Viimased kommentaarid

Infoks, et mõnes pargis kontrollitakse kaardil olevat allkirja isiku dokumendil oleva allkirjaga, kuna müügitingimuste järgi on kaart personaalne. 

T-Mobile touristi pakett internetiga maksis ca 25 $. Samas peale paketi ostu avastasime, et rend autos on olemas WIFI. Antud wifi töötas põhimõtteliselt igal pool(ka kõrbes). T-Mobile levi oli suht piiratud. Kui oled matkamas kanjonites, mis on samas väga turisti rohked(nt Grand, Yosemite,..) siis on mobiili levi seal väga piiratud või puudub.  Samas auto wifi seal piirkondades töötas.

Oleneb jah, kui keeruline kellegil õhtul/öösel lastega on, mina olen ikkagi võtnud kohe õhtul rendika ja sõitnud sellega lähemale/kaugemale hotelli. Taksoga hotelli minek tähendaks ka seda, et hommikul tuleb uuesti võtta takso renti sõitmiseks. Aja ja raha kulu.

Tegemist on vahendaja lehega. Väljanägemine on sama nagu rentalcars.com. On need kokkuvõttes üks ja sama ettevõte või mitte, seda ei oska öelda. Eri pakkumised tulevad eri rendi firmade poolt, nende tingimused on kõigil erinevad, mis tasub läbi lugeda. Enda kogemusele toetudes, ei ole lõppkokkuvõttes suurt vahet kelle käest rentida. Kõigilt saab osta omavastutuse vähendamist. Tähelepanu tasub pöörata on see vähendamine kuni 0 või 500 € ja palju on päeva maksumus sellel teenusel. 

Soovitan ka netist ostetavat 3 nda osapoole kindlustust. Julgen öelda, et see väide, et rendifirmad otsivad võimalusi, kuidas peale rentimist vigu otsida, on müüt.  Ise olen ca 15 aasta jooksul väga palju rentinud ja siiani on õnneks läinud.  Jamasid pole siiani olnud. Mingit vahet ei ole rendifirma brändil. Ainult Goldcari ei soovita.  Muidugi ei tähenda see seda, et edaspidi midagi juhtuda ei või ja kindlasti kunagi ka midagi juhtub. Ptui, ptui, ptui. Aga maksta superkasko eest juurde ca 20.- euri päev, on sulaselge raiskamine kui rentida rohkem kui korra aastas.

Kui enne lennule registreerimist muudetakse lennuaegasid, siis Swedbank pakub khüvitust sellest tulenevatele muudatusele kokku 150.- ühe krediitkaardiga kaetavatele kindlustajatele kokku

Kas keegi teab - kas see nn liisingifirmade autodele kehtiv suur võimalus, et ilma deposiiti maksmata Venemaale ei pääse kehtib ka Kaliningraadis. Või on see oblast erand?

Mytrip ja SAS-i lend sai eelmine aasta nii korda, et helistasin Eesti klienditeenindusse ja lend sai muudetud nii nagu vaja. Hiljem hakkasid Mytripist tulema ka kinnitusmeilid, siis neid vaja poleks enam olnudki.

Aga jah, olen nüüd eelistanud rohkem lennufirmade kodulehtesid.

Olen EconomyCarRentalsit vahendusteenust kasutanud 20+ korda ja viimasel ajal isegi teiste vahendajate pakkumisi pole võrdluseks enam vaadanud. Hind ja tingimused on olnud parimad.

Ja siiani pole ühtegi väiksematki jama olnud. Aga tähelepanu hajumine on paar väikest seikka toonud, kõrvalmärkusena teistele:
1. Malagas ei aksepteeritud krediitkaardina toimivat deebetkaarti ja ei antud autot enne kui ostsin omavastutuse täiskindlustuse. Nii, et päris krediitkaart alati kaasa.
2. Viimasel ajal ei ole ka väga põhjalikult autorendifirma tingimusi läbi lugenud, USA-s sokutati mingi X-kindlustus arvele lisaks, kuigi ütlesin selge ei. Arvan, et tehti meelega. Väike $ ja € kursivahe ka. Nii, et autorendi firma summad alati täpselt üle vaadata.

