Norwegian peatab talveks lennud Tallinnast Stockholmi

Odavlennufirma Norwegian talvises lennuplaanis ei leia enam lende Tallinnast Stockholmi. Viimane Norwegiani lend Stockholmi väljub neljapäeval 24. oktoobril, seda reisijatele mitte just kõige mugavamal kellaajal 23:40. Samas, ühe suuna pileti hinna üle, mis on 15€, pole põhjust nuriseda.

Norwegian tuleb Tallinn – Stockholmi liinile taas alates märtsi lõpus, kui jõustub suvine lennuplaan. Lennud on müügis alates 29.märtsist. Talvel jäävad Stockholmi lende teenindama kolm lennufirmat: SAS, LOT ja AirBaltic.

Stockholm – Tallinna liini talveks peatamine pole iseenesest midagi erilist, tegemist on ühega paljudest liinidest, mille Norwegian on ümber vaadanud, võttes laienemise asemel fookusesse kasumi teenimise. Kaugliinidest on märgatavalt kärbitud lende USA-sse (näiteks ARN-JFK,CPH-JFK/LAX/FLL, OSL-LAX/MCO), ka Euroopa liinivõrgus on talvise lennuplaaniga olulisi muutusi. Osa muutustest Routesonline andmetel:

D8-operating service discontinued (or not returning) on/after 27OCT19:
Alicante – Dusseldorf
Copenhagen – Amman
Copenhagen – Aqaba
Gran Canaria/Las Palmas – Barcelona
Gran Canaria/Las Palmas – Dusseldorf
Gran Canaria/Las Palmas – Malaga
Helsinki – Amsterdam
Helsinki – Dublin
Helsinki – Dubai (Service operated until January 2019 in W18)
Helsinki – Madrid (Service operated until January 2019 in W18)
Helsinki – Prague
Helsinki – Pristina (Seasonal suspension from 29SEP19. This route was suspended in 1Q19 in W18)
Helsinki – Tel Aviv
Malaga – Cologne
Malaga – Dusseldorf
Malaga – Warsaw
Palma Mallorca – Dusseldorf
Palma Mallorca – Hannover (Service operated until January 2019 in W18)
Rome – Reykjavik Keflavik
Rome – Tel Aviv
Tenerife North – Barcelona
Tenerife South – Bilbao
Tenerife South – Dusseldorf
Tenerife South – Rome

DY-operating service discontinued (or not returning) on/after 27OCT19:
Bergen – Prague (Service operated until January 2019 in W18)
Gothenburg – Prague
Gran Canaria/Las Palmas – Bodo
Gran Canaria/Las Palmas – Harstad-Narvik
Gran Canaria/Las Palmas – Tromso
Oslo – Agadir
Oslo – Fuerteventura
Stavanger – Berlin Schoenefeld (Service operated until January 2019 in W18)
Stockholm Arlanda – Agadir
Stockholm Arlanda – Funchal
Stockholm Arlanda – Milan Malpensa
Stockholm Arlanda – Paris Orly
Stockholm Arlanda – Reykjavik Keflavik (Service operated until January 2019 in W18)
Stockholm Arlanda – Skelleftea (Service operated until January 2019 in W18)

D8-operating service suspended during winter season:
Copenhagen – Dublin
Copenhagen – Larnaca
Helsinki – Gdansk
Malaga – Oslo Sandefjord
Palma Mallorca – Munich

DY-operating service suspended during winter season:
Stockholm Arlanda – Barcelona (This route will continue to be served by D8 in W19)
Stockholm Arlanda – Bergen

Norwegianile anti ümberkorraldusteks lisaaega

Liiga kiirest laienemisest ja Boeing 737 MAX lennukite (Norwegianil on neid 18 tükki) sunnitud maa peale jätmisest tingituna on Norwegiani majandusseis olnud mõnda aega problemaatiline. 16. septembril nõustusid kreeditorid pikendama võlakirjade tagasimaksmise tähtaega kahe aasta võrra, mis annab Norwegianile täiendavalt aega kulude kärpimiseks ja ümberkorralduste tegemiseks. Üsna kindel, et liinivõrgus näeme veelgi muudatusi.

Üks võimalik uus kauglend oleks London Gatwick – Kaplinn, mis Forbesi andmetel on ettevalmistuste lõpusirgel. Liinivõrku plaanitakse kasvatada ka Lõuna-Ameerikas, võimalik on hooajaliste liinide lisandumine Euroopast Aasiasse.

Lisaks peaks neil olema pargitud vähemalt 8 Dreamlinerit kuskile Inglismaale, kas siis lühiajaliseks puhkuseks või lahti saamiseks.

Dreamlineritega olid neil mootoriprobleemid, aga pole kuulnud, et nad neist lahti tahavad saada.  Pigem vastupidi, Norwegian pidi kallilt asenduslennukeid liisima.