tom1967

Rändur, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
17 meeldimist
4 postitust / 106 kommentaari
222 (35%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Usun, et Türki minnes võiks ikka pass kaasas olla.

Kusjuures mõningate linnades küll väidavad, et vastupidi, hinnad on pigem kallimaks läinud. Aga eks ilmselt vastavalt nõudlusele, enne oli üle kogu maa sama hind, nüüd peavad vaatama, mis hinnaga taksosse istuvad.

Taksod jah 50-60 eur. Aga kui on aega (30 min asemel 1 tund) ja viitsimist, siis takso asemel saab nii bussi kui rongiga lennujaama. Suuremate kohvriteta saab kesklinna ka jalutada aga Läänesadamast lennujaama on suhteliselt mugav tramm+rong. Ühispilet vist mingi 5-6 eur, ise olen kasutanud HSL äppi, kui 1 suund maksis 4,20 aga vaatan, et tänaseks on ABC tsoonis hind tõusnud 4,60 eur peale.

Jah, ega sama värvi Finnairi ja AB kaardiga ei saa samu hüvesid.

Aga näiteks musta AB VIP puhul väidetavalt fast track, lennule regamine lennujaamas, lounge kahele, 2 käsipagasit ja ka 2 x aastas upgrade businessi. Võimalik, et fast track ja lounge vaid Riias+Tallinnas ja Vilniuses, ausalt öeldes  pole jõudnud süveneda veel.

@E.T.  “Raskel ajal” võivad ju ka need 2900 punkti abiks olla. Kuigi kauglendude eest jah ilmselgelt vähevõitu, aga tänapäeva odavate piletite puhul ei olegi punktid lennukis viibitud tundidega vastavuses. 

Läheb küll Hiina lendude teemast välja aga vaatasin just oma äpist väljavõtet, et näiteks aasta tagasi Riiast Helsingi kauduTamperre ja Tamperest Helsingi kaudu tagasi Tallinna ( mis pole ju päris ümbermaailmareis :-)) eest olen lausa 5000 punkti teeninud. 

Ikka on mõtet. Ise olen ka 5-tunnise ümberistumise puhul käinud 1.5-2 tundi linna peal kolamas. Pead muidugi arvestama, et  jääb piisavalt aega uueks turvakontrolliks. Sama peavad arvestama need, kes näiteks Priority Passiga lounge’is tahavad olla, kuna see on väljaspool transiittsooni. Lennujaamast saab mugavakt rongiga peajaama või näiteks kesklinna kaubandustänavale.

Spek, kui saladus pole, siis millisest (ilmselt Oneworldi kuuluvast) partnerfirmast oma kommentaaris räägid? Kui palju efektiivsemalt seal Finnairi  punkte sai teenida-kulutada?

Vanasti sai vananevate punktide eest ka Soomes Scandic ja Sokos hotelli ööbimise vouchereid võetud, kehtivusega 1 aasta. Aga viimastel aastatel  lähevad 1 suuna upgrade’iks businessi, 10.000 eur  Euroopa ja 50.000 kauglennud (vahel kampaaniates nagu hetkel,  ka mõned sihtkohad -20% punktide  eest (vastavalt 8000 ja 40.000 p). Loomulikult ei tasu seda upgrade’i kasutada mingi Riia või Vilniuse lennu jaoks aga alates 3 tunnist Euroopas on vahel hea esimeses  vaheistmega reas olla. Viimase aasta jooksul Euroopa upgrade järgi proovitud Alicante, Pariisi, Rooma, Lissaboni lendudel ( tõsi, punktide asemel sai ka tasemekliendi upgrade vouchereid kasutatud). 

Dubai või Tel Avivi lendudel oleks hinna-kvaliteedu suhe parim,  sest pikema lennu ajal rohkem aega rahus eespool kardinat magada, lugeda või süüa-juua.  Ja kes juba kuld-või platinumklient pole, sel ka upgrade business piletiga lisaväärtusena lisanduv äraantav pagas ja  business lounge (mille eest Hki-s muidu eraldi juba 8000 punkti maksaks).
Muidugi kauglendude A330 või 350 businessi toiduvalik ja voodiks käivatel istmetel magamine on midagi muud, kui see tänapäevane eurobusinessis lendamine.

Jah, parimate Aasia pakkumistega ei saa sealse majutuse hindu võrrelda. Majutust vaata majutuslehtedelt, siis näed, et on nii kallimat kui ka natuke vähem kallimat olemas. Ilusas restoranis söök kallis, kiirtoidule sarnanevad kohad pakuvad enam-vähem OK hinda, natuke Eestist kallimalt. Ja alkoholi pakutakse vaid rahvusvahelise keti hotellides ja klubides (ka golfiklubides) ning ikka vägagi kallis.  olenevalt kohast näiteks 0,5 L õlu 10-12 eur,  happy hour ajal ehk mingi 7 eur. 