Enda kogemuse põhjal on Phi-Phi väga palju rahvast ainult sadama ümbruse "külas". Kuhu võib minna õhtul "pidu panema". Mujal, kus juba maastik vähe mägisem oli, oli rahvast vähe ja algas "paradiisi saar", kuhu tasuks ka majutus otsida.  Phil oli võimalikjala matkada - erinevatesse vaiksetesse randadesse, vaatekohtadesse. Ise jäin väga rahule.

Mõned tähelepanekud TLL-EDI reisilt:

- hetkel küll keegi non priority "small bage 40x20x25 üle ei kontrollinud, osadel olid päris tavalises mõõdus käsipagasid. Endal oli paar cm suurem kott, natuke põdesin, kas saan läbi
- check in-i netis tehes oli võimalik eraldi reisijatele pagasit juurde osta, algul jah pakub kõigile korraga sama pagasi tüüpi
- veel väravas olles(35 min välumiseni) pakub ryanairi app võimalust prioritit juurde osta(10€), kas tehing õnnestuks ka, seda ei tea
- check in tehes sain koha 2 reas ja kaaslane 30 reas. Vabu paaris kohti hiljem oli. Ennemuiste pandi sama bronn kõrvuti-lähestikku istuma

Mytrip - ostetud SAS piletide puhul tühistati üks lend. Märkasin seda SAS-i kodulehelt ise vaadates. SAS-i koduleht näitas ümberbroneeringut 15 minutit varaseme lennuga , kui eelmine maandus. My tripilt mingit teadet  1 kuu jooksul ei tulnud, meilile ei vastatud, telefoni teel lubati kohe ümberbroneerida, 2 nädala jooksul midagi ei juhtunud. Helisatsin Eesti SAS-i, öeldi et see on esialgne automaatne broneering, varasem väljumine saabumisest pole võimalik, tehti uus broneering vastavalt minu soovile.

Ise olen peale otsimisüsteemist piletite leidmist kontrollinud ka lennufirma kodulehe hinda, kui hinna erinevus on minimaalne eelistanud lennufirmat. Eelistama peaks ühe lennufirma lende(või siis täpsemalt lennu koode), siis saad üljuhul ka suhelda ka otse lennufirmaga ja teemasid otse lahendada. Kokkuvõtvalt, oma ja tripi kogemustele toetudes, üldjuhul saab läbi otsimissüsteemi ostetud piletitega probleemide vabalt lennata.  Aga see on väikse riski ja rahalise võidu kaalumise küsimus, kust me pileteid soovime osta. Üljuhul võiks olla nii, et ostad odavamad piletid ja valid sellise kindlustuse, mis probleemide korral katab kulud.

Lisan siia kogemuse Riiast: Põõrdusime check-in-i. Teenindaja vastus"Kui Te soovite, võite suuremad kotid ära anda". Andsimegi check-innis ära 2 suuremat kotti, ühte olime juba eelnevalt pakkinud mõned suuremad vedeliku anumad ja mõned "terariistad". Ülejäänud pagasi kohta öeldid, et ei tea, võib olla väravas korjatakse ära, võib olla mitte. Ei korjatud. Pagasi arvu keegi väravas üle ei lugenud.

Kutaisi: Check-inis korjati ära kõigi nelja reisija kotid ja viienda väikse pagasi kohta, kuhu me olime korjanud dokumendid ja elektroonika, öeldi, et seda meil tegelikult kaasas ei tohi olla, aga olgu peale.
Kokkuvõtvalt.
1. Uus süsteem nii Wizzi kui Ryani puhul, sunnib arvestama 40 minuti ja check-ini läbimise kohustusega, mis eeldab ajavaru.
2.Wizzi puhul olen nõus äraandma käsipagasi, aga ebaselge on kuhu ma peaksin panema elktroonika, passid jms oluline kraam. Võtma näppu? Ostma priority? Nüüdsest on võimalik vedada kraami, mida käsipagasisse ei lubata. 
3. Üldjuhul on kõik teemad lahendatavad ja üle ei tasu möelda. Poliitika võib oleneda kohapealse lennujaama töötajate tõlgendusest ja 100% ühtset toimimise viisi pole.

Israeli rendiautoga ei saa Jordaaniasse. Surnumere ääres pole ka piiripunkte, Jordaaniasse saab lihtsustatud korras Israeli poole pealt ainult läbi Eilat/Aqaba piiripunkti. Aqabast Petrasse pole palju maad, lisaks võib külastada Wadi Rum-i kõrbe. Aqaba on odav, aga viisakamad rannad Aqabast väljaspool.

