Viimased kommentaarid

@smallisland

Arvan, et pigem teevad sinu eest mõtlemise-otsustamise ära Tenerife reisi korraldaja, lennufirma ja kohalikud võimud. Tõenäoliselt on seal 1000 karantiinis oleva inimese tõttu paras jama ja kaos ja uusi turiste ei taha sinna hetkel keegi.

Kahjuks tuleb tõdeda, et jälle sama mure Koh Changi turiste kimbutamas. Oleme siin olnud viis päeva ning vine ja tossuhais on pidevalt õhus. Ka prognoos ei näita midagi head - peame reisi lõpuni (märtsi alguseni) ebameeldivat ning tervistkahjustavat õhku sisse hingama.  US AQI indeks on enamasti helepunane või punane. Istun praegu Bang-Bao lahe ääres ja teise kalda mäed paistavad vaevalt läbi halli sudu. Saaste allikaks tundub olema suhkruroo ja võsa põletamine Tais ning Kambodzhas. Nagu siinsel turismil veel vähe probleeme oleks - tekitatakse ise uut juurde. Võimud  avalikult justkui taunivad seda tegevust, aga eriti ei keelata midagi. Kui asi läheb nii hulluks, et jälle Bangkoki koolid tuleb ajutiselt sulgeda, siis tehakse mõni pressikonverents. Phuket ja lõunapoolne Tai on õnneks sellest murest hetkel prii, kui tuuled ei muuda suunda.

Lähema kolme päeva olukorrast saab ülevaate siit, kui ekraani alaosas play nuppu vajutada.

https://www.windy.com/et/-PM2-5-pm2p5?cams,pm2p5,11.982,103.624,6

Swedbanki reiskindlustus on tõesti kliendisõbralik ja kiiduväärt kahjukäsitlusega. Paar aastat tagasi pidime perega sõitma Jaapanisse. Lend algas Riiast, kus meil laps hommikul enne lennule minekut jäi kõrgesse palavikku. Loomulikult haige lapsega me nii pikale lennule minna ei saanud. Otsustasime tagasi Eestisse sõita (olime oma autoga), sest perearst pakkus kohe koju jõudes aega.  Käisime vastuvõtul, laps sai paari päevaga terveks. 

Lennupiletid olid ostetud abikaasa Swedi kulfkaardiga, mul endal oli eraldi AIG aastane reisikindlustus.  Maksin oma kaardiga ette majutused, mida ei saanud täies osas tühistada. Kaotsi läks üle 400€. Arvasin, et see risk on AIG poolt kaetud. Sealt hakati mind lollitama igasugu ettekäänetega ning keelduti raha maksmisest üldse.  Kõigepealt öeldi, et pole reisi ärajäämine, sest olite juba reisil, siis järgmiseks öeldi, et katkemist ilma Läti arstitõendita ei hüvitata, kuigi sellist asja pole tingimustes kuskil kirjas. Helistasin Riiast samal hommikul AIG kahukäsitlusse ja selgitasin olukorda ning teatasin kavatsusest sõita koju oma perearsti juurde, sest see tundus lapse huvides kõige parem olevat. Keegi ei öelnud, et pidime tingimata Riias arsti otsima hakkama, Mul ei ole senini mahti olnud EKL vahekohtusse pöörduda, aga mu nõue ei ole veel aegunud ja ega ma seda AIG-le ei kingi.  

Swedbank kindlustus maksis abikaasale lennupiletite raha välja ilma pikema jututa - asjaolud ja tõendid olid täpselt samad. Kiidan neid.

Siin ka tema esinemine koos ingliskeelsete subtiitritega. Imetlege, turismi edendamine missugune.

[

](
)

Tai tervishoiuminister ütles äsja pressile: "Kõik farangid, kes ei kanna maske, tuleb riigist välja lüüa!"

https://forum.thaivisa.com/topic/1147187-farangs-who-don%E2%80%99t-wear-face-masks-should-be-kicked-out-of-thailand-says-health-minister/

On ju olemas siselennud, millega saate ruttu kohale kuhuiganes. Kui aga soovite kindlasti maismaatransporti kasutades liikuda, siis ega peale Koh Changi ja sealt edasi Koh Mak või Koh Kut vist muud soovidele vastavat varianti ei ole. Muidugi on ka Koh Samet, mis on Bangkokile veel lähemal. Poolt ja vastu argumente võib lugeda siit: \[http://true-beachfront.com/guide/koh-samet-thailand-pros-cons-good-bad-ugly-on-koh-samet

Ise selles hotellis pole ööbinud, aga tundub ok. Küll aga tean üsna hästi seda Pratamnaki piirkonda. Üsnagi kenasse randa on umbes 500 meetrit. See (Paradise Beach) on üks esimesi randu Pattayalt Jomtieni suunas, kus kannatab ujuda.  Olen seal peesitanud, aga vees pole käinud. Küll aga tegi seda mu pere ja kellegagi midagi paha ei juhtunud.

Teel randa piki Pratamnak Soi nelja (golfiväljaku vastas enne Asia hotelli), on väga hea toidukoht - Boontanaporn. See on üks väheseid häid ja püsivaid toidukohti Pattayal. Käisin seal esimest korda 21 aastat tagasi ja viimati eelmise aasta veebruaris. Loodetavasti on nad ikka lahti. Väga sõbralik personal, head toidud, soodsad hinnad.  Kuna see koht asub golfiväljaku vastas ja tänavaliiklus ei ole hull, siis on seal mõnus õhtuti tänavapoolsetes laudades istuda. 

Ümbruskonnas on mitmeid rahavahetuskohti ja minimarte.

Linna saab kas mootorrattataksoga või tavataksoga. Lähima tänavani, kus liigub songthae ehk marsruut-tuk, on umbes 10 minuti jalutuskäik.

Pratamnak on Pattayal peatumiseks üks parimaid asukohti.

Olen uue milleeniumi alguses (2002) teinud sama marsruudi vastupidises suunas 10 päevaga.  Vaadata ja teha on  kindlasti palju rohkem, kui meil õnnestus kogeda. Viibisime seal mais, kui ilmad olid jahenemas, seetõttu valisime suuna jahedamast soojema poole - lõunast põhja.  Liikusime peamiselt ööbussidega, mis on väga mugavate istmetega, kus magamine pole mingi probleem, Aricast tagasi Santiagosse lendasime.

Üldjoontes oli bussietappide marsruut vist selline: Santiago-La Serena- Copiapo- Calama-Iquiqe-Arica. Calamast võtsime tripi Atacamasse, kus oleks võinud olla kauem. Aricast käisime Lauca rahvuspargi ekskursioonil, mis oli päris ekstreemne. Kohad on ilusad ja väga huvitavad - Lauca park, Chungara järv, Parinacota küla, Parinacota vulkaan. Nägime palju alpakasid, guanakosid, vikunjasid ja tarukasid. Vaated on võrratud, aga on üks suur AGA! Tegemist oli bussiekskursiooniga, mis algas hommikul Aricast, sisuliselt mererannast. Lõunaks olime tõusnud 4600 meetrit merepinnast kõrgemale. Vaevused olid ikka päris hullud. Suur osa reisiseltskonnast olid kohalikud ja neil ei olnud eriti midagi viga, aga minul oli tegelikult  terve reis väga põdur olemine. Sellinne tunne, nagu oleks olnud kohutav pohmakas - tahaks ainult istuda ja kätega pead toetada. Eks see on individuaalne.

Tänasel päeval on muidugi oluliselt paremad võimalused reisi planeerimiseks.

 Toredat reisi!

Tuleks suurendada survet vastavatele riigiasutustele. Tore, et keegi on juba varasemalt probleemidele viidanud ning asjaga tegelenud. Äkki  aitaks paar meeleavaldust Islandi väljakul  Genfi teeliikluse konventsiooniga liitumise toetuseks?  https://parnu.postimees.ee/4372893/riik-sunnib-autojuhte-politseinikke-petma

Jah, kui hilinemine ei ole suur, võivadki tõesti ära oodata, aga kui auto  antakse kätte pärast kontori ametlikku sulgemisaega, saad üsnagi kindlasti otsa out of hours lisatasu. Bergamos sarnases olukorras pandi mulle suvel ilma igasuguse jututa 35€ otsa. Midagi vaielda ei olnud, sest broneeringus sisaldunud renditingimustes oli nii kirjas.

Rendiauto soovitajatele teadmiseks, et teemaalgataja lend saabub 23.15  Paljud rendifirmad suletakse Weezes juba 23.30. Kiire päring näitab sellise rendi hinnaks umbes 110€ Kui lend hilineb, võid jääda ilma autost ja kaotada ka rendiraha. Kahtlane plaan igatahes.  


Pigem võiks olla jumekas see ülalpakutud Flibco buss, mille praegune kõige hilisem väljumisaeg on 23.30. 

00.25 väljub Weeze lennujaamast buss nr. 73 Kevelari rongijaama. Seal  tuleb 4 tundi oodata, siis rong RE 10 Düsseldorfi Hauptbahnhoffi, kus võtta järgmine rong RE5 lennujaama, saabumisaeg 6.08. Muid variante peale takso vist ei ole, mis maksab umbes 200€.

