Arvatavasti korraldajad teavad kõige paremini -- Pokljuka MM kodulehelt leiad vast täpseima info. IBU kalendris on võistlus hetkel veel olemas. Samas see on tänane info, mis juhtub kuu aja pärast, ei oska keegi kindlalt öelda.
Sloveeniasse pääsemine ja seal ringi liikumine on omaette teema.
Mina panustaks sel aastal pigem telekale.
dim, Sa ilmselt ei ole ise suusatataja.
Eesti ja lähiümbruse (Soome ja Skandinaavia) suusamägesid ei saa ühestki otsast võrrelda. Rääkimata võrdlusest Tatrate ja Alpidega. Kuutsekas ja Munakas on parajad kohad, kus talve alguses suusad "tolmust puhtaks sõita" ja algajatel oskused meelde tuletada. Ning talvel-kevadel vahest aega viitmas ja lumist ilma nautimas käia. 5 päevast suusapuhkust seal ei kujutaks ette.
Tavaastatel sõidetakse suurematele mägedele igal juhul ja sõidetakse ka tänavu kohe, kui piirid jälle reisimiseks lahti lähevad.
Lõuna - Eesti kahe pisikese suusamäe mahutavus ei ole lõputu, pigem vägagi piiratud. Kuna sügis oli soe, siis on avatud veel vähesed rajad -- looduslikku lund pole eriti sadanud, kunstlume tootmiseks sobivaid külmakraade pole ka veel ülemäära palju olnud. Ja mis veel oluline -- põhjaeestlaste üks tõmbekohti Kiviõli seikluspark asub ca 10 km "vales maakonnas" -- Ida-Virumaal on koroona tõttu kõik avalikud üritused keelatud -- ning seetõttu on ka Tallinnast ja Harjumaalt paljud läinud Lõuna Eestisse pikka jõulunädalalõppu ja uusaastat veetma.
Summana kohtusid Kuutsekal massid -- üks alternatiiv oleks olnud panna suusakeskused kinni, et vältida inimeste kogunemist. Ametniku seisukohast väga JOKK lahendus -- inimesed ei kogune enam ei liftisabas ega piletisabas ega ka parklas. Samas kohalikud inimesed (ka majutajad ja toitlustajad) jäävad sissetulekuta, suusakeskused, mis elasid vaevu üle eelmise lumetu talve, satuvad veel suuremasse raskusesse.
Keskuse omanikud leidsid teise tee -- piirati piletite müüki. Selleks, et kõik kohaletulnud saaksid vähekegi sõita, müüdi vahepeal vaid 3 tunni pileteid. Selleks , et inimesed ei ostaks ühe päevapileti asemel kolme 3 tunni piletit, tõsteti pileti hinda. Süüdistada Eestis spordikeskuste (eriti talispordikeskuste) omanikke liigses ahnuses on nonsenss.
Suusamägi ei ole Saku Originaal, et lähed ostad kodupoe asemel 100 km eemalt kui seal euro võrra odavam on...
Ka murdmaasuusatamine pole hetkel tõsine alternatiiv -- Otepää kunstlumerada on samuti ülerahvastatud, looduslikku lund veel vähevõitu.
Ja ka Kuutseka piletid ja hinnad liiguvad tagasi normaalsuse poole.
VäikeLotti ja Ve1ks, kus siin teemas nüüd trollimine on?
Fakt on see, et Ungari valitsus otsustas alates 1.09 piirid sulgeda. Mõni trip.ee lugeja pidas seda mõistlikuks ja arvas, et ka Eesti võiks sellest eeskuju võtta.
Mis selles arvamuses kui sellises halba on? Kui mõni arvamus on vastukarva, siis ei pruugi olla kohe tegemist trollimisega vaid lihtsalt erineva arvamusega -- inimestel ongi asjadest erinevad arvamused ja arusaamad, see on normaalne ja igapäevane reaalne elu, mida juba vanad kreeklased demokraatiaks hakkasid kutsuma.
Selleks, et asi ei läheks lahmimiseks, palusin ma Eesti sulgemist pooldavatel kasutajatel esitada ratsionaalseid argumente sellise arvamuse toetuseks -- bdsm seda omalt poolt tegi. Kas tegemist on ratsionaalsete ja mõistlike argumentidega, on igaühe enese otsustada. Kui nendega nõus ei ole, on võimalik alati sisuliselt vastu väita, mida eelnevalt ka tehti. Samas kui vastuväide piirdub vaid tõdemusega, et "minust erineva arvamusega isik on [tr/l]oll", siis on see argumentum ad hominem vaidlus, kus pada sõimab katelt...
Tunnistan siinkohas, et mul on õigus ja võimalus kõiki postitusi nii korrigeerida kui kustutada ja ma olen seda võimalust ka korduvalt kasutanud kui näen, et algab selline halvas mõttes isiklik ärapanemine ja sisutute hüüdlausete loopimine.
Ma olen kahe käega nõus, et trip.ee on reisifoorum ja siin räägitakse reisimisest -- oma lemmiklooma, lemmiktoitu, lemmikerakonda ja lemmikmaailmavaadet võivad kõik kiita kusagil mujal. Ning kaaskodanikele verbaalselt pasunasse anda võib ka kusagil mujal kuigi minuarust targem on see tegemata jätta. Aga me elame praegu ajas ja maailmas, kus reaalne reisimine on pärsitud ning erinevate sihtkohtade üle arutamise ning reisimuljete jagamise asemel oleme sunnitud arutama reisipiirangute ning laiemalt võttes reisimise tuleviku üle.
Lõpetuseks -- see teema on siin sellest, kas Ungari (ja laiemalt võttes mistahes Euroopa riigi) soov sulgeda piirid on ka Eesti jaoks lahendus või mitte. Argumenteeritud postitused on teretulnud, teemaga mitte haakuvad saavad varem või hiljem kustutatud.
Kui keegi soovib algatatda arutelu trip.ee sisu üle, siis palun looge uus teema selle kohta.
834arr -- miks ja kuidas peaks Poola muutumine "punaseks" Eestis kuidagi mõjutama Poola ja Leedu vahelist piirikontrolli? Leedukate jaoks on Poola täna täiesti turvaline reisisihtkoht ja ka vastupidi.
Ja nüüd täiesti tõsiselt konkreetne küsimus seda eneseisolatsiooni lehte haldavale Eesti Vabariigi Välisministeeriumile -- kui ma sisenen autoga alates 22.06 Poolast Leetu ja viibin seejärel veel 5 päeva Leedus, siis kas ma pean Eestisse jõudes eneseisolatsiooni jääma või ei? Ja kui pean, siis kas 14 või 9 päevaks?
Tundub, et selles piiride avamise ja reisinõuete infotulvas valitseb üleüldine kaos ja segadus - vaevalt leidub täna inimest või asutust, kes üheselt kõiki neid reegleid mõista ja seletada suudab.
Siinkohal viskaks paar (virtuaalset) kivikest Eesti Vabariigi Välisministeeriumi ja lähiriikides asuvate saatkondade suunas:
* hea Eesti Vabariigi Saatkond Viinis -- Välisministeeriumi poolt hallatav Reisi Targalt infoleht (enamustel juhtudel tänuväärselt asjakohane) jagab Slovakkia kohta senini teie infolehte kuupäevaga 11.05.2020. Ajaloolastele kindlasti huvitav uurimisobjekt aga hetkeseisu kajastamise koha pealt samaväärne Läti Hendriku Liivimaa kroonikaga...
Positiivse poolena võib märkida, et Viini saatkonna lehelt leiab peale mõningast otsimist ka ajakohasema viiteid.
* hea Eesti Vabariigi Saatkond Prahas -- on tore teada, et te mainite oma kodulehel peauudisena Sassnitzist Riiga suunduvat Tallinki laeva kuid see laev väljus juba 3 kuud tagasi. Jaanipäeval 2020 ei ole see enam uudis ja te võiksite vähemalt proovida n.ö. kohaliku vaatena ja maakeeles lahti seletada praeguste Tšehhi reisipiirangute sisu, eriti selle osa, mis puudutab ühe Poola piirkonna (Sileesia) ohtlikuks tsooniks kuulutamist. Et kui seadusetruu Eesti kodanik sõidab Varssavist Tšehhi poole piki A1 maanteed, kas ta siis peab Tšehhi piiri ületamise järel teste tegema ja garantiini jääma või ei pea. Ja mis saab siis kui Sileesiast A4 maanteed pidi idast läände läbi sõita ja Tšehhi siseneda veidi lääne poolt maantee nr 8 (E67) kaudu?
* hea Eesti Vabariigi Suursaatkond Varssavis -- teie viimane uudis reisimise kohta on juba 2 nädalat vana (06.06.2020) ja selle erinevad lõigud on üksteisega loogilises vastuolus -- 1. lõik ütleb, et Poola piirid on alates 13.06 avatud kõikide Euroopa Liidu riikidega ja 5. lõik ütleb, et transiit on lubatud vaid alalisse elukohta suundumiseks jne. jne. jne.
Kokkuvõttes: Eesti Vabariigi kodanikuna on siin minuarust paslik tsiteerida Eesti Vabariigi Välisministeeriumi tegevuse üht peamist eesmärki, mis kohe ministeeriumi veebi avalehel kirjas: "Heaolu kasv Eestis ning eestlaskonna huvide kaitse võõrsil" -- levitage palun õiget ja ajakohast infot arusaadavas keeles ja üheselt mõistetavas vormis, mitte ärge kopeerige vaid kohati vastuolulisi pressiteateid. Ja kui naaberriikide nõuded on erinevad, siis palun seletage selliste erinevuste mõju lahti -- ei ole vast palju tahetud asutuselt, mille tegevuse üks eesmärk on Eesti esindamine Euroopa Liidus ja Euroopa Liidu tutvustamine Eestis. On suurepärane võimalus näidata, et Euroopa Liit ei ole ainult miski Brüsseli koridoride bürokraatia ja käsulauad, poliitikute ilukõned ja -pildid sinilipu ning välismaiste lennukite taustal vaid liikmesriikide reaalne koostöö igapäevastes pisiasjades.
Lõpetuseks -- kuna vähemalt hetkel on ainus reaalne võimalus autoga Kesk-Euroopasse jõudmiseks Poola läbimine (Rootsi ja Eesti vahel laevaliiklus pea-aegu puudub ning Rootsi pinnal jala maha panemine muudab kõik isikud teistes riikides paariateks, keda vältida tuleb) siis peab arvestama võimalike ja võimatute seikluste ja ootmatustega nii reisile minnes kui tagasi tulles. Ehk siis planeerimine rohkem kui paar päev ette on sama hea kui järgmise Eesti talve keskmise lumikatte paksuse ennustamine.
TiiuR -- piirangutest:
Alates 15.06 võivad Eesti kodanikud ja residendid Tšehhi Vabariiki siseneda ilma kohustuseta reisi eesmärki põhjendada ja karantiinis viibida
Info allikas: Eesti VM Reisi Targalt veebileht.
VäikeLotti -- jah tõesti, mu kindlustuskogemused on seni vaid enamasti teoreetilised. Olen õnneks kindlustusele maksnud kindlasti oluliselt rohkem raha kui sealt hüvitistena tagasi saanud. Aga see teeb mulle vaid head meelt ja ma sülitan nüüd kolm korda üle vasaku õla, et see nii jääkski.
Rääkides reisitõrkekindlustusest siis ma vaatasin enne oma arvamuse kirjutamist üle üsna mitme Eesti kindlustusseltsi tingimused millega mul kokkupuudet varasemalt on olnud -- ei Swedil ega Ifil ei kuulu reisiga seotud teenuse osutaja maksejõuetuse tõttu reisi ärajäämine kindlustuskaitse alla. Salva ja Seesam lubavad osta juurde laiendatud kindlustuskaitse, mis katab reisiteenuse osutaja streigi ja maksejõuetuse kuid mõlemad välistavad samas kindlustuskaitse reisikorraldaja (Salva ka reisibüroo) pankroti korral. Samas kuna ma ise enamasti reisikorraldaja teenuseid ei kasuta, siis see punkt pole mulle huvi pakkunud.
Nii mina kui mõned teisedki trip.ee lugejad on Sulle tänulikud kui viitad mõnele konkreetsele "vähegi mõistlikule kindlustusfirmale", kelle kindlustuspoliis katab ka reisikorraldaja pankroti..