Rahvusvaheline Lennutranspordi Ühendus IATA tähistab lennujaamasid kolmetähelise koodiga. Valdavalt kasutatakse linnade esitähti (HEL- Helsingi, BER – Berliin, IST – Istanbul) või linna nimetähtede kombinatsiooni (TLL – Tallinn, HKG – Hongkong, JNB – Johannesburg). Lennujaama IATA koodi muutmist tuleb ette küllalt harva, seda ka siis, kui linna nimi on vahepeal muutunud. Nii on Mumbai kood endiselt BOM (kunagise Bombay järgi), Ho Chi Minh City puhul SGN (endise Saigoni järgi) ja Peterburis LED (ehk vana Leningrad).
Alates 18. jaanuarist on uus IATA kood aga Moldova pealinna Chișinău lennujaamal. Endise KIV asemel on nüüd Chișinău koodiks RMO. Nimemuuutuseks oli mitu põhjust:
Siinkohal võib tekkida küsimus, et mis põhjusel valiti koodiks RMO ja mis seos on sellel Chișinăuga?
RMO tähendab Republica Moldova ehk "Molodova Vabariik" rumeenia keeles ja on küllalt sarnane ka ingliskeelsele nimele. Moldova ametnike sõnul pakkus IATA neile välja kolm võimalikku tähekombinatsiooni: RMO, RMX ja RMV. Kõige paremini oleks ehk sobinud hoopis RMD, kuid see kood oli juba kinnitatud India Ramagundami lennuväljale. Seetõttu leiti RMO olevat parim valik. Rahvusvahelise Tsiiviillennunduse Organisatsiooni ICAO kood LUKK jäi samaks.
Neil, kel on ostetud pilet AirBalticu uude hooajalisse sihtkohta Chișinăus, on lennufirmast teavituse lennujaama koodi muutusest juba saanud. Broneerimissüsteemis on sihtkoha kood automaatselt ära muudetud, midagi muud sellega reisijatele ei kaasne. Mõne lennufirma puhul (Wizz Air, Turkish Airlines) tuli lennubroneeringutega ette ajutisi probleeme.
Mis puudutab Chișinău endist koodi KIV, siis Ukraina ajakirjanduse andmetel on Molodova valmis, et kood KIV antakse üle Kiievi Žuljanõ Igor Sikorskõi nimelisele lennujaamale, mille IATA kood on praegu IEV. Oleks loogiline küll.
Viimase aja suurem IATA koodimuudatus toimus aastal 2020 Kashastani Astana lennujaamas, kus vana kood TSE asemel võeti kasutusele NQZ. Astanal on ajalooliselt nimesid päris ohtralt jagunud: aastatel 1830 –1961 oli see Akmola, siis 1961 kuni 1992 Tselinograd (sealt ka TSE), aastatel 1992 – 1998 jälle Akmola, 1998 – 2019 Astana, 2019 kuni 2022 Nur-Sultan, alates 17. septembrist 2022 nimetati pealinn taas Astanaks. Koodis NQZ tähendab N Nursultan Nazarbajevi nimelist lennujaama ja Nur-Sultani. QZ tuleneb Kasahstani kohalikust nimest ladina tähestikus "Qazaqstan".
Kas Moldova eeldab, et see jääb riigi ainsaks lennujaamaks, et seda kuidagi linna nimega ei seostatud? Või eeldas seda IATA ega pakkunud muid võimalusi?
IATA pakkus välja ainult 3 võimalikku tähekombinatsiooni. Miks vaid kolm, pole teada. Idee poolest on Moldovas tõesti ka teine, Balti lennujaam (IATA kood BZY), mis võiks teenindada näiteks odavlende, aga reaalselt sinna liiklust pole.