Idee ehitada sild Sitsiilia saare ja Itaalia vahele on tuhandeid aastaid vana, silla ehitust plaanisid juba vanda roomlased. Hiljem on sillaehitust korduvalt plaani võetud ja siis need plaanid jälle maha maetud. Üle Messina väina kulgeva silla ehitamise ajaloost saab pikemalt lugeda loost Sitsiilia võib peagi saada rippsilla Itaalia saapaga. Nüüd on lõpuks selge, et sild Sitsiilia ja Calabria vahele tuleb, kuna Itaalia parlament kiitis otsuse heaks ning eraldas silla ehitamiseks 12 miljardit eurot.
Ehitustehniliselt on tegemist täiesti erakordse ehitisega. Messina väin on kitsamas kohas 3,1 km lai, aga just seal kulgeb Euraasia ja Aafrika mandrilaamade vaheline piir, mis teeb selle väga maavärinaohtlikuks kohaks. Lisaks tuleb arvestada läbi väina kulgevate võimsate hoovuste ja kuni 275 km/h ulatuvate tormituultega.
Pärast valmimist oleks Messina sild kokku umbes 5 km pikk ja selle sildeava (kahe sillasamba vaheline kaugus) oleks 3,3 km, mis teeks sellest maailma pikima rippsilla. Praegu kuulub maailma pikima rippsilla tiitel Türgis asuvale 2023 meetri pikkusele Çanakkale 1915 ehk Dardanellide sillale. Messina sild peaks vastu pidama kuni 7,5 magnituudisele maavärinale ning kuni 300 km/h ulatuvatele tuultele.
Itaalias on sillale nii tuliseid toetajaid kui vastaseid. Silla vastased küsivad, kas nii maavärinate rohkes kohas silla ehitamine on ikka hea mõte. Lisaks nähakse selles kahju ökosüsteemile, kuna häirib lindude rändeteid. Kardetakse ka Cosa Nostra ja 'Ndrangheta maffiagruppide imbumist ehitusprojekti.
Sillale on aga tugev toetus nende poolt, kes usuvad, et kiirem raudtee- ja maanteeühendus annaks suure arengutõuke Itaalia lõunaosa krooniliselt mahajäävale majandusele. Näiteks võimaldaks sild läbi Suessi kanali saabuvatel kaubalaevadel kauba maha laadida Sitsiilias, kust saab seda raudteel edasi toimetada, vähendades vajadust kaubalaevadel sõita Vahemere kaudu põhja poole.
Sitsiilia silla valmimise tähtaeg pole teada, aga selle ehitus võtab aega vähemalt 5 aastat ehk sild võiks valmida 2030ndate aastate alguses.
Turismi mõttes ei pruugi sild suurt muud juurde anda, kui muutuda vaatamisväärsuseks omaette. Sõita üle sellise silla tõotab elamus olla küll.
Sillast ja selle ehituse insener-tehnilisest poolest annab hea ülevaate allolev WSJ video.