Euroopa suurim lennufirma Ryanair plaanib veelgi suuremaks kasvada, lisades juba sees olnud 135 Boeing 737 MAX lennuki tellimusele tellimuse veel 75 seda tüüpi lennukile. Tegemist on huvitava ajastusega, sest lennufimad tegelevad praegu pigem headel aegadel tellitud lennukite kättesaamisaegade edasilükkamise kui uute tellimustega. Ryanair sõuab siin vastuvoolu, kasutades kriisi ära.
Võib arvata, et Boeing tegi Ryanairile hinnapakkumise, mida oli keeruline tagasi lükata. Hinnakirja järgi on Boeing 737 MAX hind 125 miljonit dollarit (103 miljonit eurot), kuid kuuldavasti sai Ryanair need lennukid 60-70% odavamalt. Siia on muidugi sisse arvatud ka kompensatsioon tellimuse täitmise viibimise pärast.
Ryanair loodab 2021. aasta jooksul kätte saada vähemalt 50 uut MAX lennukit, mida Ryanair nimetab Max-8200 lennukiteks. Uute lennukite tellimus on aga kõnekas mitmel põhjusel.
Esiteks näitab see, et Ryanairis tõesti usutakse lennuliikluse peatsele taastumisele Euroopas. Teiseks soovitakse Euroopas võtta veelgi suurem turuosa. Kuna puhkusereisijad hakkavad lennupileteid ärireisijatest kiiremini ostma, on Ryanairil ja teistel odavlennufirmadel kahtlemata eelis.
Huvitav on ka võrrelda kolmikut Ryanair – Wizz Air – EasyJet. Esimesed kaks panustavad kasvule, EasyJet on sunnitud lennukeid müüma.
Mida Ryanairi otsus reisijatele tähendab?
Boeingu 737 MAX pole just parima kuulsusega, aga kui paljud vaatavad, mis lennukile pileti broneerivad? Aga mis ilmselt paremini silma torkab, on uute lennukite kahanenud istmevahe. Ryanair saab uued Boeingud kätte MAX 200 konfiguratsioonis, mis tähendab, et lennukis on ligi 200 (197) istekohta. Sellise arvu istmete mahutamiseks tuli kuskil kompromissile minna ja sedapuhku kärbiti istmevahet. Kui praegu on Ryanairi lennukites vahe eesoleva istmega 30 tolli ehk 76,2 cm, siis uutes lennukites saab see olema 28 tolli ehk 71,12 cm. Ehk siis tervelt 5 cm vähem. Odaval piletil on oma hind.