Viimased kommentaarid

Mina tulin Londonist, seega eeldan, et kõik, aga ma tulin ka RyanAiriga, st odavlend. Samas, mis mõtet oleks registreerida ainult odavlennu reisijad Covid-19 võtmes...

Muide, sama reisiga tuli väga vähe inimesi, nii et see 35-45 min oli muljetavaldavalt pikk aeg minu jaoks.

Kuna mul endal lahendust, kuidas seda tööd paremini teha, ei ole, siis ma ei kritiseeri, vaid pigem hoiatan teisi, et oskaksid võimaliku ajakuluga arvestada.

Kui on teada, et klient oma broneeringut ei kasuta (sest linn on local lockdownis ja linna sisenemine on lubatud ainult teatud tingimustel, mille hulka turism ei kuulu), siis ei ole minu arvates eetiline võtta majutuse eest makstud ettemaks ja tühistada broneering.

Ma ei arvagi, et kõik peaksid minuga sama arvamust jagama. Aga hotelli suhtumine oma klientidesse (ka potensiaalsetesse) peaks olema nähtav vahendajate lehel. Igal inimesel on võimalik otsustada, kas see tema valikut mõjutab või mitte.

Hbert, tahan natuke vastu vaielda :) Mina tahan küll teada enne majutuse valikut, kuidas seal klienti suhtutakse: kas üritatakse ühekordne summa kätte saada või tahetakse klienti ka edaspidi oma kliendina näha. Kui hotellis on pehme padi, aga klienditeenindus on vaenulik, siis ei huvita see padi mind kohe üldse. 

Soovitusturundusel on päris arvestatav jõud, Siin foorumiski küsitakse hotellide kohta.

Mind häirib antud juhtumi juures eriti see, et kuigi ma keeldusin broneeringut tühistama, tegi Booking.com seda siiski.

Plaan ja lootus varsti minna. Algselt oli plaanis ka 1 öö Aberdeenis olla, aga see on hetkel kahtlane, kuna linn pandi local lockdowni. Eks näis...

Kuna liigun rendiautoga ja suurtest keskustest ongi plaanis ainult Aberdeen ja Edinburg ja enamus nädalast Isle of Sky ja Edinburgi vahelises piirkonnas seigelda, siis väga ei muretse. Vaatan siiski igahommikusi UK uudistesaateid ja jälgin Šotimaa ametlikke teateid.

Arvestada võiks, et piiranguid kehtestatakse praegu oluliselt kiiremini, kui paar kuud tagasi ja toidukohtade lahtiolekuaegu võidakse piirata alates järgmisest päevast.

Ega ei kujuta hästi ette küll seal ühistranspordiga ringi liikumist. Vaadata on palju, vahemaade läbimine suhteliselt aeglane. Isegi rendiautoga jõudsin nädalaga ainult osakese poolsaarest ära näha.

Ilma autota on ehk ainult vaatamisväärsuse lähedudes majutus võtta ja 1 päeva Ateenas veeta.

Suhtlen hetkel teise inimese palvel eDreams'iga. Algul tundus suhteliselt lootusetu, eriti, kui lugesin foorumite kommentaare nende kohta. Täna jõudis asi nii kaugele, et küsisid maksja panga rekvisiite. Kogu protsess on aega võtnud praeguseks all 2 nädala ja kui nad järgmise nädala jooksul ka raha tagastavad, siis on ikka väga positiivne case.

Eile oli Eesti veel listis.

Como ja Maggiore ümbrus on muidugi vägagi külastamist väärt. Juba eelnevalt nimetatud linnad ja näiteks Stresa, kust saab laevaga imeilusatele saartele.

Ühistranspordi kohta ei oska midagi öelda.

Minul on küll ainult positiivsed kogemused Kreeka autorendiga. erinevatel saartel ja nüüd ka mandriosas. Autot olen rentinud ka tuntud rahvusvahelistest firmadest, aga rohkem kohalike rentijate käest. Kõik kriimud on auto väljastamisel kirja pandud ja midagi pole kunagi kaela määritud. Europcari väldin muidugi kõikides riikides.

Ka liikluse koha pealt ei saa eelnevaga nõustuda: 16 aasta jooksul olen auto tagastanud ühegi lisakriimuta. See on vist ikka nii, et kui igapäevaselt Tallinnas sõidad, siis tunduvad Napoli ja Palermo ka üsna kodused :)

Mina olen piirdunud krediitkaartidega pakutud kindlustustega. Paar kaarti ja kõikide juhtumite kindlustus on olemas v.a. rendiauto omavastutuse kindlustus. Eraldi reisikindlustust pole veel kunagi vajalikuks pidanud.

Minu kogemus Gatwickiga on selline, et kui kästakse jalanõud ära võtta, siis on ka 100% scan tehtud. Samas on olnud juhuseid, kui saapad lubati jalga jätta ja tennised ära võtta, nii et mingit täpsemat mustrit öelda ei oska.

Mina ei kasuta Europcari pärast elu tünga Portugalis. Tagastasin auto out of office ajal ilma ühegi kriimuta, aga unustasin rendidokumendid autosse, kuna hakkasin lennule hilinema. Nädal hijem sain nõude koos fotoga, millel auto esiosa oli pm puruks sõidetud. Kahtlustan lennujaama parkla töötajaid puhtalt auto kättesaamise hetkel nähtu põhjal. Aga kuna mul ei olnud originaaldokumente kindlustusele esitamiseks jäin vaidluses kaotajaks pooleks.

Nüüd käin sellest firmast kaarega mööda. Autot rendin 1-3 korda aastas.

Plaanin suvel reisi Šotimaale ja auto seega Edinburgi lennujaamast. Olen regulaarne puhkusereiside autorentija, aga see, mida Šotimaa autorendifirmadest lugeda võib, paneb küll kukalt kratsima. Sealjuures ka rahvusvahelised suured firmad. Europcar'i ma ei kasuta pärast Portugali intsidenti (ma ei ole sellist tünga oma elus enne ega hiljem saanud) ja seega vaatan praegu Budget'i suunas. 

Kas siin on kellelgi kogemusi/nõuandeid? Erinevaid foorumeid lugedes tahaks esimest korda rendiautost loobuda, aga siis pole kogu reisil mõtet :)

Üks võimalus on teha check-in juhul, kui tegelikult lennule ei lähe. kasutasime seda septembris, kui kolmest inimesest üks ootamatult tulla ei saanud. Ka tagasilennule sai check-in tehtud ja rõõmustatud mugava istumisruumi üle.

Kõlab uskumatuna, et (mandri) Kreekas on halb kogemus. Käisin septembris Lõuna-Peloponneses ja abivalmivat ja lahkemat rahvast ei ole ma mitte kuskil varem kohanud. Seiklesime küll sõbrannaga omapäi, mitte reisikorraldaja kaudu. Majutus oli võetud nii hotellidesse kui ka külasitemajadesse, aga ühtviisi positiivne kogemust kõikidest. Läheksin sinna kohe tagasi. 

Lutonist on väga lihtne bussiga Londonisse sõita. Bussipeatused on kohe lennujaama väljapääsu kõrval. Taksot ei soovita võtta, sest kellaajast olenevalt võib oluliselt kallimaks minna. Ja ausalt öeldes tundub täiesti mõttetu.

Nädal Peloponnesel ja Ateenas seljataga, Peamised tähelepanekud:


- nii sõbralikke ja abivalmis inimesi ei ole ma varem kohanud. Täiesti erinev kogemus võrreldes saarte kreeklastega. Nädala jooksul kohtasime ühte lennujaamatöötajat, kes üldisest mustrist erines.
- Nafplio ja Monemvasia on täpselt nii head kohad, nagu ka siin foorumis kiidetud on. Nafplios tasub kindlusesse ronimine (kui treppidest jala minna) planeerida päeva algusesse, sest palava ilmaga on see paras katsumus. Pingutus ise tasub end aga igati ära, juba imelise vaate pärast. Sama käib ka Monemvasia vanalinna kohta - mida varem hommikul minna, seda parem. Ka inimesi on veidi vähem. Sõitsime autoga vanalinna väravani ja leidsime umbes 200 m allpool parkimiskoha. Ei maksa karta, et parkimine täiesti võimatu on, sest need, kes vanalinnas ööbivad, sõidavad hommikul just mujale.
- Elafonisos. Enamus autorendi firmasid nõuab lisakindlustuse võtmist, kui on soov autoga praamile minna. Meie oma küsis 75EUR ja kuna me ei olnud kindlad, kas jõuame saarele, ei võtnud lisakindlustust. Saarele jõudes selgus, et taksot saada ei olnud mitte keeruline, vaid võimatu. Seega läksime Simos'e randa jala. 4,5 km ei ole midaga rasket, aga 30+ C ja päike kõrvetamas, oli see siiski üsna nõudlik matk. Tagasiteel hakkasin kohe hääletama ja saimegi varsti ühe rahvusvahelise seltskonnaga auto peale. Simos'e rand ise oli aga kõike seda väärt. Imeilus.
- Kalamata oli valitud vaid  1-ks ööbimiseks ja jällegi õige valik: teha või vaadata pole seal eriti midagi. Samas tee Monemvasiast mööda rannikut Kalamatani on suurepärane. Tegime teepeal mitu peatust: Githio, Areopoli,  Limeni, Stoupa. Kõik väärisid seda aega.
- Ateenas soovitan leida ööbimine Plaka piirkonda, pm saab jala kõigi peamiste vaatamisväärsuste juurde ja õhtul on mõnusaid ajaveetmiskohti palju. Liiklus on Ateenas muidugi tihe, aga ei midagi hullu.


Auto Londonis ei ole kindlasti hea mõte. Selle ajaga, mis ummikutes passida, võiks midagi asjalikumat peale hakata.

Kui auto võtta Londonist väljaspoole liikumiseks (mitmekesi sõites on see täitsa mõistlik), siis näiteks Brighton lõunarannikul, Leeds'i kindlus, Canterbury linn on mõned sihtpunktid, mida võiks kaaluda.

Lloretis on üks parkimismaja kohe ranna lähedal. Soovitan. Kuna tasuta seal parkida ei saa, siis see parkimismaja on väga mugav. Ainuke probleem võib olla, kui te peatute kahe ranna vahelises alas, et parkimismaja jääb veidi rohkem promenaadi ja ostutänava poole.

Olen nõus, et eelkõige sõltub kohavalik ootustest. Mina oli paar aastat tagasi Lloret de Maris ja jäin väga rahule. Hotell oli kohe ranna ääres, kõik restoranid, poed, klubid kõik sealsamas.

Minu jaoks oli see õhtune peatuspaik, päeval sõitsin mööda rannikut ringi. Sellisena oli see ideaalne. Kahjuks ei tea, kas seal ühe koha peal oleks päeval ka midagi teha.

Täna hommikul Stanstedis RyanAiri lauas 10kg piiranguga pagasit ära andes, ütles töötaja, et kui piirang on 10 kg, siis lisatasu ei võeta kuni 10,9kg eest. 

Päris haige, kui AB iga grammi maksustama hakkaks.

Ise TUI-ga kogemust ei oma, Thomas Cook'iga probleemi polnud (paketireis algusega Londonist). Paar tuttavat on küll TUI teenuseid kasutanud, nii Soome kui ka UK, nii et peaks justkui toimima.

Minul on kahjuks küll selline kogemus, et Milano sissesõidul jäi märkamata koht maksmiseks. Autorendi kaudu sain paar nädalat hiljem trahviarve, summat ei mäleta, aga oli kindlasti rohkem kui 10.