Mõne aasta pärast saab Marokos kiirrongiga põhjast lõunasse
veigo
veigo
7. mai 09:51

Maroko on koos Hispaania ja Portugaliga 2030. aasta jalgpalli MM-finaalturniiri üks korraldajariike. See on andnud tõuke ka riigi infrastruktuuri moderniseerimisele. Aprilli lõpus andis Maroko kuningas Mohammed VI rohelise tule 9,2 miljardi eurosele rongivõrgustiku moderniseerimise projektile, mis hõlmab nii linnadevahelisi kiirronge kui linnalähedast rongiliiklust.

Maroko kiirraudteede kaart (Vikipeedia)

Jalgpalli suurvõistluse ajaks peaks kiirrongidega saama sõita mööda Atlandi rannikut Kenitrast Marrakechi, läbides ka Rabati ja Casablancat. Tangierist Kenitrani on kiirrong juba olemas. Rongide kuni 350 km/h ulatuv kiirus tähendab, et reis Tangierist Marrakechi võtab aega vaid 2 tundi ja 40 minutit. Rabatist Casablanca lennujaama sab 35 minutiga. 430 km pikkune rongiliin peaks valmis olema 2030. aasta jalgpalli MM-finaalturniiri ajaks.

Maroko riiklik rongioperaator ONCF on sõlminud Prantsusmaa, Hispaania ja Lõuna-Korea firmadega lepingud 168 rongi ostuks. Prantsuse Alstomilt ostetakse 18 Avelia Horizon kahekorruselist rongi, mis on mõeldud 640 reisijale ja sõidavad kuni 320 km tunnis.

Reisimise seisukohast muudaks kiirrongid Marokos liiklemise sedavõrd palju kiiremaks, et tulevikus pole enam väga vahet, mis suuremasse lennujaama maanduda. Ja kui Marokot ja Hispaaniat eraldava Gibraltari väina alla kavandatav tunnel saaks samuti valmis, tekiks veelgi võimalusi juurde.

Planeeri soe ja unustamatu kevadine nädalavahetus Liepājas koos perega
Liepāja
Sisuturundus
Planeeri soe ja unustamatu kevadine nädalavahetus Liepājas koos perega
Ekspert selgitab: kas elukaaslase, lapsehoidja või sõbranna haigestumise korral on õigus ära jäänud reisi eest hüvitist saada?
Seesam
Sisuturundus
Ekspert selgitab: kas elukaaslase, lapsehoidja või sõbranna haigestumise korral on õigus ära jäänud reisi eest hüvitist saada?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased