Juba Airbus A380 esmakordne nägemine on elamus omaette. See on kahekordne lennuk on suurim reisilennuk, mis kunagi ehitatud on. A380 mahutab keskmiselt 497 reisijat, kuid ainult turistiklassi konfiguratsioonis võiks teoreetiliselt pardale võtta 853 reisijat, rekord on siiski 615 reisijat turisti- ja äriklassis. See tavahinnakirja järgi 450 miljonit dollarit (400 miljonit eurot) maksev ülisuur lennuk on samas üllatavalt vaikne ja mugav ning lennufirmad paigutasid sinna sviite, baare ja dušše. Kõik see tegi A380-st nii reisijate kui pardameeskondade lemmiku.
Lennufirmad A380st sama suurt vaimustust paraku ei jaganud. Kuigi Airbus lootis müüa vähemalt 750 A380 lennukit, toodeti neid kokku vaid 251 tükki. 16. detsembril 2021 sai Emirates kätte viimase toodetud Airbus A380 lennuki. See oli lennufirmale 123 seda tüüpi lennuk, kuid et 5 neist on juba pensionile saadetud, on Emiratesil hetkel 118 A380 lennukit, millega on alates 2008. aastast lennanud 108 miljonit reisijat.
Airbus A380 tootmine suuresti Emiratesi tellimustel püsiski. Üldse tellis A380 endale kokku 14 lennufirmat, paigutades need lennukid peamiselt prestiižiliinidele, kuid ligi pooled A380-test olid Emiratesi tellimus. Emirates ehitaski oma kuvandi suuresti just A380 ümber. Ja kui Emirates 2019. aastal kärpis 53 lennuki tellimuse 14 lennuki peale, polnud Airbusil muud valikut, kui tootmine lõpetada, sest iga toodetud lennuk tõi kahjumit. A380 programmi kasumisse jõudmiseks oleks vaja olnud toota vähemalt 300 lennukit.
Nelja mootoriga A380 oli mõeldud suure nõudluse ja tiheda liiklusega liinidele piiratud slottidega lennujaamades, kuid nõudlus liikus hoopis säästlikumate kahe mootoriga lennukite suunas. A380 probleemiks oli ka järelturu sisuline puudumine, mistõttu tekkis olukord, kus vaid 12 aastat vana lennuk läks ostja puudusel ümbertöötamisele.
A380 kasutati väga erineva pikkusega liinidel. Lühimad liinid on Singapore Airlines’i Singapur – Kuala Lumpur (296 km) ja Emirates’i Dubai – Muscat (349 km). Pikimat A380 liini opereerib Emirates. Dubai – Auckland lend on 14193 km pikk ja kestab üle 17 tunni.
Pandeemia oli lennundusektorile valus löök, kuid A380-tele veelgi valusam. Lufthansa ja Air France otsustasid, et loobuvat A380test lõplikult. Nüüd on siiski näha helgemaid momente, sest Qatar Airways, British Airways, Singapore Airlines, Emirates, ANA ja Korean Air on kõik teatanud, et nende suurimaid lennukid on taas liinidele naasmas.
A380 peatelikTootmise lõpetamisest hoolimata näeb A380neid lendamas veel aastaid. Kes veel selle lennukiga lennanud pole, tasub kindlasti proovimist ja seda eriti äriklassis (või esimeses klassis). Ka Emiratesi A380 uus premium economy näeb väga hea välja. Euroopas on kõige rohkem A380 lende Londonist (Heathrow), Frankfurdist, Pariis CDG-st ja Milano Malpensast. Kas Emiratesi ja Qatar Airwaysi baarid taas töötavad, on siiski küsitav.
Emirates A380 premium economy Qatar Airwaysi A380 baar Emirates - A380 baar Emirates - A380 1. klassi duššLõpetuseks Emiratesi presidendi Tim Clarksi ütlus: "Me ei jaganud entusiasmi kadumist ja panime A380 tööle. Ma arvan, et A380 on üks kõige ilusmaid lennukeid, mis iial lennanud on".