Viimased kommentaarid

Kui see eelmises punktis viidatud seadus on olemas, võiks keegi tublim selle ülesotsida ja viite saata. Endal küll, lamellid all, aga vahel tekib mõne teise autoga küsimus.

Avis Eesti (või muu sarnane),  on samasugune vahendamine, mis netis toimivad vahendus lehed. Paljud tuntud autorendifirmad toimivad frantsiisi alusel ja kui Eesti vahendab, sõlmitakse leping ikkagi kohaliku ettevõttega ja probleemide korral peab suhtlema ikkagi kohaliku ettevõttega. Kui rentida kord aastas võib ju 100+ eurot rohkem maksta, 5 + kordade juures on rahaline vahe juba rohkem tuntav.  vahe vast ongi selles, kellele autorent on erakorraline sündmus või siis suht rutiinne tegevus.

Vastuseks Mukile - Läbi economycarrentalsi Maggiore, autoks Renault Captur, lumeketid ja luba sõita Sveitsi sisaldus. Tõe huvides tuleb lisada, et mul on endal tehtud lisaks aastane rendiauto omavastutuse kindlustus(60 €). Ja lumekettide olemasolu tuleb alati kontrollida. Aga broneeriti algul ainult 100.- euri lisaks(küte jms). Vähemalt economy puhul on nii, et tasub vaadata autorendi hinda uuesti ca 10 päeva varem, siis on hind tavaliselt kõige soodsam. Ja vajadusel vana tühistada(kannavad ettemaksu alati tagasi) ja uus bronn teha.

Jah eks rendifirmad peavad ka kuidagi ellu jääma. Ma ise pole arusaanud, kuidas see on võimalik,  kui mina maksan 5 päeva eest nt Bergamos 50.- eurot(sisaldab kõike). Aga kui keegi teine maksab 500.-,  siis nad tulevad toime küll:)

See BTA tingimuste lause, et sul on kindlustuse kaitse 700 eurole, aga makstakse välja ainult 50% on tegelikult pettus väikses kirjas. Lugedes BTA tingimusi, siis reisitõrke vajadusel, ei ole sellisel kindlustusel mõtet. Olete kuskil tingimustes veel seda näinud? Olen täiesti kindel, et need maaklerid ei loe samuti kõiki tingimusi otsast lõpuni läbi ja probleemide korral ei võta vastutust. Ei ole võimalik, et sa enne suht tavalise reisikindlustuse sõlmimiseks pead läbi töötama erinevate seltside 20+ leheküljelisi tingimusi ja lisaks konsulteerima võib olla veel juristidega. Võib olla kuskil mul auto kasko kindlustuse tingimustes ka kuskil väikses kirjas kirjas, et kuigi kindlustusväärtus on 20 000, siis üle 10% summast välja ei maksta?

Bergamos on ainuke rehvi valik suverehv, bronnimisel tuleb vaadata, et sisaldab kette. Paljudel lisatasuta. Ja enne ärasõitu ka kontrollida, et need olemas on. Üldjuhul on orud ja suusakeskuse külad suht lume vabad. Lumi algab kõrgemal. Ei saja tihti lund, aga kui tuleb siis meetri kaupa.

Minu kogemus on, et eraldi saab igal juhul odavamalt kui nn grupi tellimusega. LOT-ilt oli vaja kunagi 20 piletit. Pakuti reisibüroost 300.- tk.

Eraldi ostes tuli hinnavahemikuks 170..240..  Sai ostetud 3..6 kaupa. Nii mitu, kui odavama hinnaga pakuti.  Peale ostu viskas hinna ülesse, järgmine päev jälle alla. Ca 1500.- eurot võitu. Tasus mängimist, kasiinosse ka ei pea minema.

Hetkel Bakurianis lund pole, mäed kinni. Gudauris mõned rajad avatud. Polegi aru saanud,  miks nad tehislund ei tee. Aasta alguse oli probleemiks ka see, et mõlemast keskusest kadus vesi. Nüüd vist  vesi tagasi. Endal ka veebruari lõpuks lennupiletid olemas, nii et jälgime olukorda.

ja talvel jäävad sinna piiri kanti mitmed korralikud suusakeskused. Kõrguste vahed ca 600 m.

