tom1967

Reisisell, liitus Tripiga 9 aastat tagasi
5 meeldimist
7 postitust / 78 kommentaari
1 (0.2%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Minu kogemus ütleb, et mis iganes autorendifirmalt autot tellides, kindlustad Sa pigem auto hinnaklassi/suuruse ning sellesama Focuse asemel võid saada sarnase auto. Vahel, kui sama hinnaklass otsas, õnnestub saada tasuta "upgrade" kõrgemasse klassi (suurem ja/või kallim auto).
Aga kui Euroopas antakse Sulle konkreetse auto võtmed letist pihku, siis USA-s lähed ise parklasse ja valid makstud kategooria autode seast auto margi, värvi, pagasiruumi vms. järgi sobivama välja ning alles rendifirma parklast välja sõites skaneerivad ja registreerivad konkreetse auto oma süsteemis. Viimane kord LA-s ei leidnud piisavalt sobilikku SUV-kategoria autot ja nii paluti meil mingi 5-10 minutit oodata, kuni saabus uus partii just pesutud-puhastatud autosid.

Eelkõnelejad on juba palju vihjeid andnud, mida sealkandis teha. Aga riiete jms. shoppamiseks soovitan oma pere lemmikuid ROSS ("Ross for less") ja Marshalls, mille ketid müüvad brandikaupa väga soodsalt.
Ja kui oled veinidest huvitatud ning jaksad San Fransiscosse sõita, siis sealt 1 tunni jagu ülespoole sõitmist on kuulsad Sonoma ja Napa Valley veinipiirkonnad, kus võimalik ilmselt sadu veinitootjaid külastada. Ise sai sel suvel seal ühe päevaga 5-6 maja läbi käidud. Chandoni, Mummi, Beringeri jt. kõrval jäi enim meelde Sterlingi veinimaja, mis vist maailmas ainuke, mille külastamiseks köisraudtee/tõstukid nagu mäesuusakeskustes. Ööbida on küll soodsam sealt veidi eemal, näiteks Fairfieldis, kus lisaks golfiväljakutele meeldisid nii Budweiseri õlletehase kui Jelly Belly kommitehase külastused.

Lisatasud tulevad kaardimaksetega jah juurde.
Aga üldiselt Tripstaga seni positiivne kogemus, proovivad aidata ka lennufirma lennugraafikute muudatuste puhul, küsida raha tagasi jne.

Kui Sul on need mõlemad reisid sama pileti peal, siis igal juhul saad pagasi saata lõppsihtpunkti, see tähendab annad Tallinnas ära ja saad Reykjavikis kätte. Mul samuti Adria+SAS piletid Tallinnast Oslo kaudu Reykjavikki ja kuna Adria/Nordica muutis sõiduplaani, siis õnnestub ka veel sama piletiga Stockholmis enne Oslot maanduda...aga endiselt ei muretse ma pagasi osas ja loodan oma pagasiga kohtuda õigeaegselt Reykjaviki lennujaamas. Online check-in kohta pead ei julge hetkel anda, kuid küsi lennfirmast järele. Kuna tegemist pole odalennufirmadega, siis saad igal juhul tasuta Tallinna lennujaamas kas leti taga või check-in automaadist end lennule registreerida. Minul on sülarvuti tavaliselt käsipagasisse mahutatud. Arvan, et antud lennufirmad ei tee probleemi, kui see ka eraldi Sul lennule minnes käes on. Pagasireeglites neil lisaks ühele 8 kg käsipagasile ka lisaks kõikvõimalikud fotoaparaadid, mantlid jms lubatud, pead ilmselt oma sülearvuti mantli alla peitma ;-)

