Viimased kommentaarid

Kas kellelgi on värskeid rindeteateid? On keegi uue korra ajal juba lennanud?

Miks liigne paanika? Ega läpaka kott ise ei pea olema 35x20 vaid see peab mahtuma kasti, mille mõõdud on 35x20x20. Diagonaalis läheb ju vabalt ka 40 sentimeetrine kott.
Vanasti olid Ryanairi kontrollkastid pigem igas suunas paar sentimeetrit suuremad kui väiksemad. Muidugi tasub võimalusel konkreetset kotti lennujaamas eelnevalt kasti sobitada.

"Lennujaam on jah sama (vist) "???
Palun tee see asi kõigepealt kindlaks. Kui on jätkulend, siis on pigem küll sama ehk Suvarnabhumi lennujaam (Thai, Vietjet, Smile, Bangkok Airways lennud). Ülejäänud lennufirmad väljuvad Don Muangist.

Kui on Suvarnabhumi, siis on variant jätta kõik või osa cabin-bag'e lennujaama pakihoidu. Linnas on oluliselt mugavam jalutada ja liigelda ilma kottideta. Kõige kiirem on lennujaamast linna minna/tulla rongiga. Kui olete neljakesi, võib ka kulude mõttes taksot kaaluda, kuigi jah ummikud võivad väga palju aega võtta.

Hea ülevaate ilmast ja 10 päeva perspektiivist kogu planeedil saab siit.

https://www.windytv.com/?waves,47.220,-17.490,4

Vali paremalt menüüst kas sademed või temperatuur, kui tuul ei huvita. All on 10 päeva prognoos.

Saksamaal ja ilmselt ka mujal võib julgelt ja rahulikult autos magada kiirteede parklates. Tavaliselt on seal ka tasuta WC ja pesemisvõimalus (kraanikauss). Kiirteede bensukate parklates võib samuti magada, aga seal on tavaliselt rohkem liiklust ja inimesi ning WC on tasuline. Mujal magades võib juhtuda, et tuleb politsei, kontrollib dokumente ja soovitab tungivalt hotelli minna.

"Kuna see hotell oli tõesti väga kõik hinnas (sh kõik joogid, mitte vaid kohalikud ja väga palju erinevaid kööke), siis tundsin tõesti, et puhkan. "

Jah, tõepoolest, korralikult puhata on võimalik ainult siis, kui on vinge hotell ja ka välismaised joogid on hinnas. :)

Kui õieti mäletan, siis meil mahtus korvi veel aasta neljane magama küll, aga eks see on individuaalne ja sõltub eelkõige lapse pikkusest. Põrandale magama panek on hea mõte, aga siin tuleb mängu turvalisus ja pardapersonali suhtumine, mis võib erineda seinast seina. Finnairis ning Lufthansaski kamandati kunagi kõik veidi suuremad lapsed keset ööd põrandalt püsti (istmele), kui süttis turvavööde märgutuli. Samas Turkishi jt. lennusaatjad ei ole oma kogemustel sinnani laskunud.

Kahjuks puudub paljudel siinkirjutajatel empaatiavõime ning asju vaadeldakse liiga oma mätta otsast. Te ei kujuta ette kõigi teiste perekondlikke olusid. Kasvõi see, et paljudel lihtsalt ei ole last kellelegi jätta, mistõttu ainuke võimalus ongi reisida lapsega. Emotsionaalselt parim reis on terve perega tehtud reis. Sageli on just beebieas laste vanematel ainuvõimalik pikemalt kuskile sõita, sest ollakse ema- või isapuhkusel jne. Egoistliku "Passigu parem kodus" sõnumiga esinejad võiksid püüda natuke rohkem mõista.