Kui hotellides ikka külmik ja/või jäämasin olemas, siis pole hullu pista äraantavasse kohvrisse mingi kergemas plastpudelis kangem jook, "bag in box" vein või kasvõi õllekohver, eeldusel, et riiki üle lubatava limiidi kaasa ei võta.

Veigo, kuidas me siis siis lennuhirmust jagu saame, kui kuivalt lendama peab? ;-))

Küpros ja Nizza on kah toredad kohad aga kui teemaalgataja küsib pigem Lõuna-Euroopast kaugemate lendude soodukate kohta, siis  Kagu-Aasia, Ameerika vms. lendude alternatiiviks oleks Euroopast lennata ka näiteks AÜE-sse. Reeglina garanteeritud päike ja kindlasti on mõned kraadid rohkem sooja kui Euroopas. 

Eelmisteks jõuludeks ostsin piletid sinna juba Vabariigi aastapäeval ehk mingi 10 kuud ette, aga kiirpilk Skyscannerisse ütleb, et (sõltuvalt kuupäevade paindlikusest) leiaks ka täna nii Tallinnast, Riiast kui Helsingist väljuvaid lende Dubaisse ja Abu Dhabisse alates 400 eur. 

Jah, nii ta kipub olema, et kusagil peale 10-15.12 algavaid kauglendude soodukaid ei ole. Ja siis jälle jaanuari keskpaigast...


Hind sõltub nii minekupäevast (sageli P odavam kui R-L) kui sellest, kas tuled tagasi kohe aastavahetusel, millal paljud ei taha veel tulla või alles nädal hiljem.
Varakult ostes võib saada normaalsema hinnaga aga mitte hullult soodsaid pileteid. Olen kunagi aasta ette ( kohe kui piletid müüki tulevad) ostnud Turkishi Helsingist algavad Malaisia ja Singapuri piletid jõuludeks-uueks aastaks ja siis olid hinnad enam-vähem talutavad, 550-600 eur kandis
Mõnel sihtkohal võib sellel aasta tippajal hind olla rohkem, kui 2-3 korda kallim parimatest sooduspakkumistest või nö. keskmistest tavahindadest (turistiklassi 400-600 eur asemel ligi 1000-1200 eur, näiteks Miamisse või Kagu-Aasiasse)
Mõnel suunal “ainult” +40-50% kallim võrreldes tavahinna või tavapäraste soodushindadega,(näiteks minu arust alati suht kallite piletitega  Sri Lanka / Colombo 500 - 600 eur soodushinna asemel võid osta sinna ka piletid 700-800 eur eest jõuludeks)

Just eile valisin perele Qatari istekohti Varssavi ja Doha kaudu Colombosse ning kõik toimis ja endiselt tasuta. Paaril segmendil sai isegi jalaruumiga Exit kohti (Qatari kodulehel istmeteplaan erines küll Seatguru omast aga loodetavasti ehk teab lennufirma paremini, kus varuväljapääs antud lennul / lennukis). Piletid olid seekord ostetud vahendaja Supersaver kaudu. Vahendaja antud  kumbki bronni nr ei toimi seal Qatari lehel ja  õige nr ei leidunud ka Check My Trip-ist.  Siiski samas bronnis oli Supersaveri poolt soovitatud TripCase, kes andis õige bronni nr, mis toimis Qatari lehel, Finnairi äpis jne. 


Ja loomulikult on samal piletil ettevedaja (meil LOT Tallinnast Varssavisse) pagasilimiit  seesama 30 kg.

Aasta tagasi jättis Lufthansa Saksamaal esimese lennu (Düsseldorf-Frankfurt) ära ning lendu rongiga asendades jäin maha viimasest Frankfurt-Tallinn lennust. Paigutati hotelli, anti süüa, takso ning hommikuse lennuga pääsesin siiski Tallinna. Kuna jõudsin sihtkohta pool ööpäeva hiljem, siis soovisin ka kompensatsiooni. 
Ära jäänud 1. lennu põhjuseks oli aga väidetavalt "bird strike" ehk linnu lendamine mootorisse ja see vabastab lennufirma maksmisest, seda väitis nii Lufthansa kui ka Lennuabi.ee, kellelt abi palusin.

Samal kuul hilines ka  Air Balticu esimene lend Moskvast niipalju, et jäin maha viimasest Riia-Tallinn lennust. Paigutati öösel mõneks tunniks hotelli ja anti takso. Kuna taas jõudsin pool ööpäeva hiljem koju, tundus kompensatsioon nagu õigustatud. Loomulikult AB kompensatsioonist esialgu keeldus, kirjutades pika kirja, miks seda nad mulle ei maksa. Lennuabi.ee siiski suutis lõpuks kohtu kaudu mingi 8-9 !!! kuuga kompensatsiooni välja võidelda. Ehk kui kevadel hakkad protestima, siis jõuluks juba raha käes ;-) See 250 eur, millest võeti maha teenustasu,  pole küll megasuur raha, aga parem see, kui ei midagi. 

Saarel mugavam ikka rendiautoga sôita,  alates aprillist 2018 ka eestlastel lubatud, aga kindlasti vaja Tokyo suursaatkonnast vôi autoklubist tellida ametlik juhilubade tôlge, maksis vist välisministeeriumile ettemaksuga 30 eur. Kuna olin ilmselt üks esimesi, kes tôlgitud lubadega proovis autot laenutada, läks omajagu aega ja vaeva ja kônesid, et nad rendiauto eestlasele ikka annaks. Kui lôpuks auto käes, siis vasakpoolne liiklus, igal ristmikul ja ringil suunda näidates käivituvad klaasipuhastajad ning hieroglûüfides auto navi juba kökimöki.

Ilm kindlasti soe, aga pakette ilmselt kevadel vähem, kuna ka lähemad = paar tundi lühema lennuajaga sihtkohad (Lôuna-Euroopa, Türgi jms) hakkavad vaikselt soojenema ja reisikorraldajate tähelepanu vôtma. Aga milleks pakett? Osta lennud, otsi majutus ja mine. Kui hind oluline, siis vaata igaks juhuks ka Riiast ning Helsingist hindu ning miks mitte ka Dubaid hoopis Abu Dhabi kaudu külastada.

Sigala mainitud Novotel Abu Dhabi Gate muidu igati tore hotell, aga vähemalt jôulude ja aastavahetuse paiku on välibassein ja päevitusala praktiliselt kogu päeva varjus. Basseiniala valele poole hotellist planeeritud :-(. Sama ka näiteks Dubais kôrgete hoonete vahel Hilton Garden Inn Mall of Emirates basseiniga.  Seega mina vastupidiselt teemaalgataja tyyna kommentaarile ei välistaks katusebasseine, kus “päikesevarjutust “ vähem.

Turkishi transiitlendajatele tasuta pakutava Free Istanbul Tour giid väitis täna hommikuse tuuri  alguses, et 01.03 peaks kõik ühe päevaga kolitud saama, samas tundub natuke uskumatu.

Mul ligi 23 k SAS Eurobonus punkte, aga olles Turkishiga hetkel reisil, peaks aasta alguseks nendelt kah miskit laekuma. Finnairi tasemekliendina kasutan neid ja Oneworldi muidugi rohkem kui Star Alianssi, seega näiteks Finnairi punktid oleks vahetuskaubana teretulnud! Kui sobib, tegeleks sellega alles uuel aastal, palun saada sms või helista 50 45 333.

Oktoobri lõpus polnud Palmas küll miskit üleujutustest kuulda.

To hääletaja: raha läheb jah mõned kuud hiljem maha. Näiteks juuni lõpus ja juuli alguses tehtud lounge külastuste eest läks raha arvelt maha septembri alguses ehk 2+ kuud hiljem. 

Hea vaadata, seda eriti Eestis vihmase ilmaga. Kusjuures pole muidu suur teiste reisi-ja koduvideote vaataja, aga see siin konkureerib ju telest näidatavate reisisaadetega. Peale Kuubat pakkus järgmisena vaadata ka lühiülevaadet Sri Lankast - mõlemad need sihtkohad mul seinal järgmiste reiside TOP-10 listis

Kirjutasin neile ja samal päeval vastasid, et 5 päeva jooksul saan oma Swedbanki Visalt võetud 13 eur  "payment fee" tagasi, 2 päeva hiljem raha ka  arvel. Uskumatu, et nad ka ei viitsi seda krediitkaarditasu oma lehelt lõplikult eemaldada. Aga ilmselt suur osa kliente ei hakka selle väikese summa pärast kaebama ja EU seadustele viitama ning kokkuvõttes optimeerivad oma tulu.
To spek:  Minu ligi 50 reisiappi seas on ka mitu lennufirma ja hotellide "loyalty" oma, aga jah, tihti kõiki ei kasuta. Tihedamalt saavad kasutust:

Finnair - et teha check in, vaadata lennukava, uurida punktisaldot ja näha järgmisele tasemele jõudmiseks või taseme hoidmiseks vajalikke lende. 

IHG - bronn ja punktisaldo jälgimine.  Viimastel aastatel on omajagu Holiday Inn / Holiday Inn Express ja Crowne Plaza kliendiks oldud

Ja veel, Momondo  toimib ju ka,  aga ise leian end iganädalaselt pigem  Scyscanneris lende uurimas, lihtsalt vana harjumus.
Ning Booking.com vaimustusest ei saa aru. Hotellvalik, veebidisain ja hea hind on ju ka mind sundinud sealt vahel ostma, kuid sarnaste hindade puhul eelistan pigem "universaalset lojaalsusprogammi"  Hotels.com-i, kus  bronnides iga 10. öö tasuta, mistõttu see app saab vägagi  tihedat kasutust minu telefonis.