Infoks, et mõnes pargis kontrollitakse kaardil olevat allkirja isiku dokumendil oleva allkirjaga, kuna müügitingimuste järgi on kaart personaalne. 

T-Mobile touristi pakett internetiga maksis ca 25 $. Samas peale paketi ostu avastasime, et rend autos on olemas WIFI. Antud wifi töötas põhimõtteliselt igal pool(ka kõrbes). T-Mobile levi oli suht piiratud. Kui oled matkamas kanjonites, mis on samas väga turisti rohked(nt Grand, Yosemite,..) siis on mobiili levi seal väga piiratud või puudub.  Samas auto wifi seal piirkondades töötas.

Oleneb jah, kui keeruline kellegil õhtul/öösel lastega on, mina olen ikkagi võtnud kohe õhtul rendika ja sõitnud sellega lähemale/kaugemale hotelli. Taksoga hotelli minek tähendaks ka seda, et hommikul tuleb uuesti võtta takso renti sõitmiseks. Aja ja raha kulu.

Tegemist on vahendaja lehega. Väljanägemine on sama nagu rentalcars.com. On need kokkuvõttes üks ja sama ettevõte või mitte, seda ei oska öelda. Eri pakkumised tulevad eri rendi firmade poolt, nende tingimused on kõigil erinevad, mis tasub läbi lugeda. Enda kogemusele toetudes, ei ole lõppkokkuvõttes suurt vahet kelle käest rentida. Kõigilt saab osta omavastutuse vähendamist. Tähelepanu tasub pöörata on see vähendamine kuni 0 või 500 € ja palju on päeva maksumus sellel teenusel. 

Soovitan ka netist ostetavat 3 nda osapoole kindlustust. Julgen öelda, et see väide, et rendifirmad otsivad võimalusi, kuidas peale rentimist vigu otsida, on müüt.  Ise olen ca 15 aasta jooksul väga palju rentinud ja siiani on õnneks läinud.  Jamasid pole siiani olnud. Mingit vahet ei ole rendifirma brändil. Ainult Goldcari ei soovita.  Muidugi ei tähenda see seda, et edaspidi midagi juhtuda ei või ja kindlasti kunagi ka midagi juhtub. Ptui, ptui, ptui. Aga maksta superkasko eest juurde ca 20.- euri päev, on sulaselge raiskamine kui rentida rohkem kui korra aastas.

Kui enne lennule registreerimist muudetakse lennuaegasid, siis Swedbank pakub khüvitust sellest tulenevatele muudatusele kokku 150.- ühe krediitkaardiga kaetavatele kindlustajatele kokku

Kas keegi teab - kas see nn liisingifirmade autodele kehtiv suur võimalus, et ilma deposiiti maksmata Venemaale ei pääse kehtib ka Kaliningraadis. Või on see oblast erand?

Mytrip ja SAS-i lend sai eelmine aasta nii korda, et helistasin Eesti klienditeenindusse ja lend sai muudetud nii nagu vaja. Hiljem hakkasid Mytripist tulema ka kinnitusmeilid, siis neid vaja poleks enam olnudki.

Aga jah, olen nüüd eelistanud rohkem lennufirmade kodulehtesid.

Olen EconomyCarRentalsit vahendusteenust kasutanud 20+ korda ja viimasel ajal isegi teiste vahendajate pakkumisi pole võrdluseks enam vaadanud. Hind ja tingimused on olnud parimad.

Ja siiani pole ühtegi väiksematki jama olnud. Aga tähelepanu hajumine on paar väikest seikka toonud, kõrvalmärkusena teistele:
1. Malagas ei aksepteeritud krediitkaardina toimivat deebetkaarti ja ei antud autot enne kui ostsin omavastutuse täiskindlustuse. Nii, et päris krediitkaart alati kaasa.
2. Viimasel ajal ei ole ka väga põhjalikult autorendifirma tingimusi läbi lugenud, USA-s sokutati mingi X-kindlustus arvele lisaks, kuigi ütlesin selge ei. Arvan, et tehti meelega. Väike $ ja € kursivahe ka. Nii, et autorendi firma summad alati täpselt üle vaadata.

Enda kogemuse põhjal on Phi-Phi väga palju rahvast ainult sadama ümbruse "külas". Kuhu võib minna õhtul "pidu panema". Mujal, kus juba maastik vähe mägisem oli, oli rahvast vähe ja algas "paradiisi saar", kuhu tasuks ka majutus otsida.  Phil oli võimalikjala matkada - erinevatesse vaiksetesse randadesse, vaatekohtadesse. Ise jäin väga rahule.

Mõned tähelepanekud TLL-EDI reisilt:

- hetkel küll keegi non priority "small bage 40x20x25 üle ei kontrollinud, osadel olid päris tavalises mõõdus käsipagasid. Endal oli paar cm suurem kott, natuke põdesin, kas saan läbi
- check in-i netis tehes oli võimalik eraldi reisijatele pagasit juurde osta, algul jah pakub kõigile korraga sama pagasi tüüpi
- veel väravas olles(35 min välumiseni) pakub ryanairi app võimalust prioritit juurde osta(10€), kas tehing õnnestuks ka, seda ei tea
- check in tehes sain koha 2 reas ja kaaslane 30 reas. Vabu paaris kohti hiljem oli. Ennemuiste pandi sama bronn kõrvuti-lähestikku istuma

Mytrip - ostetud SAS piletide puhul tühistati üks lend. Märkasin seda SAS-i kodulehelt ise vaadates. SAS-i koduleht näitas ümberbroneeringut 15 minutit varaseme lennuga , kui eelmine maandus. My tripilt mingit teadet  1 kuu jooksul ei tulnud, meilile ei vastatud, telefoni teel lubati kohe ümberbroneerida, 2 nädala jooksul midagi ei juhtunud. Helisatsin Eesti SAS-i, öeldi et see on esialgne automaatne broneering, varasem väljumine saabumisest pole võimalik, tehti uus broneering vastavalt minu soovile.

Ise olen peale otsimisüsteemist piletite leidmist kontrollinud ka lennufirma kodulehe hinda, kui hinna erinevus on minimaalne eelistanud lennufirmat. Eelistama peaks ühe lennufirma lende(või siis täpsemalt lennu koode), siis saad üljuhul ka suhelda ka otse lennufirmaga ja teemasid otse lahendada. Kokkuvõtvalt, oma ja tripi kogemustele toetudes, üldjuhul saab läbi otsimissüsteemi ostetud piletitega probleemide vabalt lennata.  Aga see on väikse riski ja rahalise võidu kaalumise küsimus, kust me pileteid soovime osta. Üljuhul võiks olla nii, et ostad odavamad piletid ja valid sellise kindlustuse, mis probleemide korral katab kulud.

Lisan siia kogemuse Riiast: Põõrdusime check-in-i. Teenindaja vastus"Kui Te soovite, võite suuremad kotid ära anda". Andsimegi check-innis ära 2 suuremat kotti, ühte olime juba eelnevalt pakkinud mõned suuremad vedeliku anumad ja mõned "terariistad". Ülejäänud pagasi kohta öeldid, et ei tea, võib olla väravas korjatakse ära, võib olla mitte. Ei korjatud. Pagasi arvu keegi väravas üle ei lugenud.

Kutaisi: Check-inis korjati ära kõigi nelja reisija kotid ja viienda väikse pagasi kohta, kuhu me olime korjanud dokumendid ja elektroonika, öeldi, et seda meil tegelikult kaasas ei tohi olla, aga olgu peale.
Kokkuvõtvalt.
1. Uus süsteem nii Wizzi kui Ryani puhul, sunnib arvestama 40 minuti ja check-ini läbimise kohustusega, mis eeldab ajavaru.
2.Wizzi puhul olen nõus äraandma käsipagasi, aga ebaselge on kuhu ma peaksin panema elktroonika, passid jms oluline kraam. Võtma näppu? Ostma priority? Nüüdsest on võimalik vedada kraami, mida käsipagasisse ei lubata. 
3. Üldjuhul on kõik teemad lahendatavad ja üle ei tasu möelda. Poliitika võib oleneda kohapealse lennujaama töötajate tõlgendusest ja 100% ühtset toimimise viisi pole.