Viimased kommentaarid

Ameerika on maailmajagu Maa läänepoolkeral. Pindala 42 549 000 ruutkilomeetrit (~8% Maa pindalast ja ~28% maismaa pindalast), ulatus põhjast lõunasse üle 14 000 km. Esindatud on kõik kliimavöötmed. Rahvaarv üle 1 000 000 000 kuid väga ebaühtlaselt jaotunud. Suurima kõnelejate arvuga keel on hispaania.
Ameerika territoorimil asub 35 iseseisvat riiki ja mitmed Taani, Prantsusmaa, Suurbritannia ning Hollandi koosseisu kuuluvad territooriumid.

Suur-Ameerika ja Väike-Ameerika on tänavad Tallinna kesklinnas.

Loodetavasti on ülaltoodu piisav info reisiplaanide tegemisel.

Siretkr, väga lihtne, siinsamas Tripis läbikäidud teema.

Eeldades, et maandus Sabihas, siis sealt saab lennujaama bussiga otse Taksimi väljaku kanti.

Sealt Sultanahmeti (Hagia Sofia, Topkapi palee, Suur turg, Sinine mošee jt. Istanbuli tuntud vaatamisväärtused) võid osaliselt jalutada, Istikali tänaval ajaloolise trammiga sõita jne.

Jaanusm -- USA-s ei ole tavamõistes transiiti. ESTA reisiluba või viisa peab sul olema alati, ka siis kui paari tunni pärast järgmise lennukiga samast lennujaamast minema lendad.
USA Tallinna saatkonna veebileht:
Kas VVPs osalevate riikide kodanikel on vaja ESTA reisiluba, kui nad on USAs ainult läbisõidul?

  • Jah, on küll. Kui reisijal on kavas USAst ainult läbi sõita, peab ESTA taotlusele kirjutama „In Transit” (läbisõidul) ja pealkirja „Address While in The United States” (aadress USAs) alla oma lõpliku sihtkoha.

Ago7 -- ei ole õige, et keegi ei nõua.
Viisavabadusprogrammi tingimused nõuavad üheselt.
USA Tallinna saatkonna kodulehel on selges eesti keeles kirjas, et viisavabadusprogrammi raames võivad reisida isikud:

  • ...
  • kellel on kehtiv tagasi- või edasisõidu pilet, edasisõidu sihtkohaks ei tohi olla Kanada, Mehhiko ega Kariibi mere saared;
  • ...

See, et Sinult või Sinu tuttavatelt ei ole pileteid küsitud, ei tähenda veel seda, et ei võidaks küsida. Sinu piiriületuse ja sellele eelneva kontrolli põhjalikkuse otsustab Sind kontrolliv ametnik (see muuseas on igal pool maailmas, kaas arvatud Eestis nii). Ja kui sul ei ole vajalikke pileteid, on väikseim võimalik jama sama lennuga tagasi lendamine ja USA-sse sisenemise keeld pikkadeks aastateks.
Samas on väga tõenäoline variant see, et kuna USA kontrollib ja rikkumiste korral ka tõsiselt karistab lennufirmasid, on kõik su piletiandmed juba praktiliselt ostmise hetkest USA valitsusel olemas ning neid pole lihtsalt vaja uuesti kontrollida.

Jaanusm, mina saan küll aru kuidas see võimalik on -- selle tegevuse nimi on turundus. Autorent on äri nagu iga teine ja selle eesmärk on kasumi teenimine mitte sulle odava sõiduvahendi võimaldamine.
Kui suur osa kliente vaatab esmalt ja ainult hinda ja mitte seda, mida selle hinna eest pakutakse, siis on vaja meepott (odavad hinnad) välja panna ja loota, et kärbsed (st. kliendid) sinna kinni jäävad. Kui jäävad (st. juba broneeringu ära teinud on ja leti taga võtmeid ootavad), siis on oluliselt lihtsam neile "lisamüüki" teha igasuguste lisade näol, mis on auto kasutamiseks tegelikult hädavajalikud aga mis esmases hinnasõnumis osavalt maha vaikiti. Kärbes (st. klient) sipleb (st. kirub) aga mis seal ikka enam parata -- lahti pääsevad vähesed, kas siis oma laiskuse või ka hetkealternatiivide puudumise tõttu.
Püsiv kliendisuhe ei ole selliste pakkumiste juures oluline, autorendi jaoks väärtuslikud püsikliendid kasutavad tavaliselt mõne suure ülemaailmse keti teenuseid ning sealgi kehtivad püsiklientidele teistsugused tingimused ja hinnad.
Ja ka suured ülemaailmsed ketid pole sellisest "lisamüügist" priid -- oled sa mõelnud, miks väikese vähese lisavarustusega rendiauto nigelate tingimustega kahenädalane kasko maksab teinekord sama palju kui kodus paljude lisadega keskklassi pereauto väga heade tingimustega aastane kasko? Riskide vahe ei ole ju mitmekümnekordne...
Ja miks mõnikord tundub, et GPS navigaatori või lapsetooli rentimise asemel oleks odavam samaväärne poest osta?

Sassolen -- et faktides täpne olla: HSBC = Hongkong and Shanghai Banking Corporation.
Brittide poolt 1865 Kagu Aasias asutatud täna üle maailma tegutsev pangandushiid. Kontserni peakontor asub küll alates 1991. aastast Londonis kuid Euroopa pank on ta umbes samavõrra kui Swedbank on Eesti pank ;-)

Laura, nii sisuka ja sügavamõttelise vabanduse võtan ma kindlasti vastu.
Ja ega mul tegelikult polegi soovi väidelda anonüümse isikuga, kelle profiilipiltki suvaliselt netilehelt võetud on...

Laura, nii kummaline kui see ka esmapilgul ei tundu, kuulutad sa siin just seda ideoloogiat, mida ise väidad end mitte austavat.
Sinu seisukoht ... Käin ka edaspidi rõõmsalt islami maades ilma kohalikke vähimalgi määral austamata ... on üsnagi sarnane nendesamade ajupestud islamistide seisukohaga, et kõik inimesed peavad šaria seadusi jälgima või muidu pole nad inimesed ja seetõttu võib neid valimatult Allahi rõõmuks maha nottida .
Jõuludeks ja uueks aastaks soovin Sulle head maailma, sealhulgas ka erinevate kultuuride ja rahvaste avastamist. Ning maailmaavastamisele võta kaasa 4. sajandi Milano piiskopi Ambrosiuse õpetus Si fueris Romae, Romano vivito more; si fueris alibi, vivito sicut ibi.

Kuulge -- Kõik neli riiki?, Koola poolsaar jms. teemaarendused. Postituse juures on tag Lapimaa -- kui sellel klikkida, siis viidatakse ühemõtteliselt Soomele.

Jah, Lapimaa on ühtpidi saamide asuala Norrast Venemaani kuid siinkohal olemasolevast infost lähtudes mõeldakse pigem Soome Lapi maakonda ehk siis seda Soome osa, mis Oulust põhja pool.
Aga ka see on piisavalt suur maalahmakas (pindalalt üle kahe korra suurem kui Eesti) ning külastatavuse poolest väga eripalgeline.
Seega oleks hea kui VäikeMustKass oma küsimust täpsustaks -- millal on plaan minna, millised on huvid jne. Sellest sõltub kuidas minna.
Praegusel ajal (detsembris) käiakse enamasti Jõuluvana juures ja sinna võib ka paketireisiga või lennukiga minna. Rongiga Helsinkist saab ka. Samas detsembris on Jõuluvana piiramas massid (soomlased on Rovaniemit ja jõuluvana väga hästi turundanud) kogu maailmast ning päeval enamasti valgeks ei lähe, st. looduse nautimisest ei tule suurt välja. Aga suusahuviliste jaoks on olemas lugematu arv suusakeskusi suurepäraste valgustatud suusaradadega.
Talvist Lapimaa loodust on palju parem nautida kevadel, märtsis-aprillis kui päevad on juba pikad ja päikest rohkem. Talvise looduse nautimiseks on mitmeid võimalusi -- suusamatkadest ja mäesuusatamisest põdra- ja mootorsaanisõiduni.
Suvi on peamiselt matkamise ja looduses viibimise aeg -- jalgsi, rattaga, järvedel jne.

Lobster -- kui inimesel on Ukraina pass, siis pole tema riigist väljasaatmisega probleemi -- Ukraina võtab ta igal juhul vastu kui oma kodaniku . Euroopa Liit ja Eesti ei puutu siin üldse asjasse. Pass ja elamisluba on kaks väga erinevat asja. Mõtle nüüd veidi laiemalt -- kui inimesel oleks passis mitte elamisluba vaid näiteks Eesti mitmekordne turismiviisa -- kas siis ka tekiks küsimus Egiptuse piiri ületamise võimalikkuse kohta?

Iseasi oleks siis kui inimesel on kodakondsuseta inimese pass (nn. hall pass) -- siis on elamisloa kehtivus oluline kuna see pass muutub praktiliselt väärtusetuks ilma elamisloata.

Kui tal on Ukraina pass, siis julgeks öelda, et reisibüroo ajab jama -- millise bürooga on tegemist ja kas nad oma arvamust ka põhjendavad? Miks peaks Egiptust huvitama Ukraina passis olev Eesti elamisluba või Nigeeria viisa?
Reisibüroo töötaja on ilmselt lugenud infot halli pass ja elamisloa kohta ning nüüd järeldab, et see info kehtib alati kui elamisloaga tegemist...

Eesti välisministeeriumi vastusest võib siis samuti aru saada -- Ukraina kodanike reisimine kolmandates riikides ei ole vähimalgi määral nende teema.

Kas sõbral on ikka Ukraina pass või on tal äkki hoopis Eesti välismaalase pass (hall pass)?
Viimasel juhul ei saa ta küll olla Ukraina kodanik aga teisalt reisibüroo jutul ja Välisministeeriumi soovitusel saatkonda pöörduda võib tõsi taga olla.

Kui tegemist on Ukraina kodanikuga, kellel on kehtiv Ukraina pass siis Egiptuse piiri ületades ei ole Eesti elamisloal ja selle kehtivusel küll miskit tähtsust.
Millest selline küsimus?

Paraku on see tõsi. Loodus võttis oma.

Selle "lubadeta sõidu" juures on enne kasulik ka oma reisikindlustuse tingimused hoolega läbi lugeda. Juhul kui seal on näiteks üldistes välistustes selline punkt nagu

xx. /kindlustusfirma/ ei hüvita, kui
...
xx.2. kindlustatu põhjustas kindlustusjuhtumi juhtides sõidukit, mille juhtimiseks tal ei olnud juhtimisõigust;
...

siis võib peale liiklusõnnetust jama olla...

Väga äge, aitäh jagamast. Inspiratsiooni küllaga.

See krediitkaardimakse puhul korraks kaardi väljastanud panka suunamine on seotud MasterCard SecureCode või Verified by Visa turvameetmetega ja kuna Tjäreborg (nagu ka paljud muud kaupmehed) on sellega liitunud, siis nende lehel makset tehes nii ilmselt juhtubki...

Swedbank seletab seda niiviisi:
MasterCard SecureCode’i ja/või Verified by Visaga ühinenud internetipoodidest leiab nimetatud lahenduste logod ning makse sooritamisel küsitakse täiendavat isiku tuvastamist Swedbanki internetipanga kaudu.
Ostu sooritamisel tuleb läbida lisasammud, mis on kirjeldatud punktis 3.

SEB-l on kirjas samasugune jutt

Tioman on lahe koht aga aastavahetusel võib-olla mitte kõige parem sihtkoht -- "The monsoon winds begin to blow from October, bring heavy rain and strong waves till January (surfing season). " (http://www.tioman.org/)

Veidi offtopic aga marurahuliku soovitus sõita jänest on omaette tase. Säästa paar eurot Helsinki linnatranspordis kui oled varasemalt ostnud (mitu)sada euri maksnud lennukipileti ja lähed lennujaama -- aga eks igaüks mõtle omaenese (rikutuse) tasemel....

Varasem enam-vähem samalaadne "kuidas Googlega kavalamalt otsida" postitus.
btw, leidsin selle üles sellise päringuga

Kindlasti on vaktsineerimine kasulik ja olenevalt piirkonnast mõistlik ning normaalne ohutunnetus samuti alati kasuks.
Aga katsuks vähemalt trip.ee sellisest "oi-oi-internetis-kirjutati-ja-facebookis-jagati-järelikult-tõsine-probleem" tüüpi kontrollimatust paanikast vaba hoida.
Olles küll ise meditsiinis võhik kuid uurides WHO vastavat lehte, siis minu arusaamist mööda nii Kagu-Aasias kui terves maailmas malaariasse haigestumine ning ka suremus väheneb viimastel aastel kiiresti. Jah, ka haigusetekitajatest mikroroganismid kohanevad ning seetõttu tekivad uued haiguse vormid kuid seda on juhtunud ajaloos korduvalt enne ja juhtub kindlasti ka tulevikus. See "supermalaaria" temaatika on samal lehel samuti ilusti lahti seletatud.

Seega

  • võimalus näiteks liiklusõnnetuses viga saada on oluliselt suurem kui oht malaariasse haigestuda või sellesse surra ning see vahe suureneb järjest
  • statistika on kahe otsaga asi -- 1:10000 tõenäosus on enamasti piiavalt väike, et seda mitte igapäevaelus arvestada kuid samas kui ise just see 1 olla, siis on lood teised.

483arr --sõidukijuhi tervisetõend on igal juhul tasuline teenus, selle järgi pole vaja Eesti teise otsa perearsti juurde sõita.
Piisavalt paljud arstikeskused väljastavad neid kõigile, kes vaid raha ära maksta jõuavad ja päris pimedad ei ole -- Ida-Tallinna Keskhaigla, Qvalitas ja paljud-paljud teised, dr. Google aitab leida sulle lähima.

Alati on võimalik kasutada korraga kahte arvutit või vähemalt ühe arvuti kahte erinevat veebilehitsejat a la IE ja Chrome (mitte ühe lehitseja kahte erinevat akent!).
Mõte siis selles, et broneerid kõigepealt ühes arvutis/veebilehitsejas näiteks 4 piletit, täpselt samal ajal teises arvutis/veebilehitsejas veel 3 piletit. Ei soorita kumbagi ostu reaalselt enne kui kõik 7 piletit on ostukorvides ja lõplik hind ning saadavus selge. Pole väga keeruline ning on lihtsalt teostatav ka ilma reisikonsultandi abita.