Viimased kommentaarid

Ma ei tea kuidas lennujaamas täpselt on, aga tulles autoga Soomest, olin ma vast ainuke, kes testi läks tegema. Autosid oli vast 50..100. Testi punktis olin üksi, autota reisijate võimaliku järjekorda polnud. Ma saan aru, kelle reis kvalifitseerub töö reisina, testi karantiinist pääsemiseks tegema ei pea.

No selge, siis põhimõtteliselt ei muutunud enda jaoks midagi. Kui enne tellisin rahvusvahelise juhiloa ja rentisime/sõitsime autoga 1949.a. konventsiooniga liitunud riikides teadmata, et see võib olla probleem, siis nüüd toimime samamoodi edasi.

Rootsist läbi Soome tagasi Eestisse saab - lisati küll veel lause, "sõitke otse sadamasse"

Rootsis küll välja ei paista, et maailmas on koroona. Kui siis ainult, et järjekorrad vähe pikemad, kuna tooltõstukitel proovitakse jätta erinevate seltskondade vahel 1 tühi iste, ankrutele enam võõraga koos ei minda ja järjekordade jaoks on loodud nööridega piiratud kitsad koridorid. Aga jaanuari alguseks tipphooaeg jälle läbi. Stockholmist üleval pool Rootsis küll maske ei näe, kui just oma seltskonnast kellegiga koos bensukas ei ole..... . Vähe pikemad ja kõrgemad laskumised peale Are veel Vemdalenis.

Salva kodulehel on kirjas, et reisitõrke valimisel katvad kulud, juhul kui ise jääd Covidisse  ja reisil Covidisse jäädes tekkinud lisakulud. Täpsemaid tingimusi küsisin, neid pole olemas. Ei kehti siis, kui ise või keegi reisiseltskonnast peab lähikontakti tõttu isolatsiooni jääma.  Meditsiinilist Covidi ravi kaistet pakub  veel BTA ja osalises ulatuses Seesam. Teiste kindlustajate puhul on isegi covidi puhul med abi välistatud. Covidi tekitatud reisitõrke kindlustusi ei paku samuti keegi. Nädal tagasi enda jaoks tegin uuringut, info kodulehel väga lünklikult kirjas, saatsin BTA-sse ja Salvasse e-kirju, sain ka vastused. Suuline jutt hiljem ei pruugi kehtida või öeldakse, et saite valesti aru.

Soomlastel on erinevaid ametlikke netilehekülgi, kus arvatavasti sama info kirjeldatakse nauke eri võtmes. Näiteks veel leheküljed thl.fi. Leheküljelt valtioneuvosto.fi leidsin aga veel järgmise teksti, ilma täpsema täpsustuseta. "With the new approach, passengers arriving from countries with a high incidence of COVID-19 must have a certificate of a negative COVID-19 test taken less than 72 hours prior to their arrival". Kas kellegil on infot, et Soome sisenemise eelduseks(olenemata põhjusest) on negatiivse Covid-19 testi olemasolu?

to panax: sellist infot pole kuskil olnud, et avatakse alles 7.02. Liftide tööaegade plokis  kirjutatakse; "Season opening kuni 7 Feb" ehk ajad millal liftid töötavad hooaja algusest kuni 7 veebruarini, edasi juba ajad alates 7 veebruarist. Enamus keskuste lehtedel on kirjas, et alustavad alates 19.12.(kui olud seda lubavad). Sel aasta Rootsis lund vähe, eelmine aasta oli detsembri alguses juba pool meetrit. Aga pea paarkümmend aasta käidud siin ja seal, kui laeva peale minnes veel lund pole, siis suusatamata pole veel kunagi jäänud. Hetkel külmakraadid, tehakse tehislund. Kui juba murdmaadki saaks teha oleks OK, Eestis hakkab lumi eksootikaks saama. Täna uudis, 2020 oli Eestis ajaloo soojem november.

Bookingust tuli Poolast ka teade, et võivad majutada ainult ärireisijaid. Et palun tühistage oma bronn, kui te ei ole ärireisija....

Kui nüüd lugeda raja.fi p. 3.3, siis kirjas "Return to or through other EU and Schengen countries" või "Paluu muihin EU- ja Schengen-valtioihin tai niiden kautta". Ehk siis üritades täpselt tõlkida, rõhk sõnal return, püsivasse resideerumispaikka(koju) tagasi pöördumine on lubatud, kodust eemale  - mitte. Või siis on erijuhus ja otsustatakse jooksvalt. Tallinkist ja Viking Linest ka küsisin, nemad müüvad pileteid, seisukohta ei võta (juhtkond ei ole lubanud võtta).

Tasuta muutmiseks pidi seda vähemalt sügisel tegema minimaalselt 7 päeva enne

Sihtpunk oleks mõni põhja Rootsi suusakeskus, kui nüüd Merkeli juhtimisel neid kinni ei panda. Soome piirivalvele seda soovi ei pruugi ära põhjendada, aga vast koju pärast ikka Soome kaudu lasevad.

Kahjuks ei sõida DFDS jõulude ja uue aasta vahel. Lisaks oleks nt vikinguga sõit hetkel v odav, 4 autopakett Tallinnast alates ca 250.- edasi tagasi. Tallink sõidab otse Tallinnast harva ja hinnad ülikõrged. Sama kehtib ka Tallinki Kapelskäri reisidele. Aga ju siis panus tehtud nn vältimatudele reisijatele.

Täna kehtib Slovakiasse reisimise puhul EU kodanikule 10 päeva eneseisolatsiooni nõue, lisaks erinevad testimise nõuded.

https://korona.gov.sk/en/travelling-to-slovakia-and-covid19/

Kas keegi on läbi proovinud Ryanairi kuni märtsini lendude muutmise:

  1. Kas muuta saab ainult 1x?

  2. Ega nime ei anna muuta?

  3. Saan aru, et algust ja sihtkohta saab ka muuta?

Uurin veelkord, kuidas hetkel Küprosel olukord? Kas tasub pühapäeval lendu ette võtta? Kas restoranid üldjuhul avatud ja kas seal tuleb maskiga olla või võib ka ilma?

Ajaliselt on kindla peale minek Kreeka saartele  septembris, oktoobris võib ilm ka ära keerata.

Ryanair-i Tallinn Bergamo liin vähemalt nüüd jälle toimib.

Ei ole täpselt aru saanud, kas Eestis kehtib eneseisolatsiooni või testimise nõue ka juhul, kui  ainult lennutransiidina(vahemaandumised) läbitakse nn riskirrike(haigestumise näitaja üle 50)?

Tipi toodud ülevaade on päris hea. Viimasel ajal ma ei olejälginud(kuna asjaolud pidevalt muutuvad), kuhu reisi planeerida võiks. Minu puhul ei tähenda planeerimine anult piletite ostmist, vaid ka koooskõlastamist pere ja töökohaga. Samuti on ka sihtkoha selgeks tegemine ja tegevuste kaardistamine kohapeal üks osa reisi osast ja üldse mitte vastumeelne tegevus. Piletite ostmine ja reaalsete kulutuste tegemine tuleks jätta nagunii vahetult enne väljasõitu, hinnates selleks ajaks kujunenud olukorda.

Jah hoiavadki lendusid süsteemis ja viimasel hetkel tühistavad. Flightradar näitab, et tänane lend tühistatud, aga laupäevane vastavalt plaanile.

Kas Ryanairi Tln-Bergamo lend hetkel toimib? Vaatan, et pileteid jätkuvalt lähipäevadeks pakutakse erinevalt Wizzist.

Kuna mul oli pilet ostetud neti vahendaja kaudu ja nendega ühendust ei saanud, lasin pileti ümber vormistada maiks 2021(kuna uus lennuplaan olemas). Ma arvan, et võimalus 50/50, et siis üldse lennata saab.  Teine võimalus oleks olnud voucher, aga kuna pileti hind oli odav, siis selle eest uut piletid saanud ei oleks. Kolmas võimalus oleks olnud kaarditehingu võimalus. Helistasin Aegean Airi klienditeenindusse, ooteaeg 10 minutit ja kulu läbi Skype 30 senti.

SAS maksis tühistatud TLN-ARN lendude eest raha tagasi. Enne pakkus ka praktiliselt 2x väärtuses vouchereid, aga kuna ebaselge, milla SAS-iga jälle lennata saab, sai otsustatud cashi kasuks.

Norwegian maksis raha tagasi ca 1 kuu peale taotlust.