Selle aasta juulis toimus 15 päeva kestnud SAS-i pilootide streik, mis on lennufirma ajaloo pikim. 15 päevane streik läks lennufirmale kokku maksma vähemalt 1,5 miljardit Rootsi krooni ehk 142 miljonit eurot. Streigi jooksul tühistati ~3700 lendu, mis mõjutas rohkem kui 380 000 reisija lennuplaane.
Kuna Euroopa Kohtu otsusel ei peeta streiki ettenägematuks asjaoluks, peab SAS reisijatele, kellele ei leitud streigi ajal asenduslendu, maksma tühistatud lendude eest hüvitist või kompenseerima reisijate poolt tehtud kulutused asendustranspordile. Augustis avaldas SAS, et Norras ulatus hüvitiste summa üle 10 miljoni Norra krooni (~950 000 eurot).
Augusti alguses saatis Norra Tsiviillennundusamet SAS-ile märgukirja, milles rõhutati, et reisijad peavad tühistatud reiside kompensatsiooni kätte saama võimalikult kiiresti. SAS-i kohustati hüvitised välja maksma 7 päeva jooksul alates 15. septembrist. SAS teatas vastuseks, et see pole võimalik ja see osutus ka tõeks.
Nüüd astusid Norra lennundusametnikud järgmise sammu ning kirjutasid SAS-ile välja 100 000 Norra krooni suuruse hoiatustrahvi. Eurodes 9435€ suurune trahv on pigem sümboolne, kuid selle suurus võidakse ümber vaadata, kui SAS ei maksa hüvitisi välja järgneva 10 päeva jooksul. Ilmselt seda ei juhtu, sest SASi hinnangul suudetakse väljamaksetega ühele poole saada alles detsembris, sest jäänud on keerukamad juhtumid, kus hinnatakse reisijate tehtud kulusid hotellidele, toidule alternatiivsele transpordile ja muule sellisele.
Kokkuvõtteks
Ühest küljest võib SAS-i mõista – arvukate hüvitistega tegelemine nõuab paratamatult aega. Teisalt näitab see taas, et Euroopas sätestatud 7 päevane tähtaeg hüvitiste väljamaksmiseks reaalelus ei toimi. Kuigi olukord on aasta-aastalt paranenud, kasutavad osad Euroopa lennufirmad endiselt iga võimalust, et väljamaksetega venitada.