Silla ehitamine Sitsiilia ja Itaalia vahele on aktuaalse teemana üles kerkinud juba mõnda aega. Õigupoolest saab seda aega mõõta tuhandetes aastates, sest Sitsiilia silla ideed arutasid juba vanad roomlased. Siis oli mõte sild ehitada tünnide ja paatide peale.
Hiljem on silla ideega mänginud valitsejad Karl Suurest Mussolinini. Silvio Berlusconi valitsemise ajal 2009. aastal oli ehitamine juba peaaegu otsustatud ja ehitusfirmagi asutatud, kuid 2013. aastal tõmbas peaminister Mario Monti valitsus eelarvekärbete käigus sellele kriipsu peale.
Aja jooksul on Sitsiilia silla ehitamiseks pakutud erinevaid arhitektuurilisi lahendusi (arhitekt Marchisciana Saverio Adriano kavand)Nüüd on peaminister Giorgia Meloni seadnud Sitsiilia silla üheks oma eesmärkidest ja silla ehitamine on jälle päevakorda tõstetud. Sellise kaliibriga projekti puhul loodetakse loomulikult kasutada Euroopa Liidu vahendeid.
Arhitekt Marchisciana Saverio Adriano nägemuses saaks silda saab ületada ka gondlitesSitsiilia ja Calabria vahele jääv väin on oma kitsaimas kohas Messina (Sitsiilia) ja Villa San Giovanni (Calabria) vahel 3,1 km lai. Sild sinna peaks tulema 3600 meetri pikkune ja sellest saaks maailma pikim rippsild.
Nagu suurte ideedega tavaks, on sellel nii poolehoidjaid kui vastaseid. Silla pooldajad argumenteerivad, et sild annaks tõuke Sitsiilia majanduse arenguks ja vähendaks vahet Itaalia rikka põhjaosa ja vaesema lõunaosa vahel. Sild võimaldaks kaupu transportida senisest kiiremini, säästaks aega ning kaotaks ära Messina väina ületavate praamide järjekorrad. Giorgia Meloni üks põhiargumente ongi, et praamiühendus raiskab inimeste aega aastas rohkem, kui oleks silla ehitusmaksumus.
Silla vastased viitavad, et sild ehitataks seismeliselt aktiivsesse piirkonda, sellega kaasneb risk kohalikule ökosüsteemile ja lisaks oleks sild sinna lihtsalt esteetiliselt sobimatu.
Juhul, kui silla ehitamisele rahastus taha saadakse, võtaks ehituse ettevalmistamine aega kaks aastat, silla ehitamine umbes viis aastat.
Mõned aastad vana video Sitsiilia silla ehitamise ajaloostVaata ka: Hispaania ja Maroko vahele tuleb 42 km pikkune tunnel