Odavad lennud Eilatisse tulevad taas
veigo
veigo
25. apr 2022 05:03

Eilat on Iisraeli peamine Punase mere äärne rannasihtkoht, kus leiab 14 km randu. Paljudele on see koht tuttavaks saanud tänu sellele, et alates 2017. aasta talvehooajast kuni 2020. aasta märtsini pakuti sinna väga soodsaid lennupileteid. Näitks Wizz Airiga leidis lennupileteid Riiast Eilatisse ja tagasi alates 30€. Ryanairi lennud Kaunasest Eilatisse olid samast hinnaklassist. Tänu Egiptuse ja Jordaania lähedusele kasutati Eilatit sagedasti ka reisimiseks nendesse riikidesse.

Eilati suur populaarsus lennufirmade seas tugines lihtsalt öeldes rahale: Iisraeli riik maksis lennufirmadele iga saabunud reisija pealt dotatsiooni, lisaks sellele maksti ka iga uue avatud liini eest ning Eilati uude Ramoni lennujaama sai lennata ilma lennujaamatasudeta. Pikemalt saab Iisraeli poolsest lennufirmade toetamisest lugeda loos Miks lennupiletid Iisraeli on nii odavad?

Sel talvel dotatsioonid jätkuvad

Kui paar vahepealset talvehooaega oli Iisrael pandeemia tõttu turismile suletud, siis nüüd on lootust, et 2022/2023 talv pakuvad lennufirmad Eilatisse taas soodsaid lende. Nimelt võttis Iisraeli Turismiministeerium vastu otsuse, et perioodil 1. septembrist 2022 kuni mai lõpuni 2023 (v.a. juudi pühadenädalad 9-16.10.2022 ja 5-13.04.2023) toetatakse kõiki Eilatisse saabuvaid lende 60 euroga reisija kohta. Toetuse saamiseks peab lennufirma Eilatisse avataval liinil pakkuma vähemalt 16 edasi-tagasi lendu, maksimaalselt toetatakse 75 lendu ühte sihtkohta lennufirma kohta.

Mis lennufirmad Eilatisse tuleval talvel lendama hakkavad, on vara öelda, sest taotluste esitamise tähtaeg toetuse saamiseks on 1. septembril 2022. Ilmselt on Wizz Airi ja Ryanairi huvi jätkuv, loodetavasti taasavatakse ka Riia – Eilat liin.

Varem toimus hulk lende Eilatisse ka Venemaalt, kuid sel aastal neid kindlasti väga palju toimuma ei saa. Seda sel lihtsal põhjusel, et Venamaal napib sanktsioonidevabasid lennukeid, millega näiteks Moskvast Eilatisse lennata saaks. Superjet 100 lennukitega võib opereerida küll Sotšist, kuid mitte Moskvast.

Miks Iisrael lennufirmasid toetab?

Selleks on kaks põhilist põhjust:

  • Iga saabuv turist jätab Iisraeli rohkem raha, kui on lennufirmadele reisija kohta makstav toetus.
  • Ilma toetuseta seisaks uus, 2019. aastal avatud Ramoni lennujaam üsna kasutult.

Iisraeli valitsusel on seda muidugi raske välja öelda, kuid sisuliselt on nad 500 miljonit dollarit (465M €) maksma läinud Eilati Ramoni lennujaama pantvangid. Lennujaam, mis on võimeline vastu võtma Boeing 747 suurusega lennukeid ja mille läbilaskevõime on 2,5 miljonit reisijat aastas, on Eilati jaoks ilmselgelt liiga suur.

Kui toetusi poleks, oleks lennufirmade Eilatisse lennata ilmselt üsna leige. Just toetuste abiga sai Eilat 2019. aastal lennuühenduse 18 rahvusvahelise sihtkohaga ja Eilatit külastas 2019. a. talvehooajal rekordilised 150 000 turisti. Nädalane lendude arv kasvas neljalt lennult rohkem kui 40 lennuni.

Nüüd jääb üle ära oodata, mis liinid sügisel Eilatisse avatakse. Loodetavasti koroonaüllatusi sel aastal enam ei tule.

Vaata Eilati kohta ka: Punane kanjon Eilatis

Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased