Ryanairi juht soovib äraantavast pagasist täielikult vabaneda
veigo
veigo
13. veebr 07:36

Et Euroopa-sisestel lendudel tuleb äraantava pagasi eest juurde maksta, ei tohiks kellelegi tulla üllatusena. Odavennufirmadest alguse saanud trend on tänaseks muutunud tavapraktikaks pea kõikide lennufirmade puhul. Üldjuhul mõistetakse seda lennufirmade soovina hoida piletite baashindu madalana (loe: konkurentsis), maksustades täiendavalt kõiki lisateenuseid. Selles loogikas on oma tõde, kuid Ryanairi tegevjuht Michael O'Leary, kes on pagasitasude üks varajastest juurutajatest, selgitab Itaalia väljaandele Corriere della Sera antud intervjuus, et ideaalses maailmas peaksidki kõik reisima ilma äraantava pagasita.

Alati arvamust omav O’Leary selgitab, et Ryanairi kolm enimostetud lisateenust on eelisjärjekorras pardalepääs (priority boarding), istekoha valik ning äraantav pagas. Neist viimasega tegelemisest sooviks odavlennufirma tegevjuht üldse vabaneda, sest ideaaljuhul lendaks kõik ilma äraantava pagasita.

Kuigi täiendavast tulust loobumine võib tunduda majanduslikult ebaloogiline, on sellise arvamuse taga just majandusloogika:

  • Ainult käsipagasiga reisijad säästaks lennufirmale aega ja raha.
  • Äraantava pagasiga kaasnevad mitmesugused kulud: check-in lauas peab keegi sellega tegelema, siis peab keegi pagasi lennukisse ja sealt maha laadima, vaja on ka inimesi, kes kadunud pagasiga tegelevad. Kõik äraantava pagasi ümber toimuv maksab.

Küsimusele, kas pagas lennuki kõhus pole siiski ka täiendav tulu, vastas O’Leary: "Nii see praegu on tõesti, kuid äraantava pagasi lisamaksu mõte on selles, et me soovime inimeste harjumusi muuta suunas, et nad reisiks vähemate asjadega".

Ryanair on inimeste harjumuste muutmisel olnud ajalooliselt üsna edukas. Kui kunagi andis 80% reisijatest oma pagasi ära, siis pagasitasu juurutamisega 15 aastat tagasi kukkus see protsent 20 peale. See tähendab, et 60% reisijatest muutis oma harjumusi.

"Kuid kas tühi pagasiruum lennuki all pole majanduslikult kahjulik?"

"Absoluutselt mitte. Kergem lennuk põletab vähem kütust. Ryanari Boeingud säästaks 6% kütust, kui inimesed lendaks ilma äraantava pagasiga". Corriere arvutuste kohaselt oleks Ryanair 2023. aastal säästnud nii umbes 280 miljonit eurot.

Kas Ryanairi pagasit puudutav lähenemine meeldib või ei, oma selge point siin on: madala kulubaasi saavutamiseks tuleb igasugune tegelemine reisijaga viia miinimumini. Ryanairi majandustulemusi ja pidevat laienemist on keeruline eirata. Nagu sedagi, et Ryanairi tegemised mõjutavad Euroopas kõiki teisi lennufirmasid.

Sealt tuleb sageli üsna tihti avaldusi, mis käib igasuguse loogika vastu. See tähendaks, et kõik hakkavad käsipagasiga lendama ja selge on see,et kui kõik oma väikse kohvri võtavad, ei mahu see ära. Kas tõsta käsipagasi hinda või teha lubatud pagasimõõdud väiksemaks.
Viimaste kogemuste puhul on näha, kui halvasti see toimib, kui äraantav pagas on tasuline. Mitmeid kordi, kus palutakse käsipagas ära anda, kuna lend on täis. Viimasel korral palus teenindaja enne lennukile minemist, vabatahtlike kes annaks ära oma käsipagasi.
Mis te arvate, palju neid oli. Peale minu üks inimene veel ja oh seda jama mis lennukis toimis.

0
0
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Gauja Rahvuspark
Sisuturundus
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Seesam
Sisuturundus
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased