Qatar Airways alustab lende Tallinnasse - kommentaar

Katar

Kuigi info sai avalikuks veidi varemgi, tõmbas Qatar Airways Berliinis toimuval maailma suurimal turismimessil kõvasti tähelepanu, kui tutvustas 2018. ja 2019. aasta jooksul avatavaid uusi liine.
Kokku avatakse kahe aasta jooksul lennud järgmistesse sihtkohtadesse:

  • Cardiff, Suurbritannia
  • London Gatwick, Suurbritannia
  • Tallinn, Eesti
  • Lissabon, Portugal
  • Malaga, Hispaania
  • Thessaloniki, Kreeka
  • Valletta, Malta
  • Antalya, Türgi
  • Bodrum, Türgi
  • Da Nang, Vietnam
  • Davao, Filipiinid
  • Cebu, Filipiinid
  • Langkawi, Malaisia
  • Luxembourg

Tõsi, esitluse käigus ununest märkida, Cardiff, Thessaloniki ja Lissabon on varem juba välja kuulutatud. Qatar Airways on üsna kurikuulus selle poolest, et nad on uusi liine küll välja kuulutanud ja mitte avanud või teatanud lennusageduste tõstmisest, mida pole juhtunud. Seega tuleb kogu seda nimekirja võtta veidi skeptiliselt. Antalya, Bodrumi ja Malaga lennuajad on juba teada, tundub, et tegemist on suviste sihtkohtadega.

Kuna Doha-Tallinna puhul on tegemist üsnagi üllatava (ja loomulikult toreda) uudisega, tekib siiski küsimus, kas see liin end ka ära tasuma hakkab? Tegemist oleks esimese otseliiniga Tallinnast Lähis-Ida lennujaama, mis võimaldab ühe vahemaandumisega lennata paljudesse maailma linnadesse. Riiast on lennud olemas Air Balticu Abu Dhabisse, kuid sealt Etihadiga edasi lendamine logiseb. Seni on Qatar Airways pakkunud koodijagamist Finnairiga nii Tallinnast kui Tartust.

Liinivõrgu suurusest tulebki vast tulebki otsida seletust, miks Qatar Airways saab lennata väiksematesse linnadesse. Linn ei pruugigi olla kõige suurem, kuid ikka leidub neid, kes tahvad lennata Taisse, Malaisiasse, Filipiinidele või mujale Aasias, Aafrikas, Austraalias ja Okeaanias. Turkish Airlinesi Tallinna liin toimib kuuldavasti päris korralikult, ka Finnairil ja Lufthansal pole vist väga nuriseda. Pakkudes suurt sihtkohavalikut on Qataril võimalik pardale meelitada täiendavaid reisijaid.

Tallinna puhul pole ilmselt loota päris igapäevast ühendust, aga mine sa tea. Qatar Airwaysil on ilmselt ka Airbusi A320 ja A321 ühe vahekäiguga lennukeid veidi üle. Selles mõttes võimaldab nende lennukipark kaugelt suuremat sihtkohtade valikut, kui näiteks Emirates’il, mis kasutab ainult väga suuri lennukeid.

Qatar Airwaysil pole hetkel siiski roosilisemad ajad, sest tänu Katarile kehtestatud blokaadile kaotas Qatar Airways eelmise aasta juunist ligipääsu 18 linna Araabia Ühendemiraatides, Egiptuses ja Saudi Araabias. Juba on ka teada, et lõppev majandusaasta toob kaasa korraliku kahjumi. Saudi Araabia ja Araabia Ühendemiraadid olid Qatar Airwaysile kaks kõige suuremat turgu, kust tuli üle 10% Qatar Airwaysi reisijatest. Lisaks peab Qatar Airways kasutama varasemast pikemaid lennukoridore.

Qatar Airwaysiga lendamisel saab ära kasutada ka +Qatar programmi, mis võimaldab 1 öö tasuta Kataris ööbida, järgnev öö maksab 5 USD. +Qatar programmi kehtivust on pikendatud 31. detsembri 2018. a.