Leedukatel on tore kalduvus turismikampaaniate ajal piire kombata. Kes mäletab, siis eelmise kümnendi lõpul kutsuti eurooplasi Vilniusesse reklaamiga "Euroopa G-punkt. Keegi ei tea, kus see on, aga kui leiad, on see imeline".
Nüüd on käivitumas sakslastele ja brittidele suunatud reklaamikampaania, kus kutsutakse Vilniusesse oma stereotüüpe murdma.
Leedukatel, nagu meil kõigil, on kõrini olemast "endine Nõukogude vabariik". Paraku seostab märkimisväärne osa Suurbritannia ja Saksamaa kodanikest Vilniust Ida-Euroopa stereotüüpide ja vaesusega. 10% brittidest seondub Vilnius peamiselt Venemaaga, 17% sakslasi arvab, et Leedu on halvas mõttes post-sovietlik riik. Selliste stereotüüpide murdmisele ongi Vilniuse uus kampaania "Ootused versus reaalsus" suunatud.
Inglise keeles Saksa keelesLeedukad möönavad, et tegemist on julge kampaaniaga. Aga väidetavalt see töötab, sest 53% sakslasi ja 49% britte, kes seda nägid, hakkasid Vilniuse kohta lisainformatsiooni otsima. Välismeediale igatahes meeldib sellist kraami üles korjata.
0,5 miljonit eurot maksvat kampaaniat rahastatakse Vilniuse turismimaksust.