Lufthansa nõuab kompensatsiooni maksmiseks selfiet

Lufthansa on reisijate kiusamise viinud pretsedenditule tasemele. Alates juuni lõpust nõuab lennufirma, et lendude hilinemise, tühistamise või lennule mittelubamise korral peavad reisijad Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruses nr 261/2004 ettenähtud kompensatsiooni taotlemisel saatma e-kirjaga:

  • pardakaardi või broneeringu kinnituse
  • dokumendi koopia (kus isikukood võib olla kaetud)
  • enda näopildi (ehk selfie)

Vastav info pole Lufthansa veebilehel just kõige paremini leitav, kuid see on eeltoodud kujul kirjas tagasiside lehel.

Pole selge, kuidas võiks selfie ja passikoopia saatmine Lufthansat kompensatsioonitaotluse menetlemisel aidata. Igatahes puudutab see nõue vähemalt miljonit reisijat, kes aastas Lufthansalt kompensatsiooni taotlevad. Kõige tõenäolisem on, et nõue saata selfie ja dokumendi koopia on mõeldud reisijate eest hüvitise taotlusi menetlevate firmade töö raskendamiseks. Igal juhul lisab see reisijatele täiesti ebavajaliku kohustuse, mida võib lisaks kiusamisele tõlgendada ka kui kompensatsiooni maksmise protsessi tahtlikku takistamisena. Reisijad, kes neile ettenähtud kompensatsiooni taotlemisest loobuvad, säästavad lennufirmadele aastas suuri summasid.

Loe samal teemal lisaks Lufthansa maksis EU261 hüvitisteks 500 miljonit eurot.