Viimased kommentaarid

Võimalik jah, et on ka varem nende hindadega kampaaniaid onud. Ma lähtusin oma kogemusest konkreetsete lendude otsimisel selliste hindadega. Mäletan, et kui olen proovinud Air Balticu kampaaniast varem midagi osta, siis reaalselt alla 45€ suund TLL-TXL ei leidnud. Nüüd just vaatasin mais vajalikke päevi ja 29€ suund mitmeteks päevadeks saadaval.  Eks nad varem kasutasid seda 29€hinda peibutuseks, nüüd peavad ka reaalselt selle hinnaga kohti müüma.

Nojah, nüüd pakub AirBaltic Tallinn-Berliini lende alates 29€ suund. Alla 45-49€ seda otsa nendega varem ei saanud. Konkurents on tore, aga loodetavasti ei viska Easy ega AirBaltic liiga ruttu valget rätikut ringi.

Väravas on reeglina vastava suurusega mõõdukastid. Kahtluse korral palutakse kott sinna sisse pista. Kui ei mahu, võib olla probleem. Soovitatav on kasutada pehmet kotti.  Jäika kohvrit väiksemasse kasti juba ei suru. Varasemalt on need mõõdukastid pigem paar sentimeetrit avaramad olnud. Alati tasub enne järgi proovida, kui on kahtlusi.

Uudis on igatahes hea ka nädalavahetuse veetmise huvilistele, sest nii Easy kui AirBaltic peavad mingil määral hindu langetama.

Nüüd on lennud jälle müügis - periood 2. aprill kuni 26. oktoober T,N,L. Õnneks ei ole lennugraafik hull ja lennuajad pole kõigil päevadel samad. Seega saab kombineerida teiste lendudega.

Üsna levinud on, et tagatisraha asemel võetakse pass panti. 

NeverKlever:"Ehk siis hetkel vastavalt soovitustele ning enda visioonile peaks üritama kuidagi loogiliselt teha tripi kus suudan naudinguga ära käia: Siem Reap, Chiang Mai , Koh Samet."


ENDA visioon, suudaN naudinguga. Üksi oleks kõik tore, aga kahtlane, et Siem Reap ja Chiang Mai  1,5 aastase lapse ja naise jaoks parim on. Näiteks olen veebruaris Chiang Mais olnud ja hotelli basseinivesi oli külm, sest Chiang Mai ööd on jaanuaris veebruaris jahedad. 

Lisaks on seal suur probleem õhukvaliteet. Ümberkaudsetes külades põletatakse lehti ja rämpsu (jaanuar-veebruar on selle tegevuse kõrghooaeg) ning see toss ja ving ronis läbi pragude ka hotellituppa. Kogu aeg oli tunne, et tahaks akent avada, aga see oleks ainult asja hullemaks teinud. Üsna ebameeldiv, pea pidevalt valutas. Muidu on Chiang Mai küll tore, aga ma ei suuda ette kujutada, miks sinna sülelapsega minema peaks. Vabandan ette.

Ühe õlle pärast ei juhtu ilmselt küll midagi. Mind on autoga öösel paar korda peatatud ja puhuda lastud. Korra isegi oli mingi õrn näit, aga politseinik arvas täppi, et vist üks õlu ja lasi minema, sest kuni 0.05% on ametlik lubatud piir. Suurtel reididel on seal sagedamini teemaks tsiklijuhtide paberid või narkots. Politsei peab kõik tsiklid kinni ja vaadatakse pupillid üle, pimedas vaadatakse taskulambiga. Purjus peaga sõita ei tasu mingil juhul.

Kui sul on load, võid kaaluda kohe Bangkoki lennujaamast auto rentimist terveks perioodiks. Olen lastega lennujaamast võtnud näiteks Toyota Viosi umbes 10000 bahtiga kuuks. Lapsega on oma auto hea ja mugav variant. Lennujaamast sõidaksin kõigepealt Pattayast mööda - näiteks Lõuna-Jomtieni või Bang Saraisse. Lapsega on hea võtta korter. Toitu saab osta Tescost, Big Cst või ka minimartidest. Booking ja Airbnb pakuvad hea hinnaga igasugu kihvte kortereid, kus basseinid ja kõik muu olemas. Bang Sarai on üsna tore koht lapsega puhkamiseks, seal on ka mitmeid uusi condosid just valmis saanud ja majutus on soodne ning koht ei ole  ülerahvastatud. Rand on  Bang Sarais Pattayaga võrreldes puhas, oleme seal korduvalt ujunud. Kurvikohas (Pattaya poolses otsas), kus tee jõuab randa, on tore väike restoran, kus madalate palmide all lamamistoolid. Seal võib olla ka terve päeva ilma lisatasuta toolide eest, kui midagi tellid. Toidud väga head, hinnad normaalsed. Lapsega on seal väga mõnus. Sissekäik jääb kurvilt paistva vana paadi taha. Koha nimi oligi vist "Paat". Auto saab jätta sinna kurvi peale tee kõrvale. 


