Trip.ee foorumis on viimaste päevade jooksul hulka pahameelt kogunud Wizz Air, kuna Wizz Airi Tallinn-Kutaisi otselennule pileti ostnud said teate lendude tühistamisest ja reisiplaanid lendasid vastu taevast. Kuna Wizz Airi poolt pole see kaugeltki esimene kord, kus väljakuulutatud lennud maha võetakse, on pahameel mõistetav.
Tallinn-Kutaisi liin puudutab meid otseselt, kuid pole siiski kaugeltki ainus, mis Wizzi broneerimissüteemist kadus. Liinide avamist ja sulgemist jälgiva SeanM andmetel oli 1. aprilliks Wizz Airi broneerimissüsteemist kadunud kokku tervelt 103 liini üle terve Euroopa ja Lähis-Ida.
Wizz Airi suletud liinidMõnes lennujaamas tähendab see lennuühenduste olulist vähenemist. Aga näiteks ka Cataniast võttis Wizz maha 7 liini, Krakowist 4 liini, Roomast (FCO), Napolist ja Reykjavikist 3 liini (s.h. Reykjavik-Vilnius). Kuna eeldatavasti kärbitakse kõige väiksema kasumlikkusega liine, annab see vihjeid ka Wizz Airi lendude tulususe kohta.
Kuid selgub, et sellise meeletu hulga lendude tühistamise põhjus ei peitugi Wizz Airis, vaid hoopis Wizz Airi Airbusidele mootoreid tootva Pratt & Whitney mootoriprobleemides. Osadel P&W lennukimootoritel esineb ebatavaline probleem, kus mootori teatavatele komponentidele koguneb metallipuru, põhjustades mootoririkkeid. See tähendab, et üle tuleb kontrollida suur hulk lennukimootoreid, mis nõuab omajagu aega.
Wizz Airil on mootoriprobleemide tõttu ajutiselt kasutuses väljas 20% lennukipargist. Arvestades, et neil on umbes 200 lennukit (sõltub, mis allikatele toetuda), tähendab see, et sel suvel ei saa Wizz Air kasutada ~40 lennukit. Probleemid Pratt & Whitney mootoritega on Wizzil olnud juba mõnda aega, mis on ka üks seletusi nende väga ebastabiilsele lennuplaanile.
Halbu uudiseid on veel:
Broneeritud lennu tühistamine on alati ebameeldiv, kuid ehk on põhjust teades sellega veidi kergem leppida. Tühistatud lendude eest raha tagastamine on Wizz Airi puhul viimasel ajal olnud samuti küllalt kiire.