tom1967

Rändur, liitus Tripiga 10 aastat tagasi


20 meeldimist
5 postitust
117 kommentaari

3 külastatud kontinenti

67 külastatud riiki, 34% maailma 195st riigist

140 külastatud linna või piirkonda

Viimased kommentaarid

To Epp:

tegin perekonnale samuti grupina, toksisin 4 ankeeti sisse, mis vôttis max 20 min ja  3 tunni pärast oli positiivne vastus meilis. 

Kontrolli postkaste, meiliaadressi ja vajadusel taotle uuesti

Selle "oh õudust" teema selgituseks, et ei ole see asi nii õudne mulle midagi ;-) Reisisõltlasena ja lennundushuvilisena lihtsalt jälgin lennufirmade poliitika muutusi juba mõnikümmend aastat ja oluline osa on ju sellest pardateenindusel. Kindlasti ei tee ma oma reisiotsuseid nüüd selle uudise või Tripi tagasiside järgi. 

Irooniaga võib tõdeda, et isegi Estonian Airiga sai palju lennatud, veel peale seda, kui tasuta kangema napsi asemel vaid tasuta veinid-õlled serveerimiskärudele jäid (noorematele tripikatele meenutuseks, et ka selline "õudne muudatus" toimus umbes 15 a tagasi ;-) 

Ligi aasta pole türklastega lennanud ega pole ka ühtegi uut bronni veel nendega. Hoolimata nende heast pardateenindusest ja joogivalikust, olen viimase 3-4 aastaga lennanud vaid 8 ühe suuna lendu Turkishiga ja samal ajavahemikul umbes 200 Finnairi ja tema tütre  Norraga, kus teadupärast Euroopa üle tunni lendudel pakutakse tasuta vaid teed-kohvi, vett ja mustikamahla.  

Tõsi, kui juhtud olema Platinum tasemeklient, siis saad endale ja kaaslasele ka ühe tasuta joogi Finnairi müügikärust. Aga see ei pea olema ju tingimata alkohol, Joseph Perrier champagne või gin tonicu asemel võid ju alati ka Coca Zero purgi võtta. 

Aga see läheb nüüd teemast välja, seega tasemeklientide poputamise teemat ja Finnairi ja Oneworld loungede kiitmist (mis tihti erinevad Speki poolt eelpool mainitud Priority Passi omadest) saab jätkata pigem selles hetkel vägagi kuumas ja eriarvamusi tekitavas "Lufthansa HON-mehe teemas" ...

Sedasama Jungle beachi môtlesin ka ise väisata, kuigi hotell Unawatuna beachi lähedal.

Turkish Airlines on otsustanud oluliselt vähendada tasuta alkoholi pakkumist oma turistiklassi lendudel juba alates 6. detsembrist.  Kitsa kerega ja alla 6 tunni lendudelt nagu näiteks Tallinn - Istanbul, kaob raki, viin, gin..., mônedel andmetel jääb 1 viski (Ballantines), aga vôimalik, et ka see vajab siiski üle 6 tunni lendu. Veini kohta info puudub,, aga näiteks ôlut pidavat turstiklassi vôetama vaid 10 !!! purki ühe suuna lennule (20 tk. edasi-tagasi lennule), mis tundub eriti kummaline poliitika.  Kui keegi on eile - täna lennanud vôi lähipäevil lendamas, siis andke teada, kas vastab tôele.

Ei tea, kas teemaalgajat aitab, aga tasub uurida ka krediitkaartidega kaasnevat Kaskot. Kui Swedbank Platinum Visa kaardi jaoks kvalifitseerud ja tahad maksta 155-315 eur aastas (hind sôltub sellest,  kas vôtad koos Priority Passi piiramatu lounge’ide kasutusega vôi mitte), siis kaasneb rendiauto kindlustus üle maailma, 250 eur omavastutusega.

Jah, õige tähelepanek caprilt, et Lufthansa, kes muidu veab lisaks äraantaval pagasile ka suusad tasuta, ei tee seda enam juba mõnedki aastad oma odamaimate "Light" piletitega, mis äraantavat pagasit ei sisalda. 

See info on ka kodulehelt lihtsalt leitav: "In addition to your free baggage allowance, you may carry one set of skiing equipment free of charge on your Lufthansa flight with the exception of flights to/from the USA, Mexico and Central America (Belize, Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, Nicaragua and Panama). 

On the Economy Class Light fare, free transport of skiing equipment instead of a booked item of baggage or in addition to a booked item of baggage is not included."

Kustkaudu juhi leidsid ja kui saladus pole, siis mis raha sellise sõidu eest juht küsib? Kas juht kohandas marsruuti juba teie varem tehtud öömaja broneeringute järgi või juht otsis teile ka öömajad ja ööbib seal ka ise?  

Saan aru, et saite juhiga kaubale, et viib teid kuni Nuwara Eliyani, kust jätkate iseseivalt rongiga Ella poole ning kui juht kliente ei leia, siis sõidab ise tühjalt Colombo poole tagasi?

Veigo, ei ole küll idaranniku teema, aga kui juba teepiirkonna rongidest juttu tegid, siis kui pikalt ostsid ette oma rongipiletid? Kohapeal mul aega vähe, aga plaan perega jõulude ajal teha umbes sama pika 1,5 nädalaga, mis Sa idarannikut nautisid,  see klassikaline turistikas ehk "kuldne ring" aga vastupäeva.  Colombo-Galle/Unawatuna rand-Udawalawe rahvuspark-Ella-Nuwara Eliya-Kandy-Negombo. Kõrgemale või Ida poole  seekord ei jõua. Lisaks bussidele-taksodele tahaks seda paljukiidetud rongisõitu proovida vähemalt selles teepiirkonnas. Ja nii, et pool 7-tunnisest reisist ühel päeval ja edasi Nuwara Eliyast järgmisel.  Pole aimugi, kui hästi selline kiire ring koos paaripäevase rannapuhkusega on teostatav, aga äkki Sina või keegi teine oskab kogemusest nõu anda, kas näiteks kohe Colombosse saabudes saab Forti vaksalist 5-7 päeva ette ostes ka veel mõne pileti?

Eelpool mainitud Rentalcars.com on muidu mu suur  lemmik ja ka nende äpp on telefonis tihti kasutuses.  Samuti seda Autoeurope`t on kasutatud ja kõik seni toiminud. Aga sellest hoolimata on USA-s ( nii Lääne- kui Idakaldal)  auto rentimisel kindlasti minu viimaste aastate lemmik olnud Happy Tours,  https://www.happytoursusa.com/en

Seni on sealtkaudu olnud alati hinnad oluliselt paremad, kui mujal ning suur edu, et bronn on ka täiesti "riskivaba". Kuna krediitkaarti andmeid pole bronnides vaja anda, siis saad selle superhinna ka vajadusel alati ära anda. Bronn on alati toiminud ja autod ootamas. Kaarti läheb vaja alles siis, kui oled kohapeal leti ääres seda autot maksmas ja garanteerimas.

6 h on FRA-s paras aeg, et rongiga paariks tunniks linna minna. Pisike vanalinna osa, mõned muuseumid, shoppingu tänav, raudteejaama lähedal “punased laternad”, mida iganes seal linnas teha tahad.

Aga jah, tagasitulles turvajärjekorraks varu aega, need võivad nii positiivselt kui pigem negatiivselt üllatada ( kui Sul just mingit “Fast tracki” lubavat lennufirmade tasemekaarti pole)

Amoma.com  lõpetas tegevuse. Ka kodulehel väidab, et nende vouchereid ei pruugita enam hotellides aksepteerida ja pigem tasub pöörduda krediitkaardifirmade  või kindlustuste poole.


Ise olen vaid mõne üksiku korra soodsaima hotellihinna tõttu neid kasutanud, viimati dets 2018 lõpus Dubais ja õnneks endal on seni nendega alati kõik toiminud.

Usun, et Türki minnes võiks ikka pass kaasas olla.

Kusjuures mõningate linnades küll väidavad, et vastupidi, hinnad on pigem kallimaks läinud. Aga eks ilmselt vastavalt nõudlusele, enne oli üle kogu maa sama hind, nüüd peavad vaatama, mis hinnaga taksosse istuvad.

Taksod jah 50-60 eur. Aga kui on aega (30 min asemel 1 tund) ja viitsimist, siis takso asemel saab nii bussi kui rongiga lennujaama. Suuremate kohvriteta saab kesklinna ka jalutada aga Läänesadamast lennujaama on suhteliselt mugav tramm+rong. Ühispilet vist mingi 5-6 eur, ise olen kasutanud HSL äppi, kui 1 suund maksis 4,20 aga vaatan, et tänaseks on ABC tsoonis hind tõusnud 4,60 eur peale.

Jah, ega sama värvi Finnairi ja AB kaardiga ei saa samu hüvesid.

Aga näiteks musta AB VIP puhul väidetavalt fast track, lennule regamine lennujaamas, lounge kahele, 2 käsipagasit ja ka 2 x aastas upgrade businessi. Võimalik, et fast track ja lounge vaid Riias+Tallinnas ja Vilniuses, ausalt öeldes  pole jõudnud süveneda veel.

@E.T.  “Raskel ajal” võivad ju ka need 2900 punkti abiks olla. Kuigi kauglendude eest jah ilmselgelt vähevõitu, aga tänapäeva odavate piletite puhul ei olegi punktid lennukis viibitud tundidega vastavuses. 

Läheb küll Hiina lendude teemast välja aga vaatasin just oma äpist väljavõtet, et näiteks aasta tagasi Riiast Helsingi kauduTamperre ja Tamperest Helsingi kaudu tagasi Tallinna ( mis pole ju päris ümbermaailmareis :-)) eest olen lausa 5000 punkti teeninud. 

Ikka on mõtet. Ise olen ka 5-tunnise ümberistumise puhul käinud 1.5-2 tundi linna peal kolamas. Pead muidugi arvestama, et  jääb piisavalt aega uueks turvakontrolliks. Sama peavad arvestama need, kes näiteks Priority Passiga lounge’is tahavad olla, kuna see on väljaspool transiittsooni. Lennujaamast saab mugavakt rongiga peajaama või näiteks kesklinna kaubandustänavale.

Spek, kui saladus pole, siis millisest (ilmselt Oneworldi kuuluvast) partnerfirmast oma kommentaaris räägid? Kui palju efektiivsemalt seal Finnairi  punkte sai teenida-kulutada?

Vanasti sai vananevate punktide eest ka Soomes Scandic ja Sokos hotelli ööbimise vouchereid võetud, kehtivusega 1 aasta. Aga viimastel aastatel  lähevad 1 suuna upgrade’iks businessi, 10.000 eur  Euroopa ja 50.000 kauglennud (vahel kampaaniates nagu hetkel,  ka mõned sihtkohad -20% punktide  eest (vastavalt 8000 ja 40.000 p). Loomulikult ei tasu seda upgrade’i kasutada mingi Riia või Vilniuse lennu jaoks aga alates 3 tunnist Euroopas on vahel hea esimeses  vaheistmega reas olla. Viimase aasta jooksul Euroopa upgrade järgi proovitud Alicante, Pariisi, Rooma, Lissaboni lendudel ( tõsi, punktide asemel sai ka tasemekliendi upgrade vouchereid kasutatud). 

Dubai või Tel Avivi lendudel oleks hinna-kvaliteedu suhe parim,  sest pikema lennu ajal rohkem aega rahus eespool kardinat magada, lugeda või süüa-juua.  Ja kes juba kuld-või platinumklient pole, sel ka upgrade business piletiga lisaväärtusena lisanduv äraantav pagas ja  business lounge (mille eest Hki-s muidu eraldi juba 8000 punkti maksaks).
Muidugi kauglendude A330 või 350 businessi toiduvalik ja voodiks käivatel istmetel magamine on midagi muud, kui see tänapäevane eurobusinessis lendamine.

Jah, parimate Aasia pakkumistega ei saa sealse majutuse hindu võrrelda. Majutust vaata majutuslehtedelt, siis näed, et on nii kallimat kui ka natuke vähem kallimat olemas. Ilusas restoranis söök kallis, kiirtoidule sarnanevad kohad pakuvad enam-vähem OK hinda, natuke Eestist kallimalt. Ja alkoholi pakutakse vaid rahvusvahelise keti hotellides ja klubides (ka golfiklubides) ning ikka vägagi kallis.  olenevalt kohast näiteks 0,5 L õlu 10-12 eur,  happy hour ajal ehk mingi 7 eur. 

Kui hotellides ikka külmik ja/või jäämasin olemas, siis pole hullu pista äraantavasse kohvrisse mingi kergemas plastpudelis kangem jook, "bag in box" vein või kasvõi õllekohver, eeldusel, et riiki üle lubatava limiidi kaasa ei võta.

Veigo, kuidas me siis siis lennuhirmust jagu saame, kui kuivalt lendama peab? ;-))

Küpros ja Nizza on kah toredad kohad aga kui teemaalgataja küsib pigem Lõuna-Euroopast kaugemate lendude soodukate kohta, siis  Kagu-Aasia, Ameerika vms. lendude alternatiiviks oleks Euroopast lennata ka näiteks AÜE-sse. Reeglina garanteeritud päike ja kindlasti on mõned kraadid rohkem sooja kui Euroopas. 

Eelmisteks jõuludeks ostsin piletid sinna juba Vabariigi aastapäeval ehk mingi 10 kuud ette, aga kiirpilk Skyscannerisse ütleb, et (sõltuvalt kuupäevade paindlikusest) leiaks ka täna nii Tallinnast, Riiast kui Helsingist väljuvaid lende Dubaisse ja Abu Dhabisse alates 400 eur. 

Jah, nii ta kipub olema, et kusagil peale 10-15.12 algavaid kauglendude soodukaid ei ole. Ja siis jälle jaanuari keskpaigast...


Hind sõltub nii minekupäevast (sageli P odavam kui R-L) kui sellest, kas tuled tagasi kohe aastavahetusel, millal paljud ei taha veel tulla või alles nädal hiljem.
Varakult ostes võib saada normaalsema hinnaga aga mitte hullult soodsaid pileteid. Olen kunagi aasta ette ( kohe kui piletid müüki tulevad) ostnud Turkishi Helsingist algavad Malaisia ja Singapuri piletid jõuludeks-uueks aastaks ja siis olid hinnad enam-vähem talutavad, 550-600 eur kandis
Mõnel sihtkohal võib sellel aasta tippajal hind olla rohkem, kui 2-3 korda kallim parimatest sooduspakkumistest või nö. keskmistest tavahindadest (turistiklassi 400-600 eur asemel ligi 1000-1200 eur, näiteks Miamisse või Kagu-Aasiasse)
Mõnel suunal “ainult” +40-50% kallim võrreldes tavahinna või tavapäraste soodushindadega,(näiteks minu arust alati suht kallite piletitega  Sri Lanka / Colombo 500 - 600 eur soodushinna asemel võid osta sinna ka piletid 700-800 eur eest jõuludeks)

Just eile valisin perele Qatari istekohti Varssavi ja Doha kaudu Colombosse ning kõik toimis ja endiselt tasuta. Paaril segmendil sai isegi jalaruumiga Exit kohti (Qatari kodulehel istmeteplaan erines küll Seatguru omast aga loodetavasti ehk teab lennufirma paremini, kus varuväljapääs antud lennul / lennukis). Piletid olid seekord ostetud vahendaja Supersaver kaudu. Vahendaja antud  kumbki bronni nr ei toimi seal Qatari lehel ja  õige nr ei leidunud ka Check My Trip-ist.  Siiski samas bronnis oli Supersaveri poolt soovitatud TripCase, kes andis õige bronni nr, mis toimis Qatari lehel, Finnairi äpis jne. 


Ja loomulikult on samal piletil ettevedaja (meil LOT Tallinnast Varssavisse) pagasilimiit  seesama 30 kg.