Eesti reisifirmad on kummalised.

Tahan mina minna otse Tallinnast Phuketisse, uurin Horizonist nende reisi. Ütlevad lend täis. Algul jäin rahule, hoian ju raha kokku kui ei lähe. Jäi ikkagi kripeldama. Võtsin vaevaks veidi netis ringi kolada ja mis selgub - Horizoni suts kohti müüdud, aga tuleb välja, et põhitegijal Bergerreisidel kohti küll ja odavamaltki kui Horizonil. Ei saa mina kohe aru sellest eesti ärist - soov kohe teistele ja ka oma klientidele keerata.Äkki mõni ostab naabrimehelt - seda on valus vaadata. Seega tasub ikka ise asja uurida ja mitte uskuda kõike mis ette söödetakse. Saan aru piretitest, neil vaja müüa, aga ei maksa ikkagi udu ajada. Olen pahane. Aga sain oma lennukohad kätte ja seega lugu lõppes OK. Aga see popsimentaliteet on ikka jube küll. Parem võiks miskit tõsiselt koos teha, saaks hinna alla eestis, muidu varsti kõik soome oma ja sõidame Tartusse kah läbi Helsinki ja kiidame, et küll om ää, ikka soome värk...

Ei saa su probleemist aru. Horizon Traveli jaoks lennule eraldatud kohad olid välja müüdud seega olidki ju kohad täis kui läbi nende osta. sellele lennule müüvad pileteid veel 3-4 firmat - ega nemad ei tea kuidas teistel kohtadega on.

inimene ei süvene, võtab asja enesekeskselt - mina TAHAN ja mina EI SAA !!
Kujutage ette! HT ei peagi naabrimehe asju teadma!

Huvitav, et sa kõik Eesti reisikorraldajad ühte patta tahad panna. Sama jabur kui näiteks Soome saia järele sõita juhul kui nurgapealses poes sai otsa saanud või Läti kummikuid ostma kimada kui esimeses ettejuhtuvas Eesti kingapoes eitava vastuse saad:D Ja ise veel pobiseda:"krdi popsirahvas, krdi popsirahvas..."

Aga milleks mööda reisikorraldajaid ringi joosta, kes ainult kitsalt oma toodet müüvad? Iga normaalne reisibüroo pakub ju suurt valikut kõiki korraga - on mille vahel valida - ja kõiki täpselt sama hinnaga mis reisikorraldajagi.

Inimlikult ja kliendisõbralikult lähenedes, tegelikult ju Horizon Travel teab, et jagavad lennukit Bergeriga ja oleks võinud ikka soovitada küsida neilt, mitte külmalt ära öelda. Ei usu mina, et nad ei hoia üksteisel silma peal ja ei tea seisudest kellel kohad välja müüdud ja kellel mitte. Ise ka 19.12 otse Phuketisse.

ei saada mina ka oma ärist kedagi konkurendi juurde. inimene võib ise ka väheke vaeva näha praegusel netiajastul.

loll oled.

praegu kaotas Horizon selle kliendi endale igaveseks.

olekd Bergerile edasi viidanud, oleks ilmselt säilitanud.

Jah, Horizon Travel kindlasti punus tükk aega intriigi ja planeeris sellist kliendi kiusamist ette ja maksis kätte ja mis kõik veel. Ehh, on ikka inimesi olemas....

Ma arva, et Horizon hoopis võitis sellega, et see pooletoobine klient teiste teenindada on. Mine tea, mis ta veel sihtkohas välja mõtleb.

See oleks olnud kliendisõbralikum käitumine antud firma poolt ja heatahtlik käitumine konkurentide suhtes. Ehitus valdkonnas on küll nii, et kui ise ei suuda klient aidata, siis suunad (soovitad) kliendi tuttava konkurendi juurde. Ja see on vastastikku nii. Üsna tavaline.

Tegemist on ilmselt hoopis teineteise vääritimõistmisega. Loomulikult ei tule keegi kohe oma konkurenti soovitama vaid pakub võib olla reisi teisel ajal. Kui selline teenindus ei sobi, siis tuleks pöörduda hoopis mõnda vahendufirmasse (nt Estravel vms), kes otsib sobiva reisi.

Nii ka reisikorraldajad müüvad oma toodangut. Kauplus müüb mitmete pagarite küpsetisi - nii ka reisibürood müüvad erinevate reisikorraldajate toodangut ja saavad teha valikuid vastavalt kliendi soovidele erinevate reisikorraldajate toodangust. Väga lihtne ja loogiline. Kummaline, et sellist tõsiasja ei mõisteta vaid ikka juratakse!

Huvitav, kui mul stringe vaja on, kas siis jooksen ka mööda kümneid tootjate firmakauplusi? Ei jookse ju, vaid lähen suurde kaubamajja, kus neid mitmelt tootjalt suur valik. Samamoodi käitun ka reisipaketti ostes - lähen koos sõbrantsiga mitte reisikorraldaja ubrikusse, vaid korralikku reisibüroosse. Ja nagu keegi juba mainis - seal on ees suur valik ja ostan sama hinnaga, millega reisikorraldajaltki.

mina nt pooldaks igati sellist teenindust, et öeldakse, et sry me ei saa, ei suuda teile praegu seda pakkuda, aga vat nemad nt pakuvad ja see firma võib täitsa kindel olla, et ma lähen sinna tagasi teinekord, sest ma tean, et nad ei jäta klienti hätta. ja ma ei ootagi, et mulle teiste firmade pakkumisi otsima hakatakse, aga väikegi vihje jätab neist ju usaldusväärse ja kliendisõbraliku mulje.

Tavaliselt müüb iga firma ka teise firma koht, ainukese vahega, et nende kasum on siis nn jällemüüja oma. Saan teemapüstitaja probleemist väga hästi pihta, vahel viskab see eestimaaline klienditeenindus kopa ette, pisikese krooni järele kellegi huvi ei ole. Ilmselt on ikka veel konkurents liiga väikene aga kardan, et eestisse ei tekigi normaalset konkurentsi kuna see turukasum on ikka suht kehva, et punnitada. Iga üks istub oma nishis ja uustulnukale pannakse jalg konkreetselt taha.

Totter käitumine loomulikult. Praegu leiab iga inimene ise mõningase vaeva järel kah konkurendi üles. Parem juba ise soovitada - hoiad kliendil aega ja vaeva kokku ning on tulevikus ikka mingi variant, et ta ka sinu juurde tagasi tuleb.
Aga praegusel ajal pole ka midagi tahta, klienditeenindus ei ela just oma kuldaega. Kui sa ikka midagi ostma minnes pead müügiinimesele suisa survet avaldama, et ta sulle üleüldse midagi müüks, on asjad vähe valesti. Nõuandmisest ei räägi ma üldse - see on täiesti omaette teema ja ei kuulu sellesse foorumisse.

Mis mind siin aga marru ajab on igasuguste anonüümsete tarkpeade kommentaarid teemaalgataja suhtes. Esmalt tuleks ikka ise peeglisse vaadata, enne kui teistele silte lähed külge kleepima. Kui teil midagi targemat pole öelda, kui teist inimest halvustada, pidage parem oma nokk kinni või pritsige tatti delfis edasi. Teie koht on seal. See siin on täiskasvanutele mõeldud.

Totter käitumine jah teemaalagataja poolt.Milleks mööda reisikorraldajaid käia, kui täis pilt kõikide reiiskorraldajate kohtadest reisibüroos olemas?

hea, et pensionär või muidu netis koba pole. muidu jääks reisimine vist üldse ära.
reisifirmasid on ka ainult meili teel võimalik kätte saada (siis vastatakse ka tavaliselt päev hiljem kui ma juba mujalt pileti bronninud).

Need, kes tihedamini ringi liiguvad, peaksid omama nn ihuarstist reisikonsultanti, kes juba teab, mida sa soovid ja reageerib kiiresti. Minul on selline inimene olemas (tegemist provintsis asuva väikefirma esindajaga, ei ole isegi nende kontoris kunagi käinud). Ta teab minu soove ning pakub välja soodsamaid variante, samas kasutan tema teenuseid ainult pakettreiside puhul (1-2x aastas), kui lähen metsikult, siis otsin ise netist piletid ja hotellid.
Hea teenindus ei ole surnud, lihtsalt tuleb ise avatud silmadega ringi käia!

Kurimoorile täienduseks soovitan mina siiski vähegi tihedamal reisijal oma reisiasjad (peamiselt interntei vahendusel) ise korda ajada. Reisin täiesti kindlasti rohkem kui enamik eestlasi ja ei ole reisifirmadelt ostnud mitte midagi juba mitu aastat -- kuna nad ei ole suutnud pakkuda minule sobivat toodet võrdväärse hinnaga algallikale või suurele rahvusvahelisele vahendajale. Oman ka meie "turuliidri juures" vanast ajast personaalset nõustajat, kuid pigem võiksin nõustada teda.
Eestlane ei ole oma loomult üldse hea teenindaja, nagu ei ole seda ka skandinaavlased. Internet on emotsioonitu, kuid samas korrektne teenindaja. Mida ei saa samuti öelda enamuse reisikonsultantide kohta.
Paketireiside müük on muidugi omaette küsimus ja eks see vist Eesti reisifirmade pea ainsamaks sissetulekusk kujunebki. Mille pagana pärast peaks neilt veel lennukipileteid, hotellitube ja autorenti ostam, kui need teenused on saadaval vabalt ka piirideüleselt ning tihti (mitte alati) soodsaimalt teenuse osutajalt.