Viimased kommentaarid

Kevadel olime Hongkongis ja seetõttu julgeks soovitada:
Macau -- ühelt poolt veidi portugalilikku vanalinna, teiselt poolt täiesti sürr kogemus kuidas hiinlased endale originaalist uhkematki Las Vegast ehitavad ;-). Ühistransport Macaus maksis meie mõistes sente ning pealekauba käisid Cotai hotellide / kasiinode ja Macau sadama vahel tasuta bussid.
Lantau -- kirjelduse ja piltide/videode järgi võiks vähemalt Lantau peak trail ilusa ilmaga väga vinge olla. Meil oli plaanis kuid kahjuks oli sel päeval võrdlemisi pilves ning tuuline ja jätsime minemata. Pärast kahetsesime.

Põhimõtteliselt on sul vaja reisitõrkekindlustust.
Aga -- kindlustada saab vaid ettenägemata asjaolude vastu. Juhuks kui su reis on planeeritud lähiajal, siis ei pruugi kindlustusest väga palju kasu olla kuna kindlustusselt saab väita, et tegemist ei ole täna enam ettenägematu sündmusega. Pealegi reisitõrkekindlustus hakkab kehtima tavaliselt paar päeva peale lepingu sõlmimist.
Peamine -- lepingu sõlmimisel vaata, mille vastu kindlustuskaitse kehtib. Erinevused on seinast seina. Kui lepingus on kirjas, et
Transpordivahendiga seotud reisitõrke kindlustusjuhtum on regulaarliini transpordi, millega kindlustatud isik plaanis reisida, hilinemine või mitteväljumine halbade ilmatikuolude, tehnilise rikke või liiklusõnnetuse tõttu; siis selle punkti alla praegune olukord ilmselt ei mahu.
Samas kui kindlustusjuhtumiks on regulaarlendude lennuplaani muutmine lennuettevõtte poolt pärast piletite väljaostmist (v.a juhud, kui muutmine on tingitud looduskatastroofist, töökatkestusest või maksevõimetusest);
transpordivahendi ülebroneerimine; õhuruumi ülekoormatus.
, siis võib sellest sulle abi olla.
Ja järgmine kord sõlmi kindlustusleping kohe kui piletid ostad.

Varem korduvalt jutuks olnud teema --alusta siit näiteks

Eeldades, et tegemist on Atatürki lennujaamaga, siis väga lihtne ja odav.

Varasema statistika leiab näiteks siit või eelmise aasta andmed lausa päeva kaupa siit.
Septembri alguse ja oktoobri lõpu vahel on märgatav erisus.

Vastus lühike -- ei jõua.

Või kui Google kaarti vaadata, siis teoreetiliselt võib kõikide asjaolude ideaalsel kokkulangemisel ka jõuda kui praktikas peab siis sul olemas ka hea plaan B juhuks kui ei jõudnud.

Ja veel -- ma nüüd ei tea detaile ja kuupäevi kuid miskipärast ma usun, et õhtune lennuk Arlandast Tallinnasse võib olla oluliselt kindlam, kiirem ja kokkuvõttes ka odavam kui takso + laev...

11 aastast ei huvita kultuuriliselt huvitav koht. -- sellele väitele ma tahaks küll väga vastu vaielda.
Lapsi huvitab see, mille nende vanemad suudavad nende jaoks huvitavaks teha. Loomulikult on siin piirid kuid reis, kus on natuke kultuuri, natuke seiklust ja matkamist, natuke ujumist ja natuke lihtsalt olemist ja ümbruse jälgimist on minu seniste kogemuste järgi igati nauditav nii lastele kui vanematele.
Mõtteviis, et ~ 10 aastase huvi piirdub vaid veepargi ja basseiniga on minu isikliku arvamuse kohaselt oma lapse selge alahindamine ja vanemate laiskus ning mugavus lapsega tegelemisel või õigemine tegelemise puudumisel.
Ja lõpuks ainultveepargi pärast pole mõtet tuhandeid kilomeetreid maha sõita, neid on palju lähemal ka. Aga see on vaid minu isiklik arvamus.

Triplekix, ära nüüd seda telgielu nii tulipalavates toonides ka kirjelda.
Ma olen telkinud koos lastega juulikuus nii Horvaatia kui Itaalia kämpingutes ja saab ikka hommikul rahulikult magada küll. Vaid paari lihtsat asja peab silmas pidama:

  • Telgi asukoht -- hommikune päike tõuseb teatavasti idast. Seega telki püstitades vali võimalusel koht, kus telgist idasse jääb võimalikult tihe ja kõrge põõsas, puu, hoone, mägi vms. Pea-asi, et telk hommikul varju jääks. Kompass (või vastav äpp nutitelefonis) on siin suureks abiks.
  • Kui võimalik, kasuta vaid õhukest sisetelki. Paljusid tunnel- ja kuppeltelke saab püstitada ilma vihma- ja tuulekindla välistelgita (see eeldab, et kaared käivad sisetelgi külge). Jäta välistelk igaks juhuks lahtipakituna õhtul telgi kõrvale ja ole valmis öösel seda esimeste vihmapiiskade langedes kiiresti peale sikutama :-)
  • Eelista magamiskotile lina ja õhukest tekki (või kasuta magamiskotti tekina)

Kui neid lihtsaid asju jälgid, pole hommikune päike ning palavus miski probleem ja magad rahulikult.

Kajaanid1 -- soomekeelne Kauppatori (inglisekeelsetel veebilehtedel Market Square) on eesti keeles turg või turuplats :-)
Kiisunurrile -- jah, laevuke Korkeasaari loomaeda väljub Kauppatorilt, otse presidendilossi (Presidentinlinna) vastast. Leiad vaevata.

Länsiterminalist (lähed ilmselt Tallinki või Eckerö laevaga) võid Kauppatorile jalutada või osa maast trammiga sõita. Vaata Google kaarti näiteks.

843arr -- see tõkkepuu oli ilmselt Herrentunneli ees.
Tunnel on 104. teel ning viib kiirteeTrave jõe alt läbi.

Hetkel värskeimad uudised tunduvad olevat siin.
Eks me kõik otsi alati võimalikult värsket infot kuid selle värske infoga on nagu värskete uudiste või värske saiaga -- värskus kaob ajas ja vägagi kiiresti...

Üks lahendus on ka ametlik pakiteenus.

Kuna Sa ühes teises postituses jõudsid kirjutada, et homme alustad Poola sõitu, siis Kaunas on sul pea-aegu tee peal.
Helista ja uuri järgi. btw, lühinumbrile 17799 sa Leedust helistada ei saa, seega las keegi Eestis olev isik Tartust uurib.

Pariisis on väga mitu raudteejaama.
Reimsi TGV läheb ilmselt Gare de l'Est jaamast.

CDG lennujaamast saad linna RER B rongiga, see on linnalähirong, kesklinnas sõidab maa all ja omab ühiseid peatuseid ning piletisüsteemi metrooga. Kesklinnale lähim jaam on siin suhteline mõiste, näiteks St-Michel Notre-Dame peatus asub Jumalaema kiriku kõrval :-)

RER B peatub näiteks Gare du Nord jaamas, mis asub Gare de l'Est kõrval.
Aga miks sa pagasi sinna raudteejaama jätta tahad? Kas sa ööbimiseks kuhugi hotelli vms. ei lähe?

Autorendist Mallorcal on varasemalt juttu olnud siin.

Taist, lennupiletitest sinna, vaatamisväärsustest ja muustki on siin foorumis piisavalt juttu olnud.
Vali ülalt sihtkohaks Tai ja leiad infot rohkem kui küll.
Unustamatu elamuse saad vaid ise endale valmistada, teiste inimeste unustamatu elamus võib sinu jaoks täiesti mittemidagiütlev olla. Seega pead eeltöö ise ära tegema, teised saavad sind tulemuslikult aidata siis kui oma huvid ja esialgsed plaanid detailsemalt lahti seletad.
Btw, eelmise kommentaari vihjet kliimale tasub tõsiselt võtta, ekvaatori läheduses on aastaaegadel hoopis teine tähendus.

Samas mugavusest ei saa ju rääkida, kui pool lendu peab mõtlema, et kas ma nüüd järgmisele ka ikka jõuan

Vaid üks soovitus -- mõtle ja muretse vähem ning kõik laabub. Lennugraafikud ja lennujaamade järjekorrad ei ole sinu kontrolli all, seega nende üle muretsemine on vaid oma närvirakkude asjatu raiskamine. Kui lennufirma ise arvab, et jõuab, siis järelikult jõuad. Kui ei jõua, siis las lennufirma muretseb, mitte sina.

USA piiril puudub selline mõiste nagu transiit.

Kui lennud on ühel piletil (sama broneeringu numbriga), siis on sinu ja su pagasi edasitoimetamine ka võimalike probleemide puhul lennufirma mure. Pileti ostmise koht ei ole oluline. Ükski vahendaja ei saa omapäi otsustada lendude ühele piletile paneku osas.
Btw, reisikindlustus nõuab tavaliselt "mõistlikku aega ümberistumiseks" -- kui lennufirma ise on nõus sellistel tingimustel pileti müüma, siis kindlustusel on keeruline väita, et aeg polnud mõistlik.

Jah. Ilma ESTA või viisata sa USA-s jalga maha panna ei tohi. Teisiti öeldes ei saa sa Londonist lennukilegi.

Varasem samateemaline postitus on siin

Hea heleke55 -- ma üritan ennetada natuke iroonilisi soovitusi a la Stockman, raudteejaama tunneli McDonalds, Neste bensiinijaam Lahti tee otsas jne. ;-) --
Sa võiksid veidi täpsustada, mida sa Helsingist osta soovid ja mis on Sinu jaoks hea ostukoht.

Jah, kui sa ei soovi, et su Kansai - Helsinki pilet tühistatakse, pead Singapurist Bangkokki lendama. See kuidas sa Bangkokist Kansaisse saad, on sinu mure ja ei muuda antud juhul asja.

Eeldades, et reisid Finnairiga, siis viide ka nende kodulehele -- Kui ma ei reisi väljuval suunal, siis kas saan kasutada tagasilennu piletit?

Kindlasti tohid sa Singapuris jätta Bangkoki lennule minemata -- keegi ei tule sind vägisi lennukile viima. Arvesta, et juhul kui lennud on ühel piletil, siis ühe lennusegmendi lendamata jätmine tühistab kõik järgnevad lennud.

Seega -- kui sul on ühe suuna pilet Helsingi-Singapur-Bangkok, siis Singapurist Bangkoki lendamata jätmine ei muuda midagi.
Kui sul on aga samal piletil ka tagasilend Bangkok - Singapur -- Helsinki (või mis iganes), siis loobudes Singapur-Bangkok lennust tühistatakse ka need piletid.

Pagasi osas teoreetiliselt ei tohiks probleeme olla -- pead vaid Helsinkis ütlema, et soovid Singapuris pagasi kätte saada.

Arne112

  • millest selline eelarvamus laste ja teiste lennureisijate elu osas?
  • kas oma lastega tuleb elu lõpuni vaid Otepääl suvitada?
  • kas Otepääle tohib ka bussiga minna ja kuidas jääb siis bussireisijate eluga -- bussisõit Tallinnast Otepääle kestab umbes sama kaua kui lennukisõit Tallinnast Türki?

Hea päike12 -- sul on lennujaamade osas õigus aga minuarust sa vaidled selles teemas asjatult.
Jah, Girona lennujaam võib iseennast nimetada Girona-Costa Brava lennujaamaks aga Ryanairi sihtkohtade lehel nimetatakse sedasama lennujaama Bacelona - Girona lennuväljaks.
Seega ei ole see miski tähenärimine vaid väga mõistlik ja praktiline kui soovitakse täpsustada, kumba lennujaama Keity oma küsimuses silmas peab. Seda enam, et nagu Hiiukas eespool märkis, saabub Ryanairi lennuk Gironasse just südaöö paiku ja ka Keity soovis infot kuidas südaöösel lennujaamast Salousse saab.
Sinu poolt jagatud transpordiinfo on väga hea ja see on tore, et seda jagad kuid saad ju ise aru, et sellest infost ei ole Keityl vähimatki kasu kui ta El Pratis ei maandu.
Transpordi osas Gironast soovitaks vaadata näiteks siia.