Liiklemine Sri Lankal on olnud üsna populaarne teema ka Trip.ee-s. Kuigi enamasti tuntakse huvi auto- või tuk-tuki rendi vastu koos juhiga, on olnud ka soove ise kohalikus liikluses osaleda. Kuna Sri Lankal välismaal välja antud lube ei aktsepteerita, tuleb kohalike lubade saamiseks külastada vastavad ametkonda Colombo äärelinnas (Department of Motor Vehicles, DMT) ja teha läbi kogu bürokraatia. Lootust on, et paari kuu pärast muutub see protsess lihtsamaks, sest Sri Lanka meedia andmetel saab hakatakse alates aprillist ajutisi juhilube väljastama Colombo lennujaamas.
Sellise "vastutuleku" põhjus on iseenesest lihtne – soov kriisis majandusse teenuste pealt rohkem raha saada. Seni on kohalikud load taotlenud umbes 3500 välismaalast aastas, mis tähendab, et välismaalastele autorendi turg on sisuliselt olematu. Pole siiski kindel, kas see ka tulevikus oluliselt kasvab, sest praegu maksab Sri Lanka juhilubade taotlemine 25 000 ruupiat (72,50€) või 30 000 ruupiat (87€) samal päeval kättesaamisega. Selliste hindade puhul tundub mõistlikum juba auto koos juhiga võtta.
Sri Lanka liiklus on üldiselt küllaltki rahulik, seda ka Colombos.
Milleks tavaturistile seda kallist kohalikku luba vaja on? Kas see on nõutav auto juhtimiseks?
Minu teada peaks kas DMT-s või AAC-s tehtud "tõlke" alusel saama sõita kõikide nende kategooria sõidukitega, mis on originaallubadele märgitud. Kas ma eksin?
Mulle tundub, et selles artiklis on juttu ainult n.ö. Sri Lanka tavaliste lubade kohta, aga mitte ajutiste. Tavalised load tuleb teha siis, kui riigis on viibitud või kavatsetakse viibida üle 6 kuu.
Vähemalt A-kategooria kaherattalistega sõitmiseks saab kinnitatud "tõlke" (nn. ajutise Sri Lanka juhiloa) oma juhiloast kuni 6 kuuks (või kuni lühema viisa kehtivuse/viisavabastuse lõpukuupäevani) äärelinnas DMT kontoris kätte vaid 1000 LKR eest (hind oli vist 1 kuu kohta) ja umbes 1-2 tunnise ajaga. Tuk-tukiga ("3-wheel") sõidu õigust sealt büroost ei anta.
Kes soovib aga 1-aastase kehtivusega samasugust juhiluba, millega võib lisaks A-kategooriale ka tuk-tukiga sõita, peab kaasa võtma lisaks muule ka rahvusvahelise juhiloa (IDP) ja minema Colombo kesklinnas asuvasse AAC büroosse ja seal maksma kusagil 7000-8000 LKR vahele jääva summa. Sellisele juhiloale pannakse peale märge "3-wheel vehicle".
Ehk siis minu meelest on see lennujaama teema lihtsalt hindadega mitte kursis olevatelt turistidelt raha ärakorjamise võimalus. Muidugi astub turist pigem lennujaamas oleva leti juurde, selle asemel, et hakata kuhugi Colombosse sõitma oma juhtimisõiguse järele.
Aga jällegi - kui ma eksin, siis parandage mind.
Parandan!!! Lennujaamas pakuti meile juhiluba ise sõitmiseks 15€ (5000+ kohalikku)Eestis rahvusvahelise loa võtmine maksis umbes 50 euri. Liiklus on siin palju leebem kui Indias. Nii et meile küll tasus igal juhul see lennujaamast auto(45€päev)+ juhiluba. Mõttetu minna linna peale otsima kus mis saab, sest plaani oli kohe colombost minema sõita.
Esiteks, kumbki rahvusvaheline juhiluba ei maksa Eestis 50 eurot.
Teiseks, tõesti ma ei saa aru, kuidas lennujaama autorent saab lennujaamas kliendile pakkuda ja siis kliendile kohe ka anda päriselt kehtiva juhiloa, ilma seda ette tellimata ja selle järel kas AAC-s või DMT-s ära käimata. Mitte ühelgi autorendifirmal ei ole õigust sellist dokumenti ise koostada.
Minu meelest on ainus võimalus, et see autorendifirma tegi lihtsalt 15 euro eest mitteametliku tõlke Eesti juhiloast. Sellisest mitteametlikust paberist ei pruugi aga politseile piisata. Põhimõtteliselt selline paber on siis sama, mis Eestis tehtud IDP, ainult et see ei pruugi vastata nõuetele.
Kolmandaks, mis selle ülaloleva uudise mõte siis üldse on, kui juba praegu kõik niimoodi kenasti toimib?
Nii et paluks tõesti detailsemat infot.