af

Rändur, liitus Tripiga 9 aastat tagasi. Tahab minna:
44 meeldimist
14 postitust / 323 kommentaari
118 (18.9%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Bangkok-Ayuthayya-HuaHin, midagi sellist võiks pigem mõelda. Põhi või saared unusta nii lühikese reisi puhul parem ära.

Kuskil 12 aastat tagasi tegin sarnase 10 päevase ringi Cape Townist mööda route one'i Beaufort Westini ja sealt suunaks Graaff Reinet. Teel peatusin, kus huvitav oli - veinimõisad, jaanalinnufarmid, loodusvaated. Graaff Reineti lähedal on vahvad mäed ja kanjonid. Sealt edasi sõitsin üle Somerset East'i Addo Elephant Parki, kus sai oma autoga pargis vabalt kruisida ja vantse jälgida. Seejärel suund Port Elisabethi ja tagasi läände Knysna, Mossel Bay, Agulhase ja Hermanuse kaudu. Vahva oli. Enamasti kasutasin kodumajutust, kuid Mossel Bays proovisin ära Santos Expressi, mis on igati lahe koht, soovitan.

Õllekannude aluspappe, erilisemate lennufirmade pardaajakirju. Chiang Mai lähedalt teelt korjasin väikse ussipleki - must, kollaste triipudega. Pärast kohalik ütles, et see ju kuningkobra poeg. Nüüd mul suvilas "herbaariumiks".

Pakuks, et B777-300 ja Embraer 175.

Olen seda asja endale kahele korral teinud. Ei ole midagi keerulist. Sõidad Saksas esimesse kohta, kus sedaUmweltplakette kleepsu väljastatakse, näiteks DEKRAsse, maksad mingi 5-6 €, kleebid klaasile ja sõidad ning pargid suurlinnades muretult. Ajalist kehtivust pole. Kleepsule kirjutatakse auto number, seega numbrivahetusel tuleb uus kleeps võtta.

Vanemate diislitega võib muidugi juhtuda, et rohelist ei saa. Bensukatega alates 2000. aastast ei tohiks probleemi olla.

Kahjuks nii lihtsalt sageli on. Kuigi me ise peame ennast edukaks põhjamaaks, oleme nende tegelike põhjamaade jaoks endiselt mingi kahtlane kuritegelik idariik. Mõni aasta tagasi ei saanud ma isegi Belgias toimunud kontserdile piletit osta teisiti, kui pidin oma iirlasest sõbralt ostmist paluma. Õnneks on ka positiivseid erandeid, kuid üldine suhtumine on sama.

Pattayal jah oleks rattatrenn eluohtlik nii liikluse kui õhusaaste tõttu. Samas olen üpriski sageli näinud jalgrattasportlasi Viharn Sieni ja Wat Yansangvararami templite ümbruses. See kant asub Pattayalt mööda Sukhumviti lõunasse sõites veidi sisemaal. Ära tuleb keerata paar kilomeetrit peale Ocean Marinat, templinimedega viidad on väljas. Templite taga on ka natuke mägisem dzhungliga kaetud osa ja seal leiab isegi mingeid tõuse, langusi. Liiklust kohati üldse pole, ning õhk on liiklussaastest puhas, kui keegi muidugi ümbruskonnas lehti ei põleta. Võta GoogleMaps ja toksi sinna näiteks Phra Maha Mondop Phutthabat ning mine street viewsse. Saad ise virtuaalselt seal ringi sõita ning meelepärase marsruudi valmis mõelda. Kindlasti saab kusagilt rattaid ka laenutada, olen kunagi sellest kuulnud, aga täpset kohta ei tea soovitada.

Changi teed on kohati vägagi järsud ja tõusud-langused pikad ning kurvilised. Autogagi oli kohati jube. Tsikliga, eriti kahekesi peab seal olema väga kogenud juht. Nägime eelmisel aastal mägedes mitmeid üpriski koledaid tsiklipauke - kõigi puhul oli tegu kahekesi sõitjatega. Ühesõnaga ettevaatust!

Olen kungi teinud Chiang Maist päevatripina tsiklimatka Doi Inthanonile, mis on Tai kõrgeim tipp vist oli umbes 2600 m merepinnast. Tsikliga sai päris tippu välja mööda asfalti. Soovitan, vahva oli.

Kõigepealt on vaja ilmselt siiski uut passi.

Mul eelmisel aastal RIX-BKK-RIX Paravioniga toimis ilusasti.

Ära kohe suurt investeeringut tee. Võid alguses proovida, kas viitsid üldse jantida. Siin üks soodne uus kaamera. https://osta-ee.postimees.ee/videokaamera-autosse-78352759.html?_src=listing

Ma küll ei kiirustaks seda ideed naeruvääristama. Poola on kodukaupade ostmiseks üks vinge riik. Tee endale enne kindlasti selgeks, kas nende sordid on vajaliku külmakindlusega. Teinekord võivad lõunast põhja toodud sordid jääda kiduma ka vähema valguse tõttu. Samas müüakse meil ju marketites hulgaliselt istikuid, mis on justnimelt pärit Poolast ja Saksamaalt. Endalgi kasvamas elupuuhekk, mille istikud olid kõik sakslased ja kasvab.

Loomaaedade ekspert Anthony Sheridan on Euroopa loomaaedu võrrelnud aastaid. Kindlasti on loomaaedade pingeritta seadmine küsitav ja kahtlane, sest külastaja seisukohalt on tegelikult oluline just subjektiivne emotsioon. Samas mingisuguse pildikese see annab. Tervet edetabelit ma kahjuks ei leidnud, aga siin on kokkuvõte 2015.a. reitingu kohta. Loomulikult oleks huvitav tervet pingerida näha.
http://www.zoo.ch/documents/AnthonyDSheridan_ZooRankingLists_MediaRelease.pdf

Sinna marsruudile võiks klappida tulles Euroopa parimaks peetav loomaaed Viinis ja minnes number kolm, milleks on Leipzig. Oma kogemusest võin kinnitada, et Leipzig on tõesti tasemel, Viini loomaaias pole veel kahjuks käinud.

Ei mõista hästi, mis mõttega üheks ööks Pattayasse sõita, pigem olge ka see öö Bangkokis.

Aga asi selles ongi, et enamus neid puhkuseosakuid müüvaid firmasid ei müü mitte osa kinnisvarast vaid hoopis õigust nädal või kaks seal peatuda. Põhimõtteliselt müüakse õhku. Mäletan, et ühes lepingus oli lepinguobjektiks lihtsalt "nädalad".

Punkel, kui arvad, et puhkuseosakul on mingi väärtus ning see kuidagi ajas kasvab, siis palun selgita asjatundmatutele inimestele. Äkki tood mõne rahalise näite ka. Tundub, et oled selle valdkonna spetsialist.

Niipalju kui ise olen neid lepinguid ja tingimusi lugenud, siis on jäänud küll mulje, et ainuüksi nende aastamaksete eest saab samaväärse korteri üürida. Algne ostuhind läheb justkui musta auku.

Mitte et ma mingi liiklushuligaan oleks, on mul Eesti numbriga autole Saksas 2-3 korda parkimistrahv kojamehe vahele pistetud ja igasugu kaamerad on ka mõned korrad välgutanud. Erinevalt rendikast pole hetkeseisuga ühtegi trahviteadet Eestisse jõudnud. Sama võin seni öelda Leedu ja Poola kohta. Ptüi-ptüi muidugi. Ja eks ma ikka proovin liikluses hoolikam olla.

Eesti registris auto puhul ei usu, et maksma sunnitakse.

Näiteks: Ryanairiga Kaunas Cagliari 19. oktoober 30€, tagasi Cagliari-Brüssel-Riia 26. oktoober 65€.

Vantaale kahjuks Ryanair ei lenda (ja varsti ei lenda nad enam üldse Soome). Schengenist välja odavat otselendu Helsingist naljalt vist ei leia. Non-Schengenis kohtumine läheb seal oluliselt kallimaks kui paarkümmend eurot. Kui raha ei pea lugema, pole vahet või kui on näiteks mõni väga väärtuslik
pisipakike :) vaja ära tuua.

Leipzig on tõesti kihvt linn, ka üüritase on supermadal. Väiksema korteri võid leida juba 100-200€ eest pluss kõrvalkulud.

No kas tõesti ei ole kellelgi vaja? Täitsa Murphy - kui ise märtsi alguses tahtsin osta, rabati kõik nina alt ära. Müün ju India vahetuspunkti (mitte lennujaama ega ATM-i) hinnaga. Olin ise saabudes sunnitud ATMi otsima ja oleksin pigem eelistanud, et mingi sull oleks taskus olnud. Aega läks ka üksjagu, et ATM leida ja väsinud peast asjale pihta saada. Esimene automaat mulle raha ei andnud, õnneks sain siiski järgmisest. ATMi kasutamise eest võeti 1€ + 2,5%. Ma tahaks ainult 1-1,5% keskpanga kursist. Teeme ilusa ümmarguse summa ja pigem ostja kasuks.