af

Rändur, liitus Tripiga 9 aastat tagasi. Tahab minna:
43 meeldimist
14 postitust / 318 kommentaari
118 (18.9%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Pakuks, et B777-300 ja Embraer 175.

Olen seda asja endale kahele korral teinud. Ei ole midagi keerulist. Sõidad Saksas esimesse kohta, kus sedaUmweltplakette kleepsu väljastatakse, näiteks DEKRAsse, maksad mingi 5-6 €, kleebid klaasile ja sõidad ning pargid suurlinnades muretult. Ajalist kehtivust pole. Kleepsule kirjutatakse auto number, seega numbrivahetusel tuleb uus kleeps võtta.

Vanemate diislitega võib muidugi juhtuda, et rohelist ei saa. Bensukatega alates 2000. aastast ei tohiks probleemi olla.

Kahjuks nii lihtsalt sageli on. Kuigi me ise peame ennast edukaks põhjamaaks, oleme nende tegelike põhjamaade jaoks endiselt mingi kahtlane kuritegelik idariik. Mõni aasta tagasi ei saanud ma isegi Belgias toimunud kontserdile piletit osta teisiti, kui pidin oma iirlasest sõbralt ostmist paluma. Õnneks on ka positiivseid erandeid, kuid üldine suhtumine on sama.

Pattayal jah oleks rattatrenn eluohtlik nii liikluse kui õhusaaste tõttu. Samas olen üpriski sageli näinud jalgrattasportlasi Viharn Sieni ja Wat Yansangvararami templite ümbruses. See kant asub Pattayalt mööda Sukhumviti lõunasse sõites veidi sisemaal. Ära tuleb keerata paar kilomeetrit peale Ocean Marinat, templinimedega viidad on väljas. Templite taga on ka natuke mägisem dzhungliga kaetud osa ja seal leiab isegi mingeid tõuse, langusi. Liiklust kohati üldse pole, ning õhk on liiklussaastest puhas, kui keegi muidugi ümbruskonnas lehti ei põleta. Võta GoogleMaps ja toksi sinna näiteks Phra Maha Mondop Phutthabat ning mine street viewsse. Saad ise virtuaalselt seal ringi sõita ning meelepärase marsruudi valmis mõelda. Kindlasti saab kusagilt rattaid ka laenutada, olen kunagi sellest kuulnud, aga täpset kohta ei tea soovitada.

Changi teed on kohati vägagi järsud ja tõusud-langused pikad ning kurvilised. Autogagi oli kohati jube. Tsikliga, eriti kahekesi peab seal olema väga kogenud juht. Nägime eelmisel aastal mägedes mitmeid üpriski koledaid tsiklipauke - kõigi puhul oli tegu kahekesi sõitjatega. Ühesõnaga ettevaatust!

Olen kungi teinud Chiang Maist päevatripina tsiklimatka Doi Inthanonile, mis on Tai kõrgeim tipp vist oli umbes 2600 m merepinnast. Tsikliga sai päris tippu välja mööda asfalti. Soovitan, vahva oli.

Kõigepealt on vaja ilmselt siiski uut passi.

Mul eelmisel aastal RIX-BKK-RIX Paravioniga toimis ilusasti.

Ära kohe suurt investeeringut tee. Võid alguses proovida, kas viitsid üldse jantida. Siin üks soodne uus kaamera. https://osta-ee.postimees.ee/videokaamera-autosse-78352759.html?_src=listing

Ma küll ei kiirustaks seda ideed naeruvääristama. Poola on kodukaupade ostmiseks üks vinge riik. Tee endale enne kindlasti selgeks, kas nende sordid on vajaliku külmakindlusega. Teinekord võivad lõunast põhja toodud sordid jääda kiduma ka vähema valguse tõttu. Samas müüakse meil ju marketites hulgaliselt istikuid, mis on justnimelt pärit Poolast ja Saksamaalt. Endalgi kasvamas elupuuhekk, mille istikud olid kõik sakslased ja kasvab.

Loomaaedade ekspert Anthony Sheridan on Euroopa loomaaedu võrrelnud aastaid. Kindlasti on loomaaedade pingeritta seadmine küsitav ja kahtlane, sest külastaja seisukohalt on tegelikult oluline just subjektiivne emotsioon. Samas mingisuguse pildikese see annab. Tervet edetabelit ma kahjuks ei leidnud, aga siin on kokkuvõte 2015.a. reitingu kohta. Loomulikult oleks huvitav tervet pingerida näha.
http://www.zoo.ch/documents/AnthonyDSheridan_ZooRankingLists_MediaRelease.pdf

Sinna marsruudile võiks klappida tulles Euroopa parimaks peetav loomaaed Viinis ja minnes number kolm, milleks on Leipzig. Oma kogemusest võin kinnitada, et Leipzig on tõesti tasemel, Viini loomaaias pole veel kahjuks käinud.

Ei mõista hästi, mis mõttega üheks ööks Pattayasse sõita, pigem olge ka see öö Bangkokis.

Aga asi selles ongi, et enamus neid puhkuseosakuid müüvaid firmasid ei müü mitte osa kinnisvarast vaid hoopis õigust nädal või kaks seal peatuda. Põhimõtteliselt müüakse õhku. Mäletan, et ühes lepingus oli lepinguobjektiks lihtsalt "nädalad".

Punkel, kui arvad, et puhkuseosakul on mingi väärtus ning see kuidagi ajas kasvab, siis palun selgita asjatundmatutele inimestele. Äkki tood mõne rahalise näite ka. Tundub, et oled selle valdkonna spetsialist.

Niipalju kui ise olen neid lepinguid ja tingimusi lugenud, siis on jäänud küll mulje, et ainuüksi nende aastamaksete eest saab samaväärse korteri üürida. Algne ostuhind läheb justkui musta auku.

Mitte et ma mingi liiklushuligaan oleks, on mul Eesti numbriga autole Saksas 2-3 korda parkimistrahv kojamehe vahele pistetud ja igasugu kaamerad on ka mõned korrad välgutanud. Erinevalt rendikast pole hetkeseisuga ühtegi trahviteadet Eestisse jõudnud. Sama võin seni öelda Leedu ja Poola kohta. Ptüi-ptüi muidugi. Ja eks ma ikka proovin liikluses hoolikam olla.

Eesti registris auto puhul ei usu, et maksma sunnitakse.

Näiteks: Ryanairiga Kaunas Cagliari 19. oktoober 30€, tagasi Cagliari-Brüssel-Riia 26. oktoober 65€.

Vantaale kahjuks Ryanair ei lenda (ja varsti ei lenda nad enam üldse Soome). Schengenist välja odavat otselendu Helsingist naljalt vist ei leia. Non-Schengenis kohtumine läheb seal oluliselt kallimaks kui paarkümmend eurot. Kui raha ei pea lugema, pole vahet või kui on näiteks mõni väga väärtuslik
pisipakike :) vaja ära tuua.

Leipzig on tõesti kihvt linn, ka üüritase on supermadal. Väiksema korteri võid leida juba 100-200€ eest pluss kõrvalkulud.

No kas tõesti ei ole kellelgi vaja? Täitsa Murphy - kui ise märtsi alguses tahtsin osta, rabati kõik nina alt ära. Müün ju India vahetuspunkti (mitte lennujaama ega ATM-i) hinnaga. Olin ise saabudes sunnitud ATMi otsima ja oleksin pigem eelistanud, et mingi sull oleks taskus olnud. Aega läks ka üksjagu, et ATM leida ja väsinud peast asjale pihta saada. Esimene automaat mulle raha ei andnud, õnneks sain siiski järgmisest. ATMi kasutamise eest võeti 1€ + 2,5%. Ma tahaks ainult 1-1,5% keskpanga kursist. Teeme ilusa ümmarguse summa ja pigem ostja kasuks.

Endiselt saadaval. Nõus kogust poolitama.

Jah, oleks see 52€ edasi-tagasi vaid Tallinnast! Meenutan tihti seda toredat aega, kui Easyjet antud marsruuti lendas. Edasi-tagasi pileti sai siis umbes 800 krooniga, mis oleks sama suurusjärk. Loodetavasti kunagi Tallinn-Berliin odavlennuga tuleb taas.

Postitasin mõned küsimused lennupiletite foorumisse, aga tundub, et äkki oleks pidanud hoopis siia teemasse panema. Vabandan topeltpostituse pärast.

Kas keegi, kes on Jet Airwaysi piletil lennanud Tallinn-Frankfurt-Mumbai-Goa-Bangalore-Frankfurt-Tallinn, oleks kena ning vastaks paarile küsimusele. Kuna reisime lastega, siis sooviks olla info osas korralikult asjadega kursis, et võimalusel ebamugavusi vähendada.

  1. Kas Tallinnast antakse pardakaardid/checkitakse pagas ainult Mumbaini ning seal tuleb teha uus check-in Goa otsa jaoks? Mis võimalused on Tallinnast alates kohti valida? Tavaliselt on Luftiga lennates alati saanud perega reisides aegasasti sobivad kohad valida. Hiljuti proovisin selle broneeringunumbriga Lufti lehel midagi korda saata, aga ei õnnestunud. Samas checkmytrip ütleb, et kõik on ok.

  2. Kui lend saabub Mumbaisse öösel 1.10, siis mis kellaks on mõistlik hotelli transport vastu tellida, arvestades vajaminevat aega tollist väljumiseks, siselennule registreerimiseks ning pagasi äraandmiseks?

  3. Kuidas Mumbai lennujaamas ATMidega on? Kas tasub sellele loota, et esimene raha seinast välja võtta? Vahetuspunktid on kuuldavasti väga kirve kursiga.

  4. Kui meil on öösel siselennu check-in tehtud ja pagas ära antud, siis kui palju enne siselendu peab järgmisel päeval seal teises terminalis kohal olema, et kindlapeale lennule jõuda? Lend väljub 12.05. Meil on plaan kuskile hotelli natukeseks tukkuma minna.

  5. Kas tagasilennul checkitakse pagas Goast otse Tallinnasse või tuleb pagas Bangalores pärast siselendu välja võtta ja uus check-in teha? Kui jah, kas saab seda teha kohe või peab ootama? Meil oleks plaan päevaks linna minna, kohe kui oleme pagasist vabanenud. Mitu tundi enne Lufti öist lendu peaks lennujaamas tagasi olema, et passikontrollid ja turvad normaalselt läbida?