Trendid, mis kujundavad reisiaastat 2014
veigo
veigo
6. jaan 2014 18:08

Reisimisega seotud arenguid ja uudiseid kajastav portaal Skift.com tegi analüüsi trendidest, mis hakkavad iseloomustama reisiaastat 2014. Valiku neist leiab allpool.

"Vaiksete reisijate" arvukus kasvab

Skift nimetab vaikseks reisijaks mobiilset digiajastu inimest, kes broneerib reisiteenused ise ning kes reisides võib-olla ei puutugi kokku inimeste poolt pakutavate teenustega. Näiteks on hakanud levima hotellid, kus sisseregistreerimine käib nutitelefoni abil.

Piirid äri- ja puhkusereiside vahel hägustuvad

Ärireisijad, eriti noorem põlvkond, soovivad ka ärireisidel juurdepääsu pakkumistele, mis on vabalt saadava puhkuserisi broneerides, kuid mitte ärireiside puhul. Ärireisi lõpetamine puhkusega on aina populaarsem.

Suur hulk reisiteenuseid pakkuvaid idufirmasid kaob

Kuigi me pole enamikest kuulnudki, on idufirmasid reisiteenuste turul kas siis internetis, mobiilirakendusena või mõlemas koha väga suur hulk. Neist enamiku jaoks paratamatult tähelepanu ei jätku ja 2014. aastal paljud neist kaovad.

Visuaalse turunduse pealetung

Tänane reisija ei rahuldu enam pelgalt kirjeldusega, vaid soovib oma silmaga näha, mis teda sihtkohas ees ootab. Reisiteenuseid pakkuvad firmad pingutavad aina enam, et rikastada oma veebilehti fotode, 360-kraadiste panoraamfotode, videoklippide ja võimalusega näiteks mööda hotelli veebi kaudu ringi jalutada (sellest oli pikemalt juttu selles Trip.ee uudises).

Iseseisvalt reisivate hiinlaste arvu jätkuv kasv

Hiinlased eelistavad võimalusel alati grupireise. Kuid noorema põlvkonna harjumused on märgatavalt muutunud ning aina rohkem võib maailmas kohata iseseisvalt, ilma kokkupandud reisipaketita reisivat hiinlast. Tänaseks kulutavad hiinlased reisides kõige rohkem raha ning kõige suurem hulk maailma lennujaamasid läbinud välismaalasi on samuti hiinlased.

Odavlennufirmade turuosa kasvab veelgi

Odavlennufirmade pealetung näib olema pidurdamatu. Kasvu taga on aina väiksem erinevus täisteenust pakkuvate lennufirmade ja odavlennufirmade lennukogemuse vahel. Ühest küljest on täisteenusega lennufirmade standardid pidevalt kukkunud, teisalt on odavlennufirmade teenused paranenud. Näiteks Euroopa suuruselt teine odavlennufirma easyJet on saavutanud arvestatava turuosa ka ärireisijate hulgas, pakkudes neile lisateenuseid ja paindlike tingimusi. Sama teed on minemas ilmselt ka Ryanair. See aasta peaks tooma ka selguse, kas Norwegiani ärimudel kauglendudel toimib või mitte.

Viisarežiimide lihtsustumine

Mitmel pool maailmas on lõpuks hakatud aru saama, et viisa saamise keerukus ja selle kallis hind on riiki raha sisse toova turismi arenguks suur takistus. Mitmed riigid on viisarežiimi lihtsustanud, võimaldades viisa saada piiril (visa on arrival). Hiina suuremates lennujaamades saavad transiitreisijad 72 tundi kehtiva viisa.

Alternatiivne transport tõusuteel

Noorema põlvkonna jaoks ei oma asjade omamine enam nii suurt tähtsust, kui seni. Esmatähtis on kasutamisvõimalus. Nõudmisel jalgrattalaenutus ja autode jagamine aina kasvab. Näiteks Hispaanias ületas jalgrataste müük esmakordselt automüügi.

Aina rohkem sõidetakse ka rongiga. Siin on selge liider Euroopa, kus avatakse aina uusi ülikiireid rongiliine, viimasena Pariisi ja Barcelona vahel. Raudteeliikluse arengusse investeerib suuri summasid ka Hiina.

Iseteenindus lennunduses

Lendamisega seotud iseteenindus (lennule registreerimine, pardakaartide väljatrükk printeris või iseteeninduskioskis jmt) on meiega olnud juba mõnda aega. 2014. viib nutitelefoni kasutajate infosaamise uuele tasandile. Kõik oluline info, nagu lendude hilinemine või väljumisvärava muutus, on nutitelefonis värskem, kui lennujaama töötajatel. Nutitelefon aitab lennujaamas paremini orienteeruda, see võimaldab kiiremini jõuda ühelt lennult teisele.

Lõpetuseks: mobiilne reisiteenus pole enam trend, see on lihtsalt elementaarne.

Küsimus idufirmade kohta - millised on edukamad idufirmad turisminduses? Pole selle poolega üldse kursis, aga huvi tekkis.

Muidugi seda pole eriti raske ennustada, et pooled idufirmad ära kaovad, see on ju asjade loomulik käik mitte ainult turisminduses :)

0
0

Digitaaltrende saab jälgida tnooz.com ja skift.com. Pean ausalt tunnistama, et pole 3-4 aasta jooksul tuvastanud ühtegi start-upi, millest mulle võiks kasvõi natukenegi abi olla. Aga ju siis mingi väärtuspakkumine kellelegi toimub. Ma liiga palju seda teemat ei jälgi, aga kõige edukaamad tunduvad hetkel olema jagamis- ja vahetuskohad. Jagame transporti, vahetame majutust, üürime oma korterit-maja hotelli alternatiivina välja, jalgrataste rent ja muu selline kraam.

0
0
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased