Milano Bergamo lennujaam investeerib tulevikku

Bergamo on reisivate eestlaste teadvusesse kinnistunud kui Milano odavlennujaam, kuhu Tallinnast saab lennata ebamugaval ajal, kuid see-eest soodsa hinnaga. Ja tõepoolest, 2019. aastal moodustasid odavlennud Bergamos kõikidest lendudest 93%. Lennujaama kõige olulisemaks lennufirmaks on Ryanair, kelle arvele langeb 80% kõikidest Bergamost pakutavatest istekohtadest. Kuid Bergamo lennujaama juhtidel on ambitsiooni kasvada senisest olulisemaks õhuväravaks terve Itaalia kontekstis ning tulevikku suunatud investeeringutega jätkatakse vastavalt arenguplaanile ka hoolimata koroonaviiruse pandeemiast.

Kasvu eeldused

Bergamo lennujaam asub Lombardias, mis on Itaalia majandusmootor. Bergamo lähedusse jäävad tihedalt asustatud Bergamo, Brescia ja Monza piirkonnad, kogu Ida-Lombardia, Lääne-Veneto ja Põhja-Emilia, kus asub palju tööstusettevõtteid, mis vajavad häid ühendusi. Bergamos ongi väga palju ärireisijaid. Samas on piirkond moe, mägede ja järvedega atraktiivne ka turistidele. Seetõttu proovitaksegi pakkuda mõlemale reisijasegmendile oluisi teenuseid.

Praegu töötatakse selle kallal, et lennujaam saaks endale raudteeühenduse. See laiendaks reisijate ühendusvõimalusi märgatavalt. Praegu asub raudteejaam lennujaamast eemal.

Tähelepanu mitte-Schengenile

  • Juulis 2020 avati uus mitte-Schengeni väljumiste ala, mis lisas 10 uut väravat ja senisest rohke ruumi reisijatele.
  • Oktoobri lõpus avati uus saabumishall väljapoolt Schengenit saabuvatele reisijatele.
  • Augustis 2021 valmib terminali laiendus, mis kasvatab Schengeni siseste lendude teenindamise võimekust.

Lennujaama laiendused kasvatavad Bergamo lennujaama läbilaskevõimekust 15 miljonilt reisijalt aastas vähemalt 20 miljoni reisijani aastas. 2019. aastal oli Bergamos 13,9 miljonit reisijat, 2010. aastal oli reisijaid alla 8 miljoni.

Konkurentsi Malpensaga ei kardeta

Kuigi Wizz Air avas lennubaasi Malpensas ja ka Rayanairil on seal lende, Bergamos selle otsest mõju ei tunnetata. Kuna lennujaamad asuvad Milano eri otstes, jätkub kliente mõlemale lennujaamale.

Otseliin Dakari

Hiljuti avas Blue Panorama otseliini Bergamost Senegali pealinna Dakari. Liin pole juhuslik, sest Bergamo linnas ja provintsis elab Itaalia üks suuremaid Senegali kogukondi. Samuti on laienenud Itaalia ja Senegali ärisuhted. Uus liin aitab sellele kahtlemata veelgi kaasa.

Suurt potentsiaali nähakse ka lendudes Araabia Ühendemiraatidesse (Dubai, Abu Dhabi, Sharjah). Euroopas võiks olla ühendused SkyTeami sõlmjaamadega Amsterdamis ja Pariisis (CDG), aga ka Helsingiga.

Kokkuvõtteks

Milano Bergamo lennujaam on oma asja aastaid vaikselt, aga järjekindlalt ajanud. Eesmärgiks on olla lennujaam, kus kõik on olemas ja mille läbimine ei võta liiga kaua aega. Kuigi praegu pole lennunduses parimad ajad, töötatakse Bergamos selle nimel, et olla tulevikus valmis teenindama lende veelgi arvukamatesse sihtkohtadesse. Kui selle Ryanairi lennu Tallinnast ka veel vähe inimlikumale ajal saaks...

Õhtune aeg on ju täitsa OK. Pärast tööd koju, puhtad riided selga ja minek... Natuke varem võiks ju start olla. Kui saaks selle nädalavahetuse paremini mahutuma, nt neljap minek ja pühap tulek. Või reede ja esmaspäev.