
Jaanuaris Lõuna-Korea lennufirma Air Busan lennukis juhtunud intsident, kus õhkutõusmiseks valmistunud lennukis põhjustas süttinud akupank tulekahju ja reisijad tuli suitsu täis salongist evakueerida, on pannud lennufirmasid üle vaatama akupankade kasutamist puudutavaid reegleid.
Akupankade kasutamise lendude ajal keelasid kõigepealt ära mitmed Aasia ja Pärsia lahe riikide suuremad lennufirmad nagu Singapore Airlines, Japan Airlines, Air India, Qatar Airways ja Emirates, sama tegid ka Qantas ja Air New Zealand, Delta ning äsja ka Southwest. Esimese Euroopa suurema lennufirmana liitus selle nimekirjaga nüüd ka Lufthansa koos odavlennuharuga Eurowings.
Lufthansaga lennates kehtivad nüüd akupankade kasutamisele täiendavad reeglid:
Lufthansa või Eurowingsiga lennates kõlab reisijatele nüüd ka vastav eriteade. Lisaks palub Eurowings koheselt teavitada lennusaatjat, kui akupank on kahjustada saanud, hakkab üle kuumenema või suitsema.
Miks on akupangad lennukites nii suur probleem?
Lennufirmade mure kaasaskantavate akupankade pärast on tingitud asjaolust, et nendes kasutatavad liitiumioonakud on küllalt altid ülekuumenemisele, mis võib põhjustada soojusläbilööki (thermal runaway) . Kuna liitiumioonakud on valmistatud paljudest kütuseelementidest, siis ühe elemendi ülekuumenedes võib see kiiresti edasi levida, kuni energiapank plahvatab leekidesse ning seda on raske kustutada. Kuumus ja leegid võivad süüdata ka lähedal asuvaid materjale.
Võib arvata, et Lufthansa eeskuju järgivad Euroopas ka teised lennufirmad.
Loe läbi ka Lendamine akupangaga - mida tasub teada?