Norwegian alustab Argentiinas oktoobris

Argentiina

2017. aasta jaanuaris asutas Norwegian tütarfirma Norwegian Air Argentina, eesmärgiga hakata opereerima nii Argentina siselende kui rahvusvahelisi lende Argentinast. Norwegiani saabumine Argentina turule on seotud 2015. aasta lõpus ametisse astunud presidendi Mauricio Macri tegevuskavaga hakata liberaliseerima Argentina lennundusturgu, investeerida lennuväljadesse ning meelitada riiki välisinvesteeringuid.

Norwegian Air Argentina (mis nii mõnelegi tundub lennufirma jaoks veidi pikk ja lohisev nimi) esialgne plaan oli alustada lendudega 2017. aasta novembris, kuid kommertslendude opereerimiseks vajaliku lennunduslitsentsi saamise viibimine ja Boeingu probleemid lennukitarnetega (täpsemalt küll mootoritootja tarnetega) on liinide avamist edasi lükanud. Nüüd on avamiskuupäev paigas: 16. oktoobril 2018 alustab NAA kaks korda päevas siselende Buenos Airese ja Cordoba vahel ning kord päevas Buenos Airesest Mendozasse. Lende opereeritakse Boeing 737-800 lennukitega.

Erinevalt teisest Argentina odavlennufirmast Fly Bondi, mis kasutab Buenos Aireses militaarlennuvälja El Palomar (EPA), lendab Norwegian Air Argentina Buenos Airese peamiselt rahvusvahelisi lende teenindavast Ezeiza (EZE) lennuväljalt. Kuna Ezeiza teenindab 85% riigi rahvusvahelistest lendudest, loob see head ühendusvõimalused rahvusvahelistele reisijatele. Teise tähtsa lennubaasina nähakse tulevikus Cordobat.

Kuigi NAA piletid pole veel müügis (müük algab 4. septembril), lubab Norwegiani tegevjuht Bjorn Kjos kasutada agressiivset hinnastamist ja pakkuda suurepäraraseid avamishindu.

Norwegiani Argentina haru ei konkureeri Argentinas mitte tingimata ainult teiste lennufirmadega, Norwegian rihib soodsaid hindu pakkudes reisijaid ära võtta eelkõige bussifirmadelt. Näiteks bussireis Buenos Airesest Cordobasse kestab 7 tundi ja Mendozasse 12 tundi. Lennureis lühendaks seda aega märgatavalt.

Norwegian Air Argentinal on Lõuna-Ameerikas suured plaanid. 2017. a. lõpus said nad loa opereerida Argentinas kokku 152 liinil, millest 80 on Argentina siselennud ja 72 rahvusvahelised. Lisaks sellele on silm peale visatud ka Brasiiliale. Norwegianil on juba olemas luba alustada 2019. aastal lende Londonist (Gatwick) Sao Paulosse. Kaalumisel on ka lennud Londonist Rio de Janeirosse. Alates detsembrist 2018 lennatakse Londonist (LGW) Buenos Airesesse senise 3 korra asemel 7 päeval nädalas. Sel liinil kasutatakse Boeing 787-9 lennukit.

Hetkel on Norwegiani plaanid sellised, et esimese 15 tegutsemiskuu jooksul saaks neil olema 15 lennukit Argentina siselendudel ja 2-4 lennukit rahvusvahelistel lendudel Argentinast. Pikemas, 5-10 aasta perspektiivis võiks Lõuna-Ameerikas olla umbes 70 lennukit, üle 100 liini ja aastane maht üle 12 miljoni reisija.

Argentina siselendude algus langeb ajale, kus kohalik valuuta on märkimisväärselt nõrgenenud. See ilmselt jätab teatava jälje ka kohalikule nõudlusele, kuid Bjorn Kjos näeb Argentiinas väga suurt turismipotentsiaali. Hetkel ongi lennupiletite kõrged hinnad üks põhilisi takistusi, miks Lõuna-Ameerika asemel eelistavad paljud eurooplased näiteks Aasias puhata.

Samas pole ka Norwegiani piletid London - Buenos Airese liinil kõige odavamad. Kiire pilk nende hinnakalendrile näitas, et odavaimad edasi-tagasi piletid leiab orienteeruvalt 700 euroga. Kui 14 tunnise lennul sooviks pagasi ära anda ja keha kinnitada, siis lendab pilet kiirelt üle 800 euro. Pole just hind, mis spontaanselt ostma paneks. Võrdluseks: algusega Tallinnast võib AF/KLM-i pileteid Buenos Airesesse leida 650 euro kandis. Nii et jah, piletid on kallid, aga Norwegiani jutt nendepoolsest hinna allalöömisest pole ka päris tõsi. Näis siis, mis Argentinas juhtuma hakkab.

Allikas: infobae.com