Hiljuti tutvustas Lufthansa uuendatud kauglendude salongi kontseptsiooni, mis kannab nime "Allegris". Lufthansa salongiuuendused on ajateljel küll aastaid hiljaks jäänud, aga hea, et nii moraalselt kui füüsiliselt vananenud salongides hakkab lõpuks varsti midagi uut nägema.
Uuendused leiavad aset kõigis neljas teenindusklassis, kõige rohkem PR vahtu on muidugi esimese ja äriklassi istmete ümber. Turistiklassis on vast kõige ootamatum see, et Lufthansa teatas kavatsusest jätkata magamisridade pakkumisega.
Magamisridu on testitud mitu aastat
Lufthansa alustas magamisridade testimisega 2020. aasta novembris Frankfurt – São Paulo liinil. Test kestis kuu aega ja pakkumine oli järgmine:
Kui esialgu tundus, et tegemist on ajutise nähtusega, mida koroonapandeemia ajal kasutati ära pisikise lisasissetuleku saamiseks, siis 2021. aasta augustis hakkas Lufthansa magamisridasid turistiklassi reisijatele pakkuma kõikidel kauglendudel Kaug-Itta, Kesk- ja Lõuna-Ameerikasse ning USA läänerannikule, mis kestavad 11 tundi või kauem. Magamisridasid ette reserveerida ei saa, broneerimine on võimalik ainult lennule registreerudes või väravas. Magamisrea eest küsitakse 159 kuni 229 eurot suuna kohta.
Sleeper Row 2.0
Nüüd teatas Lufthansa, et uue Allegris salongiga lennukites hakatakse magamisridasid pakkuma kõikidel kauglendudel. Magamisrida on mõnevõrra uuendatud ja see kannab inglise keeles nime "Sleeper Row 2.0". 2.0 tähendab siin seda, et magamiseks kasutatav pind on tänu lisamadratsile 40 protsendi võrra suurem, kui esialgses "Sleeper Row" versioonis.
Loomulikult on reisijale vahe, kas magamisreaks satub 3 või 4 istmeline sektsioon. Kuna turistiklassi istmed on keskmiselt 45 cm laiad, siis 3 istmega sektsiooni puhul oleks voodi pikkuseks 1,35 meetrit. Seda magamisruumi jääb kipub väheks jääma ka lühematele inimestele.
Tühja kõrvalistme võimalus
Veel ühe lisavõimalusena saavad turistiklassi reisijad tulevikus broneerida tühja kõrvalistme. Kui palju see juurde annab, sõltub teostusest. Praegu tundub, et keskmisele istmele paigutatakse lisaplaat, kuhu saab asju paigutada. See on selline EuroBusiness versioon ja pole kindel, et kõik reisijad seda mugavaks peavad.
Uus premium economy
Uueneb ka premium economy. Võrreldes praegusega on vahe märgatav.
Lufthansa vana premium economy Lufthansa uus premium economyKunas salongiuuendused saabuvad?
Lufthansa lennukites saab uuenenud salonge näha alates 2023. aasta keskpaigast. Aastaks 2025 peaks rohkem kui 100 Lufthansa lennukit (Boeing 787-9, Airbus A350 ja Boeing 777-9) olema uue kauglendude salongikontseptsiooniga Allegris. Juba kasutusel olevates lennukites, nagu Boeing 747-8, tehakse salongiuuendus. Kokku investeeritakse uutesse kauglendude salongidesse 2,5 miljardit eurot.
Reisijatele toovad salongiuuendused segadust
Kuigi Allegris toob reisijatele kauglendudel rohkem mugavust, siis Lufthansa kauglendude broneerimine saab tänu valikuvõimaluste rohkusele olema paras väljakutse. Pole kindel, kui hästi hakkavad reisijad orienteeruma erinevate istekohtade valikutes. Allegris kontseptsiooni puhul tekib 13 võimalust (jätan ingliskeelsed nimed):
Tundub, et Lufthansa läheb sama teed, mida kasutavad agaralt odavlennufirmad, küsides paremate istekohtade eest lisatasu.