Qatar Airwaysi ja selle äriklassi on Skytraxi lennundusanalüüsis korduvalt hinnatud maailma parimate hulka. 2016. aasta oktoobris alustas Qatar Airways lende Dohast Helsingisse ja pakub kohati vägagi ahvatlevaid lennuhindu Helsingist kõikjale maailmas. Hinnad äriklassi lendudele Helsingist on tihti pea poole odavamad, kui sama teenusklassi hinnad mujalt Euroopast ning pole harvad juhud, kui saadaval on äriklassi piletid, mis on turistiklassi hindadest vaid poole kallimad. Oleme Trip.ee-s neid mitmel korral ka kajastanud. Näiteks on Qatar pakkunud äriklassi edasi-tagasi lennupileteid Helsingist Taisse (Bangkok, Phuket, Krabi) hinnavahemikus 1100 – 1200 eurot.
Kas Qatar Airwaysi äriklass on hinda väärt?
Kõigepealt tuleb öelda, et ühelgi lennufirmal ei eksisteeri läbivalt sarnast äriklassi taset. Esiteks kasutavad lennufirmad erinevaid lennukeid, mis tähendab, et äriklass on erinevates lennukitüüpides erineva suurusega, erinevate istmelahendustega ja lisaks sõltub reisijatele pakutav märkimisväärselt ka lennu kellaajast. Näiteks on menüü pärastlõunastel ja öistel lendudel küllalt erinev.
Kuid vast kõige suurema vahe teeb sisse see, kuidas juhtub sattuma konkreetse lennu pardapersonaliga. Vahest ei pruugi sinu teenindajal olla parim päev. Palju sõltub ka lennuki suurusest. Väiksemas lennukis (eriti, kui see on pooltühi) on sinu jaoks enesestmõistetavalt rohkem aega. Siiski, üldjoontes hoiab Qatar Airways äriklassis läbivalt kõrget taset ja väike lisakulutus reisimugavusele võib kohati anda väga palju juurde. Igal juhul tasub lennupileteid broneerides kontrollida ka äriklassi lendude hinda.
Qatar Airwaysi äriklass. Marsruut: Helsingi – Doha. Lennuk: Airbus A320.
Äriklassi check-in Helsingis on tühi ja kõik sujub kiiresti. Koos pardakaardiga ulatatakse kutse äriklassi lounge’i. Qatari Helsingi Vantaa lennuväljal kasutatava äriklassi lounge pole vast selline asi, millest suurt eraldi kirjutada. Pärastlõunasel ajal parajalt on see ülerahvastatud ning üsna kesise söögi- ja joogivalikuga. Näljasemad ja janusemad saavad muidugi midagi hamba alla ja kurku kallata.
Lennukile viiakse bussiga, kuid Vantaa lennuväljal on teatavasti kõik mõõdukal kaugusel.
Qatar Airways lendab Helsingi ja Doha vahet Airbus kitsa kerega ehk ühe vahekäiguga A320 lennukiga, mille äriklassis on kokku 12 kohta (2-2 konfiguratsioonis istmed kolmes reas). See konkreetne lend oli pooltühi, mis tähendas, et 6 reisijat teenindas 2 väga šarmantset stjuuardessi. Üks neist oli veidi arusaamatu keelekasutusega, kuid teine, Mumbaist pärit neiu oli tõesti särav. Huvitava nüansina suhtlesid nad reisijatega ainult kükitades, vältimaks muljet, et nad on sinust kuidagi üle. Püsti seistes kallati juurde ainult jooke või serveeriti toitu.
Mis puudutab toitu, siis selle valik ja serveerimise aeg on reisija otsustada. Sellel lennul olid kõik proovitud toidud igatahes suurepärased.
Äriklassis serveeritakse lennukisse saabudes šampust (loomulikult saab valida ka muid jooke). Valida on valge ja roosa šampuse vahel. Head on mõlemad, kuid kuiv valge Billecart-Salmon mekkis siiski märksa paremini. Ja juurde ei tulnud seda (ega ka muid jooke) küsida, sest pardateenindajad teevad märkmeid nii sinu söögi- kui joogieelistuste kohta ja teavad täpselt, kas eelistad kala kõrvale chablis’d või Loire’i oru chenin blanci ning tühja klaasi puhul ootas sind kohe küsimus "Would you like some more of /sinu joogieelistus/?"
Fenkoli ja kartulipudruga serveeritud kala oli fantastiline. Kuigi fenkol ehk apteegitill on mulle alati meeldinud, ei teadnud ma, et seda on võimalik sedavõrd hästi valmistada. Kokale kümnest kümme.
Stjuuardessidega Doha vaatamisväärsustest rääkides möödus aeg lennukis kiiresti. Kokkuvõttes võib öelda, et teenindus sellel lennul oli tõeliselt super. Tõesti, pole ühtegi asja, mille kallal saaks norida. Kõik oli kas perfektne või veidi paremgi.
Äriklassi reisijatele on Doha lennuväljal eraldi immigratsioon, mille saab läbitud sekunditega.
Äriklassi immigratsioon Dohas
Alates 2016. a. septembri lõpust saavad kõik, kes lendavad Qatar Airwaysiga, 96 h vältava transiitviisa Doha lennuväljal tasuta (taotlemine toimub lennupileti olemasolul Qatar Airwaysi kodulehel). Piiril kleebitakse passi pisike kleeps viibimise kestusega. Takso lennujaamast linna maksab 50-70 QAR (eurohindade saamiseks tuleb dinaarid jagada neljaga). Sõidu hind tasub enne kokku leppida või nõuda taksojuhilt taksomeetri sisselülitamist. Või loota, et hotelli vastuvõtt taksojuhi paika paneb.