Maroko kõrbe külastus ööbimisega

Tere,

Kas keegi on olnud Marokos öösel kõrbes Novembri kuus. Sooviksin uurida, kui külm seal on ja kuidas tuleks ette valmistuda?

Lisaks oleksin väga huvitatud kontaktidest, kes võiksid aidata organiseerida sellise retke toimumiseks. Eesmärk oleks 1 öö veeta luidete vahel (kaugel tsivilisatsioonist) ning nautida hommikust päikesetõusu.

Paimat,

Gert

Tere

Marokos on kõige populaarsem ja suurem liivaluidetega kõrb Erg Chebbi. Aga mina soovitaks hoopis Erg Chigaga külastamist. Olen mõlemas käinud ja Chebis on küll luited suuremad aga ka kordades rohkem turiste. Erg Chigagasse saime külast nimega Foum Zguid. Seal peatusime

Hotelli peremees organiseeris meile kahepäevase kõrbereisi.. Esimesel päeval sõitsime maasturiga läbi kivikõrbe. Külastasime kohalikku kooli, mis asus telgis, jootsime metsikuid eesleid kaevu juures, einestasime koos kohaliku perekonnaga jne Pealelõunal jõudsime luidete vahel asuvasse telklaagrisse kuhu jäime ööbima.Piisavalt jäi aega luidete vahel kolamiseks ja õhtul oli väikene kaamelimatk päikeseloojangul. Pärast õhtusööki oli lõkke ääres isegi väike kontsert. Nemad laulsid meile ja meie neile. Järgmisel päeval tagasi hotelli. Hinda täpselt ei mäleta, käisime ca 7 aastat tagasi aga kindlasti oli alla 100 eur inimese kohta koos söökidega. Olime neljakesi. Foum Zguidi saime Marrakechist renditud Dacia Dusteriga, millega tegima kahenädalase reisi mööda lõunapoolset Marokot.

Kui hotelli omanikuga ühendust võtta, paneb ta sellise matka kokku nagu soovite.

Minu soovitus ka rentida auto, et saad maad mööda liikuda sinna, kuhu iganes soovid, näed palju rohkem. Pole vaja neljaveolist, mina sõitsin perega väikese Pesukott 207 punniga riigile osaliselt ringi peale. Reisile läksime ja tulime tagasi max lubatud suurust veidike ületava käsipagasiga.
Kus iganes kõrbesse minna soov, sealt leiab kohapealt hotellide kaudu alati kas kaamelite või neljaveolise matkateenuse pakkujaid.
Käisime küll Erg Chebbis, Merzougas, ööbisime La Rose de Sable. Viisakas, puhas koht, hinda ei mäleta, kuid suht odav. Meie oma sealviibimise ajal ei näinud Merzougas okt-s turistide horde. Kõrbekämpides olime ühes ainult oma perega ja teises oli peale meie vaid 2 turisti. Igal pool, kuhu õhtuks jõudsime, polnud sobiva majutuse leidmisega mingeid probleeme, ainult esimese ja viimase öö bronnisime.
Merzougast panime edasi Taouz külani , kust Pesukotiga endise Pariis-Dakar trassi mööda edasi minna ei soovitatud (tuiskliiv ja kivine). Kohalik külalislahke külakooliõpetaja kutsus oma savimajja, kostitas tee ja küpsistega, püüdis õpetada meid meetri kõrguselt teed klaasi valama, aga see käis üle kahvanägude võimete.

Käisime okt keskpaigas, päevad olid kõrbes kuumad, öösel mõnus jahedus, nov võib olla muidugi külmem, aga siis antakse kindlasti ka soojad tekid nii hotellides kui ka kõrbekämpides. Meil oli pigem tekke rohkemgi kui vaja.

Eelmises postituses mainitud omaorgunni Maroko ringreisi pildialbum, koos kommetaaridega (näed neid, kui vajutad ülal paremal nurgas "i" tähele).

4-5.nov. peatume Merzougas. Öösel vast jahedam, tekke peaks jaguma, sest käiakse seal ju aastaringi. Isegi ei mõelnud sellele. Kunagi aprillis ei olnud pikki pükse vaja, piisas dressipluusist. November vast sama.