Ülevaade mai reisiuudistest
veigo
veigo
30. mai 2017 01:42

Kotoris aina vähem mõnus

Kontrolli alt väljunud ehitustegevus ohustab Montenegro keskaegse linna Kotori püsimist UNESCO maailmapärandi nimekirjas. 1979. aastal maailmapärandi nimekirja kantud linnas on alates 2000. aastate algusest käinud hoogne kinnisvaraarendus, mis on Aadria mere ühte paremini säilinud keskaegsesse linna toonud suured turismikompleksid ja vaadet varjavad kõrghooned. Kotori pisikesse sadamasse on jõudnud suured turismilaevad, mis ujutavad suhteliselt kompaktse vanalinna kruiisituristidega üle. UNESCO on Kotori korduvalt hoiatanud, aga seni tulemusteta. Otsus peaks tulema lähiajal.

Ka Hiina müüril kipub kitsaks

Hollywoodi 2016. aastal lisandunud film The Great Wall (Suur müür) on hoogsalt kasvatanud turistide (eriti Hiina omade) huvi külastada Hiina müüri. Hiina müüri erinevaid sektsioone külastab aastas umbes 25 miljonit turisti, kellest umbes 10 miljonit saabub kõige paremini ligipääsetavatesse müüriosadesse Pekingi lähedal. Seda kipub olema rohkem, kui hobustega kõrvuti ratsutamiseks ehitatud müür välja kannatab. Muide, film ise, mis on seni kalleim tervikuna Hiinas üles võetud film, vändati hoopis mujal Hiinas.

Ja muidugi aitab Hiina müüri populaarsusele kaasa hiljuti (seaduslikult) tehtud droonivideo. Youtube'is on sellest ka veidi pikem versioon.

Finnair testib näotuvastustehnoloogiat

Finnair and Finavia testisid mais Helsingi lennuväljal näotuvastustehnoloogiat. Testima kutsuti lennufirma 1000 püsiklienti.

Belgia lennuväljadel tihedam kontroll

Belgia siseminister Jan Jambon teatas oma twitteri kontol, et Belgia plaanib 2017. aasta lõpus kehtestada nõude, mille kohaselt peavad läbi Belgia lennujaamade lendavad transiitreisijad lennufirmale hakkama oma isikut tõendama ka siis, kui reisitakse Schengeni riikidesse.

Norwegianil on lennukeid puudu

Norwegianil on Euroopas lennukeid puudu ja 3 kvartalis liisitakse Titan Airwaysi Airbus A320, mis muuhulgas lendab augusti esimesel nädalal ka Stockholmi ja Riia vahet.

Uus lennubaas

Norwegian plaanib uute lennubaasi Düsseldorfis, kust tuleksid soodsad lennud Bostonisse ja New Yorki.

Norwegiani Atlandi-ülestele lendudele konkurent Lätist

Primera Air andis teada, et soetab 8 Boeingu äsja kommertslende alustanud 737 MAX 9 lennukit. Kuigi sellise nimega lennufirma ei ütle ilmselt suurt kellelegi midagi, on tegemist Taani-Läti lennufirmaga, mille peakorter asub Riias, kuid omanikud hoopis Islandil. Primera Air opereerib charter- kui regulaarlende peamiselt Skandinaaviast ja Soomest paljudesse Euroopa puhkusekohtadesse, kuid nüüd peetakse plaani hakata pakkuma Norwegianile konkurentsi ka lendudel Euroopast USA Idarannikule. Mainitud lennukitüüp oleks selleks ökonoomne võimalus. Lennuulatuse suurendamiseks plaanitakse lennukitel kasutusele võtta lisakütusepaagid.

AirBaltic koodijagamises Iberiaga

AirBaltic ja Iberia alustasid mai lõpus koodijagamist. AirBalticul saab oma lennukoodi panna järgmistele Iberia poolt opereeritavatele liinidele algusega Madriidist: A Coruna, Alicante, Almeria, Asturias, Bilbao, Granada, Ibiza ja San Sebastian. Iberia lisab oma lennukoodi omakorda AirBalticu lendudele Madriidist Riiga.

Air France katsetab Boostiga

Uute odavlennufirmade asustamine on Air France’ile saanud nagu teatavaks hobiks, millega proovitakse leida rohtu odavlennufirmade pealatungile. Lisaks Transavia France’ile on neil tütarfirma HOP! 2017. aasta lõpus peaks käivituma uus odavlennufirma, mille hetkel teadaolev nimi on Boost.

Uue lennufirma eesmärgiks on pakkuda Air France’ile kaug- ja keskpikkasid lendusid, kuid seda 15-18% madalamate kuludega. Kokkuhoid peaks tulema personaliga sõlmitavatest lepingutes ning piiratud tasulistest toitlustus- ja joogivõimalustest. Midagi tuleb tõesti ette võtta, sest 35% Air France’i kauglendudest ja 80% keskpikkadest lendudest on kahjumlikud. Aastaks 2020 peaks Boost või mis iganes siis selle lennufirma nimeks lõpuks pannakse, opereerima 10% Air France’ lendudest.

AirAsia liigub ettevaatlikult Hiinasse

AirAsia Group plaanib asutada Hinnas tütarfirma AirAsia China, mis oleks Hiina kontekstis erandlik selles mõttes, et kuigi firmal on kohalikud finantspartnerid, ei looda ühisfirmat ühegi Hiina lennufirmaga. AirAsia China peakorteriks on valitud mitte kõige suurem Zhengzhou linn Henani provintsis, umbes 700 km pekingist sisemaa poole. Tulenevalt turu komplitseeritusest kiiret kasvu Hiina turul siiski ei prognoosita.

Kuu tegija: Ryanair

Ryanair pakkus mais lausa kaks päris korralikku üllatuspommi. Kõigepealt saabus uudis, et Ryanair hakkas katseliselt pakkuma jätkulende. Möödus nädal ja teatati, et Ryanair on koostöös Air Europaga alustanud kauglendude müüki. Esialgu on kauglennud broneeritavad ainult algusega Madriidist ja mitte just kõige ahvatlevamate hindadega.

Kuu äparduja

British Airways, kes siis veel.

Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased