Lõuna -Itaalia

Minek meil septembri alguses Sorrentosse sooviksin teada kes käinud Amalfi rannikul kas tasub võtta ekskursiooni sinna või on veel midagi toredamat nt Rooma linn,Ischia saar või Capri saar.Raske otsustada kuna esimest korda minek.Oodatud kõik info sellele.

Käisime ka septembris mõned aastad tagasi. Alustasime Roomast, kus veetsime 3 päeva. Mida Roomas teha on juba pikem jutt ja selle kohta igal pool ka palju infot. Roomast rongiga Napolisse ja seal ümberistumine Sorrento rongile või siis vastupidi, kui alustate Sorrentost. Sorrentos olime 3 päeva. Mingeid ekskursioone ei võtnud vaid liikusime omal käel.

1. Liinibussiga piki rannikut Positanosse. Väga ilus. Kindlasti soovitan.
  2. Praamiga Capri saarele. Seal kohaliku liinibussiga, millega saab saared läbi sõita. Tol ajal oli vist 3 erinevat liini. Ärge ainult viimasest praamilt maha jääge nagu meiega juhtus.
  3. Kohaliku rongiga Napoli suunal sõites saab minna Pompei varemetesse või Vesuuvi otsa ronida. Napoli linn ilmselt väärib ka ühte päeva. Rongid Sorrento ja Napoli vahel iga poole tunni järel, sõidu aeg 1 tund. Ise läheme septembri keskpaiku ja seekord plaan rendiautoga ringi liikuda (Bari, Lecce)

Kindlasti käi ära Capri saarel. Seal on päris hea bussiliiklus, aga teistkordselt seal viidides võtsime takso, mille juht ka vabatahtlikku giiditeenust osutas. Mulle meeldis väga ka paadisõit ümber Capri saare, kestis vist umbes 2h. Kuna ma ühistransporti väga ei armasta (eriti välismaal puhkusel viibides), siis võtan alati kohapeal auto, et soovi korral mõnes ilusas külakeses või mererannas peatus teha. Amalfi rannik on super: Positano, Amalfi ja kindlasti on seal veel neid ilusaid linnu, mis kohe ei meenugi. Sorrento ise on super koht, kus õhtut veeta, palju restorane, kus mõnes lausa iga päev elav muusika. Pompei on tõesti ka selline koht, kus korra ära käia, aga palava ilmaga peab kindlasti vett kaasa võtma. Kui matkajad olete, siis ka Vesuuv ei ole kaugel. Ise päris tippu ei roninud, vaid ainult sinnamaani, kuhu autoga lastakse. Rooma väärib raudselt 2-3 päeva, isegi siis on see üks vaatamisväärsuste vahet kappamine, sest kõike tahaks ju näha :)