraldi bussiga.

Aga ainult LX lennult (LH lennult lähevad kõik sama bussi peale).

0
0
ŠIAULAI - TURISMIAVASTUSTE PARADIIS PÕHJA-LEEDUS
Šiauliai Tourism
Sisuturundus
ŠIAULAI - TURISMIAVASTUSTE PARADIIS PÕHJA-LEEDUS
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased