2017. aastal tuli Qantas välja teatega, et plaanib hakata pakkuma vahemaandumiseta lende Austraalia idarannikult Londonisse ja New Yorki. Idee on laiemalt tuntud kui Project Sunrise, sest lend on nii pikk, et reisijad näevad kahte päikesetõusu.
2022. aasta mais tellis Qantas Airbusilt selleks otstarbeks 12 A350-1000 lennukit. Esimene lend peaks toimuma 2026. aasta keskel. Vahemaandumiseta lend Sydneyst Londonisse võimaldab lennuaega kahandada kuni 4 tundi. Kui praegu kestab Qantase lend Sydneyst Londonisse, vahemaandumisega Singapuris, 25 h 20 minutit, siis otselennuga jõuaks pärale orienteeruvalt 22 tunniga.
Qantas tunnistab, et 22 tunnine lend ei ole reisijatele kerge ja alates 2019. aastast on koos teadlastega töötatud lennuki salongi kallal, mis pakuks nii pikal reisil võimalikult palju mugavust. Lennukis on kokku 238 istekohta, mis on kõikidest A350-1000 lennukite konfiguratsioonidest väikseim arv. Väiksem istekohtade arv võimaldab suuremaid istmevahesid ning eraldi sirutamis- ja puhketsooni.
Lennuki konfiguratsioon on järgmine:
Turistiklass
Turistiklassis ootab reisijaid:
Premium economy
Premium economys on 40” istmevahe ja jalatugi. Meelelahutusekraan on sama suur, kui turistiklassis.
Äriklass
Äriklassi kutsutakse Business suites ehk äriklassi sviidid. Siin on reisijatele 18-tolline meelelahutusekraan ning suuremat privaatsust võimaldavad liuguksed.
Esimene klass
Esimene klass saab olema midagi boutique majutuse kanti, ainult et lennuki pardal.
Puhketsoon
Arvestades nii pikka lendu, saab lennuki turistiklassi ja premium economy tsooni vahel olema spetsiaalne puhketsoon, kus saab sirutada ning serveerida endale jooke ja suupisteid. Ekraanil jooksval videol näidatakse ette liikumisharjutusi. Venitamist hõlbustavad seintel olevad käepidemed.
Kokkuvõttes midagi revolutsioonilist ülipikal lennul ei koge ja eks see ole eelistuste küsimus, kas valida väga pikk otselend või mitme lennusegmendiga pikem teekond.
Fotod: Qantas