tom1967

Rändur, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
11 meeldimist
3 postitust / 93 kommentaari
213 (34.1%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid
Aasta tagasi jättis Lufthansa Saksamaal esimese lennu (Düsseldorf-Frankfurt) ära ning lendu rongiga asendades jäin maha viimasest Frankfurt-Tallinn lennust. Paigutati hotelli, anti süüa, takso ning hommikuse lennuga pääsesin siiski Tallinna. Kuna jõudsin sihtkohta pool ööpäeva hiljem, siis soovisin ka kompensatsiooni. 
Ära jäänud 1. lennu põhjuseks oli aga väidetavalt "bird strike" ehk linnu lendamine mootorisse ja see vabastab lennufirma maksmisest, seda väitis nii Lufthansa kui ka Lennuabi.ee, kellelt abi palusin.

Samal kuul hilines ka  Air Balticu esimene lend Moskvast niipalju, et jäin maha viimasest Riia-Tallinn lennust. Paigutati öösel mõneks tunniks hotelli ja anti takso. Kuna taas jõudsin pool ööpäeva hiljem koju, tundus kompensatsioon nagu õigustatud. Loomulikult AB kompensatsioonist esialgu keeldus, kirjutades pika kirja, miks seda nad mulle ei maksa. Lennuabi.ee siiski suutis lõpuks kohtu kaudu mingi 8-9 !!! kuuga kompensatsiooni välja võidelda. Ehk kui kevadel hakkad protestima, siis jõuluks juba raha käes ;-) See 250 eur, millest võeti maha teenustasu,  pole küll megasuur raha, aga parem see, kui ei midagi. 

Saarel mugavam ikka rendiautoga sôita,  alates aprillist 2018 ka eestlastel lubatud, aga kindlasti vaja Tokyo suursaatkonnast vôi autoklubist tellida ametlik juhilubade tôlge, maksis vist välisministeeriumile ettemaksuga 30 eur. Kuna olin ilmselt üks esimesi, kes tôlgitud lubadega proovis autot laenutada, läks omajagu aega ja vaeva ja kônesid, et nad rendiauto eestlasele ikka annaks. Kui lôpuks auto käes, siis vasakpoolne liiklus, igal ristmikul ja ringil suunda näidates käivituvad klaasipuhastajad ning hieroglûüfides auto navi juba kökimöki.

Ilm kindlasti soe, aga pakette ilmselt kevadel vähem, kuna ka lähemad = paar tundi lühema lennuajaga sihtkohad (Lôuna-Euroopa, Türgi jms) hakkavad vaikselt soojenema ja reisikorraldajate tähelepanu vôtma. Aga milleks pakett? Osta lennud, otsi majutus ja mine. Kui hind oluline, siis vaata igaks juhuks ka Riiast ning Helsingist hindu ning miks mitte ka Dubaid hoopis Abu Dhabi kaudu külastada.

Sigala mainitud Novotel Abu Dhabi Gate muidu igati tore hotell, aga vähemalt jôulude ja aastavahetuse paiku on välibassein ja päevitusala praktiliselt kogu päeva varjus. Basseiniala valele poole hotellist planeeritud :-(. Sama ka näiteks Dubais kôrgete hoonete vahel Hilton Garden Inn Mall of Emirates basseiniga.  Seega mina vastupidiselt teemaalgataja tyyna kommentaarile ei välistaks katusebasseine, kus “päikesevarjutust “ vähem.

Turkishi transiitlendajatele tasuta pakutava Free Istanbul Tour giid väitis täna hommikuse tuuri  alguses, et 01.03 peaks kõik ühe päevaga kolitud saama, samas tundub natuke uskumatu.

Mul ligi 23 k SAS Eurobonus punkte, aga olles Turkishiga hetkel reisil, peaks aasta alguseks nendelt kah miskit laekuma. Finnairi tasemekliendina kasutan neid ja Oneworldi muidugi rohkem kui Star Alianssi, seega näiteks Finnairi punktid oleks vahetuskaubana teretulnud! Kui sobib, tegeleks sellega alles uuel aastal, palun saada sms või helista 50 45 333.

Oktoobri lõpus polnud Palmas küll miskit üleujutustest kuulda.

To hääletaja: raha läheb jah mõned kuud hiljem maha. Näiteks juuni lõpus ja juuli alguses tehtud lounge külastuste eest läks raha arvelt maha septembri alguses ehk 2+ kuud hiljem. 

Hea vaadata, seda eriti Eestis vihmase ilmaga. Kusjuures pole muidu suur teiste reisi-ja koduvideote vaataja, aga see siin konkureerib ju telest näidatavate reisisaadetega. Peale Kuubat pakkus järgmisena vaadata ka lühiülevaadet Sri Lankast - mõlemad need sihtkohad mul seinal järgmiste reiside TOP-10 listis

Kirjutasin neile ja samal päeval vastasid, et 5 päeva jooksul saan oma Swedbanki Visalt võetud 13 eur  "payment fee" tagasi, 2 päeva hiljem raha ka  arvel. Uskumatu, et nad ka ei viitsi seda krediitkaarditasu oma lehelt lõplikult eemaldada. Aga ilmselt suur osa kliente ei hakka selle väikese summa pärast kaebama ja EU seadustele viitama ning kokkuvõttes optimeerivad oma tulu.
To spek:  Minu ligi 50 reisiappi seas on ka mitu lennufirma ja hotellide "loyalty" oma, aga jah, tihti kõiki ei kasuta. Tihedamalt saavad kasutust:

Finnair - et teha check in, vaadata lennukava, uurida punktisaldot ja näha järgmisele tasemele jõudmiseks või taseme hoidmiseks vajalikke lende. 

IHG - bronn ja punktisaldo jälgimine.  Viimastel aastatel on omajagu Holiday Inn / Holiday Inn Express ja Crowne Plaza kliendiks oldud

Ja veel, Momondo  toimib ju ka,  aga ise leian end iganädalaselt pigem  Scyscanneris lende uurimas, lihtsalt vana harjumus.
Ning Booking.com vaimustusest ei saa aru. Hotellvalik, veebidisain ja hea hind on ju ka mind sundinud sealt vahel ostma, kuid sarnaste hindade puhul eelistan pigem "universaalset lojaalsusprogammi"  Hotels.com-i, kus  bronnides iga 10. öö tasuta, mistõttu see app saab vägagi  tihedat kasutust minu telefonis.


See vana teema tuletab meelde, et peaks kohe mingi puhastuse oma telefonis tegema, igakuises kasutuses vaid 5-10 allolevatest, aga selline on seis hetkel.
TripAdvisor
Checkmytrip
Skyscanner
Momondo
Hotels
Booking
Momondo
Been
Finnair
SAS
Lufthansa
Turkish Airlines
Air Asia
Ryanair
EasyJet
Tallink Silja
VikingLine
Google Maps
Google Translate
Galileo
Maps.me
Gopilot
Here WeGo
Sygic
Musement
Pocket Maps
City Guides
Tallinn Airport
HEL
CPH Airport
OSL
Reisi Targalt
Hipmunk
Expedia
HRS Hotels
Airbnb
Foursquare
IHG
Scandic
Radisson rewards
Rentalcars
Flightradar 24
SeatGuru
Priority Pass
Landed
Expensify
Uber
Taxify
……lisaks kah keelte jaoks Dualingo, veinide jaoks Vivino, ilmaennustuseks Yr, weather jt, 




Lendan iga kuu mõnedki lennud ning olen Visa Platinum kaardile juurde ostetud Priority Passiga üldjoontes rahul. Vahel üksi lennates jääb ka see PP kaardi edu kasutamata - näiteks kui on  tööandja poolt Estravelist ostetud pilet, kus Estraveli Platinum kaart annab juba Tallinnas äriklassi ootesaali sissepääsu, või kui olemas mõne lennufirma parema tasemega kaart, mis samuti sissepääsud annab.  
Perega puhkusereisidel tasub + 3 pereliikme lisatasu ära pigem siis, kui ümberistumine üle 2-3 tunni. Muidugi sõltub konkreetsest riigist, mõne lennujaama veepudeli hinnaga saab ju teises osta korraliku söögi.

To Ste:  Jah, näiteks  Frankfurdi 1 terminali ainuke Priority Passi ootesaal ehk Luxx Lounge on eriti ebamugavas kohas (kui just ei siirdu näiteks Lufthansa lennunumbriga piletiga DB rongi peale). Enne lendu on check-in saalist vaja minna üles teisele korrusele, seega ootesaal on enne turvakontrolli. Selle asemel, et rahulikult sööki-jooki nautida, pead vaatama tihti kella ja ennustama, kui pikaks võib kujuneda turvakontrolli läbimine. Samuti jätkulendude puhul tuleb kõigepealt transiitalast välja tulla ning peale Lounge`i  külastust turvakontroll järjekordadesse kiirustada.

Minu kogemus ütleb, et mis iganes autorendifirmalt autot tellides, kindlustad Sa pigem auto hinnaklassi/suuruse ning sellesama Focuse asemel võid saada sarnase auto. Vahel, kui sama hinnaklass otsas, õnnestub saada tasuta "upgrade" kõrgemasse klassi (suurem ja/või kallim auto).
Aga kui Euroopas antakse Sulle konkreetse auto võtmed letist pihku, siis USA-s lähed ise parklasse ja valid makstud kategooria autode seast auto margi, värvi, pagasiruumi vms. järgi sobivama välja ning alles rendifirma parklast välja sõites skaneerivad ja registreerivad konkreetse auto oma süsteemis. Viimane kord LA-s ei leidnud piisavalt sobilikku SUV-kategoria autot ja nii paluti meil mingi 5-10 minutit oodata, kuni saabus uus partii just pesutud-puhastatud autosid.

Eelkõnelejad on juba palju vihjeid andnud, mida sealkandis teha. Aga riiete jms. shoppamiseks soovitan oma pere lemmikuid ROSS ("Ross for less") ja Marshalls, mille ketid müüvad brandikaupa väga soodsalt.
Ja kui oled veinidest huvitatud ning jaksad San Fransiscosse sõita, siis sealt 1 tunni jagu ülespoole sõitmist on kuulsad Sonoma ja Napa Valley veinipiirkonnad, kus võimalik ilmselt sadu veinitootjaid külastada. Ise sai sel suvel seal ühe päevaga 5-6 maja läbi käidud. Chandoni, Mummi, Beringeri jt. kõrval jäi enim meelde Sterlingi veinimaja, mis vist maailmas ainuke, mille külastamiseks köisraudtee/tõstukid nagu mäesuusakeskustes. Ööbida on küll soodsam sealt veidi eemal, näiteks Fairfieldis, kus lisaks golfiväljakutele meeldisid nii Budweiseri õlletehase kui Jelly Belly kommitehase külastused.

Lisatasud tulevad kaardimaksetega jah juurde.
Aga üldiselt Tripstaga seni positiivne kogemus, proovivad aidata ka lennufirma lennugraafikute muudatuste puhul, küsida raha tagasi jne.

Kui Sul on need mõlemad reisid sama pileti peal, siis igal juhul saad pagasi saata lõppsihtpunkti, see tähendab annad Tallinnas ära ja saad Reykjavikis kätte. Mul samuti Adria+SAS piletid Tallinnast Oslo kaudu Reykjavikki ja kuna Adria/Nordica muutis sõiduplaani, siis õnnestub ka veel sama piletiga Stockholmis enne Oslot maanduda...aga endiselt ei muretse ma pagasi osas ja loodan oma pagasiga kohtuda õigeaegselt Reykjaviki lennujaamas. Online check-in kohta pead ei julge hetkel anda, kuid küsi lennfirmast järele. Kuna tegemist pole odalennufirmadega, siis saad igal juhul tasuta Tallinna lennujaamas kas leti taga või check-in automaadist end lennule registreerida. Minul on sülarvuti tavaliselt käsipagasisse mahutatud. Arvan, et antud lennufirmad ei tee probleemi, kui see ka eraldi Sul lennule minnes käes on. Pagasireeglites neil lisaks ühele 8 kg käsipagasile ka lisaks kõikvõimalikud fotoaparaadid, mantlid jms lubatud, pead ilmselt oma sülearvuti mantli alla peitma ;-)