Olen nii 20 aastat tagasi Chiang Mais talvel ühe kuu elanud. Muidu oli täitsa tore, aga juba siis häiris pidevalt halb õhukvaliteet. Neil on seal kombeks lehti ja rämpsu külades põletada. Talv on kuiv aastaaeg ja seda on just siis hea teha. Nagu võib meediast lugeda, on olukord 20 aastaga oluliselt hullemaks läinud õhu kvaliteediga Chiang Mais. Eelmisel talvel oli ka paljudel Tai rannikualadel mure Hiinast tuleva õhusaastega (tänu kirdetuultele), aga põhjas oli olukord eriti halb. 

Kas sul on käekotil rattad all? Tõsiselt rääkides peab see üks kott  olema antud mõõtudes või surutav nendesse (s.o. pehme). Käekott peab olema seal sees. 

Thessalonikisse minekut tasub lennuaegade ja odavuse mõttes kaaluda üle Berliini Ryanairi/Easyjetiga.  Saab kombineerida täiesti nii, et ei pea Berliinis ööbima. Aegeani praegused Tallinna liini saabumis/väljumisajad ei meelita kuidagi. 

Eile näitas termomeeter autobahnil Berliini lähistel +39,5. Saksas on kodutarbija elekter ligi 3 korda Eestist kallim. Vanemates korterites ja enamuses eramajades konditsioneerid seetõttu praktiliselt puuduvad. Kodusid jahutakse peamiselt ventilaatoritega. Poed on neist praegu tühjaks ostetud.

Timna parki võib väga edukalt külastada iseseisvalt, ilma giidita. Pääslas on piisavalt infomaterjali ning tasuta paberkaart ja infovoldik,  pargis on inglisekeelsed infotahvlid iga objekti juures.  Paljudes kohtades oli lihtsalt tore istuda ja vaateid nautida. Giidiga poleks see võimalik. Iseasi, kui vajalik venekeelne teenindus. Ma ei mäleta, kas vene keeles infotahvleid oli.

Timna park on rendiautoga tõesti väga hea ettevõtmine terveks  päevaks. Seal pargis on muuhulgas oaas tiikide ja palmidega, kus saab mõistliku hinnaga kohalikke toite terrassil nautida. Söömine tasub sinna planeerida. Eilati üks parima hinna ja kaubavalikuga supermarket on Rami Levi, mis asub jah Ramonist tulles linnaservas. Iisraeli veinid ei olnud kallid, kohalik õlu oli supermarketis ka umbes Eesti hinnaga. Korter ja ise toidu ostmine-valmistamine ei ole üldse paha variant.

Julgeksin soovitada  ka lende Viini või Bergamosse. Otselennud Tallinnast olemas. Bergamos võiks lennujaamast rentida auto ja siis kas Como või Garda järv. Lähedal on ka Milano ja Verona.


Berliin oleks ilmselt muidugi kõige soodsam. Ühistransport on hea ning eskalaatorid või liftid on enamuses S+U Bahni jaamades olemas. Vaadata ja teha on palju, kuid London ja Pariis on ehk veidi üle. Palju sõltub, mis inimest täpselt huvitab.

Ärge nende saunade osas unustage, et Saksas kehtib reeglina  textil-frei s.o. ujukate-trikoodega ei ole lubatud seal viibida. Saunas ja basseinis on kõik alasti (mehed ja naised koos). Ringi liikudes on rätik või froteemantel katteks. 

Loodetavasti panid ikka tähele, et see on kilomeetripiiranguga pakkumine. Seda arvestades on hind küllaltki krõbe, aga kui raha pole probleem, anna minna. 

Üllatusega märkasin just, et Ryanairi Tallinn-Berliin jätkub ka talvehooajal, kuigi alguses teatati sellest kui  hooajalisest liinist. Seega soovitan ka üle Berliini lendamise varianti kaaluda.  Sealt saab edasi Kanaaridele nii Ryanairi kui Easyga. lisaks Vueling jt. Easyl ei ole veel talvegraafikut, seega novembrit ei näita. Samuti ei tasu eriti uskuda Ryanairi novembri hindu Tallinn-Berliini suunal. Tõenäoliselt saab selle otsa edasi-tagasi 50-60€ eest lennatud, kui paar kuud enne osta ja mitte per suund nagu praegu küsib. Maiks on hinnad näiteks 30€ edasi-tagasi.

Jah, osades sihtkohtades (kasvõi Küpros) on tõesti üsnagi hea hinnaga zero excess koos rehvide, klaasi ja põhjakindlustusega saadaval.  Seal on muidugi mõte võtta täisvariant. Samas on turge, kus kõik hinnas paketi eest küsitakse isegi kuni 30€ päev lisaks. Eks kõik on rahakoti küsimus. Kas tahad näiteks kahenädalase rendi korral 400€ lihtsalt juurde maksta või võtad kolmanda poole kindlustuse 30€ eest ning tegeled kahjujuhtumi korral veidi paberitega, on igaühe enda valik.