Küsimus kõigile, kes juba käinud: millised on Soomes ja Ahvenamaal nõuded jalgrattale ja jalgratturile? Kas kiivri kandmine on kohustuslik ja kas on mingeid olulisi erinevusi jalgrattaga liiklemise reeglites meil ja Soomes? Tean, et Rootsis peab jalgrattal kindlasti olema signaalkell (ilma võib lausa trahvi saada). Mis peab Soomes jalgrattal olema, ilma milleta ei tohigi liigelda? Kujutan ette mingeid tulesid ja helkureid ehk??
No, tuled ja helkurid peaksid rattal olema niikuinii. Usun, et need on ka seal kohustuslikud. Suure tõenäosusega ka kiiver. Kella minu rattal seal käies küll polnud ja ei kuulnud, et keegi teine kõlistanud oleks. Mööda külge see aga maha ei jookse, ehkki keegi ratta seisukorda ei kontrollinud küll. Kõne alla võib tulla see aga, nagu ikka, siis kui midagi juhtub.
Midagi erilist ei pea olema, kiivrid võiksid küll olla. Jalgrattureid on seal palju ja autojuhid suhtuvad neisse viisakusega, praamidele ja sealt maha lastakse alati esimesena. Tehke endale selgeks praamide graafikud, sest mõnes kõrvalisemas kohas võivad nad päevas vaid 2 x käia. Poode on hõredalt, ei saa loota, et iga päev mõnd poodi kohtad. Muidu aga on väga mõnus.
Niipalju siis, et vahepeal Soome seadusi (tieliikennelaki, ajoneuvolaki) uuritud ja seis on selline: jalgrattal on kohustuslik signaalkell, esilatern (mitte helkur), kui sõidetakse hämaras või pimedas, helkurid taga, ratta külgedel ja pedaalidel ning töökorras pidurdussüsteem. Ühesõnaga midagi väga erilist ei nõuta. Kiivri kohta kehtiv paragrahv on selline, et jalgrattur peab sõidu ajal ü l d i s e l t kiivrit kandma. Selle sõna tõlgendamisulatus annab siis ilmselt võimaluse sõita ilma kiivrita neil, kes seda ei soovi. Aga praamigraafikud on meil selged :)