Ettevaatust reisikorraldaja Nikal Traveliga
  1. juuli 2015 Õhtulehes oli Nikal Traveli reklaamkuulutus Hispaania Costa Brava reisi kohta. Lisatud oli SUPER SOODUSPAKKUMINE - Barcelona linnaekskursioon, Girona&Figuerese külastus ja Flamenko tantsushow kokku hinnaga 69€. Broneeringu kinnituseks saadud arvel olid kõik nimetatud ekskursioonid kirjas. Ka eelmaksu järel saadud reisikinnitusel oli kirjas Ekskursioonipakett: Barcelona linnatuur, Girona ja Figueres, flamenco-show.

Kui maksin terve reisi eest, sain järgmisel päeval Nikal Travelilt kirja: Uudiskirja pakkumisel oli märgitud, et soodushinnaga ekskursioon sisaldab: Barcelona linnaekskursiooni + Girana ja Figueres ning Flamenco etenduse külastamist. Anname Teile teada, et uudiskirjade peal oli trükiviga.

Kliendid, kes on broneerinud meie reisi ja tellinud endale sooduspakkumise ekskursioonipaketi (69 €), saavad hoopis minna: *BARCELONA LINNAEKSKURSIOONILE KOOS SAGRADA FAMILIA JA PARK GUELLI SISSEPÄÄSUGA. *COSTA BRAVA RANNIKUGA TUTVUMINE JA LISAKS VEEL KA BOTAANIKAAIA KÜLASTUSELE. Kuidas saab olla korduv trükiviga. Need paketid pole võrdsed. Juba alguses oleks tulnud teha aus pakkumine, mitte teatada muudatusest üks päev peale arve tasumist.

Peab ütlema, et eksitav reklaam kehtib ka nende sügisese Hispaania-reisi kohta. Kes pool aastat varem tellisid ja maksid, said alles 2 nädalat enne reisi teada, et osa ekskursioone võib olla vene keeles. Siis on nagu hilja loobuda, või kuidas? Ei tea, kas see kuulub tarbijakaitse kompetentsi, kui eksitav reklaam? Kuna meie reisil olid ainult eestlased, siis räägiti küll osa eesti keeles üle, aga kes pole Nikali uutel reisidel käinud, ei teagi, et enamus reise on koos lätlastega, ja siis on õnneküsimus, kummale rahvale emakeeles, kummale ainult vene keeles... Päris ehmatav on, kui esimesel ekskursioonidepäeval hakatakse kohe sissejuhatuseks vene keeles vuristama nii kiiresti, et vene keele oskajagi ei suuda jälgida.
Muus osas oli Hispaania kultuurireis küll korralik, manustatava kultuuri hulk nii suur, et ei suutnud kõike meeldegi jätta :)

0
0

Lisaks 17.08.2015 kirjeldatud juhtumile teatan, et tegemist oli kahe pettusega. Enne reisi tühistati üks ekskursioon ja muudeti ekskursioonide nimekirja. Costa Bravas tühistati ka botaanikaaia külastus. Rannikuga tutvumise ekskursiooni ei olnud, meid viidi bussiga hotellist 10-minutilise jalutustee kaugusele Santa Clotilde aedadesse ja lisati veinikeldri külastus, mida ei olnud üldse kavas, see oli giidi soov. Kõigile on teada ja näha, et giid lahkub sealt kingitud pudelitega. Kirjeldan veel paari juhtumit minu tuttavatega. Minu sugulane käis paljukiidetud Türgi reisil. Kuna seitse inimest olid ostnud viimasel hetkel soodushinnaga reisi, siis käituti nendega seal nagu vaeste sugulastega. Seitse inimest paigutati eraldi odavamasse hotelli, mis oli eemal asustatud punktidest. Ekskursioonid algasid kell kümme ja lõppesid kell kolm. Peale seda ei olnud seal hotellis midagi teha, sest hotelli lähedal ei olnud mingit asustust. Seda oleks tulnud reisijatele enne reisi öelda, et nad saavad viletsama teeninduse. Need inimesed ei reisi enam Nikal Traveliga. Minu tuttavad käisid 5 -12. septembril Hispaania ringreisil. Ühte bussi paigutati 30 läti ja 30 eesti reisijat. Giidid pidid rääkima vaheldumisi, teisekeelsed pidid samal ajal vait olema. Girona ja Figuere müüdi jälle lisaraha eest. See tuli üllatusena ja paljud loobusid ekskursioonist. Giid Diana palus reisijatel pöörduda firmasse ja öelda, et raske on kahte erikeelset ekskursiooni ühes bussis juhtida. Ma ei tea, kas keegi on pöördunud. Minu reisil käinud tuttav ütles, et kõik reisijad lubasid, et ei sõida enam kunagi Nikal Traveliga. Eesti turg on väike, reisijad tunnevad üksteist ja räägivad muljeid firmade kohta. Teada on, et vastavalt hinnaklassile on Nikal Travel orienteeritud madalama maksejõuga rahvale, pensionäridele ja vähem reisinud inimestele. Kui firma ei käitu oma reisijatega ausalt ja lugupidavalt, kaotab ta varsti turu. Juba on märke näha. Nikal Traveli müügistrateegia on läinud väga labaseks. Alles hiljuti sain koos Maalehega Nikal Traveli klantslehe “Reisipärlid”. Soliidne firma selliseid võtteid ei kasuta.

1
0

Kui firma ei käitu oma reisijatega ausalt ja lugupidavalt, kaotab ta varsti turu ... Niikaua kui ostetakse ainult hinda ehk niikaua kui inimestel lülitub nii öelda soodushinda nähes välja suur osa kainest mõtlemisest on sellistel firmadel turgu piisavalt. Väga lihtne müügistrateegia iseenesest -- saata ajalehe vahel (tihti otseselt asjasse mittepuutuvate) klantspiltidega pakkumisi, kust võib välja lugeda muinasjutulisi hinnasoodustusi ja inimesed ostavadki -- sest nii odav on ju... Ja nii ostetakse korduvalt ja mitte vaid reisiteenuseid -- mõtlemata enamasti sellele, mida "odava" hinna eest tegelikult saadakse ja kas see "odav" on tegelikult ikka ka odav või on see odavus vaid meelepete.

0
0

Kahjuks saabki mõnda asja/teenust ainult rahakotiga hääletades muuta. Paraku ei kippu paljud mugavusest või oma rumalusest/teadmatusest seda tegema. Järjekindlamad astuvad sama reha peale korduvalt. Ja siis otsustatakse hoopis kiiver osta... On üks reegel. Kes on pettusega raha teeninud, need oma kommet ei jäta. Õnneks on tänapäeval abiks Google. Ta pole küll kõikvõimas aga temalt tuleks sagedamini teavet küsida.

0
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased