Viimased kommentaarid

Ilmselt puudub neil vajadus enda kohalolekust valjuhäälselt teada anda. Kõik minu tuttavad lätlased ja leedukad reisivad ja mitte vähe. Ja neid tuttavaid on mul ka mitte vähe :)

Olen nõus, et Catanias peab auto järjekorras kannatlik olema. Lend maandus 8 paiku ja kuigi teenindas 4 klienditeenindajat, siis liikuma saime poole 10 paiku.  Ma ei mäleta, mis firma oli, aga tundus, et valisin kõige populaarsema. Kui ikka samal ajal maandub mitu lennukit, siis võib pika ooteajaga arvestada.

oluline on teha ka enne tagastamist pildid juhul, kui tagastamine toimub väljaspool kontori tööaega võtmete postkasti jätmisega.

Minuga nii juhtuski, et vaatasin lennujaama parklas auto üle, aga pilte ei teinud. Hiljem sain nõude koos fotodega, kus oli näha korralikult mõlkis tagaosa. Mingil juhul ei oleks see vaatlusel märkamata jäänud.

Mul sarnane kogemus Portugalis, aga Europcaris. Pärast seda juhtumit olen Europcari vältinud, aga äkki on hoopis mingi riigi eripära?!


Mulle meeldis saare põjapoolne piirkond oluliselt rohkem, kui Cataniast lõuna poole jääv osa. Aga mina olen ka see, kellele näiteks Siracusa üldse ei meeldinud ja samas lemmik oli Palermo oma kaootilise liikluse ja kireva ööeluga, millest hommikuks jälgegi maha ei jäänud.

Taormino on muidugi ilus turistikas, aga kuna ta on mäe otsas, siis ei oska öelda, kas päris rannas ka hotelle on. Ja missugune rand.  Ise ööbisin paar ööd Giardino Naxoses ja jäin väga rahule

Kindlasti soovitan minna Viini viinamarjaistandustesse. Bussiga oli umbes 20-30 minutit kesklinnast. Selle kohta leiab google'st päris palju infot.


Samuti on hea mõte vähemalt üks kontsert plaani võtta. Reeglina lubatakse rõdukohtadega külastajad ka vabaajariietusega sisse, nii et kui ei ole muud põhjust ülikonda kaasa võtta, siis pole midagi.

Kuu ajaga jõuab rahulikult kogu Portugali ära näha, Lõuna-Portugal on suuresti rannapuhkuse koht ja lisaks heale ilmale saab ka toiduelamuse kirja. Aga see on ka suuresti kõik. Ise veetsin Algarves 4 päeva (iga päev tegin väljasõidu mööda rannikut) ja siis suundusin põhja poole, kus on rohkem kultuuri ja ajalugu.


Itaalia? Kuu ajaga saab elamusi oi kui palju. Kui mul oleks võimalik kuu aega seal viibida, alustaks järvede äärest - Maggiore, Como, Giarda- ja sealt läbi Toskaana läänerannikule Amalfi piirkonda. Ilm on sel ajal eestlasele väga suvine ja hinnad on sarnased Hispaaniale. Lendudega ei peaks ka probleemi olema.


Marseille'st autoga mööda rannikut ida suunas on Cassis: väike armas linn, üks minu lemmikuid. Seal tasub võtta nt 1h paadisõit. Imeilusad vaated ja kui paadimehega veab, saab meelelahutuse pealekauba. Sealsed restoranis  sõin ka kõige paremad crepes'ed üldse.


Muide, elu kalleima õlle jõin Saint-Tropezis 2013. aastal :)


Tundub, et Peloponnes on tripikatele veel üsna võõras piirkond. Ehk oskab keegi siiski öelda, kas 1 ööks on Kalamata rannapiirkond hea koht või on seal läheduses midagi paremat. Tuleme Monemvasiast ja Kalamatast edasi Ateenasse. Kalamatast läände/lõunasse enam ei jõua, seega võiks alternatiivne peatuspaik jääda lähedusse.


Santorinil on üks päev täiesti piisav. Äärmisel juhul võib jääda ka ööseks, et nautida päikeseloojangu vaateid. Ise käisin Kreetalt laevaga: hommikul Santorinile, õhtul tagasi ja suur osa päevast sai ka restoranides ja kohvikutes veedetud.


Ateena osas ootan isegi arvamusi, Planeerin nädalast reisi alguse ja lõpuga Ateenast ja lahtine on veel, kas arvestada 1 või 2 ööd Ateena jaoks.

3 päeva Roomas on väga mõistlik, eriti esimest korda seal viibides. Ise olin esimesel korral 2 päeva ja see oli ikka hull kappamine. Teisel korral olin juba targem.


Sorrento on minu lemmik peatuspaik Amalfi ranniku ja Napoli ümbruses seiklemiseks, aga ma võtan alati auto, seega ei oska ühistranspordi ühenduste osas kaasa rääkida. Sorrentost peaks aga minu teada olema kõige tihedam praamiühendus Caprile. Väga mõnus on seal takso võtta (bussid on küll odavad ja graafik suhteliselt tihe, aga jubedalt ülerahvastatud) ja tõenäoliselt saad taksojuhilt privaatse tuuri kauba peale. Samuti soovitan ümber saare paadisõitu. Kestis umbes 2 tundi ja kogu saare ajalugu + kuulsuste suvituskohad said selgeks lisaks kaunitele vaadetele :)

Minu meelest must-see Amalfi rannikul on Positano. Väike linn, pikalt seal midagi teha ei ole, aga uskumatult ilus ja armas. Filmides armastatakse Positano vaateid kasutada.

Ööbisime sõbrannaga Fuengirolas, mõistliku hinnaga väga korralik hotell kesklinnas ranna lähedal. Autoga oli väga mugav teha päevaseid väljasõite: Ronda, Gibraltar, Granada jne. Ausalt öeldes ei jätnud Marbella meile üldse mingit muljet, jalutasime seal veidi ringi ja sõitsime edasi. Ise valiksin uuesti Fuengirola, kui sealkandis ööbida plaaniks.

Sellest on küll paar aastat juba, aga pidin Gatwickis käsipagasiga kõik turvatoimingud uuesti tegema. Nii et igaks juhuks peaks sellega arvestama. Õnneks on Gatwick suhteliselt lihtne lennujaam isegi esmakordselt sinna sattudes.

Tripi foorum nagu Delfi kommentaarium, stiilis: ise oled loll.

Tore on, kui kõik need teemaalgataja mahategijad on juba sünnist saadik nii targad ja teadlikukud kõiges, et ei vaja teiste nõuandeid ja kogemuste jagamist. Aga kõigil ei ole nii ja ka sellised postitused tõmbavad tähelepanu asjadele, millele ei ole vaja igapäevaselt mõelda, nt mis rolli mängib maakler kindlustusjuhtumi puhul.

Mina lugesin teemapüstitusest välja väga puuduliku suhtluse kindlustusmaakleri esindaja poolt. Seda tänu sellele, et olen ise korduvalt erinevate kindlustusjuhtumitega kokku puutunud. 

PS. Ma ei saa ennast kuidagi lumehelbekeseks pidada ja ka erinevates Milano lennujaamades olen korduvalt viibinud, aga ometi suutsin kord jutuhoos valesse terminali sattuda ja "lõksu jääda". Nii et juhtub ikka ja alati on hea teiste kogemustest õppida neil, kes pole juba sündides teistest targemad ;)

Lendasin mõned aastad tagasi Türki.

Muidu kõik ok, aga pardabaar praktiliselt puudub (vesi ja apelsinimahl vist ikka olid). Tagasilennul oskasin sellega juba arvestada.

Lennufirmaga kogemus umbes aasta tagasi ja muidu ei kurdaks üldse, aga kuna lendavad valdavalt paketireisi ostnud inimesed (loe: lastega pered), siis peab arvestama üsna lärmaka reisiseltskonnaga.

Mingeid rahvusepõhiseid takistusi vm küll ei kogenud. Ja kuna tellisime endale šampanja juba ette ära, siis teenindati meid lausa esimesena.

Londonis liikumiseks on ühistransport ainuvõimalik valik, autoga istuksidki enamuse ajast ummikutes. Kõige lihtsam esmakordseks viibimiseks on metroo. Võimalik osta kas Oyster Card ja laadida sinna mingi summa peale, aga viipekaart toimib juba natuke aega läbipääsukaardina. Kavatsen ise järgmisel korral just seda võimalust kasutada.


Lutonist olen sõitnud linna nii bussi kui ka rongiga. Mugavad mõlemad, hind vist ka suhteliselt sarnane, aga sõidu pikkust enam ei mäleta. Soovitan vaadata lennujaama kodulehelt. 

Novembris on avatud ka jõulumaad Hyde Park'is ja Leicester Square'l, kindlasti huvitav nii sulle kui ka lapsele.

Uuendan teemat 2018 juuli kogemusega.

Kuna endal jäi otsuse tegemisest väljalennuni 1,5 päeva, siis erilist eeltööd teha ei jõudnud.
Auto tasub raudselt võtta, kuna Makedoonia loodus on väga ilus ja seda näha saab ringi sõites. Rendihinnad on sarnased muu Euroopaga, st Ford Focus oli 49EUR päev. Teed on suhteliselt head ja kiiruspiirangud ei tea kellele. Maanteel sõideti sageli kuni 2 x kiiremini, kui märk lubas ja kiirteel 20-30 km/h lubatust kiiremini.
Kuhu soovitan lisaks Ohridile ja Skopjele minna: Matka kanjon kindlasti. See asub Skopje lähedal ja paadisõit sealsel järvel on väga ilus. Kui võtta 1h paadisõit, siis viiakse ka koopasse. Kuna olen päris paljudes suuremates koobastes käinud, siis erilist lisaväärtust see ei andnud, aga ilus oli ikka. Muide, eestlasele on kõik atraktsioonid ja sissepääsud muuseumitesse väga odavad.
Bitola linn asub Ohridist veidi kagus. Tee sinna on ilus ja mägine, linn ise veidi ehmatav, kuna kontrast vanalinna ja uue osa vahel väga suur. Kuna esmaspäeval olid vanalinna poed suletud, siis jättis vanalinn lausa kummituslinna mulje :)
Omapäraselt huvitav on St Naum, omaaegne klooster, mille kõrval on umbes 1000 allikast alguse saanud järv (nii vähemalt meie paadimees väitis, ei ole üle kontrollinud). St Naumi soovitan minna laevaga Ohridist, siis näeb ka Ohridi järve kaldajoont ja imetlega lausa uskumatult läbipaistvat vett.
Rahast: restoranis söömine on uskumatult odav: kohalikus mõistes kallis restoranis oli põhiroog nt 8 eurot ja kallimat õlut kui 100 den(1.66 eurot) mina ei näinud. Kuigi paljudes kohtades aktsepteeritakse kaardimakseid, siis päris ilma sularahata hakkama ei saa. Samas võetakse eurosid hea meelega vastu.
Inimesed on rahulikud ja sõbralikud ja üldse mitte pealetükkivad.

Ainuke ebameeldiv asi oli suitsetamine: suitsetatakse palju ja igal pool. Kuna ei ole siseruumides suitsetamisega enam üldse harjunud, siis hakkas väga häirima. Välismaalastest suitsetajad tundsid selle järgi ära, et nad läksid ka avatud terrassilt suitsetamiseks eemale. Kohalikud loomulikult seda ei teinud.

Kokkuvõtlikult põhjused minemiseks: ilus loodus, sõbralikud inimesed, odav.
Mida ei tasu oodata: kaubandus sarnaneb 3-aastat tagasi Keskturul pakutavaga (pole hiljem käinud), linnad ei ole omaette vaatamisväärsused.

Hersonissoses on väga palju rendifirmasid ja hinnad ei erine üksteisest väga. Kui ette tellida, siis toovad hotelli juurde kohale. sama kehtib ka koha peal tellides, aga mõneks järgmiseks päevaks. Minult lisatasu toomise-viimise eest küsitud ei ole. Ise ATV vastu huvi ei ole tundnud, aga seisavad seal autodega reas, nii et ilmselt ikka saab.

Ei tundu mõistlik, samuti 1 päev Barcelona jaoks on selgelt vähe. Jah, läbi sõita jõuab selle maa küll, aga nautimiseks aega enam ei jää.


Jätsin ütlemata, et Londonis soovitan külastada mõnda stand-up comedy pubi, reeglina on sissepääs tasuta ja joogid odavad (Londoni kesklinna kohta). Erinevad Londoni turud on ka minu lemmikud. 

Paraku pean nõustuma, et praegu majutust otsima hakates ei ole alla 100£ suurt midagi leida. EasyHotels on üks soodsamaid, neil on valikus nii privaatse vannitoaga kui ka jagatud vannitoaga tube. 

Transport on UK-s üsna kallis, seega ei pruugi Londonist väljaspool majutus alati odavam olla. Ning arvestama peab siis ka sellega, et osades suundades väljub viimane rong kl 23 paiku.

Olen üsna sageli kasutanud Edreamsi ja kui jätta arvestamata üks enda lohakusest kaotatud pilet, siis on kõik alati korrektne olnud.

Peaks endiselt tasuta olema, kuna muud võimalust pole. Eelmisel suvel vähemalt oli nii.