Ukraine International lõpetab lennud Riiga

Ukraine International Airlines (UIA) on tuttav nii mõnelegi Trip.ee lugejale. Ukraina lennufirma sai tuntuks heade hindadega Riiast Bangkokki, viimasel ajal on nende leivanumber olnud soodsad lennud Riiast Teherani. Paraku tuleb UIA lennud Riiast peatselt lugeda ajalooks, sest novembri keskel Kiiev-Riia liin suletakse.

Tegemist pole üksikjuhtumiga, see on vaid üks osa UIA liinivõrgus aset leidvatest muudatustest. Koos Riiaga lähevad sulgemisele ka Amman (Jordaania) ja Minsk. Kaugliinidest lõpetatakse Kiiev-Pekingi liin, lennusagedust Bangkokki vähendatakse kolmele lennule nädalas. Enamikel ida poole suunduvatel liinidel lõpetatakse dubleerivad päevased ja öised lennud. Kairosse, Dubaisse, Ankarasse, Izmiri, Jerevani, Bakuusse ja Teherani jäävad alles vaid öised lennud, Istanbuli, Tel Avivi ja Tbilisisse lennatakse mitu korda päevas.

Euroopa suunal jäävad alles päevased lennud, sagedust lisatakse Brüsselisse, Stockholmi, Kopenhaagenisse, Krakowisse ja Madriidi, kuhu hakatakse lendama 7 päeval nädalas. Londonisse ja Vilniusesse toimub 2 lendu päevas. Kõik muudatused jõustuvad alates 16. novembrist.

UIA liinivõrgu suht radikaalse ümbervaatamise taga on majanduslikud põhjused. 2019. aasta saab olema kolmas aasta, mil lennatakse kahjumiga. Kui 2017. aastal teeniti mõõdukas kahjum, siis 2018. aastal kasvas kahjum 97 miljoni euroni. Peamist rolli selles mängib lennukeeld Venemaa õhuruumis, mis sunnib valima pikemaid marsruute ja põletama rohkem kütust. Näiteks Kasahstani lennates kulus igal lennul 12 kuni 17 000 dollarit rohkem, kui opimaalset marsruuti pidi lennates, Bangkoki liinil lisandub 7 – 10 000 dollarit. Nelja aastaga on Venemaa õhuruumi vältimine nõudnud täiendavad 216 miljonit dollarit.

UIA laienemiskavadesse kuulus ka liini avamine Tallinnasse aastal 2021. Võib arvata, et see plaan jääb paremaid aegu ootama. UIA suurem mure on, kunas saadakse kätte 3 tellitud Boeing 737 MAX lennukit, mis praegu ootavad Seattle’is.