tom1967

Rändur, liitus Tripiga 11 aastat tagasi

24 meeldimist
6 postitust
123 kommentaari

3 külastatud kontinenti

69 külastatud riiki, 35% maailma 195st riigist

140 külastatud linna või piirkonda

Viimased kommentaarid

Olen 2 aastat järjest käinud perega veebruari lõpus Bergamost Aosta orus suusatamas,  lühipuhkusena,  vaid 3 päeval mäel. 

Rendiautol olid talverehvid automaatselt all, midagi eraldi ma juurde ei tellinud ega maksnud. Ja nelivedu või lumeketti polnud kusagil vaja. Üle-eelmine aasta Cervinia-Zermatt ja eelmisel aastal  Monterosa - mõlemad igati toredad kohad.

Kaalusin enne ka Madonnat, aga sel hetkel oli võimalik majutus seal tunduvalt kallim kui Aosta piirkonnas.

Tere Elina, Heameelega vaataks, mis Gruusias ja Armeenias toimub. 

tavatoomas&gmail.com

Mina suhtlesin juhilubade tõlke asjus Eesti saatkonnaga Tokyos meili teel ja ja vahetasime neid meile enne reisi päris mitu korda. Sain juhised, kuhu ja mis selgituse / viitenumbriga see 30 eur makse teha, siis skaneerisin või pildistasin nii Eesti juhiloa mõlema poole kui passi ning saatsin need meiliga saatkonda. Saatkonna üldmeili leiab nende kodulehelt. Võimalik, et täitsin ja saatsin ka mingi ankeedi neile meiliga ette, aga igal juhul minu saadetise abil saadi juba kõik ette ettevalmistused ära teha. 

Kui Tokyo saatkonda varem kokkulepitud ajaks läksin, siis kulus meil 15 min ja oligi jaapanikeelne A4 mõõdus tõlge mul käes, mis pidi kehtima 1 aasta. Kui ma nüüd ei eksi, siis suhtlesin nii meili teel kui kohapeal saatkonnas nõuniku Argo Kangroga.

Rendifirmal võttis siiski kohapeal omajagu aega ja helistamisi, et usaldada auto eestlasele, kuid see oli aprillis 2018 - tänaseks peaks nad olema eestlastega juba harjunud ja ehk läheb libedamalt. Selle tähtsa paberi muidugi unustasin hiljem autot ära andes ja  Naha lennujaama kiirustades rendiautosse, aga ega polnudki plaanis aasta jooksul uuesti Jaapanit (veel enam autoga) külastada.  

Jaapani Autoliidust (JAF) oleks väidetavalt saanud 3000 jeeni ehk 23 euriga. Pole kindel, kas ja kuidas nende kaudu saaks ette tellida seda tõlget. Internetiavarustes uurides tundus, et JAF kontorites üle kogu maa võib kohapeal kuluda sabades seismisele ja asjaajamisele vähemalt  kogu päev (kusagil on kirjas, et parimal juhul saad päevaga aga halvimal juhul läheb kuni 14 päeva) ja isegi seda 1 tervet päeva ei olnud ma ka nõus oma lühikese puhuse ajast kulutama.

Kõigepealt @LiisM:  rahalised võimalused on muidugi inimestel erinevad, aga raha kogudes ja pakkumistega kombineerides pole miskit võimatu. Ja ka tööst vaba aega saab ju erinevalt kasutada. 

Eraettevõtlus, kaugtöö ja "kodukontor" on kindlasti mõnele abiks, aga isegi kui võtta selle niiöelda "tavalise palgatöötaja" 4 nädalat = 28 kalendripäeva puhkust + lisaks mõne tööandja poolt antud viienda nädala talvepuhkuse ning sinna juurde kombineerida "pikendatud nädalavahetused" ja "punased kalendripäevad" (vaata kasvõi eelmist jõulunädalat), siis niiviisi jupitades saab ju aastas päris mitmes kohas käidud. Kuigi jah, kaugemates sihtkohtades on sageli tunne, et mõni päev või nädal jääb kohapeal puudu. 

 Aga 2019 reisiaasta kokkuvõtteks: 

 1) Lisaks reisidele naabrite juurde Soome ja Lätti, lühike mõnepäevane suusareis Itaaliasse koos outleti külastusega Sveitsis, suvepuhkus Portugalis (Lissabon, Coimbra, Porto ja Assoorid), paar päeva Varssavis, pikad nädalavahetused Prahas, Londonis, Pariisis, Roomas, Dublinis ja Põhja-Iirimaal. Pikematest lendudest Filipiinid ja Sri Lanka + lühitutvus Katariga (tõsi, see eilne pool päeva Dohas jäi juba 1. jaanuari hommikusse ;-)). 

Mis jäi enim meelde? Pole veel olnud kohta, mis ei meeldiks, aga reisimuljetega on minul nii, et mida rohkem reisid, seda rohkem olen vist "rikutud" see tähendab, et järjest vähem on neid erakordseid "mega ahaa-elamusi".   Aga kindlasti tooks välja aastast 2019 imepärase Assooride looduse, Põhja-Iirimaa ranniku ning ülitoredad Filipiinide ja Sri Lanka inimesed. 

2) Tegelikult on nii peas kui ka kodus seinal pidevalt lähiaastate "TOP 10-15 dream list" ees, mida jooksvalt uuendan, aga täna on kindel aastal 2020 vaid perega suusareis Prantsusmaale. Natuke soojemal ajal peaks tegema ära ammu oodatud Gruusia ja kindlasti ka Iisraeli.  Midagi võiks näha täiesti avastamata Aafrikast (kui allapoole ei jõua, siis lohtuseks kasvõi põhja poolt Maroko või Tuneesia). USA on alati tore ja  äkki sel aastal naisega ka aastaid oodanud Kariibi mere kruiis. 

3) Pole kindel, kas 2019 kasutasin konkreetselt mõnda Tripi soodukat, aga häid vihjeid ja mõtteid sai Tripi soodukatest ja foorumist ikka, kasvõi juba alanud aastaks Wizzi Kutaisi või Riiast Eilat. Ja see on ju nagu omamoodi sõltuvus, et vabal hetkel vaatad telefonist, mis toimub Tripi soodukatega ja lased "filmi peas pöörlema" uutest või vanadest tuttavatest sihtkohtadest. Aga lisaks lühematele ja odavamatele Euroopa lendudele ootan järgmiste aastate sees ka häid Tripi vihjeid kauglendudele, näiteks Kuuba, Mehhiko, Costa Rica, Vietnam, Lõuna-Korea, Austraalia, Uus-Meremaa, LAV, Keenia, Namiibia, Gambia...aga ka India ookeani paradiisisaared nagu Malediivid, Seishellid, Madagaskar, Mauritius, Zanzibar... list läheb vist liiga pikaks.

Ei oska Lufthansa Firsti kohta sõna võtta, aga jd poolt mainitud Cathay The Pier Hong Kongis oli küll erakordselt meeldiv elamus. 

Kahjuks raiskasin osa ajast 5. värava juures Quantase lounges ära, enne kui rongiga sinna 50. värava kanti seda Cathay lounge`i nautima jõudsin. 

Kusjuures la carte söök polnud üldsegi mingi eriline maitseelamus ja ajapuudusel jäi ka jalamassaazh proovimata, aga mingi eriline, seletamatu  võlu oli selles luksuslikus lounge`s  küll.

Kui just lind mootorisse ei lennanud vôi streiki polnud,  siis saad mingi kompensatsiooni Luftilt  kätte. Kui Lufthansa ei reageeri, siis lennuabi jms aitavad,  vôttes muidugi mingi 30% endale teenustasuna.

To Epp:

tegin perekonnale samuti grupina, toksisin 4 ankeeti sisse, mis vôttis max 20 min ja  3 tunni pärast oli positiivne vastus meilis. 

Kontrolli postkaste, meiliaadressi ja vajadusel taotle uuesti

Selle "oh õudust" teema selgituseks, et ei ole see asi nii õudne mulle midagi ;-) Reisisõltlasena ja lennundushuvilisena lihtsalt jälgin lennufirmade poliitika muutusi juba mõnikümmend aastat ja oluline osa on ju sellest pardateenindusel. Kindlasti ei tee ma oma reisiotsuseid nüüd selle uudise või Tripi tagasiside järgi. 

Irooniaga võib tõdeda, et isegi Estonian Airiga sai palju lennatud, veel peale seda, kui tasuta kangema napsi asemel vaid tasuta veinid-õlled serveerimiskärudele jäid (noorematele tripikatele meenutuseks, et ka selline "õudne muudatus" toimus umbes 15 a tagasi ;-) 

Ligi aasta pole türklastega lennanud ega pole ka ühtegi uut bronni veel nendega. Hoolimata nende heast pardateenindusest ja joogivalikust, olen viimase 3-4 aastaga lennanud vaid 8 ühe suuna lendu Turkishiga ja samal ajavahemikul umbes 200 Finnairi ja tema tütre  Norraga, kus teadupärast Euroopa üle tunni lendudel pakutakse tasuta vaid teed-kohvi, vett ja mustikamahla.  