Kui meie oma lapsed kaheaastase vahega saime, olime kõik aastad talvisel ajal Tais. Lendasima korduvalt pikki lende beebiga. Öistel lendudel polnud mingeid erilisi probleeme. Tited enamuse aja magasid. No eks natuke häält tehti ka, aga ei midagi hullu. Igatahes keegi tigeda näoga meid ei vaadanud. Finnair ja SAS annavad turistiklassis beebidega lendajatele reeglina kohad salongi esimeses reas, kuhu ööseks kinnitatakse seina külge beebi jaoks magamiskorvid. Oletan, et ka Singapore Airlines on selle asja samamoodi korraldanud. Loodan, et teil läheb kõik sama hästi, kui meil.

Beebidega lendamisest palju hullemaks võib osutuda 2-4 aastaste kantseldamine pikal lennul. Oleme seda kord läbi elanud. Õisel lennul oli kõik ok, aga päevane tagasilend Bangkokist Helsingisse oli päris hull. Lapsed ei karjunud, aga nad olid lihtsalt äärmiselt tegusad... Siis ei olnud muidugi veel igal istmel ekraane. Tänapäeval on selles mõttes palju lihtsam.

Point on ju selles, et majutuse pakkuja üldse nõustus sellise ettepanekuga. Selles mõttes on küll tegemist pettusega - ütled, et jah-jah koristustasu ei võta, kui korteri ise ära koristate. Tegelikult hõõrud juba ette käsi, et tehke lollikesed jah minu töö ära, küll ma mingi ettekäände leian, et see tasu ikka (majutuja enda tehtud töö eest) sisse kasseerida. Kindlasti tuleks teistele reisijatele asjast teada anda, et keegi teine mingile kokkuleppele ei läheks vaid puhkaks muretult ning ei raiskaks oma puhkust ega aega kellegi teise korteri koristamisele ise selle eest veel makstes ka. Kui maksta tuleb, siis jah kellegi teise töö eest.

Pretensiooni tõenäoliselt esitada ei ole vist jah mõtet, sest kõik oli justkui kooskõlas tingimustega - koristustasus oli kokku lepitud. Kommentaari peaksid aga kindasti jätma, kui majutusasutusele hinnangut annad, et teised teaksid.

Bangkok-Ayuthayya-HuaHin, midagi sellist võiks pigem mõelda. Põhi või saared unusta nii lühikese reisi puhul parem ära.

Kuskil 12 aastat tagasi tegin sarnase 10 päevase ringi Cape Townist mööda route one'i Beaufort Westini ja sealt suunaks Graaff Reinet. Teel peatusin, kus huvitav oli - veinimõisad, jaanalinnufarmid, loodusvaated. Graaff Reineti lähedal on vahvad mäed ja kanjonid. Sealt edasi sõitsin üle Somerset East'i Addo Elephant Parki, kus sai oma autoga pargis vabalt kruisida ja vantse jälgida. Seejärel suund Port Elisabethi ja tagasi läände Knysna, Mossel Bay, Agulhase ja Hermanuse kaudu. Vahva oli. Enamasti kasutasin kodumajutust, kuid Mossel Bays proovisin ära Santos Expressi, mis on igati lahe koht, soovitan.

Õllekannude aluspappe, erilisemate lennufirmade pardaajakirju. Chiang Mai lähedalt teelt korjasin väikse ussipleki - must, kollaste triipudega. Pärast kohalik ütles, et see ju kuningkobra poeg. Nüüd mul suvilas "herbaariumiks".

Pakuks, et B777-300 ja Embraer 175.

Olen seda asja endale kahele korral teinud. Ei ole midagi keerulist. Sõidad Saksas esimesse kohta, kus sedaUmweltplakette kleepsu väljastatakse, näiteks DEKRAsse, maksad mingi 5-6 €, kleebid klaasile ja sõidad ning pargid suurlinnades muretult. Ajalist kehtivust pole. Kleepsule kirjutatakse auto number, seega numbrivahetusel tuleb uus kleeps võtta.

Vanemate diislitega võib muidugi juhtuda, et rohelist ei saa. Bensukatega alates 2000. aastast ei tohiks probleemi olla.

Kahjuks nii lihtsalt sageli on. Kuigi me ise peame ennast edukaks põhjamaaks, oleme nende tegelike põhjamaade jaoks endiselt mingi kahtlane kuritegelik idariik. Mõni aasta tagasi ei saanud ma isegi Belgias toimunud kontserdile piletit osta teisiti, kui pidin oma iirlasest sõbralt ostmist paluma. Õnneks on ka positiivseid erandeid, kuid üldine suhtumine on sama.

Pattayal jah oleks rattatrenn eluohtlik nii liikluse kui õhusaaste tõttu. Samas olen üpriski sageli näinud jalgrattasportlasi Viharn Sieni ja Wat Yansangvararami templite ümbruses. See kant asub Pattayalt mööda Sukhumviti lõunasse sõites veidi sisemaal. Ära tuleb keerata paar kilomeetrit peale Ocean Marinat, templinimedega viidad on väljas. Templite taga on ka natuke mägisem dzhungliga kaetud osa ja seal leiab isegi mingeid tõuse, langusi. Liiklust kohati üldse pole, ning õhk on liiklussaastest puhas, kui keegi muidugi ümbruskonnas lehti ei põleta. Võta GoogleMaps ja toksi sinna näiteks Phra Maha Mondop Phutthabat ning mine street viewsse. Saad ise virtuaalselt seal ringi sõita ning meelepärase marsruudi valmis mõelda. Kindlasti saab kusagilt rattaid ka laenutada, olen kunagi sellest kuulnud, aga täpset kohta ei tea soovitada.

Changi teed on kohati vägagi järsud ja tõusud-langused pikad ning kurvilised. Autogagi oli kohati jube. Tsikliga, eriti kahekesi peab seal olema väga kogenud juht. Nägime eelmisel aastal mägedes mitmeid üpriski koledaid tsiklipauke - kõigi puhul oli tegu kahekesi sõitjatega. Ühesõnaga ettevaatust!

Olen kungi teinud Chiang Maist päevatripina tsiklimatka Doi Inthanonile, mis on Tai kõrgeim tipp vist oli umbes 2600 m merepinnast. Tsikliga sai päris tippu välja mööda asfalti. Soovitan, vahva oli.

Kõigepealt on vaja ilmselt siiski uut passi.

Mul eelmisel aastal RIX-BKK-RIX Paravioniga toimis ilusasti.

Ära kohe suurt investeeringut tee. Võid alguses proovida, kas viitsid üldse jantida. Siin üks soodne uus kaamera. https://osta-ee.postimees.ee/videokaamera-autosse-78352759.html?_src=listing

Ma küll ei kiirustaks seda ideed naeruvääristama. Poola on kodukaupade ostmiseks üks vinge riik. Tee endale enne kindlasti selgeks, kas nende sordid on vajaliku külmakindlusega. Teinekord võivad lõunast põhja toodud sordid jääda kiduma ka vähema valguse tõttu. Samas müüakse meil ju marketites hulgaliselt istikuid, mis on justnimelt pärit Poolast ja Saksamaalt. Endalgi kasvamas elupuuhekk, mille istikud olid kõik sakslased ja kasvab.

Loomaaedade ekspert Anthony Sheridan on Euroopa loomaaedu võrrelnud aastaid. Kindlasti on loomaaedade pingeritta seadmine küsitav ja kahtlane, sest külastaja seisukohalt on tegelikult oluline just subjektiivne emotsioon. Samas mingisuguse pildikese see annab. Tervet edetabelit ma kahjuks ei leidnud, aga siin on kokkuvõte 2015.a. reitingu kohta. Loomulikult oleks huvitav tervet pingerida näha.
http://www.zoo.ch/documents/AnthonyDSheridan_ZooRankingLists_MediaRelease.pdf

Sinna marsruudile võiks klappida tulles Euroopa parimaks peetav loomaaed Viinis ja minnes number kolm, milleks on Leipzig. Oma kogemusest võin kinnitada, et Leipzig on tõesti tasemel, Viini loomaaias pole veel kahjuks käinud.