Tere
eelmised jõulud ja aastavahetus sai samas piirkonnas liigeldud.
Kuala Lumpuris meeldis mulle meie 5 tärni hotell "The Royale Chulan Kuala Lumpur". Tuba, hommikusöök, asukoht (basseinist näed Petronase kaksiktorni) oli väga OK.
Maksime ise 63 eur/kahene tuba, hetkel vaatan Trivago kaudu, et erinevatel saitidel pakuvad näiteks jaaanuari 2017 keskel umbes 80 eur / kahene lux tuba, mis selle 5 tärnika kohta pole minu arust üldsegi paha hind. Leiad ilmselt ka Langkawilt ja mujalt ise miskit sobivat....ja näed, et kahjuks ei kehti KL hinnatase Singapuri kohta, kus pisikese toa eest tuleb omajagu raha välja käia. Aga seal muidugi ka kõik muud hinnad kõrgemad.
Teemaväline kommentaar, aga olles parasjagu Islandi suvereisiks 100-150 eur / öö (ühiskasutusega vannitubadega ja ka sageli ka ilma hommikusöögita) 3-tärni hotelle bronninud, tundub tagantjärele Kuala Lumpuris iga hotellihind (ka enamik 5 tärnikaid) vägagi OK olevat.

Ja ära siis rahvusvahelist juhiluba unusta! Ka minul kogemus, et "tavalise Eesti juhiloaga" ei õnnestunud detsembris 2014 sealkandis autot laenutada.

Minule tundub, et just eriti Lõuna-Euroopas (Itaalia, Hispaania...), tahavad ennast soodsamalt välja reklaaminud autorendifirmad ülikõrgeid tagatisi ja siis pakuvad välja abitutele klientidele kallite lisakindlustuste ostuga "sunniviisilist" võimalust vähendada neid tagatisi, et siis omad kasumimarginaalid sel viisil kätte saada.
Sel suvel, peale jaanipäeva Naapolis 12 päevaks Rentalcars. com voucheriga Smile rent autot võttes taheti lausa ligi 2500 !!! eur tagatist. Kui kõikvõimalikest lisakindlustustest keeldusin, lubati õnneks seda tagada kombineerides 2 eri krediitkaarti(mida näiteks 2 a tagas Hispaanias ei lubatud teha-ikka selleks,et müüa juurde kallist Kaskot jms). Sain siis Amexiga tagatud 1500 eur ja Mastercardiga ülejäänud...kui õigesti mäletan, siis omavastutus/tagatis oleks vajunud nii u.700-800 eur peale (mis kah ju suur summa) siis, kui oleks veel 250-300!!! eur juurde maksnud 12-päevase Kasko jms, lisatagatiste eest. Minu õnn oli, et hoolimata kuu lõpust, sain kombineerida 2 kaardiga vajaliku tagatise, mida paljudel polnud võimalik teha. Rendifirma järjekorras oli eri rahvusest rentijaid, kel lihtsalt polnud nii suuri summasid krediitkaardiga tagatiseks jätta ja nad tõesti ei teadnud, mida teha (rendi põhisumma oli ilmselt ju enne ära makstud, seega oleks kurb olnud ka lihtsalt seda ettemaksu kaotades rendifirma büroost välja jalutada). Seega kui vähegi võimalik, varuge suuremat krediitkaartide limiiti ja muidugi proovige lugeda läbi kõikvõimalikud "väikesed tekstid" tagatiste/kasko kindlustuse kohta rendilepingutes.
Aga näiteks Saksamaal, Austrias, Prantsusmaal, Põhja-Itaalias jm. on saanud VW Passati, Ford Focuse/Mondeo, C klassi Mersu jt rentimisel hakkama vaid kõige rohkem kuni 700 eur tagatisega, mis oluliselt vähem, kui need "lõunamaa" rendifirmad tagatiseks küsivad.

Eks õnne peab alati olema, kuid tasuta ööbimise juures on pigem tähtis, et kust iganes tulles, Istanbulist ei läheks varem edasi mingit Turkishi jätkulendu soovitud sihtpunkti. See, et näiteks BKK-st varasemale lennule piletit ostes poleks Istanbulis ööbimine vajalik, ei oma tähtsust.

Tasuta hotelli võimalus ka nüüd ise ära proovitud. Lennujaama Hotellidesk küll saatis algul mind 2. korrusele piletimüügikassasse "pileti järgi" (minu bronnide väljatrükk ei olnud neile miskipärast piisav) kuid kõik siiski sujus.
Kusjuures reisi bronnides tahtsingi tagasiteel Dubaist olla aastavahetuse Turkishi kulul Istanbulis ning leidsin variandi, kus 1 lend jõudis napilt peale jätkulendu, st. meile pidi jääma Istanbuliks peaaegu 24 h. Seoses Turkishi lennuplaanide muudatusega mitu kuud enne reisi, saime uue pileti järgi 1 öö asemel lausa 2 ööd seal veeta. Hotelliks juba eelkõnelejate poolt mainitud 5-tärni AKGÜN (www.akgunhotel.com). Pisut väsinud, "vana kooli hotell" minu hinnangul pigem 4-tärnikas. Tasuta saunakompleks sobis väga hästi, seda eriti jaheda ilmaga. Tasuta transfeerid toimisid ja lisaks hommikusöögile oli meil ka buffet lõuna-ja õhtusöögid lennufirma kulul.
Nii 14.a. kui 16 a. laps said kumbki endale eraldi double/twin toad, seega 4 in perele 2 ööd x 3 dbl tuba + täistoitlustamine, müts maha Turkishi ees.

Garmini suurim puudus minu jaoks on eestikeelse hääljuhendamise vigane keel (kasutavad vaid paari käänet) ja kuuldavasti pole sellele paranemist loota. Olin aastaid TomTomi kasutaja ja sellega rahul. Nüüd mõned nädalad kasutanud Garminit kuid olin sunnitud eestikeelse heli soome keele peale seadistama, kus vähemalt esialgu pole keelelisi vigu märganud.
Kindlasti kontrolli üle, kas kiirusekaamerate hoiatus on ikka kõigil peal, see võib tulevikus säästa navi ostu raha ;-) kuigi mõnes riigis peab see olema välja lülitatud.
Ja kui rohkem mujal maades seda kasutad, siis mõelda, kas 6-tollise ekraaniga GPS pole liiga suur kaasavedamiseks või äkki piisab 4-5 -tollisest. "Eluaegne kaartide uuendus" ei pruugi jah kogu enda eluaja vastu pidada kuid loodetavasti säästab lähiaastatel iga-aastasest uuenduse ostmisest.

Täitsin aastaid tagasi turismimessil avalduse aga millegipärast kaart ei jõudnudki kunagi kohale. Samas pole Lufthansa Miles&More-st ka puudust tundnud, kuna korjan nende lendude punktid SAS Euroboonuse kaardile.
Hotellid tõesti ei jaga boonuspunkte, kui teisi broneeringusüsteeme kasutad. Samas saad näiteks hotels.com või agoda.com lehelt hotelle broneerides ka nende punkte/vabaöösid korjata.
Kui õigesti mäletan, siis hotellikettidest näiteks Hilton ja Scandic jagavad topeltpunkte, st. sama ööbimise eest saad hotellipunktid ja lisaks näiteks Finnairi kaardile 500 punti. Aga seda ikkagi otse hotellist või tema kodulehelt broneerides, mitte reisibüroode või booking.com tüüpi saitide kaudu ostes.

Kahjuks ei ole hetke situatsiooniga kursis kuid eelmise aasta detsembri keskel alustasin internetist Agra-Varanasi piletite ostuga ja juba jaanuaris olidki käes;-), tõesti poleks arvanud, et niipalju vaeva oli nende rongipiletite ostmisega. Hoolimata passi koopiate saatmisest jms. riigiraudtee siiski ei aktsepteerinud isegi Amex kaarti, samas pangas krediitkaardi väljavõttel rippus see tehing tükk aega üleval. MakeMyTrip hoolimata pingutustest ei aksepteerinud üldse rahvusvahelisi kaarte ja lõpuks sain Cleartripist Mastercardiga ostetud kuid nende klienditeenindusega sai ikka palju e-maile mõne päeva tagant vahetatud vahetatud nii umbes paari nädala jooksul. Enamasti oli probleemiks, et nende poolt saadetud mobiilne OTP oli "invaliidne" ja ei toiminud, samast probleemist (ja selle võimalikust lahendamisest) nüüd kirjutab ka seat61.com.

Rentisin Madriidist enne jaanipäeva Economy Car Rentalsi kaudu GoldCari auto, mille tagastasin hiljem Malaga lennujaama. Kui netist autorenti otsida, siis jah osad rendifirmad pakuvad neid kaarte tasuta kaasa, osad tahavad vist mingit raha. Ise lihtsalt unustasin selle võtta...kuigi võimalik, et oleks saanud selle tasuta kaasa. Sõitsin lisaks Hispaaniale ka 6 päeva päeva Portugalis ning veetsin pool päeva autoga Gibraltaril kuid õnneks keegi ei küsinud mingit kaarti. Kusjuures Gibraltarile minnes (juuli algus) oli autode saba vaid 30-45 min, tagasi Hispaania poole tulles praktiliselt polnudki, alla 10 min.
Aga tundub vist mitte ainult GoldCarile vaid ka teistele Hispaania autorentijatele omane, et autorent maksab algul suht vähe võrreldes muu Euroopaga kuid siis püüavad nad kõikvõimalikke meetodeid leida, et lisakindlustusi, paaki bensiini jms. vägisi juurde müüa.

2011.a. suvel saime perega nädala Kuldsetel liivadel tavaliste paketireisijatena päevitatud ja siis 2. nädalal rendiautoga kiire tutvumisreis naabermaadesse (Rumeenia, Serbia, Kosovo, Makedoonia, Albaania, Kreeka) tehtud. Ostsin nädalase paktireisi ja leppisin reisikorraldajaga kokku, et lendan tagasi hoopis nädala hiljem. Kõige keerulisem oli leida autorendifirmat, mis omaks kõik vajalikud "rohelised kaardid" jms. paberid naabreriikidesse sõiduks aga lõpuks ikka leidsin mingi päevinäinud Volkswagen Golfi. Aega oleks võinud rohkem olla kuid sellegipoolest saime kiirülevaate, mis Kuldsete liivade "naabruses" toimub.

Frankfurtist augustis rendiautoga Europa Parki sõites ööbisime Prantsusmaa poolel, mis tundus olevat soodsam. Ilmselt Strasbourgis aetakse suvel vähem poliitikat ja äri ning seetõttu nõudlus hotellide järele väiksem, pole vist ka tegemist nii kuulsa turismilinnaga. Vaata tüüpilisi otsingumootoreid hotels. com, booking.com, agoda.com jne.
Europa Park aga igati tore koht, eriti lastele.

Ühistransprdiga pole ei Turus ega Turust Naantalisse sõitnud, seega ei oska soovitusi jagada. Paljud bussid peatuvad Scandic Julia lähedal turuväljakul (Kauppatori) kuid ei tea, kuhu nad viivad.
Autoga on mingi 15-20 km Turust Naantalisse Muumimaale. Kindlasti peab netist avamisaegu vaatama, ta ju suvel vaid 2 kuud lahti vastavalt Soome koolivaheajale. Jukupark on uuem asi ja pole lastega ise seal käinud.
Scandic Julia on Turu raudteejaamast veidi üle 1 km kõndida, võid kõndida mingi 500 m tagasi Helsingi poole ja siis paremale keskväljaku ja Aura jõe poole mingi 5-6 kvartalit(500-600m?). Või juba varem ära pöörata ja kõndida üle Kauppatori.
Hotell on peale paariaastast renoveerimist päris ok, veendusin selles taas nädal tagasi (ainsaks puuduseks renoveerimise käigus restoranist kadunud kamin ja saunakülastajatelt ära võetud terass ja katusevaade).
Hotelli lähedal on omajagu kaubandust aga kui shoppamine ei huvita, siis sealsamas jõeääres on suvel ok jalutada ja laevu(ka restoranilaevu) imetleda. Samuti kuulus Turu toomkirik on kohe üle jõe, paar huvitavat muuseumi jne. Caribia hotell koos veekeskusega sealtsamast paar km Helsingi poole, mis kah lastele ok paik.

