Kuidas transada jalgrattaid

Tahaks suveks soetada autole jalgrattaraami, aga olen hädas sobiva mudeli valimisega (ei tea kas üldse on reisifoorumi teema?). Ehk keegi jagab kogemusi - raamimüüjad ju teadagi kipuvad promoma oma esindatava kaubamärgi kallimat otsa.

Autol konksu ei ole nii et konksu peale käivad variandid langevad ära ja alles jäävad katusele ja luugi külge käivad. Kas keskmise tugevusega naistarahvas saab ise rattad katusele upiattud? Kas katuseraami katusel hoidmine on turvaline või varastatakse neid ka? Luugi küljest peab nagunii igakord maha võtma, aga katusele käivatega ehk pääseb sellest peale ja maha kruvimisest pidevalt. Olen ise korra kasutanud luugi külge käinud raami ja mulle tundub, et sellega jahkerdamise keerukus mõjub velospordientusiasmile pärssivalt. Ühesõnaga - isegi küsimusi ei oska esitada korralikult aga oleks tänulik kui keegi kogemusi jagaks.

selle asja kohta oskan nii palju ütelda, et vast kõige mugavam on jah katuseraamil olevad rattahoidjad, kuid nendega see jama, et kui katusel on näiteks 3 jalgratast, siis on nii suur tuuletakistus, et auto kütusekulu suureneb märgatavalt, isegi liitreid 100 km kohta. see muidugi oleneb autost, kui on nõrgema mootoriga, siis on kütusekulu tõus silmaga näha, kuid kui autol on võimas mootor, siis pole hullu, sest autol on niipalju võimsust üle, et natuke tuuletakistust ei mõjuta suurt midagi. jalgrataste katusele tõstmise kohta oskan niipalju õelda, et see sõltub ka jalgrattast, kui sul on näiteks scott team issue (maailma kergeima raamiga maanteratas, raam kaalub 890 gr), siis pole probleemi, sest ratta enda kaal läheneb 7 kilole, kuid kui sul on sarda eldorado, mille kaal on AINULT 18 kilo, siis võib jah natuke raskeks minna. rataste hoidmise turvalisese kohta seda, et odavamad mudelid on lihtsalt hoidjad, kuid kallimatel on ka lukud, seega on vargapoistel ratta varastamine raskendatud, kuid mitte võimatu, eriti kui mingi kallis ja läikiv sõiduriist autokatust ehib.

Tegelen parasjagu sama asjaga. Kogemusi pole, kuid teooriaga tutvusmiseks võin soovitada www.thule.ee ja www.suusad.ee :-)

Mind huvitas ka mõte, kas raam võetakse katuselt ära, kui vaja pole, või jäetakse katusele ? Lukustada saab tõesti osasid mudeleid. Jälgisin ka viimastel päevadel huviga tänavapildis autokatuseid, kuid miskipärast ei ole näinud tühja raamiga autosid ringisõitmas. Hmh ?

olen kindlalt näinud sellist katuseraami, mida saab ka siis katusel hoida kui parajasti ratast ei transpordita, kuid on vaja autoga sõita. seal on sellised kohad kuhu pannakse rattad sisse ja siis lukustatakse ja siis on veel selline tugi, mis pannakse rattaraami külge toeks, siis kui ratast pole katusel, siis lihtsalt peab selle toe alla keerama ja kõik. kuid eks neid hoidjaid ole nagu kirjusid koeri lasnamäe tänaval, seega parem on poodi minna ja müügimehega konsulteerida.

mul endal on luugile kinnitatav thule raam. olen rahul.

valiku tegin lähtudes järgmistest aspektidest:

ei viitsi ratast sinna üles ja sealt maha punnitada (raske, määrib tavaliselt riided ära vastu auto külge, üksi ebamugav, tuuletakistus suur)

luugile käivat raami saab kokku panna 6 erinevasse asendisse ja selle tulemusena on ta mul juba 3-nda autoga kaasas. seega on ta sobitatav pea igale autole.

rattaid endid mugav sinna panna (kuigi pikka maad üle 2 ratta ei soovita vedada)

raami ennast mugavam peale panna ja maha võtta.

tuuletakistus väiksem, kuigi bensiinikulu veidi siiski tõuseb, kui kiiresti sõita.

pikemal reisimisel katusel suusaboks ja taga rattaraam - mahub rohkem.

odavam oli ka :)

miinused:

see, et porise teega saavad ka rattad poriseks

see, et selleks, et tagaluuki lahti teha, peab rattad maha tõstma (või siis universaalil pääseb taha ka istmete seljatugesid alla lastes). selleks, et sedaanil pagasnik avada, peab ka raami maha võtma.

tõenäoliselt ka varastel lihtsam tagaraamilt rattaid võtta kui katuseraamilt, kuigi ma reeglina üritan neid mitte järelevalveta jätta või siis pargin auto tagaotsaga vastu mõnd seina nii, et lihtsalt ei ole võimalik ratastele tagant ligi pääseda (jätan raami ja seina vahele 5-10 cm ruumi ainult).

Eks katuseraam on kindlam kui taga (olen sõitnud mõlemaga), kuid lisaks eeltoodule on katuseraamel veel paar puudust.

  • putukalaipade kiht (ehkki tagaluugil tolmuse või porise teega on rattad oluliselt hullemas seisus)
  • tuleb hoolikalt jälgida auto kõrgust - oksad, parkimismajad, kangialused, garaažid. On juhutmeid, kus unustamine, et rattad on raamil on maksma läinud auto remondi

Tagaluugi raamiga õiendamine on igatahes ebamugavam. Minu hääl läheb katuseraamile.

Jyrka

Igasuguse rattaraami korral tõuseb kütusekulu selgelt. Isegi tühja katusraamiga sõites pidavat kütusekulu kuni pool liitrit suurem olema. Sõltub ikkagi sellest, kui tihti, kuskohas ja kui pikalt sa rattaid vead...