Maailma uue pikima lennu piletid nüüd müügil

Peale viieaastast pausi taasalustab Singapore Airlines 11. oktoobril otselende Singapurist New Yorki, haarates sellega endale maailma pikima lennu au. Seni on maailma pikimaks lennuliiniks Qatar Airwaysi lend Dohast Uus-Meremaale Aucklandi, pikkusega 9032 meremiili ehk 16727 kilomeetrit. Lend Singapurist New Yorgi Newarki lennujaama saab olema pea 500 miili pikem - 9529 miili ehk 17648 kilomeetrit. Kooliajast meenub, et Maa ekvatoriaalne ümbermõõt on 40075 kilomeetrit, üle pooluste veidi vähem.

161 istekohta

Singapore Airlines lendas samal liinil 2004 kuni 2013 aastani Airbus A340-500 lennukiga (põhiline erinevus suuremad kütusepaagid), kus ainult äriklassiga lennukis oli 100 kohta. Hoolimata umbes 4000€ maksnud piletist polnud liin majanduslikult tasuv ning suleti 2013. aastal. Lende New Yorki jätkati, kuid Frankfurdi kaudu.

Nüüd tuleb liinile Airbus A350-900ULR (ultra-long range), kus saab olema 67 istekohta äriklassis (1-2-1 konfiguratsioonis) ja 94 istekohta premium economy-s (2-4-2 konfiguratsioonis) ehk kokku 161 istekohta. Esimest ja turistiklassi lennukis pole. Võrdluseks: Singapore Airlinesi A350-900 tavakonfiguratsioonis on lennukis 253 istekohta.


A350-900 premium economy


A350-900 äriklass

Huvitavaid fakte

  • Teel Singapurist New Yorki läbitakse 12 ajavööndit.
  • Ligi 19 h lennu puhul tarbib lennuk umbes 90% 120 tonnisese kütusepaagis olevast kütusest.

Missugune on marsruut?

Sõltub tuultest ja teistest teguritest. Kõige otsem tee on üle Kambodža, Tai, Laose, Hiina, Mongoolia, Venemaa ja Kanada, möödudes vahepeal põhjapooluse lähedalt. Reaalsuses nii põhjapooluse lähedale ei lennata ja lennumarsruut saab olema 10000 miili kandis.

Teine võimalik marsruut oleks üle Kesk-Aasia, Euroopa ja Põhja-Atlandi.

Palju maksab pilet?

Singapore Airlinesi piletid Singapurist New Yorki on nüüdsest broneeritavad. Premium economy piletite hinnad algavad 1380 eurost ja äriklassi piletid 4382 eurost. Kui premium economy hinnad on üsna samas suurusjärgus teiste (eelkõige Hiina) lennufirmade pakutavate hindadega, siis äriklassi piletid on Hiina lennufirmadest orienteeruvalt 2x kallimad, kuid üsna samas suurusjärgus teiste paremate lennufirmade hindadega (EVA, Asiana, JAL jt).

Kas vahemaandumiseta lennu ajavõit on suur?

Võrreldes Singapore Airlinesi senise Frankfurdi kaudu mineva lennuga võidab reisija vähemalt viis tundi. Aasia kaudu lennates ei pruugi ajaline võit aga väga märkimisväärne tulla. Näiteks Cathay Pacific (Hongkongi kaudu), EVA Air (Taipei), Asiana (Seoul) ja JAL (Tokyo) pakuvad kõik Singapurist New Yorki viivaid 20½-22 tundi kestvaid ühe vahemaandumisega lende. See teeb ajaliseks võiduks 2-3 tundi.