Euroopa suurima odavlennufirma Ryanair ja Ungari valitsuse suhted on pehmelt öeldes jahedad. Augusti alguses trahvis Ungari Tarbijakaitseamet Rynairi ligi 756 000 euroga, kuna Ryanair otsustas Ungari valitsuse poolt lennufirmadele kehtestatud uue maksu reisijatelt tagasi küsida (loe sellest pikemat ülevaadet Ungari valitsus trahvis Ryanairi 756 000 euroga). Ungaris peavad lennufirmad nüüd iga reisija pealt maksma 10€, kui sihtkoht on Euroopa Liidu sees ja 25€, kui sihtkoht on EL-st väljas.
Ryanair on otsuse edasi kaevanud, kuid ähvardas, et Ungari valitsuse käitumisele reageeritakse. Ei läinudki väga palju aega, kui "tobeda ja ebaloogilise" maksu tulemusi on näha Ryanairi Budapesti talvises lennuplaanis. 8 alalisena tegutsenud liini pannakse oktoobri lõpus vähemalt talveperioodiks kinni ja veel 7 liinil vähendatakse lennusagedusi (Ryanairil on Budapestist hetkel 50 alalist sihtkohta pluss 14 hooajalist liini,
Sulgemisele minevad liinid:
Liinid, kus vähendatakse lennusagedust:
Ryanairi juht Michael O’Leary lubas Budapestis suletud liinide asemel avad uusi liine Ungari naaberriikides nagu Slovakkia, Austria, Horvaatia ja Rumeenia, kus "idiootset liigse kasumi maksu pole".
Talvises lennuplaanis on lennusagedusi Budapestist vähendanud ka konkureeriv Wizz Air, kuigi Ryanairi taandumine võiks justkui olla vesi nende veskile.
Kokkuvõtteks
Meil jääb üle ainult arvata, kui palju on Ryanairi liinide sulgemise taga talvine reisijate vähenemine ja kui palju Ungari valitsuse kehtestatud maks. Igal juhul on selge, et kui Ryanair Ungari suurima lennufirmana ennast kokku tõmbab, siis on raske rääkida mingitest täiendavatest maksutuludest. Ja arvata on, et Ryanair pole Budapestis veel kaugeltki oma viimast sõna öelnud.
Aga saab olema huvitav, mis uusi liine Ryanair Ungari naaberriikidest avab. Tundub nagu mingi seriaal, mida jälgida.