Viimased kommentaarid

Põhja Vietnamis avastasime" mitte turistikaid "kohti nii, et sõitsime ühistranspordiga mõnda väiksemasse linna, rentisime majutusasutusest rolleri ja sõitsime mööda külasid ringi. Eelnev rolleri sõidu kogemus tuleks kasuks. Lõuna Vietnami kohta soovitusi anda ei oska, aga võta Googel maps lahti, vali fotode järgi mõni huvitav kant välja ja tuld.



Kui suurematest linnadest eemale hoida siis ei ole Vietnami liiklus midagi hullu. Hanoi liiklusesse kohe ei maksa ronida aga Cat Ba saarel oli vägagi mõnus ringi sõita. Veel rentisime rollerid Cao Bang-is ja BA Be järve lähedal ja nendes kohtades oli google mapsi abil tore mööda külasid ringi kulgeda. Maastik on seal kandis vapustav, mäed koos riisiterassidega jne. Päeva teekond 80-100km oli piisav, kuna kiirused jäid nii 30-40 km/h vahele.






Mingit viisat ei väljastata, lüüakse lihtsalt riiki sisenemise tempel passi ja oledki riigis. Siselendude terminali minekuks tuleb kasutada bussi või taksot, päris kaugel teine.. Tee endale terminali numbrid selgeks, millisesse sa saabud ja millisest läheb kohalik lend. Ise kasutasin taksot, ei viitsinud bussi otsima hakata.

Seina seest võttes tuli kurss päris kehva 2,18

Neli aastat tagasi saime Tblisi lennujaamast Kutaississe järgmiselt. Lennuk maandus öösel ja seejärel ootsaime lennujaamas, kuni väljub esimene buss lennujaama eest raudteejaama( jaama nime ei mäleta). Plaan oli minna Kutaisisse rongiga aga kassas selgus, et piletid olid välja müüdud. Meid juhatati lahkesti kõrvalasuvasse maršutkade parklasse ja poole tunni pärast väljuski maršutka. Maršutkadel ei tundunud kindlat graafikut olema, kui buss täis, siis minema. Tee peal tehti veel väike söögi-WC paus.  Pealelõunal olimegi Kutaisis. Tagasi tulime rongiga, mis oli küll mugavam aga oluliselt aeglasem.

India, Kerala. 24.02 arvatavasti kusagil Munnari piirkonnas.

Loe läbi raamat "Minu Tansaania", sealt saad päris palju infot.

Kas Riiast Helsingisse lennates on samamoodi, et turvat ei läbi enne teisele lennule minekut?

Reaper: Oleksid võinud teha endale A1 load, siis on õppesõit väikese rattaga.
A1 sõiduk on võimsuse piiranguga 11 KW ja mootori töömahu piiranguga 125 cm3
Mulle ka ei meeldinud suure motikaga õppesõitu teha, eriti järsku pidurdamist, aga sain hakkama. Olen nõus, et roller on mõnusam riistapuu, eriti Aasias tihedas liikluses.

Olen olude sunnil ühe öö Doha lennujaamas veetnud, aga ega seal midagi mõnusat ei ole. On küll olemas n.n. "vaiksed ruumid kus on lamamistoolid. Need on reeglina meestele ja naistele eraldi aga leidsime ka ühe pereruumi, kus saab koos olla. Kui lennukist tekk kaasa võtta, siis hea unega inimene magab öö ära. Hotellid on lennujaamas ikka päris kallid.

Olen lennanud Airbalticuga ainult käsipagasiga ja teinud check-in kodus ära, siis marsid läbi turvakontrolli otse lennikile ja keegi ei ole kotti mõõtnud ega kaalunud. Kohvri paksusega on see, et ta peab pagasiriiulile ära mahtuma ja minu arvates on Airbalticu Boeingu riiul piisav 25 cm kohvri jaoks. Uuema Bombardieriga lennanud ei ole, selle kohta ei oska öelda, võib-olla on seal väiksemad riiulid. Ise kasutan seljakotti ja seda saab vastavalt vajadusele vormida.

Krk-il on septembri lõpus ilm veel väga mõnus, ei ole nii palav kui südasuvel. Samas on suurem sajuvõimalus kui suvel. Meri on mõnusalt soe ja puuviljad on valmis. Loodus on muidugi suve jooksul jõudnud ära kõrbeda, nii, et kevadist rohelust ei ole. Mulle meeldis Krk saarel eriti väikelinn Vrbnik oma rahulikkusega, kuigi öömaja võiks ikkagi võtta Krk-i linna, on rohkem tegevust.

Paneme sulle siis plaani kokku kui" laisk" oled
1 päev Agadir ( tegele autorendiga, et saaksid järgmisel hommikul kohe startida)
2 päev Agadir- Tafraoute 166km Tafraoute lähedal ilus koht Ait Mansour org.
3 päev Tafraoute - Foum Zguid 300km aga arvesta 6-7 tundi koos peatustega.
4 päev kõrberetk( bronni eelnevalt Ahmedi juures ära ja kauple kindlasti hinda alla. Kui ma õigesti mäletan siis meie maksime 90 EUR inimene koos tuurile eelneva ööbimise ja õhtusöögiga, olime neljakesi)
5 päev kõrbest lõunaks tagasi Foum Zguid - Agdz 136km
6 päev Agdz- Ait Benhaddou - Agadir 450 km pikk sõidupäev üle mägede.
Kui kindlasti kõrbe tahad näha siis Marrakesh ja Essaouira jäävad järgmiseks korraks kui hommikust õhtuni autoga sõita ei taha. Googelda linnade nimesid ja leiad mida kohapeal vaadata. Pikemaks tiiruks oleks kahte nädalat vaja.

Rendi auto, sõida 370km ca 6 tundi sellisesse kohta nagu Foum Zguid. Sealt leiad hotelli Auberge Oasis ja selle peremees Ahmed korraldab 4x4 reise Erg Chigaga düünide juurde.
http://www.auberge-oasis-foumzguid.com/aof/?page_id=46&lang=en

Kokku võtab Agadirist selline reis aega 3 päeva. Sõidada hommikul välja, peale lõunat oled Ahmedi juures ja jõuad veel kohapeal ringi vaadata. Järgmisel hommikul on auto koos juhiga ees, kes viib õhtuks düünide juurde. Tee peal näitab veel soolajärve, erinevaid oaase, berberite elamist ja kooli jne. Õhtul saab võtta paaritunnise kaamelitripi düünidel päikeseloojangut vaatama, ning peale õhtusööki on väike kultuuriprogramm lõkke ääres. Ööbimine korralikus telgis Peale hommikusööki tagasisõit Ahmedi juurde ja sama päeva õhtuks jõuab Agadiri tagasi.
Linnadest soovitan Essaouirat aga kindlasti koos ööbimisega. Õhtune linnamelu jättis väga toreda mulje.

Peeter, kas võiksid Vietnamis rolleri ostmisest-müümisest natukene lähemalt kirjutada. Kelle käest, kui suure läbisõiduga ja mis hinnaga ostsid? Kas vormistasite dokumendid? Kuidas ja kellele tagasi müüsid? Kui palju roller teel olles remonti vajas? jne.

Cao Bangi läksime bussiga Lang Sonist kuhu omakorga saime Hai Phongist peale Cat Balt tulekut.
Reis oli kokkuvõttes selline:
Hanoi 1 päev - Cat Ba 4 päeva- Hai Phong - Lang Son 1 öö- Cao Bang 2 päeva- Ba Be 4päeva - Hanoi 2 päev
Ööbusse ei kasutanud, päeval näed ümbrust ka ja kui öö bussis ära loksuda, siis oled terve järgmine päev uimane. Kõige ilusama loodusega olid teekonnad Lang Son - Cao Bang-Ba Be, parajalt mägine ja ümberringi lopsakas loodus. Cao Bangis sattusime kohalikule festivalile.

Soovitan samuti Ha Long Bayle ligineda Cat Ba poolt, nagu eelmine postitaja kirjutas.
https://trip.ee/foorum/uldfoorum/cat-ba-ja-ha-long-bay-kuelastus

Sapa asemel käisime omal käel tiiru Hanoi- Lang Son - Cao Bang-Ba Be - Hanoi. Võtsime paaris kohas võrrid ja tiirutasime mööda külasid. Riisiterasse oli hulgi. Ba Be järvel saab teha paadimatka ja tegime ka kahepäevase jalgsimatka kohalike tai hõimude juurde. Kui omal käel ei julge minna, siis allpool on ühe tuurikorraldaja video.

Rongiga tahtsime Gruusias sõita Tblisist Kutaisisse aga piletid olid samaks päevaks välja müüdud. Samast raudteejaamast läksid maršutkad ka Kutaisisse ja saime rutem kohale kui rongiga. Rong on odavam kui maršutka aga maršutka liigub suuremate linnade vahel nii-öelda jooksval graafikul, kui buss on täis, siis väljub ja hakatakse järgmist bussitäit koguma. Meil olid matšutkas kaasas kokkupakitud jalgrattad. Need võeti peale küll aga kuna sellega hõivasime 2 liskohta siis kasseriti rataste veo eest ühe koha pileti maksumus.
Gruusias Svaneetia piirkond on tore aga Tblisist sinna saamine võtab terve päeva. Kui Mestias juba oled siis võiks juba Ušgulis ka ära käia mis on veel vahvam kogemus. Kui tahad kohapeal ka ringi vaadata, siis kokku läheb viis päeva ära. Meie tegime jalgratastega 10 päevaga tiiru Kutaisi - Lentekhi - Ushguli-Mestia- Zugdidi-Kutaisi.

Kui 2 tundi ennem lennu väljumist Riia lennujaama jõuad, siis jälgi silti "Departure", see jääb vasakule poole. Kui sul on ainult käsipagas ja Check in tehtud, siisl on kõigepealt turvaväravad, kus võib pikk saba olla. Tee endale selgeks, mis sul võib käsipagasis olla ja mis ei või. Samuti võta ennem turvakontrolli minekut kõik metallasjad enda küljest ära. Kui oled turvakontrollist läbi saanud, siis vaata mis väravast "gate" su lend läheb. See on kirjas sinu pardakaardil, mille sa check in-i tehes välja printisid ja kontrolli "gate"number üle ka infotabloolt. Seejärel otsi "gate" üles jälgides suunaviitasid. Kui lendad väljapoole Schengeni viisaruumi, siis tuleb läbida veel passikontroll. Kui oled värava üles leidnud vaata infotabloolt kui palju sul on aega lennukile minekuni "boarding time". Kui aega on palju siis saab poode, söögikohti, WC jne. külastada.
Toredat lendu.

Käisime eelmise aasta augustis Kalimantanil festivalil. Reisikirja saab lugeda siit:
http://kirmas2016.blogspot.com.ee/2016/11/proloog.html

Pagasi transiidi saab lasta vormistada ka siis kui piletid on ostetud eraldi, aga ilmselt sõltub see pagasi vastuvõtjast. Lendasin sügisel Riia - Berliin Air Balticuga ja sinna otsa Berliin-Doha-Jakarta Qatar Airwaysiga, piletid olid eraldi. Küsisin Riias pagasi vastuvõtja käest,et kas ma pean pagasi Berliinis välja võtma. Poiss arvas, et ei pea. Müttas arvutis pea 5 min ja oligi pagasi transiit vormistatud.Doha transiit oli nagunii Qatari poolt. Jakartas oli väike pabin sees küll, et kas on kohver lindil aga kõik läks hästi.Tagasitulles aga Jakarta vastuvõtja transiiti ei vormistanud ja pidin Berliinis kohvriga ise tegelema.