26. märtsil läheb lennundusmaailm üle suvisele lennugraafikule ja nii ka Tallinna lennujaam. Sel suvel on lennugraafikus otselennud Tallinnast 47 sihtkohta, neist 33 on regulaarlennud ja 14 tellimuslennud (reisikorraldajate tšarterid).
Regulaarlennud 2023 suvel
Regulaarlennud Tallinnast. Kaardilt on puudu lennud Kärdlasse ja Kuressaarde.Air Baltic avab sel suvel Tallinnast lennud nelja uude sihtkohta, milleks on Horvaatia sadamalinnad Dubrovnik ja Split ning otselennuga saab avastada Kreeka saartest Kreetat ja Rhodost. Uuesti on lennugraafikus Nice. Aegean taasavab otseliini Ateenasse ja SunExpress Antalyasse. SAS alustab 1. septembril lende Oslosse.
Paljud liinid saavad juurde sagedusi: Swiss lisab lende Zürichisse ja Lufthansa Münchenisse. Air Baltic lisab sagedusi Pariisi, Londoni, Berliini, Malaga ja Nice’i liinidel. SAS lisab lende Stockholmi ja Kopenhaagenisse.
Arvestada tuleb, et kohe 26. märtsist pole kõik 47 sihtkohta veel saadaval - uued sihtkohad ja lisasagedused lisanduvad järk-järgult lähikuudel. Esimene lisanduv otselennu sihtkoht on 28. märtsil SunExpressi poolt avatav Antalya, kuhu saab lennata neli korda nädalas ja kus on aprillis juba üle 20 kraadi sooja.
Tallinna Lennujaama suvise lennuplaani PDF formaadis leiab siit.
Tšarterlennud 2023 suvises lennuplaanis
Pakettreisidest on huvitavamad sihtkohad on Madeira (Funchal) ja Faro Portugalis (alates septembrist). Mõned puhkuseliinid, nagu Sharm el Sheikh ja Hurghada, toimivad kuni aprilli lõpuni.
NB! Enne pakettreisi ostmist tasub huvi tunda, mis lennufirma seda teenindab. Kurikuulsa SmartLynxi opereeritavatele lendudele tasub pileteid osta vaid siis, kui oled oma tegevuses päris kindel.
SAS alustab Tallinn-Oslo lendudega siiski 17.augustist, piletid alates sellest kuupäevast otselendudele on praegu ka müügis.
Oslo puhul tuginesin Aeroroutes värskele infole:
Oslo – Tallinn eff 01SEP23 2 weekly CRJ900/A320 (As well as 06APR23 / 10APR23; Last served until October 2017)
Samas SAS-i lehel tõesti varem müügis.
No see info ei tundu kuigi täpne olevat ka sellepärast, et liini on märgitud teenindama CRJ900/A320. SAS-l pole aga CRJ900 tüüpi lennuki baasi isegi Oslos, ainult Arlandas/Kopenhaagenis on, pole ka SAS LINK-i E195 baasi, seega loogiliselt mõeldes on väiksem lennuk, millega nad antud liinil lendama hakkavad, A319. Tõenäoliselt siiski A320/320neo, teades kui vähe SAS-l a319 tüüpi lennukeid on. A321 vaevalt et tuleb.