Viimased kommentaarid

Olen suhteliselt vähe neid lugenud aga meelde on jäänud Minu Moskva, Minu Alaska, Minu India ja Minu Istanbul, samuti Minu Narva ning Justin Petrone kaks esimest Minu Eestit -- raamatud, kus autoril on oma lugu jutustada ja kus ta sellega ka suurepäraselt toime tuleb.

Amazonas, California ja Maailmameri on need, mille lugemine on veel plaanis -- autorid on huvitavad ja eeldatavalt on neil ka jutuvestmise oskus kenasti olemas.

Hiina ja Island on senini olnud need, mis pooleli jäid -- ei olnud minu jaoks lugu, mis köidaks ja haaraks või pigem ei osatud seda lihtsalt jutustada. 

Raamatuna välja antud reisikiri on minu jaoks eelkõige kellegi reisi kiri -- koos läbielatud kogemuste ja emotsioonidega pluss näpuotsatäis või veidike enam uut teadmist külastatud maade kohta. Lihtsalt nimekiri kohtadest ning mõnede igapäevategevuste loetlemine ilma jutustajapoolse suhtumiseta on minu jaoks selline paberile trükitud Google otsing...

Samal põhjusel on minu jaoks Eesti reisisaadetest ühed vaieldamatult parimad Väino Laisaare tehtud 4x4 reiside sarjad. Jah, seal räägitakse tihti vähe riikdest ja piirkondadest, mida külastatakse ning palju rehvidest, kütusest ja kardaanidest kuid iga kaader jutustab seal just selle konkreetse reisi ja reisijate lugu.  Sama on ka Margna ja Jõekalda seiklustega -- seal on küll tajutav stsenaarium ja veidi ülle võlli lavastamist kuid ikkagi jutustatakse seal haaravalt just selle reisi lugu.

Aga inimeste maitsed ongi erinevad.

Kindlustuse (nii meditsiini kui reisitõrke) osas on ilmselgelt mõistlik suhelda otse oma kindlustussetsiga, mitte foorumis oletada -- siin võidakse arvata mida iganes, kindlustus teab kuidas asi tegelikut on :-)

LiisM viitab eespool ilmselt Ergo reisikindlustuse tingimuste punktile 6.3 kuid kusagil ei ole lahti seletatud mida kindlustusselts epideemia all mõistab. WHO viimased (24.01) juhised ei pea vajalikuks reisimise piiramist, rääkimata epideemia väljakuulutamisest. WHO on maailma terviseorganisatsioon -- lihtsalt teadmiseks.

Seega -- vähem paanikat ja rohkem kainet mõistus. Nagu eelnevalt öeldud -- pange asjad konteksti ning haigestumise tõenäosust kaaludes palun arvestage eeskätt Kagu Aasia rahvaarvuga. 

Teie asi, mida silmas pidada tasub, on Hiina ühiskonna eripära. Euroopas, Ameerikas ja isegi Venemaal oleks mõeldamatu kümnete miljonite inimeste üleöö garantiini panemine ilmselt isegi siis kui katkuepideemia valla pääseks -- Hiinas aga piisab lihtsalt ühest otsusest ja inimesed enam ei liigu. Aga seda Hiina otsust ei tohi hinnata läänemaailma mallide järgi. 

Veelkord -- tänapäevane meedia on põhimõtteliselt suuteline igast sotsiaalmeediapostitusest ülitraagilise pealkirjaga maailmalõpuuudise välja imema kui see vaid klikke korjab ja külastajaid lehele toob.

Tänases Postimehes oli sel teemal päris hea ja veidi kainestav artikkel -- Koroonaviiruse õppetunnid.

Lühidalt kokku võttes -- kõik, mis on uus ja tundmatu, on enamasti hirmutav. Eriti kui tegemist on tervisega. Tänases maailmas võimendab aga (sotsiaal)meedia sellised sündmused mõõtmatult üle ning lakkamatut uudisvoogu jälgides kaob paraku inimestel võime asju reaalsesse perspektiivi seada.

Iga haigestumine (surmast rääkimata) on kahtlemata inimlik tragöödia. Paraku haigused on olnud maailma ajaloo osa ning nad ei kao ka tulevikus mitte kuhugi. 

Üks näide -- tuberkuloos (e.k. tiisikus) on inimkonnale aastasadu tuttav samuti õhu kaudu inimeselt inimesele leviv väga raske nakkushaigus. Ja kogu kaasaegse meditsiini vaieldamatust eduloost hoolimata haigestub 21. sajandi esimese veerandi lõpul iga päev tuberkuloosi kümneid tuhandeid ja sureb tuhandeid -- WHO andmetel neist ca 50% Aasias, eestkätt Indias, Pakistanis, Hiinas, Indoneesias ja Filipiinidel. 

