Viimased kommentaarid

Terminal Bersepadu Selatan (TBS) on Kualu Lumpuri suurim bussijaam ja tõesti väga suur ja rahvarohke. Asub kesklinnast eemal kuid on väga lihtsasti ligipääsetav nii KTM kui LRT rongidega (ja samuti KLIA Transitiga) -- Bandar Tasik Selatan raudteejaam asub bussijaama kõrval ning on estakaadi kaudu ühendatud bussijaamaga.


Me kasutasime paar aastat tagasi piletite ostmiseks kahte veebilehte -- easybook.com ja busonlineticket.com -- kui neid vaadata, siis lähevad mõned bussid ka mujalt kui TBS-st,  uuri ise konkreetse bussi juurest. 
Kui kuupäevad on teada, siis on vast mõistlik internetist ette ära osta. Bussid on head, mugavad ja odavad, vali kindlasti miski 2+1 istmetega variant -- saad laiutada ja öösel suht mugavalt magada. Ja võta bussi igaks juhuks kaasa soe fliis või sall -- kohalike "konditsioneeriarmastuse" tulemusena oli väljaspool bussi troopika aga seespool kohati arktika ;-) 

Selle "soodsama ühistranspordi piletiga" ei tasu nüüd paaripäevase  Singapuris viibimise korral üle pingutada -- kui midagi on Singapuris väga odav, siis on see ühistransport. Changi lennujaamast kesklinna maksab sõit MRT-ga üksikpiletiga veidi üle euro, kesklinnas ringi tiirutades jääb ühe sõidu hind pigem (euro)sentidesse.  Võrdluseks -- Tallinnas maksab ühistranspordi üksikpilet neile, kes tasuta sõita ei saa,  2€.

Hind sõltub vahemaast aga midagi ise arvutada pole vaja -- nagu eelnevalt öeldud sisestad jaamas oma sihtkoha ja tark masin ütleb ise, palju raha automaati toppida on vaja ning annab ülejääva summa ilusti vahetusrahana tagasi ka. Suuremaid sedeleid sai igas jaamas ka igal ajal peenrahaks vahetada. 

Merlili -- ole palun hea ja avalikusta palun ka oma töö tulemus kui see ükskord valmis saab. 

Neist märgistest,  mis küsimustikus toodud, tulid vast vaid paar tuttavad ette, seega päris huvitav oleks teada saada, palju neid üldse tuntakse. 
Ma teeks pigem panuse selle peale, et inimesi, kes selliseid märke tunnevad, eriti ei ole aga mine sa tea...

Kui keegi 2019.a. suveks Poolat läbiva autoreisi planeerib, siis hetkel on accorhotels.com lehelt jälle saadaval pea olematu hinnaga ööbimine Varssavis Ibis Budget Warszawa Centrum ja Ibis Budget Warszawa Reduta hotellides

Asukoht on autoreisiks väga soodne, 2018.a. suvel ööbisime Warszawa Centrumis ja võime vaid kiita. 
Tõsi, see 9€ hind kehtib vaid juhul kui praegu kohe ära maksta kuid samas selle raha kaotus reisiplaanide muutumise korral ei mõju loodetavasti eelarvele laastavalt :-) 



2018: Krakow -- Zakopane -- Štrbské Pleso -- Praha. Võrratu loodus, kuhjaga ajalugu, suhteliselt odav ja enam-vähem mõistlikul kaugusel Eestist, et puhkusest peale autojuhtimise ka muid mälestusi jääks.  Last-not-least -- Poola teedeehituse ulatus ja kiirus teeb lihtsalt kadedaks.
2019: kuskil kuklas oli mõte Kesk-Aasiast -- Kasahstan, Kirgiisia ja Usbekistan.  Aga ilmselt jääb see järgmistesse aastatesse. Reaalsem on tiir Alpidesse -- kas Prantsusmaale (koos mõne Tour de France mägietapi külastusega) või siis Dolomiidid ja Itaalia. 

Et lihtsalt faktides täpne olla siis ka Finnairiga Helsinki - Bangkok ja Qatariga Helsinki - Doha ning Stockholm - Doha liinil lennates toetame me kõik tublisti Venemaa riigieelarvet kuna nimetatud lennud lähevad läbi Venemaa õhuruumi ja järelikult maksavad ka Venemaale ülelennutasu ;-) 

"...eestlasi seal eriti ei armastata ja rohkem häiriks kui mingid georgi lintidega fashistid kallale tuleksid..." ja "а у вас там русские все люди второва сорта, фашисты такие" on minuarust mõlemad üsna võrdse tõeväärtusega laused...



Siinsamas on olnud mitte väga ammu üks samasisuline postitus -- Singapuris 3 päeva.

Singapuris on paariks päevaks tegemist enam kui küllalt. Meie muljed on siin.

Navigo nädalakaarti saab osta kuni sama nädala neljapäeva õhtuni, seega reedel minnes seda osta ei saa. 

Reedest esmaspäevani kestva reisi jaoks osta parem Paris Visite.
Kas tasub osta kõikide tsoonide (1-5) pilet või vaid kesklinna oma, arvuta ise. CDG lennujaam asub tsoonis 5 ja Versailles loss tsoonis 4.
 

HenryMark -- nii huvi pärast -- milles see Onur Airi lennufirma mitteturvalisus seisneb?

Teenuse kvaliteedi ja sisu osas on igasuguseid arvemusi aga lennuturvalisusega küll probleeme olla ei tohiks...

Minu töölaud (klikid oma nime peal paremas ülanurgas) --> Soovita meid sõpradele ja teeni. 
Lehe allservas on näha, kes on kasutanud ja palju oled teeninud. 

Helina -- Aspen hotell on ilmselt see

Asub suhteliselt kesklinnas, selle ajaloolise osa,  mida Sultanahmetks kutsutakse, servas. 
Istud lennujaamast metroosse, sõidad Yenikapi jaama, jalutad paar tänavavahet ning oledki kohal. 

See sõltub nüüd muidugi veidi ka hotelli asukohast (Istanbul on isegi Tallinnast "tiba" suurem linn) kuid eeldades, et hotell asub kesklinnas Sultanahmeti või Taksimi piirkonnas ja lennuk maandub Atatürki lennujaamas on ainuke mõistlik variant metroo ja tramm.  Muuseas -- metroo ja trammi erinevus on peamiselt nimes, tegelikult näevad need sõiduvahendid päris sarnased välja. 

Viperused ja ära eksimine -- kui sa suudad Tallinnas lennujaamast trammiga ilma ära eksimata kesklinna sõita, siis miks sa seda Istanbulis ei peaks suutma? Kuna Atatürki lennujaam on metroo lõpp-peatus, siis pole kogemata isegi valele poole võimalik sõita... 
Ja lisaks kõigele muule -- see ei maksa pea-aegu mitte midagi...

Terminalid on ka Gatwiki lennujaama kodulehel ära toodud.

tiiamand -- lennufirmast oleks viisakas tekkinud kahjud korvata ja need kulunõuded omakorda hilinemised põhjustanud koostööpartnerile esitada, ära klaarida.


Maailmas ei ole paraku (ja õnneks) võimalik kõike rahaks arvutada. Palju siis Su emotsionaalne stress ja puhkusepäev maksavad ja kuidas raha puhkust asendab? Ning rahatähte käes hoides stressitase kohe langeb? Elus tuleb vahest ootamatusi ette ning nendega tuleb lihtsalt hakkama saada ja arvestada. Kindlustus hüvitab alati selle, mis kindlustuslepingus kirjas. 

Samas reaalsuses ma küll ei soovi, et lennujuhtimiskeskus juhinduks stardi- või maandumisloa andmisel peamiselt võimalikust hüvitisenõudest mitte lennuohutusest ja kehtestatud reeglitest ning lennujaam jätaks näiteks täistuisanud lennuraja puhastamata kuna sellest tingitud ajakulu võib kaasa tuua lennufirmade poolsed hüvitisenõuded. Tiiamand, kas sa sooviksid seda?  

Tip, kas sa käisid ära? Tahaksid sa muljeid jagada?

Mart1 -- võib-olla olen ka mina juba liiga vana skeptiline küünik kuid miski selles teemaalgataja loos tundub kummaline. Seejuures mul oleks väga-väga hea meel kui ma eksin oma hinnangus.

Faktid postitusest:
1) 6 kuud lapseootel Filipiinide kodanikust abikaasa -- OK, miks mitte.
2) elamisluba aegus eile, päev pärast planeeritud [tagasi]lendu -- no juhtub, kuigi veidike selline "lapsehoidjariigi" poole kalduv teema. Kes veel peale iseenese peaks siis oma dokumentidel silma peal hoidma ja eelnevalt kontrollima, et need kehtiksid ja reisimisel takistusi ei tekiks? Kontekstis p. 1 märgitud asjaolusid arvestades vähemalt kummaline.
3) DHL-l on teenus "express document delivery" Filipiinidele, aga ei ole veel päris kindel kui turvaline see on vs. äkki tead kedagi kes on minemas Filipiinidele järgneva kahe nädala jooksul? -- Ülemaailmne kullerfirma tundub mitteturvaline aga internetist leitud suvaline Jüri või Mari, kes väidetavalt Filipiinidele lendab (aga mine sa tea, äkki tegelikult ei lendagi?) on turvalisem alternatiiv?
4) Riigiametnikud ei soovita saata ja see teeb natuke murelikuks -- Millised ametnikud millisest ametkonnast ei soovita dokumente kullerteenusega saata? 
5) .. temani Filippinidele toimetamiseks mitte ühtegi lahendust Riik pakkuda ei saa -- Välisministeeriumi kodulehe andmetel on Eestil Manilas aukonsuli tasemel konsulaarabi. Politsei- ja Piirivalveameti kodulehe andetel on võimalik tellida dokumente (s.h. ealmisloakaarte) ka välisesindustesse.  Kas selline variant ei olnud mõeldav? Kas te Välisministeeriumiga suhtlesite sel teemal?
Tõesti, kui viimasel minutil tegelema hakata, siis ei jõua. Aga lapseootus, nagu eestpoolt lugeda võib, ei ole ju ligi pool aastat enam ootamatu ja ennustamatu olukord. 
6) Last-not-least -- tegemist on sinu abikaasa ja peatselt sündiva lapsega Kui olukord on väga tõsine ja ametlik kullerteenus ei tundu usaldusväärne siis istuksid sa abikaasa ja isana juba ise lennukis, mitte ei kirjutaks foorumites ning ei pakuks Lahenduse pakkujale GARANTEERITUD vaevatasu ... See rõhutatud garanteeritus seisneb siis milles ning vaevatasu on siis mis? Kas lahenduseks DHL kullerit pakkunud võiksid nüüd miskit vaevatasu loota?

Ma vabandan siiralt, kui eelnev on vaid minu klaviatuurist välja imetud küüniline paranoia. Kindlasti oleks seda vähendanud abipalves selgelt ära märgitud kontaktandmed -- vähemalt abipaluja tegelik nimi ning miks mitte ka telefoninumber ja meiliaadress. See on inimliku usalduse küsimus.  

Kokkuvõttes on siit kõigil õppida seda, et kontrollige oma reisidokumendid üle iga kord enne reisile minekut. Ja samuti tehke endale selgeks erinevad reeglid dokumentide kehtivuse osas. 
Ja kui te abi palute, siis rääkige häbenemata ära kogu lugu -- inimesed on hoolimata kõigest üldiselt head ja aitavad.

Kui tegemist on ikka tõsiselt oma abikaasa ja peatselt sündiva oma lapsega, siis selline postitus jätab kuidagi kummalise mulje.


Sellises olukorras on üks ainumõeldav lahendus -- lõpeta ajaraiskamine foorumites, facebookis jms. sinu jaos hetkel kasututes kohtades ning osta selle asemel endale lühima lennuajaga pilet lähimasse võimalikku sihtpunkti ja lenda koos dokumentidega kohale, et koos abikaasaga tagasi tulla. 
Täna õhtul istud Tallinnast lennukisse ja homme õhtuks oled kohal.
Tegemist on ikkagi sinu abikaasa ja lapsega ning lapsevanem ongi vahest keeruline ja kulukas olla. 


Hmm, võib-olla ma hakkan vanaks jääma aga "... tahaks lapsed riidesse  saada ja  osta jalanõud ja mänguasjad ja beebitooted, kosmeetika, väiksem mööbel jne." ning  "... lihtsalt tahaks et oleks lastel huvitav ..." eeldab vähemalt minuarust kahte erinevat reisi...

Einoh -- "siis kui oma jook kaasa võtta, kus seda külmas hoida saaks, annab kodust kaasa võtta vanni punni ja see seal ette panna, et dušši alus vett täis lasta?" -- mida kõike inimesed välja ei mõtle....

Kui kogu kruiisi eesmärk on vaid võimalikult palju ja odavalt alkoholi pruukida, siis kas lihtsam poleks seda kodus teha? 

Jah, video on tore ja vahvat infot sisaldav kuid kallid inimesed -- PALUN, PALUN hoidke telefoni filmides ALATI horisontaalasendis. Mõelge sellele, kuidas teil koduses elutoas televiisor asetseb ning kuidas kinos ekraan on -- need ei ole ju vertikaalselt.

Vertikaalse telefoniga videot salvestades jääb 3/4 kaadrist tühjaks ning vaatajale tunne justkui piiluks läbi lukuaugu või vaataks paokil ukse vahelt -- kogu aeg tahaks ust laiemalt lahti lükata ning "nurga taha" piiluda...

  • Reisitõrke kindlustus hakkab kehtima tavaliselt 3 päeva peale lepingu sõlmimist
  • Streik kuulub tavaliselt kindlustuslepingutes välistuste alla (st. kindlustus ei hüvita sellest tulenevaid lisakulusid)
  • Kindlustada ei saa asjaolude vastu, mis on lepingu sõlmimise hetkel teada
  • Kindlustusele teadlikult valeandmete esitamine (kindlustuskelmus) on karistatav Karistusseadustiku alusel

Teha pole suurt midagi, lepi olukorraga ja mõtle enesele välja "plaan B".


Soomes on lugematu hulk kämpinguid.

Lisaks lubab Soome igaüheõigus telkida ka n.ö. metsikult eeldusel, et sa kellegi õue ei tüki ja ümbrust ei reosta.
Seega telkimisvõimalusi Helsingi ümbruses on lõputult, keera lihtsalt teelt veidi kõrvale, leia autole sobiv peatuspaik ja pane telk püsti. 
"Ilusa koha" definitsiooni pead ise välja mõtlema.