Juhul kui olla Jordaanias ainult üks päev, on Jordaania viisa ja Petra pilet päris kallis. Juhul kui veeta Jordaanias 3 ööd, on viisa ja väljumine riigist tasuta. Piirile saab Eilatist taksoga ja piirilt Aqabasse jälle taksoga. Agabast saab rendiauto sama hinnataseme ja tingimustega, mis Israelis. Liiklusega probleeme pole. Veebruaris kõik läbi proovitud. Täpsem info : https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g293985-i2131-k10174847-Update_to_the_rules_regarding_visa_at_the_Aqaba_Eilat_border-Jordan.html  ja mujalt netist.

Kuna meie reis Kutaisi piirkonda kestab kokku ainult 4 päeva, siis jääb Vardzia vist ära. Ühe natuke pikema tripi Kutaisist tahaks ikkagi teha. Näiteks Chiaturassepõhja poolseid teid pidi ja tagasi lõuna poolt nii, et tee moodustaks ringi. Mõtlen, kas rentida auto ilma juhita, teha mõne juhiga eelkokkulepe või hakata lennujaamas suhtlema. Kohalik juht lisab vast ka natuke kohalikku koloriiti. Kas selles osas on soovitusi ja millised võiksid olla mõistlikud hinnatasemed?

Kondlid olid arvatavasti Chiaturas. Endal ka plaanis suvel Wizz Riia-Kutaisi liini kasutada.

Eelmisel aastal Dubai lennuga järgi proovitud, oligi 2x20 kg pagas sees. Norwegiani kodulehelt sai välja trükkida Norwegiani kinnituse, kus pagas oli sees.
https://trip.ee/foorum/uldfoorum/norwegianil-tasuta-aeraantav-pagas

Just sai ostetud 20 piletit. Odavaim hind netis oli ühele esialgu 210.-. Estraveli pakkumine 320.- inimene. Lennufirma grupi pakkumine 340.- Ostsin eraldi(lennufirma kodulehelt e. siis lennufirma käest) nädala jooksul. Keskmiseks hinnaks tuli 240.-. Võit 1600.- € Ma ei ole kindel, et reisibüroo kaudu saab midagi hiljem muuta rohkem kui lennufirma reeglid lubavad. Ametlikult nad seda välja ei paku. Aga äkki tõesti.
Ehk siis lennupiletite ja reisibüroode puhul kehtib reegel, mida rohkem seda kallim. Mingeid soodsamaid variante neil pakkuda pole, kui sa ise leiad või siis peavad nad selle vahe endale jätma kulude katteks.

Ees märtsis reis Balile. Kuna peatumisi 4 erinevas kohas, siis oleks mõte selline, et liikudes kohapealt tellitud autojuhiga hotellist A hotelli B, teha selline päevane ring, mis kataks ära ka nende punktide vahele/ümbrusesse jäävad vaatamisväärsused. Sellise tellimusega ei tohiks vast probleeme tulla? Kas keegi oskab kommenteerida, kas need sõiduajad, mida näitab Google Maps, võiksid tegelikkusele ka vastata?

Korraliku lamellrehvi ei tasu kesk-euroopas rendist loota. Mina pole veel ühtegi sellist saanud, suht kõva seguga M+S-id või lihtsalt suverehvid. Rentides ei ole võimalik teada saada,m illine talverehv alla tuleb. 95% juhtudel on mägipiirkondades asfaldid ka paljad olnud, ketid peavad aga kindlas kaasas olema(autorendist või ost). Lumisest mäest kehva rehviga ülesse ei lähe.

Tais võib vaadata ka: https://www.sawadee.com/. Ja viimasel ajal Agoda on jäänud odavamaks kui booking, hinnalisa lõpus pole enam tulnud. Hotels combinedi näitab viimasel ajal põhiliselt bookingu hindu, olen loobunud.

Nüüd on jah hea võimalus Iisraeli ja Jordaania(Petra) trip ära teha, üldjuhul pilet näiteks Wizziga Riiast Tel Avivi ja tagasi Eilatist alla 100 €. Leiab ka alla 50 €.

Ryanairi puhul kui ühe broneeringu peal edasi ja tagasi lend, siis makse ühe nime vahetuse eest ühel broneeringul kokku 110 €. Just järgi proovitud.