Tere
eelmised jõulud ja aastavahetus sai samas piirkonnas liigeldud.
Kuala Lumpuris meeldis mulle meie 5 tärni hotell "The Royale Chulan Kuala Lumpur". Tuba, hommikusöök, asukoht (basseinist näed Petronase kaksiktorni) oli väga OK.
Maksime ise 63 eur/kahene tuba, hetkel vaatan Trivago kaudu, et erinevatel saitidel pakuvad näiteks jaaanuari 2017 keskel umbes 80 eur / kahene lux tuba, mis selle 5 tärnika kohta pole minu arust üldsegi paha hind. Leiad ilmselt ka Langkawilt ja mujalt ise miskit sobivat....ja näed, et kahjuks ei kehti KL hinnatase Singapuri kohta, kus pisikese toa eest tuleb omajagu raha välja käia. Aga seal muidugi ka kõik muud hinnad kõrgemad.
Teemaväline kommentaar, aga olles parasjagu Islandi suvereisiks 100-150 eur / öö (ühiskasutusega vannitubadega ja ka sageli ka ilma hommikusöögita) 3-tärni hotelle bronninud, tundub tagantjärele Kuala Lumpuris iga hotellihind (ka enamik 5 tärnikaid) vägagi OK olevat.

Ja ära siis rahvusvahelist juhiluba unusta! Ka minul kogemus, et "tavalise Eesti juhiloaga" ei õnnestunud detsembris 2014 sealkandis autot laenutada.

Minule tundub, et just eriti Lõuna-Euroopas (Itaalia, Hispaania...), tahavad ennast soodsamalt välja reklaaminud autorendifirmad ülikõrgeid tagatisi ja siis pakuvad välja abitutele klientidele kallite lisakindlustuste ostuga "sunniviisilist" võimalust vähendada neid tagatisi, et siis omad kasumimarginaalid sel viisil kätte saada.
Sel suvel, peale jaanipäeva Naapolis 12 päevaks Rentalcars. com voucheriga Smile rent autot võttes taheti lausa ligi 2500 !!! eur tagatist. Kui kõikvõimalikest lisakindlustustest keeldusin, lubati õnneks seda tagada kombineerides 2 eri krediitkaarti(mida näiteks 2 a tagas Hispaanias ei lubatud teha-ikka selleks,et müüa juurde kallist Kaskot jms). Sain siis Amexiga tagatud 1500 eur ja Mastercardiga ülejäänud...kui õigesti mäletan, siis omavastutus/tagatis oleks vajunud nii u.700-800 eur peale (mis kah ju suur summa) siis, kui oleks veel 250-300!!! eur juurde maksnud 12-päevase Kasko jms, lisatagatiste eest. Minu õnn oli, et hoolimata kuu lõpust, sain kombineerida 2 kaardiga vajaliku tagatise, mida paljudel polnud võimalik teha. Rendifirma järjekorras oli eri rahvusest rentijaid, kel lihtsalt polnud nii suuri summasid krediitkaardiga tagatiseks jätta ja nad tõesti ei teadnud, mida teha (rendi põhisumma oli ilmselt ju enne ära makstud, seega oleks kurb olnud ka lihtsalt seda ettemaksu kaotades rendifirma büroost välja jalutada). Seega kui vähegi võimalik, varuge suuremat krediitkaartide limiiti ja muidugi proovige lugeda läbi kõikvõimalikud "väikesed tekstid" tagatiste/kasko kindlustuse kohta rendilepingutes.
Aga näiteks Saksamaal, Austrias, Prantsusmaal, Põhja-Itaalias jm. on saanud VW Passati, Ford Focuse/Mondeo, C klassi Mersu jt rentimisel hakkama vaid kõige rohkem kuni 700 eur tagatisega, mis oluliselt vähem, kui need "lõunamaa" rendifirmad tagatiseks küsivad.

Eks õnne peab alati olema, kuid tasuta ööbimise juures on pigem tähtis, et kust iganes tulles, Istanbulist ei läheks varem edasi mingit Turkishi jätkulendu soovitud sihtpunkti. See, et näiteks BKK-st varasemale lennule piletit ostes poleks Istanbulis ööbimine vajalik, ei oma tähtsust.

Tasuta hotelli võimalus ka nüüd ise ära proovitud. Lennujaama Hotellidesk küll saatis algul mind 2. korrusele piletimüügikassasse "pileti järgi" (minu bronnide väljatrükk ei olnud neile miskipärast piisav) kuid kõik siiski sujus.
Kusjuures reisi bronnides tahtsingi tagasiteel Dubaist olla aastavahetuse Turkishi kulul Istanbulis ning leidsin variandi, kus 1 lend jõudis napilt peale jätkulendu, st. meile pidi jääma Istanbuliks peaaegu 24 h. Seoses Turkishi lennuplaanide muudatusega mitu kuud enne reisi, saime uue pileti järgi 1 öö asemel lausa 2 ööd seal veeta. Hotelliks juba eelkõnelejate poolt mainitud 5-tärni AKGÜN (www.akgunhotel.com). Pisut väsinud, "vana kooli hotell" minu hinnangul pigem 4-tärnikas. Tasuta saunakompleks sobis väga hästi, seda eriti jaheda ilmaga. Tasuta transfeerid toimisid ja lisaks hommikusöögile oli meil ka buffet lõuna-ja õhtusöögid lennufirma kulul.
Nii 14.a. kui 16 a. laps said kumbki endale eraldi double/twin toad, seega 4 in perele 2 ööd x 3 dbl tuba + täistoitlustamine, müts maha Turkishi ees.

Garmini suurim puudus minu jaoks on eestikeelse hääljuhendamise vigane keel (kasutavad vaid paari käänet) ja kuuldavasti pole sellele paranemist loota. Olin aastaid TomTomi kasutaja ja sellega rahul. Nüüd mõned nädalad kasutanud Garminit kuid olin sunnitud eestikeelse heli soome keele peale seadistama, kus vähemalt esialgu pole keelelisi vigu märganud.
Kindlasti kontrolli üle, kas kiirusekaamerate hoiatus on ikka kõigil peal, see võib tulevikus säästa navi ostu raha ;-) kuigi mõnes riigis peab see olema välja lülitatud.
Ja kui rohkem mujal maades seda kasutad, siis mõelda, kas 6-tollise ekraaniga GPS pole liiga suur kaasavedamiseks või äkki piisab 4-5 -tollisest. "Eluaegne kaartide uuendus" ei pruugi jah kogu enda eluaja vastu pidada kuid loodetavasti säästab lähiaastatel iga-aastasest uuenduse ostmisest.

Täitsin aastaid tagasi turismimessil avalduse aga millegipärast kaart ei jõudnudki kunagi kohale. Samas pole Lufthansa Miles&More-st ka puudust tundnud, kuna korjan nende lendude punktid SAS Euroboonuse kaardile.
Hotellid tõesti ei jaga boonuspunkte, kui teisi broneeringusüsteeme kasutad. Samas saad näiteks hotels.com või agoda.com lehelt hotelle broneerides ka nende punkte/vabaöösid korjata.
Kui õigesti mäletan, siis hotellikettidest näiteks Hilton ja Scandic jagavad topeltpunkte, st. sama ööbimise eest saad hotellipunktid ja lisaks näiteks Finnairi kaardile 500 punti. Aga seda ikkagi otse hotellist või tema kodulehelt broneerides, mitte reisibüroode või booking.com tüüpi saitide kaudu ostes.