Ryanair ja Norwegian peavad sõnasõda
veigo
veigo
18. sept 2017 01:51

Üldiselt on kombeks, et Euroopa odavlennufirmad toimetavad oma tegemisi omaette ja teiste tegemisi suurt ei kommenteeri. Aga tundub, et see traditsioon hakkab vaikselt murduma, sest Ryanairi tegevjuht Michael O'Leary on visanud päris krõbedaid sõnu aina kasvava konkurendi Norwegiani poole ja Norwegiani kõneisikud pole samuti päris suu peale kukkunud.

Mis on teemaks? Michael O'Leary väitel on Norwegiani pankrot lähimate kuude küsimus, kuna nad on rahaks tühjaks jooksmas. Norwegian omakorda teatab, et nad saavad Ryanairi frustratsioonist aru, kuid põhjaminekust on asi siiski kaugel. Norwegian on sel aastal palganud 140 Ryanairi pilooti ehk kolmandik nende uutest pilootidest töötas varem konkureerivas Ryanairis.

Kuid see pole Ryanairile suurim alandus – Norwegian plaanib avada sel aastal oma uue lennubaasi Ryanari kodulennuväljal Dublinis ja palgata kokku 500 uut pilooti. Ja neid oodatakse teadagi kust.

Norwegiani rahalised seisud on muidugi alati olnud paras mõistatus, sest opereeritakse mitme tütarfirma kaudu, kuid hetkel tundub küll, et Norwegian on Ryanairile parajalt kandadele astumas. Kõik eelnev ei tähenda ka seda, et Ryanair ja Norwegian omavahel ei suhtleks. Sõnasõda meedias võib ju pidada, aga sellegipoolest otsitakse jätkuvalt koostöövõimalusi Norwegiani kauglendude klapitamises Ryanairi Euroopa-lendudega. EasyJet tegi selle asja kuidagi märkamatult ära ja Ryanair peab vaatamata hoogsale stardile mõru pilli alla neelama.

Mida sellest kõigest välja lugeda? Näib, et odavalt punktist punkti lendamine on oma piirid saavutanud. Kui võrrelda Euroopat odavlendudega Aasias, siis sealne suurim odavlennufirma AirAsia on jätkulende pakkunud juba mõnda aega. Vaadates nende pakkumisi, on jätkulendude soovituste arv pidevalt kasvanud. Võib öelda, et jätkulendude pakkumine on ka odavlennufirmade puhul uus normaalsus ja Ryanair on siin praegu vaeslapse osas ja peab seda odava õhuvahuga kuidagi kompenseerima.

Hoopis omaette teema on aga see, kuidas tavateenindusega lennufirmad reageerivad, kui odavlennufirmad jätkuühendustele tõesti jalad alla saavad. Praegu on see veel veidi logisev ja katsetamisfaasis asi, aga kunagi ei tea, mis seisus on asjad näiteks aasta pärast.

Kas meie reisijatena sellest kokkuvõttes võidame, on siiski küsitav. Jah, hinnad võivad langeda, aga kõik see tuleb millegi arvelt. Äriklassi hinnad jõuavad aina rohkem kunagise turistiklassi hinna lähedale ja nii mõnigi kord on kokkuvõttes mõttekas veidi rohkem maksta, aga see-eest nautida lennukis kaugelt paremat kvaliteeti.

Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased