Viimased kommentaarid

Helina -- Aspen hotell on ilmselt see

Asub suhteliselt kesklinnas, selle ajaloolise osa,  mida Sultanahmetks kutsutakse, servas. 
Istud lennujaamast metroosse, sõidad Yenikapi jaama, jalutad paar tänavavahet ning oledki kohal. 

See sõltub nüüd muidugi veidi ka hotelli asukohast (Istanbul on isegi Tallinnast "tiba" suurem linn) kuid eeldades, et hotell asub kesklinnas Sultanahmeti või Taksimi piirkonnas ja lennuk maandub Atatürki lennujaamas on ainuke mõistlik variant metroo ja tramm.  Muuseas -- metroo ja trammi erinevus on peamiselt nimes, tegelikult näevad need sõiduvahendid päris sarnased välja. 

Viperused ja ära eksimine -- kui sa suudad Tallinnas lennujaamast trammiga ilma ära eksimata kesklinna sõita, siis miks sa seda Istanbulis ei peaks suutma? Kuna Atatürki lennujaam on metroo lõpp-peatus, siis pole kogemata isegi valele poole võimalik sõita... 
Ja lisaks kõigele muule -- see ei maksa pea-aegu mitte midagi...

Terminalid on ka Gatwiki lennujaama kodulehel ära toodud.

tiiamand -- lennufirmast oleks viisakas tekkinud kahjud korvata ja need kulunõuded omakorda hilinemised põhjustanud koostööpartnerile esitada, ära klaarida.


Maailmas ei ole paraku (ja õnneks) võimalik kõike rahaks arvutada. Palju siis Su emotsionaalne stress ja puhkusepäev maksavad ja kuidas raha puhkust asendab? Ning rahatähte käes hoides stressitase kohe langeb? Elus tuleb vahest ootamatusi ette ning nendega tuleb lihtsalt hakkama saada ja arvestada. Kindlustus hüvitab alati selle, mis kindlustuslepingus kirjas. 

Samas reaalsuses ma küll ei soovi, et lennujuhtimiskeskus juhinduks stardi- või maandumisloa andmisel peamiselt võimalikust hüvitisenõudest mitte lennuohutusest ja kehtestatud reeglitest ning lennujaam jätaks näiteks täistuisanud lennuraja puhastamata kuna sellest tingitud ajakulu võib kaasa tuua lennufirmade poolsed hüvitisenõuded. Tiiamand, kas sa sooviksid seda?  

viidatud link ei toimi:

404: Page not found – the page https://goo.gl/forms/BFecaaE3BuYxhCU does not exist.

Tip, kas sa käisid ära? Tahaksid sa muljeid jagada?

Mart1 -- võib-olla olen ka mina juba liiga vana skeptiline küünik kuid miski selles teemaalgataja loos tundub kummaline. Seejuures mul oleks väga-väga hea meel kui ma eksin oma hinnangus.

Faktid postitusest:
1) 6 kuud lapseootel Filipiinide kodanikust abikaasa -- OK, miks mitte.
2) elamisluba aegus eile, päev pärast planeeritud [tagasi]lendu -- no juhtub, kuigi veidike selline "lapsehoidjariigi" poole kalduv teema. Kes veel peale iseenese peaks siis oma dokumentidel silma peal hoidma ja eelnevalt kontrollima, et need kehtiksid ja reisimisel takistusi ei tekiks? Kontekstis p. 1 märgitud asjaolusid arvestades vähemalt kummaline.
3) DHL-l on teenus "express document delivery" Filipiinidele, aga ei ole veel päris kindel kui turvaline see on vs. äkki tead kedagi kes on minemas Filipiinidele järgneva kahe nädala jooksul? -- Ülemaailmne kullerfirma tundub mitteturvaline aga internetist leitud suvaline Jüri või Mari, kes väidetavalt Filipiinidele lendab (aga mine sa tea, äkki tegelikult ei lendagi?) on turvalisem alternatiiv?
4) Riigiametnikud ei soovita saata ja see teeb natuke murelikuks -- Millised ametnikud millisest ametkonnast ei soovita dokumente kullerteenusega saata? 
5) .. temani Filippinidele toimetamiseks mitte ühtegi lahendust Riik pakkuda ei saa -- Välisministeeriumi kodulehe andmetel on Eestil Manilas aukonsuli tasemel konsulaarabi. Politsei- ja Piirivalveameti kodulehe andetel on võimalik tellida dokumente (s.h. ealmisloakaarte) ka välisesindustesse.  Kas selline variant ei olnud mõeldav? Kas te Välisministeeriumiga suhtlesite sel teemal?
Tõesti, kui viimasel minutil tegelema hakata, siis ei jõua. Aga lapseootus, nagu eestpoolt lugeda võib, ei ole ju ligi pool aastat enam ootamatu ja ennustamatu olukord. 
6) Last-not-least -- tegemist on sinu abikaasa ja peatselt sündiva lapsega Kui olukord on väga tõsine ja ametlik kullerteenus ei tundu usaldusväärne siis istuksid sa abikaasa ja isana juba ise lennukis, mitte ei kirjutaks foorumites ning ei pakuks Lahenduse pakkujale GARANTEERITUD vaevatasu ... See rõhutatud garanteeritus seisneb siis milles ning vaevatasu on siis mis? Kas lahenduseks DHL kullerit pakkunud võiksid nüüd miskit vaevatasu loota?

Ma vabandan siiralt, kui eelnev on vaid minu klaviatuurist välja imetud küüniline paranoia. Kindlasti oleks seda vähendanud abipalves selgelt ära märgitud kontaktandmed -- vähemalt abipaluja tegelik nimi ning miks mitte ka telefoninumber ja meiliaadress. See on inimliku usalduse küsimus.  

Kokkuvõttes on siit kõigil õppida seda, et kontrollige oma reisidokumendid üle iga kord enne reisile minekut. Ja samuti tehke endale selgeks erinevad reeglid dokumentide kehtivuse osas. 
Ja kui te abi palute, siis rääkige häbenemata ära kogu lugu -- inimesed on hoolimata kõigest üldiselt head ja aitavad.

Kui tegemist on ikka tõsiselt oma abikaasa ja peatselt sündiva oma lapsega, siis selline postitus jätab kuidagi kummalise mulje.


Sellises olukorras on üks ainumõeldav lahendus -- lõpeta ajaraiskamine foorumites, facebookis jms. sinu jaos hetkel kasututes kohtades ning osta selle asemel endale lühima lennuajaga pilet lähimasse võimalikku sihtpunkti ja lenda koos dokumentidega kohale, et koos abikaasaga tagasi tulla. 
Täna õhtul istud Tallinnast lennukisse ja homme õhtuks oled kohal.
Tegemist on ikkagi sinu abikaasa ja lapsega ning lapsevanem ongi vahest keeruline ja kulukas olla. 


Hmm, võib-olla ma hakkan vanaks jääma aga "... tahaks lapsed riidesse  saada ja  osta jalanõud ja mänguasjad ja beebitooted, kosmeetika, väiksem mööbel jne." ning  "... lihtsalt tahaks et oleks lastel huvitav ..." eeldab vähemalt minuarust kahte erinevat reisi...

Einoh -- "siis kui oma jook kaasa võtta, kus seda külmas hoida saaks, annab kodust kaasa võtta vanni punni ja see seal ette panna, et dušši alus vett täis lasta?" -- mida kõike inimesed välja ei mõtle....

Kui kogu kruiisi eesmärk on vaid võimalikult palju ja odavalt alkoholi pruukida, siis kas lihtsam poleks seda kodus teha? 

Jah, video on tore ja vahvat infot sisaldav kuid kallid inimesed -- PALUN, PALUN hoidke telefoni filmides ALATI horisontaalasendis. Mõelge sellele, kuidas teil koduses elutoas televiisor asetseb ning kuidas kinos ekraan on -- need ei ole ju vertikaalselt.

Vertikaalse telefoniga videot salvestades jääb 3/4 kaadrist tühjaks ning vaatajale tunne justkui piiluks läbi lukuaugu või vaataks paokil ukse vahelt -- kogu aeg tahaks ust laiemalt lahti lükata ning "nurga taha" piiluda...

  • Reisitõrke kindlustus hakkab kehtima tavaliselt 3 päeva peale lepingu sõlmimist
  • Streik kuulub tavaliselt kindlustuslepingutes välistuste alla (st. kindlustus ei hüvita sellest tulenevaid lisakulusid)
  • Kindlustada ei saa asjaolude vastu, mis on lepingu sõlmimise hetkel teada
  • Kindlustusele teadlikult valeandmete esitamine (kindlustuskelmus) on karistatav Karistusseadustiku alusel

Teha pole suurt midagi, lepi olukorraga ja mõtle enesele välja "plaan B".


Soomes on lugematu hulk kämpinguid.

Lisaks lubab Soome igaüheõigus telkida ka n.ö. metsikult eeldusel, et sa kellegi õue ei tüki ja ümbrust ei reosta.
Seega telkimisvõimalusi Helsingi ümbruses on lõputult, keera lihtsalt teelt veidi kõrvale, leia autole sobiv peatuspaik ja pane telk püsti. 
"Ilusa koha" definitsiooni pead ise välja mõtlema.  

Nii huvi pärast:

Kui lend on Tallinnast, siis Tallinna lennujaama kodulehele vaatasid?
Lennujaama reisijainfosse helistasid (töötab 24h ööpäevas)?

Äkki sealt saab kiiremini ja täpsema vastuse kui inimeste arvamusi uurides ;-) ?

Henry, küsimusele "Kui sellises olekus minnakse reisile, kas kindlustus hüvitab pärast ravikulud?" ei ole kunagi mõtet otsida vastust foorumist, sellele täpse vastuse saamiseks tuleb läbi lugeda kindlustuse tingimused ja pöörduda otse kindlustusseltsi poole. Meditsiiniabi kindlustus enamasti ei hüvita enne reisi olnud füüsilistest vigastustest tekkinud kulusid. Aga veelkord -- sel teemal tuleb suhelda kindlustusega.


Samas ukse vahele jäänud näpust ja küüne mahatulekust -- olen samuti väga seda meelt, et kui "ülihoolitsevad" vanemad seda pidevalt meelde ei tuleta, siis laps ise unustab selle hiljemalt järgmiseks hommikuks. Kui seal ka oli väike haav, siis nädalaga on see kindlasti paranenud ning ei tohiks olla miskit põhjust seda veel siduda või vee eest kaitsta. Uue küüne kasvamine võtab küll veidi aega kuid see nüüd küll kuidagi normaalselt elu ei sega. Sinikad, marrastused, noaga näppu lõikamised, mahatulnud küüned ja ka väiksemad luumurrud lihtsalt kuuluvad normaalse lapsepõlve juurde, nii kohutav kui see ka noortele lapsevanematele esialgu ei näi. 
Ühesõnaga -- Liisu226 -- vähem paanikat, elu läheb edasi. Mõned kommentaarid eespool võivad küll karmilt kõlada kuid neil on täiesti õigus, ühel hetkel saad sellest ka ise aru. 

  • Loomaaed ja pandad + ööloomaaed
  • Gardens by the Bay
  • Rafflesi hotell ja ümbrus
Meie muljed siin



Södertälje, Nyköping...

Kindlasti on teel veel asulaid, kus pood olemas.
Rootsi on päris tiheda asustusega riik, eriti Stockholmist lõunas. 

Sama kasutaja on teinud sama küsimusega postituse  2 kuud varem -- https://trip.ee/foorum/uldfoorum/bali-24-04-03-05

Ilmselt oleks võimalikel vastajatel lihtsam, kui annaksid teada, vanad su lapsed on. Sa ise kindlasti tead aga teised paraku mitte :-)

2, 12 ja 22 aastastel on mõnevõrra erinevad eelistused...

Kas see probleem on vaid siis kui kasutad mobiilset datat või ka siis kui internetis läbi wifi oled?

Entu1151 ja Benben -- abistamine ja teadmiste jagamine on väga positiivne ja selle foorumi eesmärk kuid kahetsuväärselt tihti satub silma alla sisult päris asjalikke teemaarendusi, mida peab vähemalt kolm korda üle lugema, et kirjutatust vähegi aru saada. Austame palun teisi foorumi kasutajaid ja teeme neile infost arusaamise lihtsamaks, vastasel korral pole sellest infost ju abi.


Üks asi on grammatika aga elementaarsete põhimõtete -- lause algab suure tähega, linnade ja riikide nimed kirjutatakse suure tähega, sõnade vahel on tühik ning see tühik on kirjavahemärkide nagu punkt või koma järel  -- meelespidamine ei ole nii võimatu kui inimene vähegi kirjaoskuse omandanud on. 
Selles osas olen ma neandertaaliga ühel meelel -- mingigi austus eelkõige iseenda vastu peaks igal inimesel olema. 

Mobiil-ID puhul toimub infovahetus üle SMS-i, seega kui SMS saatmine ja vastuvõtmine õnnestub, siis Mobiil-ID toimib. Probleemid võivad esineda vaid siis kui miskil põhjusel SMS saatmisel viited väga pikaks lähevad.

Smart ID toimib üle interneti, seega kui telefonis internetiühendus olemas, on, Smart-ID toimib.
Igaks juhuks ka see, et Mobiil-ID on seotud su telefonis oleva SIM kaardiga mitte telefoniga, seega kui kasutad oma pärisnumbri asemel mõnda kohalikku SIM kaarti, siis Mobiil-ID ei toimi. Smart-ID on telefonis olev äpp, seetõttu on sel ükskõik kustkaudu internet telefoni jõuab -- kodusest või kohalikust mobiilivõrgust,  wifist jne.

Lihtsalt ääremärkusena: 

valides küsimusele "Kui tihti valite välismaale minekuks pakettreisi?" vastuseks "Ei vali mitte kunagi" ei ole sisuliselt ju küsimustikku võimalik edasi täita.

Kui ma ei vali kunagi pakettreisi, siis on võimatu ausalt vastata järgnevale küsimusele "Mis ajal eelistate kasutada pakettreise?"

Veikos, milleks elada oma elu nii keeruliseks? Selle asemel, et saata e-kirju erinevatele välisesindustele saada parem e-kiri Politsei- ja Piirivalveametile ning taotle enesele uus pass. Seda on sul nii kui nii peatselt vaja.

Tingimused välismaalaste riiki sisenemisele ja dokumentidele kehtestab iga riik ise ega pea seda kellelegi põhjendama. Seega vaevalt sa Eesti Kairo Suursaatkonnast palju täpsema vastuse saad kui Välisministeeriumi kodulehelt. Eesti saatkonnad välismaal tegelevad konsulaarküsimustes välismaalaste reisimisega Eestisse, mitte vastupidi. Egiptusse reisimise osas tuleks ühendust võtta lähima Egiptuse välisesindusega.
Ning lõppude lõpuks ka viisa või mistahes riikidevaheline viisavabaduse kokkulepe ei garanteeri kunagi välismaalasele piiri ületamist -- lõplik otsus tehakse igal pool ja alati sel hetkel kui piirivalvurile oma dokumendi esitad.