Viimased kommentaarid

Tuleks suurendada survet vastavatele riigiasutustele. Tore, et keegi on juba varasemalt probleemidele viidanud ning asjaga tegelenud. Äkki  aitaks paar meeleavaldust Islandi väljakul  Genfi teeliikluse konventsiooniga liitumise toetuseks?  https://parnu.postimees.ee/4372893/riik-sunnib-autojuhte-politseinikke-petma

Jah, kui hilinemine ei ole suur, võivadki tõesti ära oodata, aga kui auto  antakse kätte pärast kontori ametlikku sulgemisaega, saad üsnagi kindlasti otsa out of hours lisatasu. Bergamos sarnases olukorras pandi mulle suvel ilma igasuguse jututa 35€ otsa. Midagi vaielda ei olnud, sest broneeringus sisaldunud renditingimustes oli nii kirjas.

Rendiauto soovitajatele teadmiseks, et teemaalgataja lend saabub 23.15  Paljud rendifirmad suletakse Weezes juba 23.30. Kiire päring näitab sellise rendi hinnaks umbes 110€ Kui lend hilineb, võid jääda ilma autost ja kaotada ka rendiraha. Kahtlane plaan igatahes.  


Pigem võiks olla jumekas see ülalpakutud Flibco buss, mille praegune kõige hilisem väljumisaeg on 23.30. 

00.25 väljub Weeze lennujaamast buss nr. 73 Kevelari rongijaama. Seal  tuleb 4 tundi oodata, siis rong RE 10 Düsseldorfi Hauptbahnhoffi, kus võtta järgmine rong RE5 lennujaama, saabumisaeg 6.08. Muid variante peale takso vist ei ole, mis maksab umbes 200€.

Olen nii 20 aastat tagasi Chiang Mais talvel ühe kuu elanud. Muidu oli täitsa tore, aga juba siis häiris pidevalt halb õhukvaliteet. Neil on seal kombeks lehti ja rämpsu külades põletada. Talv on kuiv aastaaeg ja seda on just siis hea teha. Nagu võib meediast lugeda, on olukord 20 aastaga oluliselt hullemaks läinud õhu kvaliteediga Chiang Mais. Eelmisel talvel oli ka paljudel Tai rannikualadel mure Hiinast tuleva õhusaastega (tänu kirdetuultele), aga põhjas oli olukord eriti halb. 

Kas sul on käekotil rattad all? Tõsiselt rääkides peab see üks kott  olema antud mõõtudes või surutav nendesse (s.o. pehme). Käekott peab olema seal sees. 

Thessalonikisse minekut tasub lennuaegade ja odavuse mõttes kaaluda üle Berliini Ryanairi/Easyjetiga.  Saab kombineerida täiesti nii, et ei pea Berliinis ööbima. Aegeani praegused Tallinna liini saabumis/väljumisajad ei meelita kuidagi. 

Eile näitas termomeeter autobahnil Berliini lähistel +39,5. Saksas on kodutarbija elekter ligi 3 korda Eestist kallim. Vanemates korterites ja enamuses eramajades konditsioneerid seetõttu praktiliselt puuduvad. Kodusid jahutakse peamiselt ventilaatoritega. Poed on neist praegu tühjaks ostetud.

Timna parki võib väga edukalt külastada iseseisvalt, ilma giidita. Pääslas on piisavalt infomaterjali ning tasuta paberkaart ja infovoldik,  pargis on inglisekeelsed infotahvlid iga objekti juures.  Paljudes kohtades oli lihtsalt tore istuda ja vaateid nautida. Giidiga poleks see võimalik. Iseasi, kui vajalik venekeelne teenindus. Ma ei mäleta, kas vene keeles infotahvleid oli.

Timna park on rendiautoga tõesti väga hea ettevõtmine terveks  päevaks. Seal pargis on muuhulgas oaas tiikide ja palmidega, kus saab mõistliku hinnaga kohalikke toite terrassil nautida. Söömine tasub sinna planeerida. Eilati üks parima hinna ja kaubavalikuga supermarket on Rami Levi, mis asub jah Ramonist tulles linnaservas. Iisraeli veinid ei olnud kallid, kohalik õlu oli supermarketis ka umbes Eesti hinnaga. Korter ja ise toidu ostmine-valmistamine ei ole üldse paha variant.

Julgeksin soovitada  ka lende Viini või Bergamosse. Otselennud Tallinnast olemas. Bergamos võiks lennujaamast rentida auto ja siis kas Como või Garda järv. Lähedal on ka Milano ja Verona.


Berliin oleks ilmselt muidugi kõige soodsam. Ühistransport on hea ning eskalaatorid või liftid on enamuses S+U Bahni jaamades olemas. Vaadata ja teha on palju, kuid London ja Pariis on ehk veidi üle. Palju sõltub, mis inimest täpselt huvitab.

Ärge nende saunade osas unustage, et Saksas kehtib reeglina  textil-frei s.o. ujukate-trikoodega ei ole lubatud seal viibida. Saunas ja basseinis on kõik alasti (mehed ja naised koos). Ringi liikudes on rätik või froteemantel katteks. 

Loodetavasti panid ikka tähele, et see on kilomeetripiiranguga pakkumine. Seda arvestades on hind küllaltki krõbe, aga kui raha pole probleem, anna minna. 

Üllatusega märkasin just, et Ryanairi Tallinn-Berliin jätkub ka talvehooajal, kuigi alguses teatati sellest kui  hooajalisest liinist. Seega soovitan ka üle Berliini lendamise varianti kaaluda.  Sealt saab edasi Kanaaridele nii Ryanairi kui Easyga. lisaks Vueling jt. Easyl ei ole veel talvegraafikut, seega novembrit ei näita. Samuti ei tasu eriti uskuda Ryanairi novembri hindu Tallinn-Berliini suunal. Tõenäoliselt saab selle otsa edasi-tagasi 50-60€ eest lennatud, kui paar kuud enne osta ja mitte per suund nagu praegu küsib. Maiks on hinnad näiteks 30€ edasi-tagasi.

Jah, osades sihtkohtades (kasvõi Küpros) on tõesti üsnagi hea hinnaga zero excess koos rehvide, klaasi ja põhjakindlustusega saadaval.  Seal on muidugi mõte võtta täisvariant. Samas on turge, kus kõik hinnas paketi eest küsitakse isegi kuni 30€ päev lisaks. Eks kõik on rahakoti küsimus. Kas tahad näiteks kahenädalase rendi korral 400€ lihtsalt juurde maksta või võtad kolmanda poole kindlustuse 30€ eest ning tegeled kahjujuhtumi korral veidi paberitega, on igaühe enda valik.

Kui Ryanairist saad selle kaitse praktiliselt ühe klikiga juurde lisada ning hind ei ole oluliselt kallim, siis miks mitte. Sisuliselt tundub, et  tegu on  ok asjaga  küll. Hea teada, et Ryanair sellise lisa välja pakub. 

Me tulime ka 27.02 Bangkokist, õnneks Turkishiga. Lend pidi väljuma 22.50, aga laadimisel sai kannatada üks cargo luukidest. See õnnestus siiski parandada (pax kõik lennukis), kuid õhku saime 2,5 tunnise hilinemisega. Lisaks toimus täiendav tankimine. Imestasin, miks pakkus air-show lennuajaks BKK-IST  11,5 tundi, mis tavaliselt on ca. 10 tundi (ma ei olnud uudiseid lugenud). Bangkokis panin küll kohe tähele, et tabloodel oli 12 THAI Euroopa lendu tühistatud, aga põhjust ma ei teadnud. Kuigi algselt pidime Istanbulis enne Tallinna lendu ligi 5 tundi molutama, hakkas mul juba Bangkokis tekkima mure jätkulennule jõudmise pärast. Lendasime ringiga üle Mumbai-Dubai ning maandusime Istanbulis ligi 4  tundi plaanitust hiljem. Õnneks oli Bangkokist Tallinna lennule minejaid umbes tosin ja Turkish oli saatnud inimese, kes meid turvasse ilma järjekorrata organiseeris ja siis meid kiiresti väravasse eskortis. Ilma temata oleks me ilmselt Tallinna lennust maha jäänud. Muretsesime veidi ka pagasi pärast, aga ka see jõudis koos meiega Tallinna. Kiitus Turkishile!

