Viimased kommentaarid

Andke andeks aga Bulgaaria, Sunny Beach kõlab samaväärselt kui Eesti, Mother River...

Samas mis parata, ka Eesti reisikorraldajate Kniks-Mariihenid müüvad meile  Bulgaarias Goldensandi, Sunnybeachi ja muid toredaid kohti.

Miks nüüd nii fataalne (esimene ja viimane lennureis) suhtumine? 

85 on igati soliidne vanus aga on palju inimesi, kes selleski eas igati tegusad. 
Kõnekäändu "Näha Pariisi / Roomat / vms. ja siis surra" ei pea ju nii sõna-sõnalt võtma...
Seega käige näiteks Istanbulis ära ja kui meeldima hakkas, võtke Pariis ette. 

Liepaja - Travemünde on täiesti arvestatav alternatiiv Saksamaale ja ka Šveitsi sõitmisel.  Prantsusmaast ning teistest sealkandi riikidest rääkimata. Selleks suveks piletite ostmisega võite olla juba veidi hiljaks jäänud...

Rahalist säästu väga ei saa, Tallinki tasemel laevu eeldada ei maksa aga üks muretu laisklemise ja raamatulugemise päev puhkuse alguses pole iial liiast.

Raul_R -- minuteada ei ole Eesti riigil võimalik piirata oma kodanikele väljaspool Eestit mingite riikide või territooriumite külastamist ega seada piiranguid ning tingimusi, kuidas ja kust kaudu peavad Eesti passi kasutavad isikud kolmandate riikide piire ületama. 


Seega Eesti võime  eraisikute eraviisilised turismireisid Krimmi tegelikult ei huvita.  Selliste reiside korraldamine võib olla seadusevastane kuid omal käel lennukiga Peterburist Simferoopolisse lendamine või autoga üle Kertši silla sõitmine ei tohiks olla ühegi Eesti seadusega vastuolus. 
Ukraina omalt poolt on seadnud piirangud ja kehtestanud erikorra Krimmi ja osade Ida-Ukraina territooriumite külastamiseks ning nende reeglite rikkumine on kindlasti Ukraina seaduste rikkumine. Samas puudub Ukrainal reaalsuses jõud ja võimalus neid piiranguid jõustada ja kontrollida, seega nende reeglite täitmine jääb igaühe enese südametunnistusele. 
Jättes nüüd poliitilised asjaolud kõrvale on Krimmi külastamisega täpselt sama lugu kui Mägi-Karabahhi  külastamisega. Armeenia poolt pole külastamiseks takistusi, Aserbaidžaan aga loeb sellist teguviisi oma seaduste rikkumiseks ning selline külastus välistab Aserbaidžaani viisa saamise tulevikus. Iseasi jällegi kui palju on aseritel võimalust sellist Armeenia kaudu külastamist kontrollida.
Või siis Abhaasia külastamisega Venemaa poolelt -- Gruusia poolt vaadates on see kriminaalkorras karistatav kuid siingi puudub grusiinidel võimalus olukorda reaalselt kontrollida ning oma seadusi jõustada. 

kunnar, su eeldus kasko osas ei ole päris korrektne

  • liisingauto ja kaskokindlustus ei ole lahutamatu ja üks-ühene paar -- tingimused, millega liisivad, ostavad ja kindlustavad autosid eraisikud ja väikefirmad ning suurfirmad ja riigiasutused võivad olla vägagi erinevad. Eraisiku ja väikefirma puhul on kasko eeskätt liisinguvõtja kaitseks, et üks õnnetu juhus teda majanduslikult raskesse seisu ei paikaks.  Kui aga näiteks politsei või suurfirma liisib 500 autot, siis võib pooltele olla majanduslikult mõistlik jätta mõne sõiduki hävimise risk osaliselt ka liisingvõtja kanda -- paari Volkswagen Golfi lapikuks sõitmine ilmselt näiteks Avise majanduslikku seisu eriti ei mõjuta.
  • kasko ei ole kunagi piiranguteta koguriskikindlustus -- hüvitatavad kahjud ja hüvitamise tingimused lepitakse alati lepingus kokku. Rendiautol võib olla kasko, mis katab kahjud siis kui auto on rendifirma valduses (seisab rendifirma parklas kliendi ootel, rendifirma töötaja viib teda punktist A punkti B jne.). 
  • kasko makse sõltub eeldatavast riski tasemest -- rendiauto kasutaja on kindlustuse jaoks erinevalt eraautost täiesti kontrollimatu ja ennustamatu liikluskäitumisega isik, lisaks ollakse rendiauto roolis sageli hoolimatumad -- see pole ju oma auto... Kindlustus ei ole heategevus ja kindlustaja peab päeva lõpuks plussi jääma ning see kruvib rendiauto kasko hinda ikka tublisti üles
  • last-not-least -- rendifirma ei tegele samuti heategevusega vaid on kasumit taotlev ettevõte. Kui klient eeldatavalt ostab hinda, siis talle ka müüakse hinda, et ta just sellest firmast autot rendiks. Kasum üritatakse kätte saada lisasid juurde müües -- pakkudes talle n.ö. "baashinna" sees kindlustust omavastutusega 2500€ koos võimalusega muuta see omavastutus oluliselt väiksemaks summa eest, mis on samas suurusjärgus rendihinnaga. Ning pakkudes rendiks lastetoole ja GPS seadmeid hinnaga, mille puhul on paarinädalase rendi puhul odavam need poest osta ja pärast ära visata :-). Aga nagu eelpool öeldud, mugavus maksab ja igaüks otsustab oma rahakotist lähtudes.

Mul on perekonnanimes õ täht -- pole kunagi probleeme olnud. Enamasti kirjutangi õ, vahest väga harva ka o. 


Krediitkaardiga internetimaksed toimivad nii õ kui o kasutamisel probleemitult. Ükski hotell või lennufirma või piirivalvur pole samuti siiani õ tähest probleemi teinud -- miks nad peakski? 

Turu lähistel Paraises on Sollideni kämping, Turu linnas Holiday Club Caribia  hotell ja veekeskus :-)


Samas ma olen kindel, et see vastus aitas topsukest vähe või üldse mitte.
Parema vastuse saamiseks oleks hea, kui küsija veidi täpsustaks, mis on tema jaoks "mõnus majutus", kui pikaks ajaks ta seda vajab ja mis on reisi eesmärk, kui suur on seltskond jne. jne. jne.



krapsik jt. -- ainult Euroopa ravikindlustuskaardile lootmine ei ole eriti mõistlik kasvõi juba seetõttu, et ravi saad sellega vaid riiklikes meditsiiniasutustes ja samadel alustel (s.h. visiiditasud, haiglapäevatasud jne.) kohalikega. 

Nädalase reisi tervisekindlustus Euroopas maksab ca 10.- € kogu maailmas ca 20.- €. Usutavasti visiiditasud Euroopas on samas suurusjärgus, kui mitte suuremad. 
Lisaks toob tervisekindlustus erinevalt ravikindlustuskaardist sind alati tagasi koju -- see ei ole üldse väheoluline. Näiteks juhuslikus liiklusõnnetuses viga saanud ning seejärel kipsi pandud jalg võib osutuda vägagi keeruliseks ja kalliks probleemiks kui on vaja lennuki turismiklassis koju lennata või kui autoreisil juhtute olema oma seltskonnas ainus juhiluba omav isik.  

Teemaalgatajale -- loe erinevate seltside tingimusi ning vaata kindlasti kindlustuskatet -- Euroopas on 100 000 ka ilmselt veel OK  kuid väheke kaugemale reisides eelista mõneeurosele hinnaerinevusele kindlasti võimalikult suurt kindlustuskatet. Ning ära vaata ainult meditsiinikindlustust vaid  ka muid kindlustusi -- reisitõrge, pagas, vastutuskindlustus jne. 

Peterburist Taškenti otselend on hetkel suveks veidi üle 300 € aga sellele lisandub siis Venemaa transiitviisa ca 65 € ja bussipilet Peterburi ehk samuti ca 400 kokku. 

Peterburist saab otse lennata ka Buhhaarasse -- Taškendi ja Buhhaara kombineerimine võib anda päris hea lisaaja koha peal. 
Boonuseks võimalus ka päev Peterburis veeta.
Riiast oli siinsamas Tripis ka pakkumine.
Oli endal ka tõsine plaan kas Kirgiisia või Usbekistan või mõlemad aga sel suvel veel see plaan kahjuks teoks ei saa. Viimane kord sai sealkandis käidud nüüd juba 35 aastat tagasi, seetõttu see reis tule varem või hiljem kindlasti.

Hea Ken, oleks kindlasti tore lugeda ka uurimistöö tulemust siitsamast.

Oleme kokku leppinud, et peale uurimistöö valmimist tekib siia ka link tulemustele?

Terminal Bersepadu Selatan (TBS) on Kualu Lumpuri suurim bussijaam ja tõesti väga suur ja rahvarohke. Asub kesklinnast eemal kuid on väga lihtsasti ligipääsetav nii KTM kui LRT rongidega (ja samuti KLIA Transitiga) -- Bandar Tasik Selatan raudteejaam asub bussijaama kõrval ning on estakaadi kaudu ühendatud bussijaamaga.


Me kasutasime paar aastat tagasi piletite ostmiseks kahte veebilehte -- easybook.com ja busonlineticket.com -- kui neid vaadata, siis lähevad mõned bussid ka mujalt kui TBS-st,  uuri ise konkreetse bussi juurest. 
Kui kuupäevad on teada, siis on vast mõistlik internetist ette ära osta. Bussid on head, mugavad ja odavad, vali kindlasti miski 2+1 istmetega variant -- saad laiutada ja öösel suht mugavalt magada. Ja võta bussi igaks juhuks kaasa soe fliis või sall -- kohalike "konditsioneeriarmastuse" tulemusena oli väljaspool bussi troopika aga seespool kohati arktika ;-) 

Selle "soodsama ühistranspordi piletiga" ei tasu nüüd paaripäevase  Singapuris viibimise korral üle pingutada -- kui midagi on Singapuris väga odav, siis on see ühistransport. Changi lennujaamast kesklinna maksab sõit MRT-ga üksikpiletiga veidi üle euro, kesklinnas ringi tiirutades jääb ühe sõidu hind pigem (euro)sentidesse.  Võrdluseks -- Tallinnas maksab ühistranspordi üksikpilet neile, kes tasuta sõita ei saa,  2€.

Hind sõltub vahemaast aga midagi ise arvutada pole vaja -- nagu eelnevalt öeldud sisestad jaamas oma sihtkoha ja tark masin ütleb ise, palju raha automaati toppida on vaja ning annab ülejääva summa ilusti vahetusrahana tagasi ka. Suuremaid sedeleid sai igas jaamas ka igal ajal peenrahaks vahetada. 

Merlili -- ole palun hea ja avalikusta palun ka oma töö tulemus kui see ükskord valmis saab. 

Neist märgistest,  mis küsimustikus toodud, tulid vast vaid paar tuttavad ette, seega päris huvitav oleks teada saada, palju neid üldse tuntakse. 
Ma teeks pigem panuse selle peale, et inimesi, kes selliseid märke tunnevad, eriti ei ole aga mine sa tea...

Kui keegi 2019.a. suveks Poolat läbiva autoreisi planeerib, siis hetkel on accorhotels.com lehelt jälle saadaval pea olematu hinnaga ööbimine Varssavis Ibis Budget Warszawa Centrum ja Ibis Budget Warszawa Reduta hotellides

Asukoht on autoreisiks väga soodne, 2018.a. suvel ööbisime Warszawa Centrumis ja võime vaid kiita. 
Tõsi, see 9€ hind kehtib vaid juhul kui praegu kohe ära maksta kuid samas selle raha kaotus reisiplaanide muutumise korral ei mõju loodetavasti eelarvele laastavalt :-) 



2018: Krakow -- Zakopane -- Štrbské Pleso -- Praha. Võrratu loodus, kuhjaga ajalugu, suhteliselt odav ja enam-vähem mõistlikul kaugusel Eestist, et puhkusest peale autojuhtimise ka muid mälestusi jääks.  Last-not-least -- Poola teedeehituse ulatus ja kiirus teeb lihtsalt kadedaks.
2019: kuskil kuklas oli mõte Kesk-Aasiast -- Kasahstan, Kirgiisia ja Usbekistan.  Aga ilmselt jääb see järgmistesse aastatesse. Reaalsem on tiir Alpidesse -- kas Prantsusmaale (koos mõne Tour de France mägietapi külastusega) või siis Dolomiidid ja Itaalia. 

Et lihtsalt faktides täpne olla siis ka Finnairiga Helsinki - Bangkok ja Qatariga Helsinki - Doha ning Stockholm - Doha liinil lennates toetame me kõik tublisti Venemaa riigieelarvet kuna nimetatud lennud lähevad läbi Venemaa õhuruumi ja järelikult maksavad ka Venemaale ülelennutasu ;-) 

"...eestlasi seal eriti ei armastata ja rohkem häiriks kui mingid georgi lintidega fashistid kallale tuleksid..." ja "а у вас там русские все люди второва сорта, фашисты такие" on minuarust mõlemad üsna võrdse tõeväärtusega laused...



Siinsamas on olnud mitte väga ammu üks samasisuline postitus -- Singapuris 3 päeva.

Singapuris on paariks päevaks tegemist enam kui küllalt. Meie muljed on siin.

Navigo nädalakaarti saab osta kuni sama nädala neljapäeva õhtuni, seega reedel minnes seda osta ei saa. 

Reedest esmaspäevani kestva reisi jaoks osta parem Paris Visite.
Kas tasub osta kõikide tsoonide (1-5) pilet või vaid kesklinna oma, arvuta ise. CDG lennujaam asub tsoonis 5 ja Versailles loss tsoonis 4.
 

HenryMark -- nii huvi pärast -- milles see Onur Airi lennufirma mitteturvalisus seisneb?

Teenuse kvaliteedi ja sisu osas on igasuguseid arvemusi aga lennuturvalisusega küll probleeme olla ei tohiks...

Minu töölaud (klikid oma nime peal paremas ülanurgas) --> Soovita meid sõpradele ja teeni. 
Lehe allservas on näha, kes on kasutanud ja palju oled teeninud. 

Helina -- Aspen hotell on ilmselt see

Asub suhteliselt kesklinnas, selle ajaloolise osa,  mida Sultanahmetks kutsutakse, servas. 
Istud lennujaamast metroosse, sõidad Yenikapi jaama, jalutad paar tänavavahet ning oledki kohal. 

See sõltub nüüd muidugi veidi ka hotelli asukohast (Istanbul on isegi Tallinnast "tiba" suurem linn) kuid eeldades, et hotell asub kesklinnas Sultanahmeti või Taksimi piirkonnas ja lennuk maandub Atatürki lennujaamas on ainuke mõistlik variant metroo ja tramm.  Muuseas -- metroo ja trammi erinevus on peamiselt nimes, tegelikult näevad need sõiduvahendid päris sarnased välja. 

Viperused ja ära eksimine -- kui sa suudad Tallinnas lennujaamast trammiga ilma ära eksimata kesklinna sõita, siis miks sa seda Istanbulis ei peaks suutma? Kuna Atatürki lennujaam on metroo lõpp-peatus, siis pole kogemata isegi valele poole võimalik sõita... 
Ja lisaks kõigele muule -- see ei maksa pea-aegu mitte midagi...