Alitalia raskustes

Infoks: tänastes meediaväljaannetes võib leida sellise ettevaatlikuks tegeva loo:

Alitalia otsib investoreid ajalehekuulutuste kaudu
Postimees 23.09.2008 09:55

Pankrotilävele jõudnud Itaalia lennukompanii Aliatlia otsib ostuhuvilisi ajalehekuulutuste kaudu.

Firma pani tänasesse Financial Timesi ja kolme Itaalia ajalehte kuulutused, kus palutakse Alitalia lennuliinide vastu huvi tundvatel ettevõtetel võtta ühendust., vahendas AP.

Võimalike ostuhuviliste leidmisega on kiire, sest Itaalia lennundusamet ähvardas tühistada lähipäevil firma tegevusloa, kui investoreid ei leita.

Itaalia investeerimisgrupp CAI teatas eile ametlikult, et loobub Alitalia päästmisplaanist.

Valitsuse eriesindaja Augusto Fantozzi hinnangul ei näi lennukompanii päästmine tõenäoline.

http://www.postimees.ee/?id=35414

Sellega seoses on mul endal üldisem küsimus: kui lennupilet on müüdud ühe lennufirma poolt (nt. JAL - Japan Airlines) ja operaatoriks teine (nt. Alitalia). Kui nüüd operaator tühistab lennu (nt. pankrotti), peaks vastutama ja lahenduse leidma ju ikka pileti müüja? Kuidas sellisel puhul asi teoreetiliselt välja võiks näha? Surfasin lihtsalt millalgi ja sattusin lennule, mida müüs JAL ja opereeris Alitalia.

Arvan, et pileti väljakirjutaja vastutab s.o. veoleping oleks sõlmitud ju JAL-iga. Kui tema lepingupartner kaob või alt ära hüppab, on see Jali probleem ja mitte pileti ostnud isiku oma.