Ehk siis -- minu arusaamist mööda ei ole miskit põhjust paanikaks ega hirmunult kodus istumiseks.

Säilitame lihtsalt edaspidigi eeskätt terve mõistuse nii oma käitumises kui meediatarbimises ning oleme loomupäraselt ettevaatlikud -- enamasti sellest piisab täielikult.

Juba teine reisikindlustuse teema lühikese aja jooksul -- ja ikka leidub inimesi, kes loodavad paar eurot säästa :-(

Tervisekindlustus on VIIMANE asi, millelt kokku hoida.

Olematu, paari(kümne) eurone kokkuhoid lepingu sõlmimisel võib kaasa tuua paari(saja)tuhandese lisakulu reisil.

Me keegi ei kavatse ei reisil ega ka kodus haigeks jääda. Ja keegi ei kavatse kunagi ka avariisid ja õnnetusi põhjustada ning nendesse sattuda. Aga ometigi õnnetused juhtuvad, pahatihti on tagajärjed rasked.

Kindlustustingimused on alati kasulik läbi lugeda, Joseph juhtis ilmselt mootorratast ilma kehtivat juhiluba omamata ning seetõttu viitas Swedi kindlustus lepingu üldistele välistustele. Sedasama oleksid teinud ka teised kindlustusseltsid, kel selline klausel lepingus olemas.

10 000 € tervisekindlustusega ma ise Ainažist ega Helsinkist väga palju kaugemale ei läheks... Aasiasse reisides võiks kindlustuskatet ikka veerand kuni pool miljonit olla.  Hinnavahe on suht tühine. Kasvõi seetõttu, et ilmselt on sul vähe õnnetuma jalaluumurru järgselt vaja kojulennuks uusi, vähemalt äriklassi pileteid kuna turistiklassi kitsasse istmesse sa oma lahases jalaga ei pruugi mahtuda.

Teplice kaljud Tšehhi ja Poola piiril -- vt. Google kaardil.

Miski osa matkarajast on ka lapsekäruga läbitav, kandekotist rääkimata.

Jaanika30 -- jah, enamus Tšehhi kiirteid on tasulised, sõiduautole tuleb osta vinjett. Ennetades järgmist küsimust -- vinjette saab osta bensiinijaamadest ning Tšehhi on ainus selle piirkonna riik, kus ei ole elektroonilist vinjetti vaid see tuleb kleepsuna esiklaasile kleepida.

Mis Google teadmistel viga on?

Usalda, aga kontrolli? ;-)

Võtke nüüd rahulikult -- maailmas on ilmselgelt miljoneid inimesi kel miskid kondid poltidega kokku lapitud, mõni originaalliiges metalse "varuosaga" asendatud või stimulaator koos patareiga südametegevust toetamas.  Võite olla enam kui kindlad, et selline olukord ei tule ühelegi lennujaama turvakontrollile üllatusena ega ärata neis miskitki erilist emotsiooni.

Oleneb, mida sihtkohast otsid ja millal lähed.

Tioman on selline vaikse olesklemise ja aja maha võtmise saar -- hästi rahulik, aeg voolab, kiiret pole, õhk on soe (aga mitte liiast), meri on soe ja loodus imeilus. Mingit aktiivset pidutsemisvõimalust sealt ei leia, samuti aktiivset massiturismi.

Mulle jättis äärmiselt hea mulje ja kunagi satun ehk pikemaks ajaks tagasigi. Kohalejõudmine nõuab veidi enam planeerimist ja kannatust aga on seda minuarust väärt. 

Tiomani hooaeg algab tavaliselt märtsi lõpust, varem on mussooni tõttu tuuline ja vihmane ning meres lained suured.

Et nüüd edaspidi ei peaks tervet internetti läbi otsima (kui teada, mida otsida, siis selleks üle poole minuti ei kulu), siis lühidalt sellest, mida see masinloetav rida tähendab.  Lühidalt on tegemist ICAO Document 9303 standardile vastava kodeeringuga.    

 Passi (ja enamasti ka viisade) puhul nimi algab esimese rea 6. positsioonist, ID kaardil kolmanda rea 1. positsioonist. Vt. reegleid ise näiteks siit.

Nii huvi pärast -- mis see põhjus on, miks e-viisat läbi Viisaeksperdi või mõne muu vahendusfirma taotlema peaks?