Ma olen umbes 50-60 lendu Ryanairiga tavalise suurendatud pdf-ga sõitnud. Alguses lugesin ka seda hoiatust, et ainult äpi oma kõlbab. Tegelikult keegi seda ei vaata. Peaasi, et vöötkoodi piisavalt suurendad, et skänner piiksu ära teeb.

Ma lugesin ka neid Trustpiloti kommentaare. Kuigi seal on tõesti mõned negatiivsed kommentaarid, on enamus kahjukäsitluse kogemusi siiski positiivsed. Julgustav on see, et Worldwideinsure on ise viimase aja negatiivsetele kommentaaridele vastanud ja paljudel juhtudel on asi leidnud positiivse lahenduse. Teadmata kõiki asjaolusid, ei ole võimalik hinnata, kas kõik negatiivsete kommentaaride avaldajad omalt poolt kõik vajaliku teinud ja ise ka hoolikad olnud on - dokumendid esitatud, jne. 



Jah, Port Aventurat tasub adrenaliini mõttes kindlasti külastada. Eriti Shambhala on äge!

Umbes nii jah, aga loe kindlasti tingimused läbi.  Omavastutuse kindlustust saab osta ka rahvusvaheliste pakkujate käest.  Näiteks www.worldwideinsure.com lehelt saad aastase kindlustuse  60€ eest. Üks reis maksab umbes 30€. Sagedasel rentijal tasub aastane poliis vägagi ära.  Sageli on rahvusvaheliste kindlustajate poolt pakutav kaitse oluliselt suurem ja laiem kui Eestis pakutav. Tuleb lugeda ja võrrelda.

Paljud on olnud hädas Galilea järves hea ujumiskoha leidmisega. Erinevates foorumites võib leida enamasti negatiivseid kommentaare. Domineerib arusaam, et ujumisega ei tasu seal üldse arvestada. Pidavat olema igal pool must ja räpane ning lisaks libedate ning teravate kividega põhi ja kaldad (ka paljudes  tasulistes kohtades). Meil õnnestus siiski leida suurepärane tasuta rand ja ujumiskoht. See asub idakaldal Ein-Gevist umbes 1,5 kilomeetrit lõunas. Orientiiriks sobib veidi pahaendeline asukohasilt "Shittim". Sealt paarsada meetrit lõunas on otse teebarjääri taga metsik parkla ja rand, kus muidugi on silt "ujumine keelatud". Samas kohalik rahvas oli rannas ja ujuti küll, nii ka meiegi. Rand on parklast sada meetrit läbi kõrkjate ja ilusa liivase põhjaga. Sügavaks läheb umbes 20 meetri kaugusel.  Vesi tundus väga puhas. Seal oli kõrkjates näha ka telke. Jäi mulje, et nii mõnedki on seal ka öösel. Ruumi on küllalt, liivast randa on mitusada meetrit, natuke meenutab Kablit.

Ametlikud (tasulised) rannad, mida nägime, asusid kohtades, kus kallas oli kivine ning ei meelitanud eriti. Lisaks olid need ka üpris kallid. Galilea järv on igatahes väga tore sihtkoht.

Navigeerimiseks kasutasin offline Here Mapsi. Iisraeli SIM-i ei ostnud.
Tasulistel teedel me ei sõitnud. sest puudub vajadus. Väga edukalt ja kiiresti saab sõita ka ainult tasuta teedel. Lisaks on Iisraelis rendifirmadel kiirteemaksude käsitlemise eest lisatasud. Kiirteede kaamerad fikseerivad numbri ja kohe läheb autoomanikule (rendifirmale) elektrooniline arve. Kord siiski sattusin kogemata Karmeli mäele sõites väiksele kiirteelõigule, kus oli olemas ka teetolli kogumise putka. Maksin sulas, aga rendika tagastamisel taheti mulle ikka  kiirteemaksu käsitlustasu arvesse panna. Seletasin, et maksin sulas, õnneks leidsin taskupõhjast kviitungi. Muidu oleks tagatisraha kuu aega kinni hoitud, kuni asi klaar.