Esimese hooga võiks Lõuna-Jomtienil või Bang Sarais paar kolm päeva reisist puhata ja edasisi plaane teha.  Koh Changile on ka hea ja mugav oma autoga sõita. Praamiga üle ja on saarelgi omad rattad. Olen korduvalt autoga seal perega käinud. Praam ei ole kallis.  Liikumist plaani nii, et saarele sõidad näiteks mingi äripäeva keskpäeval või pühapäeva õhtul.  Bang Saraist sõidab autoga praamile umbes 3,5 tundi. Tagasitulekut plaani samasuguse loogikaga (liigu massidega vastupidises suunas), siis saad praamile praktiliselt järjekorrata või minimaalse ootamisega. Ettevaatust, Changil on üsna järsud tõusud, seega automaatkastiga auto on tark valik. Õnneks on neid enamus rendikatest. Enne saarele jõudmist tasuks tankida. Teel/tagasiteel soovitan väga  külastada  Rayongi akvaariumit. Pattaya sarnane asutus, mille eksponaatide tase on vaata et kahvatum, maksab kordades rohkem.

Tagasitulekut võiks plaanida samasuguse peatusega Jomtienil või Bang Sarais. Ma arvan, et sealkandis on üks paremaid hinna-kvaliteedi suhtega elupiirkondi terves Tais, kui nii nädalast või pikemat elamist vaadata. Võid leida luksusliku merevaatega condo, kust saab otse randa. Kompleksis on tavaliselt ka korralik bassein ja lamamistoolid. Kui on oma auto, saad vabalt liikuda. Tegelikult on sealkandis lapsega palju vaadata ja teha - Khao Kiew loomaaed, Nong Nooch, Cartoon veepark ja palju muud. Kunagi olime sealkandis just 1,5 aastasega ja laps oli Khao Kiewst vaimustuses - sai katsuda kitset, kaelut, vantsi ja ka toita veel paljusid teisi loomi. See koht asub küll Pattayalt Bangkoki suunas, kuid päevatripina on tehtav. Aega planeerige lahedalt - loomaaed on suur, liikuda saab aias sees oma autoga.  Veel on sealkandis Tiger Zoo, mis on ka omamoodi tore - elevanditsirkus jne.

Bang Sarai ja Lõuna-Jomtien on kohad, kus on ka lihtsalt mõnus ja tore olla, ei pea kogu aeg trippima. Ma usun, et naine ja laps oleks sellega väga rahul. Bang Sarais on oma kalasadam, kus on vaiade peal hulgaliselt kalarestorane.  Sealkandis malaariasääski pole, Changil neid kahjuks leidub. Igal juhul tasub olla hoolikas, eriti väikse lapsega, sest lisaks malaariale on võimalus saada Dengue palavik, mida liigub kõikjal. Kui on valikut, siis mida kõrgem korrus, seda vähem sääski. Kui kõik reisid kokku lugeda, siis oleme lastega (alates imikueast) Tais kokku viibinud tugevalt üle poole aasta. Õnneks pole meil seni sääskedega seotud tervisemuresid olnud. Samas on kolm tuttavat Dengue tõttu lausa haiglas olnud. 

Siin kogu info.


Pileti võid ka netist ette ära osta. Siis prindid seal automaadist lihtsalt välja. Pange tähele, et see buss läheb tavaliselt Tabani, mis on väga mugav, kui valite hotelli, mis jääb kesklinnast kaugemale. Ei ole vaja ilmtingimata bussijaamas maha minna. 

Hetkeseis Ryanairi kodulehel näitab, et Weeze-Tallinn lennud jätkuvad õnneks ka  2019 suvehooajal, mis algab aprillis. Weezes vähenes lennukite arv, baasi ei suletud.


Bremen -Tallinn lende ei paista. Samuti kaovad aprillist ilmselt ka Bremen-Riia lennud, mida sealt edasi enam broneerida ei saa. Baas on suletud.

Soovitan iga kell Suwalkist Olsztyni suunal sõita pigem Olecko-Gizycko-Mragowo kaudu ja vastupidi. Võrreldes Elkiga palju sujuvam ja kiirem. Kord tegin selle vea ja hakkasin GPS-i initsiatiivil Mragowost Elki suunas sõitma, aga õnneks tuli seal kurvides ja küngastel 40ga ukerdades mõistus pähe ja keerasin tagasi õigele teele. 

Tean, et eelmisel aastal võeti kohe piiril üks tuttav naelakõrina peale rajalt maha (tollimehed passivad väljas) ja saadeti Leetu tagasi. Tal läks veel õnneks. Kujuta ette, kui keset Poolat võtab politsei su kinni, teeb trahvi ja ütleb, et naeltega edasi sõita ei tohi. Siis kutsub politsei maanteeabi, tõstetakse auto treilerile ja viiakse auto kas parklasse või lähimasse kummiboksi, kus pead ostma lamellid ning need alla laskma panna. Mida siis teed? On see ok? Milleks sellise jamaga riskida?

Bremeni baas suleti igatahes ametlikult pühapäeva õhtul, see lugu on pressis olemas. 

https://www.nwzonline.de/wirtschaft/bremen-ryanair-basis-in-bremen-geschlossen-warum-fuer-die-letzte-crew-ein-roter-teppich-ausgerollt-wurde_a_50,3,324105280.html

Tundub, et Ryanairi lennud sealt siiski õnneks jätkuvad, kuigi jah teistest baasidest  pärit lennukite ja meeskondadega. Kas sellega kaasneb ka liinide kärpimisi, pole veel selge. Tallinnat ega Riiat aprilliks broneerida ei lase. Ehk ei ole veel suvine lennuplaan täies müügis. Võimalik, et müügi algus viibib, sest peab muutuma sõiduplaan - varahommikused väljalennud Bremenist ja hilisõhtused saabumised sinna kaovad, see on kindel.

Riia-Burgas-Tel-Aviv 50 minutise ümberistumisega Burgases osutus õnneks tehtavaks. Muidugi natuke ärevust oli ja üritasime esimeste hulgas passikontrolli sappa saada. Lõpuks ootasime väravas umbes 20 minutit pealeminekut, seega oli ka ajavaru. Tuleb arvestada, et lennukisse viiakse-tuuakse bussidega. Topelt turvakontrolli, nagu sageli Iisraeli lendudega tehakse, Burgases õnneks polnud. See üks kontroll tehti muidugi juutide endi poolt küll.


Ilm oli Iisraelis paaril esimesel päeval tuuline, aga soe. Oktoobri viimastel päevadel oli üle 30 pügala. Veed olid loomulikult ka soojad. Käisime rendikaga Galilea järve ääres, mis osutus väga kenaks ja huvitavaks kandiks. Tean, et paljud on olnud hädas Galilea järves hea ujumiskoha leidmisega. Paljudes foorumites võib leida ainult negatiivseid kommentaare. Domineerib arusaam, et ujumisega ei tasu seal üldse arvestada. Pidavat olema igal pool must ja räpane ning lisaks libedate ning teravate kividega põhi ja kaldad. Meil õnnestus siiski leida suurepärane tasuta rand ja ujumiskoht. See asub idakaldal Ein-Gevist umbes 1,5 kilomeetrit lõunas. Orientiiriks sobib veidi pahaendeline asukohasilt "Shittim". Sealt paarsada meetrit lõunas on otse teebarjääri taga metsik parkla ja rand, kus muidugi on silt "ujumine keelatud". Samas kohalik rahvas oli rannas ja ujuti küll, nii ka meiegi. Rand on parklast sada meetrit läbi kõrkjate ja ilusa liivase põhjaga. Sügavaks läheb umbes 20 meetri kaugusel.  Vesi tundus väga puhas. Seal oli kõrkjates näha ka telke. Jäi mulje, et nii mõnedki on seal ka öösel. Ruumi on küllalt, liivast randa on mitusada meetrit, natuke meenutab Kablit.

Ametlikud (tasulised) rannad, mida nägime, asusid kohtades, kus kallas oli kivine ning ei meelitanud eriti. Lisaks olid need ka üpris kallid.

Siin eespool mainiti negatiivseid kogemusi turvakontrolliga enne tagasilendu. Meilt küsiti ainult paar küsimust, ei mingit ülekuulamist ega läbiotsimist. Sama oli ka eelmisel reisil veebruaris. Ilmselt on asi muutunud/muutumas. Kui varem tuli igal turistil reeglina riigist lahkumisel see kadalipp läbi teha, siis nüüd on see pigem muutumas erandiks. Kui tekib mingi kahtlus, võetakse põhjalikult ette või tehakse seda pisteliselt. Asjad liiguvad seega normaalsuse suunas.








"Miks peaks üks normaalne inimene sellise töötasu eest midagi tegema? Piloodil on siiski tänasel päeval õigus eeldada kuskil 20000 kuus ja kõrgete maksudega riikides baseerudes pigem 25000-30000. "


Aga muidugi, kui palk on Ryanairis väike, siis selle asemel, et streikida, mingugi sinna, kus saab rohkem. See oleks normaalne asjade käik.

Sorry jah, Ryanairi kaptenid ei teeni mitte 200 000, vaid "ainult" ca. 150 000€ aastas. Madalapalgalised vist ikkagi nagu pole.

Jah, ka mulle ei meeldi Ryanairi puhul palju asju. Samas olen seda meelt, et olulistes reisijaid teenindavates transpordisektorites peaksid streigid olema keelatud või lubatud ainult erakorralistel põhjustel. Tean, et seda tõenäoliselt kunagi ei juhtu, sest Euroopat valitsevad valdavalt sotsid-liberalistid. Loomulikult peab kõigil töövõtjatel olemas olema võimalus oma töötingimuste eest võidelda, aga mitte tõsiselt reisijate huve kahjustades. Tean kitsikuses elavat lastega peret, kelle pikalt plaanitud suvepuhkus jäigi ära, kui Ryanairi piloodid suvel streikisid. Miks? Sest rikkad tahtsid saada veelgi rikkamaks. Kuidas teisiti nimetada ca. 200 000 € aastas teenivaid piloote. Sama on lennujuhtidega, kes suplevad  rahas, aga ei ole ikka rahul ja nõuavad muudkui paremaid tingimusi. 


Ah jaa, vaatasin, et Riia-Bremenit laseb hetkel veel märtsiks broneerida. Seega natuke lootust ehk on. Artiklis mainiti 6. novembrit kui päeva, mil töötajate saatus selgeks pidavat saama. Ilmselt siis tulebki otsus või ehk ka ei tule. Negatiivsest stsenaariumist oleks väga kahju. Olen TLL-BRE ja BRE-TLL otsi üle saja korra lennanud.

Kui veab, võib Trati lennukile jõuda küll. Samas on see paras risk ja tarbetu närvikulu.  Koh Changi praamid lõpetavad pimeda saabumisel s.o. viimased väljumised mõlemal liinil vist 18.30 ja ühel veel ka 19.00. Seega oleks lisastress Trati lennujaamast sadamasse jõudmine. Targem on tõepoolest teha sinnasuunal  ööbimispeatus kas Rayongis või miks mitte  Pattayal.  Suvarnabhumst Pattayale saamine on lihtne - bussid käivad suht tihti.  Pattayal on paljude reisibüroode juures sildid minivani hindadega väljas, ka Koh Chang. Ilmselt läheb Suvarnabhumist Rayongi ka otsebuss, kuid kui õieti mäletan, oli see õhtune väljumine 18.40 ja sõitu ligi 5 tundi. Neljasele Rayongi bussile Finnairiga ei jõua. 

TO:kollane


Sama lennuk, mis tuleb Riiast, läheb 24.10 edasi Tel-Avivi. Lähema kahe tunni jooksul ei välju Burgasest ühtegi teist lendu. Seega käsipagasiga peaks olema tehtav. Ma võtan selle riski, aga kerge mure muidugi on.

UIAga saab oktoobris Riiast TelAvivi umbes 130€ga edasi-tagasi, mis on muidugi ka hea hind, kui lennuajad sobivad ja pikka Kiievis ootamist paljuks ei pea. Norsu pakutud ühe otsa variant on ka hea. Ma seda küll ei taibanud vaadata, ostsin juba enne Ryanairi piletid ära.

Hetkel saadaval osaliselt koolivaheajaga kattuv lühipuhkuse variant oktoobris Riia- Burgas -TelAviv 24.10 ja tagasi Ovda-Riia 29.10, hinnaga kõik kokku edasi-tagasi 52€.


Minek Ryanair, tulek Wizzair.



Jah, kartus on põhjendatud. Tõepoolest ei ole ma nii ilmset ja agressiivset huvi oma taskute vastu seni kusagil mujal kohanud kui Barcelonas. Eriti La Ramblal tuli kogu aeg valvel olla. Pidevalt kõndis keegi läheduses mingi naljaka trajektooriga, küll riivati siit ja sealt, eest, tagant ja küljelt, samas tüüpidel täiesti kalapilk peas a'la ma lihtsalt kõnnin siin. Panin raha ja telefoni teksade esimestesse taskutesse, riputasin pöidlad servast sisse ja hoidsin lihtsalt käsi taskute peal. Kohati tundus taskuvargaid rohkem kui turiste olevat. 

Narvesenist ostes, on bussi nr. 22 ja liinitakso nr. 222 pilet ainult 1,15 €. Pilet tuleb sõidukisse sisenemisel valideerida-piiksutada. Arvatavasti on see Riia liinitakso 222 üks maailma pealinnade paremaid hinna-kvaliteedi suhtega kesklinn-lennujaam transporte.