Mille poolest vahendusfirma küsimustik erineb ametliku viisalehekülje omast?

Ilma ESTA reisiloata ei pääse sa lennukisse.

USA-s ei ole tavamõistes transiiti, kõikidel isikutel, kes on lennukis, mille graafikujärgne sihtkoht on USA, peab olema kas viisa või ESTA. Seda isegi siis kui reisijad USA pinnal lennukist ei välju või samas lennujaamas järgmisele lennule edasi suunduvad. 

Planeerimatud hädamaandumised on omaette teema.

Lihtsalt pisikese infokilluna: Maestro ja Mastercard on erinevad kaardid. Seda, millise kaardiga on tegemist, ei näita mitte niivõrd logo kaardil (kuigi see ka) vaid eeskätt kaardi number.  Ükski kaarditerminal või internetipoe makseleht ei vaata su kaardi logo ega kirjasid kuid oskab sellest hoolimata kohe numbri sisestamise järel eksimatult ära öelda, millise panga millise kaardiga on tegemist.

Kirjutasin kasutajale, et piisab ühest sellesisulisest teemast küll ja peitsin uue algatuse ära.

Ma saan aru, et vaene notual püüti tänaval kinni ja viidi vägisi kuhugi kaugel (tüher)maal asuvasse hirmsasse hotelli, kus süüa sai ainult kolm korda päevas ning tasuta alkoholi jagati alles kella ühest päeval. Ning oh häda, tasuta alkoholi valik piirduski vaid veini, õlle, visiki ja viinaga! 


Jube lugu igatahes -- Eesti ÜRO julgeolekunõukogu (ajutise) liikmena peaks selle teema tõstatama kõrgeimal tasemel. Kui ka muud ei saavutata, siis tasuta alkohol peaks hotellis ikka juba kella 10-st hommikul saadaval olema ja sortimenti tuleb lisada ka Metaxa!

Tõsisemalt -- inimesed, enne reisile minekut uuriga ka ise järgi kuhu te reisite. Google Maps, Booking.com, tripadvisor.com jms. kohad pole ju nii keerulised kasutada.
Ning pidage alati meeles, et te saate just täpselt selle, mida ostate. 

On siin mõtet sellist draamat teha -- ainus, kes reaalselt domeeninime sarnasuse üle kurta võiks, on minuarust hoopis AS Viljandi Aken ja Uks ... ;-)


Norsu, domeeninime ja kodulehe sarnasus on peaaegu alati subjektiivsed -- ainus objektiivne mõõdik on see, kas teenus müüb või mitte. 


Business as usual. Äriettevõtte eesmärk on teenust müüa -- niikaua kui kliendid ostavad ja seadusi ei rikuta on kõik vahendid head. Veidi küüniline aga paraku tõsi. 


Iga päev käib ja väga tihti. Öösel kella 1 ja 4 vahel on paus.

 I ja P linnalähirong -- tegemist on ringliiniga, üks rong sõidab ühtepidi ringi, teine teistpidi. Vahet pole kummaga sõita.
Vaata ise sobiv aeg endale https://www.hsl.fi/en 

Google käest proovisid küsida? Mulle ta igatahes vastas -- vähemalt lennukipargi ja sihtkohtade osas leiab küll piisavalt infot...

aga ka
jpt.
Kõikidesse ülalnimetautesse saab Tallinnast reede õhtul otselennuga ja pühapäeval otselennuga tagasi. Ja kõik ülaltoodud on vähemalt minu arvates ka täiesti külastamist väärt kohad.

Kui lennud samal piletil, siis on see Air France mure. See et lennud on erinevatest lennujaamadest, on ka Air France mure ;-) 

Kui esimene lend hilineb, siis võid kohe CDG-s neile märku anda ilmselt.

Siinsamas trip.ee-s oli alles sel kuul vastav teema, kus piisavalt infot: https://trip.ee/foorum/uldfoorum/kaliningrad-venemaa-autoga


Tamara -- võta rahulikult. Tühista broneering ära, oota nädala või paar ja kui raha ei tagastata, siis suhtle booking.com-ga -- neil on kodulehel olemas vastav vorm. Ei maksa kohe arvata, et tegemist on sulidega, kes "Soomes elaval inimesel nahka üle kõrvade tõmbavad" -- 18 või 36 eurot on selleks liiga väike summa minuarust et miskit suurejoonelist pettust kahtlustada ;-) 

Muuseas -- Booking.com on rahvusvaheline firma, ka Soomes on kodulehe andmetel kontakttelefon olemas -- soomekeelne lausa. Helista sinna kui vaja.