Tõsi, kui juhtud olema Platinum tasemeklient, siis saad endale ja kaaslasele ka ühe tasuta joogi Finnairi müügikärust. Aga see ei pea olema ju tingimata alkohol, Joseph Perrier champagne või gin tonicu asemel võid ju alati ka Coca Zero purgi võtta. 

Aga see läheb nüüd teemast välja, seega tasemeklientide poputamise teemat ja Finnairi ja Oneworld loungede kiitmist (mis tihti erinevad Speki poolt eelpool mainitud Priority Passi omadest) saab jätkata pigem selles hetkel vägagi kuumas ja eriarvamusi tekitavas "Lufthansa HON-mehe teemas" ...

Sedasama Jungle beachi môtlesin ka ise väisata, kuigi hotell Unawatuna beachi lähedal.

Turkish Airlines on otsustanud oluliselt vähendada tasuta alkoholi pakkumist oma turistiklassi lendudel juba alates 6. detsembrist.  Kitsa kerega ja alla 6 tunni lendudelt nagu näiteks Tallinn - Istanbul, kaob raki, viin, gin..., mônedel andmetel jääb 1 viski (Ballantines), aga vôimalik, et ka see vajab siiski üle 6 tunni lendu. Veini kohta info puudub,, aga näiteks ôlut pidavat turstiklassi vôetama vaid 10 !!! purki ühe suuna lennule (20 tk. edasi-tagasi lennule), mis tundub eriti kummaline poliitika.  Kui keegi on eile - täna lennanud vôi lähipäevil lendamas, siis andke teada, kas vastab tôele.

Ei tea, kas teemaalgajat aitab, aga tasub uurida ka krediitkaartidega kaasnevat Kaskot. Kui Swedbank Platinum Visa kaardi jaoks kvalifitseerud ja tahad maksta 155-315 eur aastas (hind sôltub sellest,  kas vôtad koos Priority Passi piiramatu lounge’ide kasutusega vôi mitte), siis kaasneb rendiauto kindlustus üle maailma, 250 eur omavastutusega.

Jah, õige tähelepanek caprilt, et Lufthansa, kes muidu veab lisaks äraantaval pagasile ka suusad tasuta, ei tee seda enam juba mõnedki aastad oma odamaimate "Light" piletitega, mis äraantavat pagasit ei sisalda. 

See info on ka kodulehelt lihtsalt leitav: "In addition to your free baggage allowance, you may carry one set of skiing equipment free of charge on your Lufthansa flight with the exception of flights to/from the USA, Mexico and Central America (Belize, Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, Nicaragua and Panama). 

On the Economy Class Light fare, free transport of skiing equipment instead of a booked item of baggage or in addition to a booked item of baggage is not included."

Kustkaudu juhi leidsid ja kui saladus pole, siis mis raha sellise sõidu eest juht küsib? Kas juht kohandas marsruuti juba teie varem tehtud öömaja broneeringute järgi või juht otsis teile ka öömajad ja ööbib seal ka ise?  

Saan aru, et saite juhiga kaubale, et viib teid kuni Nuwara Eliyani, kust jätkate iseseivalt rongiga Ella poole ning kui juht kliente ei leia, siis sõidab ise tühjalt Colombo poole tagasi?

Veigo, ei ole küll idaranniku teema, aga kui juba teepiirkonna rongidest juttu tegid, siis kui pikalt ostsid ette oma rongipiletid? Kohapeal mul aega vähe, aga plaan perega jõulude ajal teha umbes sama pika 1,5 nädalaga, mis Sa idarannikut nautisid,  see klassikaline turistikas ehk "kuldne ring" aga vastupäeva.  Colombo-Galle/Unawatuna rand-Udawalawe rahvuspark-Ella-Nuwara Eliya-Kandy-Negombo. Kõrgemale või Ida poole  seekord ei jõua. Lisaks bussidele-taksodele tahaks seda paljukiidetud rongisõitu proovida vähemalt selles teepiirkonnas. Ja nii, et pool 7-tunnisest reisist ühel päeval ja edasi Nuwara Eliyast järgmisel.  Pole aimugi, kui hästi selline kiire ring koos paaripäevase rannapuhkusega on teostatav, aga äkki Sina või keegi teine oskab kogemusest nõu anda, kas näiteks kohe Colombosse saabudes saab Forti vaksalist 5-7 päeva ette ostes ka veel mõne pileti?

Eelpool mainitud Rentalcars.com on muidu mu suur  lemmik ja ka nende äpp on telefonis tihti kasutuses.  Samuti seda Autoeurope`t on kasutatud ja kõik seni toiminud. Aga sellest hoolimata on USA-s ( nii Lääne- kui Idakaldal)  auto rentimisel kindlasti minu viimaste aastate lemmik olnud Happy Tours,  https://www.happytoursusa.com/en

Seni on sealtkaudu olnud alati hinnad oluliselt paremad, kui mujal ning suur edu, et bronn on ka täiesti "riskivaba". Kuna krediitkaarti andmeid pole bronnides vaja anda, siis saad selle superhinna ka vajadusel alati ära anda. Bronn on alati toiminud ja autod ootamas. Kaarti läheb vaja alles siis, kui oled kohapeal leti ääres seda autot maksmas ja garanteerimas.

6 h on FRA-s paras aeg, et rongiga paariks tunniks linna minna. Pisike vanalinna osa, mõned muuseumid, shoppingu tänav, raudteejaama lähedal “punased laternad”, mida iganes seal linnas teha tahad.

Aga jah, tagasitulles turvajärjekorraks varu aega, need võivad nii positiivselt kui pigem negatiivselt üllatada ( kui Sul just mingit “Fast tracki” lubavat lennufirmade tasemekaarti pole)

Amoma.com  lõpetas tegevuse. Ka kodulehel väidab, et nende vouchereid ei pruugita enam hotellides aksepteerida ja pigem tasub pöörduda krediitkaardifirmade  või kindlustuste poole.


Ise olen vaid mõne üksiku korra soodsaima hotellihinna tõttu neid kasutanud, viimati dets 2018 lõpus Dubais ja õnneks endal on seni nendega alati kõik toiminud.

Usun, et Türki minnes võiks ikka pass kaasas olla.

Kusjuures mõningate linnades küll väidavad, et vastupidi, hinnad on pigem kallimaks läinud. Aga eks ilmselt vastavalt nõudlusele, enne oli üle kogu maa sama hind, nüüd peavad vaatama, mis hinnaga taksosse istuvad.

Taksod jah 50-60 eur. Aga kui on aega (30 min asemel 1 tund) ja viitsimist, siis takso asemel saab nii bussi kui rongiga lennujaama. Suuremate kohvriteta saab kesklinna ka jalutada aga Läänesadamast lennujaama on suhteliselt mugav tramm+rong. Ühispilet vist mingi 5-6 eur, ise olen kasutanud HSL äppi, kui 1 suund maksis 4,20 aga vaatan, et tänaseks on ABC tsoonis hind tõusnud 4,60 eur peale.

Jah, ega sama värvi Finnairi ja AB kaardiga ei saa samu hüvesid.

Aga näiteks musta AB VIP puhul väidetavalt fast track, lennule regamine lennujaamas, lounge kahele, 2 käsipagasit ja ka 2 x aastas upgrade businessi. Võimalik, et fast track ja lounge vaid Riias+Tallinnas ja Vilniuses, ausalt öeldes  pole jõudnud süveneda veel.

@E.T.  “Raskel ajal” võivad ju ka need 2900 punkti abiks olla. Kuigi kauglendude eest jah ilmselgelt vähevõitu, aga tänapäeva odavate piletite puhul ei olegi punktid lennukis viibitud tundidega vastavuses. 

Läheb küll Hiina lendude teemast välja aga vaatasin just oma äpist väljavõtet, et näiteks aasta tagasi Riiast Helsingi kauduTamperre ja Tamperest Helsingi kaudu tagasi Tallinna ( mis pole ju päris ümbermaailmareis :-)) eest olen lausa 5000 punkti teeninud. 

Ikka on mõtet. Ise olen ka 5-tunnise ümberistumise puhul käinud 1.5-2 tundi linna peal kolamas. Pead muidugi arvestama, et  jääb piisavalt aega uueks turvakontrolliks. Sama peavad arvestama need, kes näiteks Priority Passiga lounge’is tahavad olla, kuna see on väljaspool transiittsooni. Lennujaamast saab mugavakt rongiga peajaama või näiteks kesklinna kaubandustänavale.

Spek, kui saladus pole, siis millisest (ilmselt Oneworldi kuuluvast) partnerfirmast oma kommentaaris räägid? Kui palju efektiivsemalt seal Finnairi  punkte sai teenida-kulutada?