Viimased kommentaarid

Kuulge -- Kõik neli riiki?, Koola poolsaar jms. teemaarendused. Postituse juures on tag Lapimaa -- kui sellel klikkida, siis viidatakse ühemõtteliselt Soomele.

Jah, Lapimaa on ühtpidi saamide asuala Norrast Venemaani kuid siinkohal olemasolevast infost lähtudes mõeldakse pigem Soome Lapi maakonda ehk siis seda Soome osa, mis Oulust põhja pool.
Aga ka see on piisavalt suur maalahmakas (pindalalt üle kahe korra suurem kui Eesti) ning külastatavuse poolest väga eripalgeline.
Seega oleks hea kui VäikeMustKass oma küsimust täpsustaks -- millal on plaan minna, millised on huvid jne. Sellest sõltub kuidas minna.
Praegusel ajal (detsembris) käiakse enamasti Jõuluvana juures ja sinna võib ka paketireisiga või lennukiga minna. Rongiga Helsinkist saab ka. Samas detsembris on Jõuluvana piiramas massid (soomlased on Rovaniemit ja jõuluvana väga hästi turundanud) kogu maailmast ning päeval enamasti valgeks ei lähe, st. looduse nautimisest ei tule suurt välja. Aga suusahuviliste jaoks on olemas lugematu arv suusakeskusi suurepäraste valgustatud suusaradadega.
Talvist Lapimaa loodust on palju parem nautida kevadel, märtsis-aprillis kui päevad on juba pikad ja päikest rohkem. Talvise looduse nautimiseks on mitmeid võimalusi -- suusamatkadest ja mäesuusatamisest põdra- ja mootorsaanisõiduni.
Suvi on peamiselt matkamise ja looduses viibimise aeg -- jalgsi, rattaga, järvedel jne.

Lobster -- kui inimesel on Ukraina pass, siis pole tema riigist väljasaatmisega probleemi -- Ukraina võtab ta igal juhul vastu kui oma kodaniku . Euroopa Liit ja Eesti ei puutu siin üldse asjasse. Pass ja elamisluba on kaks väga erinevat asja. Mõtle nüüd veidi laiemalt -- kui inimesel oleks passis mitte elamisluba vaid näiteks Eesti mitmekordne turismiviisa -- kas siis ka tekiks küsimus Egiptuse piiri ületamise võimalikkuse kohta?

Iseasi oleks siis kui inimesel on kodakondsuseta inimese pass (nn. hall pass) -- siis on elamisloa kehtivus oluline kuna see pass muutub praktiliselt väärtusetuks ilma elamisloata.

Kui tal on Ukraina pass, siis julgeks öelda, et reisibüroo ajab jama -- millise bürooga on tegemist ja kas nad oma arvamust ka põhjendavad? Miks peaks Egiptust huvitama Ukraina passis olev Eesti elamisluba või Nigeeria viisa?
Reisibüroo töötaja on ilmselt lugenud infot halli pass ja elamisloa kohta ning nüüd järeldab, et see info kehtib alati kui elamisloaga tegemist...

Eesti välisministeeriumi vastusest võib siis samuti aru saada -- Ukraina kodanike reisimine kolmandates riikides ei ole vähimalgi määral nende teema.

Kas sõbral on ikka Ukraina pass või on tal äkki hoopis Eesti välismaalase pass (hall pass)?
Viimasel juhul ei saa ta küll olla Ukraina kodanik aga teisalt reisibüroo jutul ja Välisministeeriumi soovitusel saatkonda pöörduda võib tõsi taga olla.

Kui tegemist on Ukraina kodanikuga, kellel on kehtiv Ukraina pass siis Egiptuse piiri ületades ei ole Eesti elamisloal ja selle kehtivusel küll miskit tähtsust.
Millest selline küsimus?

Paraku on see tõsi. Loodus võttis oma.

Selle "lubadeta sõidu" juures on enne kasulik ka oma reisikindlustuse tingimused hoolega läbi lugeda. Juhul kui seal on näiteks üldistes välistustes selline punkt nagu

xx. /kindlustusfirma/ ei hüvita, kui
...
xx.2. kindlustatu põhjustas kindlustusjuhtumi juhtides sõidukit, mille juhtimiseks tal ei olnud juhtimisõigust;
...

siis võib peale liiklusõnnetust jama olla...

Väga äge, aitäh jagamast. Inspiratsiooni küllaga.

See krediitkaardimakse puhul korraks kaardi väljastanud panka suunamine on seotud MasterCard SecureCode või Verified by Visa turvameetmetega ja kuna Tjäreborg (nagu ka paljud muud kaupmehed) on sellega liitunud, siis nende lehel makset tehes nii ilmselt juhtubki...

Swedbank seletab seda niiviisi:
MasterCard SecureCode’i ja/või Verified by Visaga ühinenud internetipoodidest leiab nimetatud lahenduste logod ning makse sooritamisel küsitakse täiendavat isiku tuvastamist Swedbanki internetipanga kaudu.
Ostu sooritamisel tuleb läbida lisasammud, mis on kirjeldatud punktis 3.

SEB-l on kirjas samasugune jutt

Tioman on lahe koht aga aastavahetusel võib-olla mitte kõige parem sihtkoht -- "The monsoon winds begin to blow from October, bring heavy rain and strong waves till January (surfing season). " (http://www.tioman.org/)

Veidi offtopic aga marurahuliku soovitus sõita jänest on omaette tase. Säästa paar eurot Helsinki linnatranspordis kui oled varasemalt ostnud (mitu)sada euri maksnud lennukipileti ja lähed lennujaama -- aga eks igaüks mõtle omaenese (rikutuse) tasemel....

Varasem enam-vähem samalaadne "kuidas Googlega kavalamalt otsida" postitus.
btw, leidsin selle üles sellise päringuga

Kindlasti on vaktsineerimine kasulik ja olenevalt piirkonnast mõistlik ning normaalne ohutunnetus samuti alati kasuks.
Aga katsuks vähemalt trip.ee sellisest "oi-oi-internetis-kirjutati-ja-facebookis-jagati-järelikult-tõsine-probleem" tüüpi kontrollimatust paanikast vaba hoida.
Olles küll ise meditsiinis võhik kuid uurides WHO vastavat lehte, siis minu arusaamist mööda nii Kagu-Aasias kui terves maailmas malaariasse haigestumine ning ka suremus väheneb viimastel aastel kiiresti. Jah, ka haigusetekitajatest mikroroganismid kohanevad ning seetõttu tekivad uued haiguse vormid kuid seda on juhtunud ajaloos korduvalt enne ja juhtub kindlasti ka tulevikus. See "supermalaaria" temaatika on samal lehel samuti ilusti lahti seletatud.

Seega

  • võimalus näiteks liiklusõnnetuses viga saada on oluliselt suurem kui oht malaariasse haigestuda või sellesse surra ning see vahe suureneb järjest
  • statistika on kahe otsaga asi -- 1:10000 tõenäosus on enamasti piiavalt väike, et seda mitte igapäevaelus arvestada kuid samas kui ise just see 1 olla, siis on lood teised.

483arr --sõidukijuhi tervisetõend on igal juhul tasuline teenus, selle järgi pole vaja Eesti teise otsa perearsti juurde sõita.
Piisavalt paljud arstikeskused väljastavad neid kõigile, kes vaid raha ära maksta jõuavad ja päris pimedad ei ole -- Ida-Tallinna Keskhaigla, Qvalitas ja paljud-paljud teised, dr. Google aitab leida sulle lähima.

Alati on võimalik kasutada korraga kahte arvutit või vähemalt ühe arvuti kahte erinevat veebilehitsejat a la IE ja Chrome (mitte ühe lehitseja kahte erinevat akent!).
Mõte siis selles, et broneerid kõigepealt ühes arvutis/veebilehitsejas näiteks 4 piletit, täpselt samal ajal teises arvutis/veebilehitsejas veel 3 piletit. Ei soorita kumbagi ostu reaalselt enne kui kõik 7 piletit on ostukorvides ja lõplik hind ning saadavus selge. Pole väga keeruline ning on lihtsalt teostatav ka ilma reisikonsultandi abita.

Ma miskipärast eeldaksin, et soliidne päevaleht (end Eesti suurimaks ja vanimaks päevaleheks pidav Postimees võiks ju seda olla) küsiks sellise uudise juurde enne avaldamist ka pädeva kommentaari mõnelt kodumaiselt spetsialistilt (vihje: reisimeditsiini kabinetid on olemas nii Tartu Ülikooli Kliinikumi kui Lääne-Tallinna Keskhaigla juures) aga ilmselt olen liiga vanamoodne ja eksin.
Leiame aga miski Austraalia veebiportaali uudise, laseme läbi Google translate ja avaldame -- pea-asi, et klikke tuleks. Sisu pole oluline, sellest ei saa nii kui nii ei toimetaja ise ega ka loodetavasti enamus lugejaid aru...
Vabandan, kui kohatult irooniline olin. Aga sellised "Teadlased arvavad..." ja ..super-hüper-mega-giga misiganesasjad... ei tundu väga tõsiseltvõetavad olevat. Samas kui artiklis mainitud nime googeldada, siis on tegemist ilmselgelt tõsiseltvõetava isikuga. Paraku jääb segaseks uudise kontekst, aeg ja koht.

Tiuksu, EI OLE VÕIMALIK teha kindlustust teadaolevate asjade vastu. Ehk siis -- kui vulkaan juba tasakesi podiseb ja kohalikke osaliselt evakueeritakse, siis pole enam võimalik kindlustada selle vastu, et sinu reis samasse piirkonda äkki lähiajal ära jääb. Kindlustus katab LEPINGU SÕLMIMISE HETKEL ettenägematutest asjaoludest tingitud kulud

AndresR, sinu miskid varasemad videod ja postitused olid tegelikult üheks inspiratsiooniallikaks, millest mul Tiomani mõte üldse tekkis. Nii et aitäh idee eest!

Kevadel olime Hongkongis ja seetõttu julgeks soovitada:
Macau -- ühelt poolt veidi portugalilikku vanalinna, teiselt poolt täiesti sürr kogemus kuidas hiinlased endale originaalist uhkematki Las Vegast ehitavad ;-). Ühistransport Macaus maksis meie mõistes sente ning pealekauba käisid Cotai hotellide / kasiinode ja Macau sadama vahel tasuta bussid.
Lantau -- kirjelduse ja piltide/videode järgi võiks vähemalt Lantau peak trail ilusa ilmaga väga vinge olla. Meil oli plaanis kuid kahjuks oli sel päeval võrdlemisi pilves ning tuuline ja jätsime minemata. Pärast kahetsesime.

Põhimõtteliselt on sul vaja reisitõrkekindlustust.
Aga -- kindlustada saab vaid ettenägemata asjaolude vastu. Juhuks kui su reis on planeeritud lähiajal, siis ei pruugi kindlustusest väga palju kasu olla kuna kindlustusselt saab väita, et tegemist ei ole täna enam ettenägematu sündmusega. Pealegi reisitõrkekindlustus hakkab kehtima tavaliselt paar päeva peale lepingu sõlmimist.
Peamine -- lepingu sõlmimisel vaata, mille vastu kindlustuskaitse kehtib. Erinevused on seinast seina. Kui lepingus on kirjas, et
Transpordivahendiga seotud reisitõrke kindlustusjuhtum on regulaarliini transpordi, millega kindlustatud isik plaanis reisida, hilinemine või mitteväljumine halbade ilmatikuolude, tehnilise rikke või liiklusõnnetuse tõttu; siis selle punkti alla praegune olukord ilmselt ei mahu.
Samas kui kindlustusjuhtumiks on regulaarlendude lennuplaani muutmine lennuettevõtte poolt pärast piletite väljaostmist (v.a juhud, kui muutmine on tingitud looduskatastroofist, töökatkestusest või maksevõimetusest);
transpordivahendi ülebroneerimine; õhuruumi ülekoormatus.
, siis võib sellest sulle abi olla.
Ja järgmine kord sõlmi kindlustusleping kohe kui piletid ostad.

Varem korduvalt jutuks olnud teema --alusta siit näiteks

Eeldades, et tegemist on Atatürki lennujaamaga, siis väga lihtne ja odav.

Varasema statistika leiab näiteks siit või eelmise aasta andmed lausa päeva kaupa siit.
Septembri alguse ja oktoobri lõpu vahel on märgatav erisus.

Vastus lühike -- ei jõua.

Või kui Google kaarti vaadata, siis teoreetiliselt võib kõikide asjaolude ideaalsel kokkulangemisel ka jõuda kui praktikas peab siis sul olemas ka hea plaan B juhuks kui ei jõudnud.

Ja veel -- ma nüüd ei tea detaile ja kuupäevi kuid miskipärast ma usun, et õhtune lennuk Arlandast Tallinnasse võib olla oluliselt kindlam, kiirem ja kokkuvõttes ka odavam kui takso + laev...