SAS: uued piletitüübid ja Eurobonuse devaluatsioon

Alates 13. novembrist võtab SAS kasutusele uued piletitüübid. Seni kasutusel olnud reisiklassid SAS GO, SAS Plus ja SAS Business säilivad, kuid neile lisandub selgitus pileti tüübi kohta - kas "Light", "Smart" või "Pro".

SAS-i uued piletitüübid on: SAS Go Light, SAS Go Smart, SAS Go Pro, SAS Plus Smart, SAS Plus Pro, SAS Business Smart ja SAS Business Pro. Mainitud piletitüübid kehtivad lendudel väljaspoole Euroopat. Kel pilet varem ostetud, väljastatakse automaatselt uus piletitüüp.

Euroopas jäävad reisiklassidena kehtima SAS Go Light, Go ja Plus.

SAS-i pressiteates tuuakse uute piletitüüpide juurutamise selgituseks, et reisijad ootavad broneerimisel lihtsust, selgust ja efektiivsust. Võimalik, et Skandinaavia kontseptsioon asjade lihtsustamisest seisnebki nende keerulisemaks tegemises, aga pidada järge Euroopa ja kontinentidevaheliste lendude kümnes erinevas piletitüübis ei tundu just kõige lihtsam.

Sellega SAS veel ei piirdu. Alates 31. oktoobrist saavad reisijad vanuses 12-25 aastat osta pileti Youth Go Light pileti, mis võimaldab Skandinaaviast ja Soomest lennata USA-sse ainult käsipagasiga. See piletitüüp kehtib lendudel Rootsist, Taanist, Norrast ja Soomest New Yorki, Chicagosse, Bostonisse, Miamisse, Washingtoni, Los Angelesse ja San Franciscosse. Kui alustada lendu Soomest, siis toimub ümberistumine kas Stockholmis, Kopenhaagenis või Oslos.

Ah jah, 1. detsembrist teenivad SAS-i Eurobonuse püsikliendi programmiga liitunud odavamatel lendudel oluliselt vähem miile. Näiteks odavamates reisiklassides pakub SAS kontinentidevahelise kauglennu eest paari tuhande miili asemel edaspidi 200 miili (pikemalt saab lugeda FlyerTalki foorumis).

Täiendus: SAS muutis alates novembrist ka preemiareisideks vajalike lennumiilide hulka. Ei, muidugi mitte reisijale soodsamas suunas. Selleks, et saada turistiklassi preemiareis Euroopas, tuleb uhada 10 korda üle ookeani edasi-tagasi, kui kasutada odavaimat piletiklassi. Äriklassi miilide devaluatsioon on keskmiselt 18%. Et siis nii viiendik.

Eurobonuse devalvatsiooni näitab minu jaoks ka fakt, et paljude äriklassi ootesaalide sissepääsude juures on juba 2017 algusest kiri, et SAS ei tee enam nendega enam koostööd. See tähendab, et  võid omada mis iganes uhket SAS Gold või Diamond tasemekaarti aga nii  Tallinnas, Riias, Vilniuses kui ka paljudes kaugemates lennujaamades, saadetakse kaardiomanik enne SAS lendu lounge`i  ukselt tagasi.
Eelmisel nädala torkas sama hoiatus ka Alicante ja Palma de Mallorca ootesaalide sissepääsul.