Ryanairi tegevjuht Michael O’Leary ujub võrreldes teiste lennufirmadega taas vastuvoolu. Kui konkureeriv Wizz Air prognoosib, et tänu tühjaks jäetavatele kohtadele lennukis tõusevad piletihinnad poole võrra, näeb O’Leary tulevikku täpselt vastupidiselt, ennustades, et lennupiletite hinnad Euroopas hoopis langevad ja lennufirmade vahel puhkeb hinnasõda.
O’Leary Reutersile antud intervjuus avaldatud prognoosi kohaselt algab lendude taastumine Euroopas piiratud ulatuses juunis. Pärast seda toimub juulis-augustis kiirem lendude taastumine, mida tõmbavad käima viimasel hetkel broneeritavatele lendudele tehtavad suured allahindlused.
Meid ei huvita, mis hinnaga müüme
"Paljud inimesed Põhja-Euroopas on olnud suletud oma kodudesse. Nad tahaks kõik minna puhkusele enne, kui lapsed kooli lähevad, tingimusel, et see piisavalt ohutu. Samast hetkest, kui lennud taas algavad, tuleme me välja soodsate pakkumistega – ja seda teevad ka kõik teised lennufirmad".
"Meid peaaegu ei huvita, mis hinnaga pileteid me müüme, olgu see siis 9,99, 4,99, 1,99 või 0,99 eurot – lühiajalises perspektiivis pole meile oluline kasumit teenida. Oluline on piloodid ja pardapersonal taas lendama saada ja lennukid taas taevasse".
Kõige selle taustal ei usu O’Leary, et see kõik mõjutaks oluliselt nende 2021. aasta kasumit. Hinnad võivad ju olla madalamad, kuid madal on ka nafta hind ja lennujaamad teevad liikluse tagasivõitmiseks tasudes soodustusi. Lisaks näeb O’Leary 2021. aastas suurt potentsiaali, kuna puhkajad soovivad tagasi teha oma 2020. aastal teostamata jäänud plaanid.
Ryanair ei plaani ka loobuda 737 MAX tellimustest ja kaalutakse isegi tellimuse suurendamist. See oleks kooskõlas Ryanairi tavaga tellida lennukeid siis, kui nõudlus ja hinnad on all. Seda, et hinnad on väga soodsad, võib uskuda, sest ilmselt leidub praegu väga vähe lennufirmasid, kes plaanivad uute lennukite soetamist.
Kokkuvõtteks
Ryanair on selgelt teisel seisukohal, kui valdav osa lennufirmasid, kes prognoosivad lendude aeglast taastumist. Samas on O’Leary arvamuses taas tubli annus loogikat: inimesed sooviksid lennata ja ülisoodsad hinnad oleks sellele märgatavaks stiimuliks. Ja Ryanair võib oma finantspuhvriga väga odavaid hindu ka lubada. Ryanairi pakkumised sunniksid ka teisi lennufirmasid sellele kuidagi vastama, nagu me seda Viini näitel oleme näinud.
Põhiline küsimus on siin see, et me siiski ei tea, kuidas ja kunas koroonaviirus Euroopas täpselt taandub. On küll arvatud, et suvel see vähemalt mõneks ajaks taandub, kuid seegi on vaid üks, kuigi suhteliselt tõenäoline stsenaarium. Teine küsimus on, kui palju Ryanair ja teised lennufirmad lende Tallinnast ja lähematest pealinnadest esimeses järjekorras taastavad. Pikemalt pargitud lennukite taas lennukõlbulikuks saamine võib võtta aega kuid. Aga Ryanairi stsenaariumi teostumine oleks valitseva pessimismi taustal muidugi tore.
Väga julge ennustus. Juba juunis hakkavad lennukid Euroopas vabalt lendama ja inimesed hoogsalt reisima, ja veel 1-euroste piletihindadega?
Raske uskuda, kuigi ise olen muidugi kahe käega selle poolt. Peamiselt selle poolt, et juuniks kõik see jama läbi oleks. Unistada ju ikka võib.