Euroopa lennunduses on praegu kuumaks teemaks pardale tasuta kaasa võetava käsipagasi suurus ja kaal. Euroopa Parlamendi transpordikomitee tegi juunis ettepaneku muuta EL lennureisijate õigusi reguleerivat määrust selliselt, et reisijad saaksid lennuki pardale tasuta kaasa võtta
Euroopa lennufirmasid (Ryanair, Lufthansa, BA, AF/KLM, easyJet, Finnair, airBaltic jt) ühendav Airlines for Europe on ettepaneku teisele osale tugevasti vastu, kuid teatas 2. juulil 2025, et kõik nende liikmeslennufirmad kohustuvad hiljemalt sellest sügisest lubama pardale tasuta käsipagasit mõõtmetega 40 x 30 x 15 cm, mis teeks mahuks ainult 18 liitrit.
Tegemist on parajalt küünilise avaldusega, sest sellist mõõdupiirangut väiksemale käsipagasile rakendab praegu ainult üks lennufirma – see on Finnair oma kõige odavama economy superlight piletitüübi puhul. Isegi Ryanair lubab tasuta kaasa võtta käsipagasi isiklike asjadega, mille lubatud mõõtmed on 40 x 25 x 20 cm (mahtuvus 20 liitrit). AirBaltic ja Lufthansa lubavad pardale koti isiklike asjadega mõõdus 30 x 40 x 10 cm, kuid neil on lisaks kuni 8 kg käsipagas tasuta (AirBalticul on 8 kg kogukaal).
Ryanair tegi A4E otsuse peale üsna ootamatu käigu, hoopis tõstes tasuta käsipagasi mõõteid. Senise 40 x 25 x 20cm asemel on varsti tasuta pardale kaasa võtta käsipagas mõõtmetega 40 x 30 x 20cm ehk maht kasvab 20 liitrilt 24 liitrile. Otsus peaks rakenduma mõne nädala pärast, kui lennujaamadesse on paigaldatud uued pagasimõõtmiskorvid.
Teised lennufirmad pole muudatustest käsipagasireeglites seni teatanud. EasyJet kinnitas, et nende puhul jääb kehtima senine 45 x 36 x 20 cm ehk 32 l piirang.