Minu pole miskipärast sageli krediitkaardiga või SAS kaardiga ära tundnud, kindlam ikka ID kaart ja minu arust veel lihtsamalt tunneb passi abil Sind ära.
Aga bronni koodiga saab samuti kõik korda aetud (toiminud Tallinnas, Helsingis, Münhenis, Frankfurdis). Korra on keset trükkimist paber/pardakaardi blankett otsa saanud aga siis aitas teenindaja hädast välja.

Löö google`sse sisse "rent a car in Munich", täpsusta kuupäevad ja vaata, mida eri firmadel Sulle pakkuda on. Olen korduvalt rentinud Münchenist autot, kuid mingit kindlat lemmikfirmat polegi.

Lufthansa Helsingist, kahekesi lennates 1 inimene edasi-tagasi alates 90 eur Frankfurti või Münhenisse.
Two fly from 179 €* - celebrate the Oktoberfest with us and book your flight to Germany for two. Book by 21 October and take off together with a friend or partner between 1 November 2011 and 29 February 2012.

Trip.ee täiendab:

Sama pakkumine kehtib ka algusega Tallinnast! http://bit.ly/orKAlc

5240 km nädalaga on ikka päris palju. Kui tulevikus võimalik, jäta sihtkohaks või vahepeatusteks veidi rohkem aega. Ka ise kipun vahel autosõitudel liiga pikki teekondi planeerima kuid sõites keskmiselt üle 350-400 km päevas ehk üle 3000 km nädalas kulub liiga palju aega reisist autoroolis. Kui näiteks "allapoole" lennata ja rendiautot kasutada, saab keskmist läbisõitu vähendada, tõsi, ilmselt reis siis ka veidi kulukam.

Muidugi päeva "normaalne läbisõit" sõltub ka teedest. Õnnestus eelmisel kuul veeta paar liiga pikka sõidupäeva Balkani kitsastel mägiteedel, samas eile poole päevaga 500 km Saksa ja Sveitsi kiirteedel läks ikka väga kiirelt...kõik on suhteline.

Lisaks Veneetsiale, Dolomiitidele ja Garda järvele lisaks soovitaks Põhja-Itaalias veel Como järve, mis samuti väga kaunis paik.

Cathay oli hea, lendasin kah läbi Londoni Hongkongi(Helsinki-London ots Finnairiga) 2009 nov-dets. Teenindus ok, istmevahe tavaline, söök-jook oli tasuta, sai menüüst valida 2-3 toidu vahel, samuti pakuti kangemaid jooke jne. Aga mingit super-hüperelamust nüüd turistiklassis kah ei saanud. Võib-olla vähendas elamust minekusuunal viimases reas veidi kitsamalt istumine (koos esmakordselt kogetud rihmade küljes olevate "air-bag"-idega, mis tegid istumise veidi ebamugavamaks) või mängisid rolli liiga suured ootused kuna Cathay on tõesti maailma parimate seas juba aastaid olnud....aga võrreldes paljude muude lennufirmadega oli igati ok.
Finnairiga otse pole Aasiasse lennanud, kui hind oleks ok, siis ilmselt kasutaks tulevikus selle ajavõidu ära. Minul tuli otselendude mõningane eelis meelde alles tagasilennul, kui oma monitorist jälgisin Cathay lendu üle Tallinna Londoni poole.

Minu mälu järgi oli mõlemates koobastes sees keelatud pildistada, sellegipoolest paljud tegid pilte. Pildistamishuvilised jäävad giidi juhendatud grupis kõige viimaseks ja üritavad siis kiirelt pildi ära teha. Kui kauaks taha venima jääd, siis vahel giid tuleb taha kontrollima ja siis võib ta paari lausega noomida.
Jah, "rongiga koopad" on kommertslikumad kui ilma rongita kuid soovitan võimaluse korral mõlemates ära käia.

Ise küsin, ise vastan ;-))
Sõiduauto eest küsiti eelmisel nädalal 30 eur ja see min hinna ja pikkusega kindlustus, pole vahet, kas viibid riigis 6 tundi või kuni 15 päeva.