Marsruudid Gran Canarial?

Neile,kes on rentinud auto ja ise sel saarel ringi sõitnud: milliseid marsruute olete kasutanud? Tähh!

Saar peaks oelma piiavalt väike, et autoga kõik olulised kohad mõne päevaga läbi sõita.

Ma just mõtlen, et äkki need mägiteed on ise sõitmiseks liiga õudsed.

Tenerifel mitte nii väga õudsad va. tee Masca külla. Kuid siiski sõitmine seal mägialas on närvikõdi.

Tee Masca külla:
http://cielonegro.ixine.com/wp-content/uploads/2007/07/masca-1.jpg

Tenerifel jah, aga Gran Canarial, jutt käib pregu sellest saarest ju?

Käisin just paar päeva tagasi Gran Canarial ja rentisime ka auto päevaks.
Põhimõtteliselt on hea ülevaade sõita kohe ümber saare tuur, mööda rannikut. Palju kiirteid 120km/h. Mägiteed muidugi ka, kogu lääneosa. Aga väga kihvt on ja adrenaliini ikka jagub, mõnusad vaateplatvormid jäävad ka tee peale. Saare keskosas tasub ka seigelda,me võtsime osa näiteks jeep-safari-st,mis läbibki saare keskosa. Megakogemus jällegi.

Linnatibinale on ikka sõit mägedes elamusrikas ja kiirus kipub väga aeglaseks minema. Meesterahvale pakkus aga seal rallimine lusti laialt, mis sest, et mina olin aeg-ajalt merehaige.

Gran Canarial on tõusud-laskumised veel järsemad, kui Tenerifel - nii mulle vähemalt tundus.
Keeruliseks võib osutuda ka parkimiskoha leidmine linnas ja kui see leitud - siis tillukesele parkimiskohale manööverdamine kaldpinnal (nagu seal enemasti on).
Me sõitsime saare praktiliselt läbi. Osta kohapealt KORRALIK kaart ja tee ise marsruut.

Ma olen seda saart kuskil 4 korda ristipõiki läbi sõitnud ja ümberringi ka. Oluline on lihtsalt hommikul alustada, et valges veel kiirteele tagasi jõuaks. Kuna tegemist on saarega, siis väga ära ei eksi. Kui kuhugile ka jõuda tahad siis on oluline väga täpne kaart, eriti kui kaarti lugeda ei oska. Tüütuks võib muutuda ots San Nicolasest Agaetesse- vaade on hea kuid kole palju keerutamist on ja ühtegi asustust vahele ei jää.
Aga võid endale sobiva otsida ka siit http://www.grancanaria.com/patronato_turismo/743.0.html

navigatsiooni seade aitab väga palju, mul aitas just gancanaril , jääb ringi ekslemine ära ja bensuraha hoiad ka kokku ja no täpsemat kaarti ei ole ka olemas kui gpsis

Kas Kanaaride kaart on gps-i (meil on Tomtom) Euroopa kaardipaketis?

Tomtom Go ja One sees on ka Kanaaride kaart kui on olemas lääne euroopa kaart nt. Madeirat või Küprost pole

No vot, oleks pidanud kaasa võtma, arvasin, et pole ja ei kontrollinud ka:(

No ühe päevaga ei sõida seal saart küll kuidagimoodi läbi :) Mägiteid on seal palju, enamus neist on kenasti sõidetavad ja pakuvad ka parajat adrenaliinisüsti meiesugustele lauskmaa inimestele. Hea kaart on kindlasti vajalik sisemaal sõiduks. Ümber saare tasub ka kindlasti ära sõita, vaated on ilusad ja teele jääb mitu mõnusat linnakest, kust läbi põigata ja läänepool on ka häid väherahvastatud randu. Marsruute võib valida mitmeid, näiteks lõunast üles Fataga poole v Santa Lucia kaudu läbi Tirajana ja sealt edasi R. Nublo suunas ja Moya kaudu jälle rannikule tagasi. Barranco de Guaiadeque on mõnus koht alustuseks, väge ilus roheline org, kus tee kulgeb oru põhja mööda, hea enne mägiteedele minekut kätt harjutada. Artenara kant on mägisem ja sealkandis on turiste kõige hõredamalt,teed ka natuke kehvema kvaliteediga ja rohkem kohtab väikesi varinguid teedel. Aga väga ilus kant.

üks tiir tee ümmber saare Moganist üles jne, teine risti läbi ja nähtud ongi, see nublo kannatab näha

Sai just 2 päeva tagasi seal rendikaga sõidetud. Marsuut peaaegu sama, mis nn. Saaretuuril. Hind ka sama, ehk rent + kütus 49 EUR. Ainult et autos oli meid 4 inimest, saaretuuril oleks see olnud 1 inimese hind. Marsuut siis järgmine: Playa Del Ingles- Aguimes- Santa Lucia- San Bartolomeo- Rock Nublo- Pico de Nuevo- San Mateo, seal siis lõuna rootsi lauas 9 eur inimene, Teror- Arucas (see vist ainus erinevus saaretuuriga, mis sealt läbi ei lähe, aga see on kuulus Gran Canaria "rummipealinn" koos vapustava katedraaliga)- läbi Las Palmase tagasi Playa Inglesi. Startisime hommikul 9.45, tagasi Inglesis kell 19.00. Kokku 200 km.

Kõigepealt oleks kõige mõistlikum saada hea kaart, nt on CiCar'i autorendil väga head kaardid (Y)

http://online.cicar.com/outset/EN/Downloads/GranCanaria.jpg

Nii mõnigi kord juhtus, et mõnd algelisemat kaarti lugedes tekkis segadus, kui kaardi järgi tuli otse minna, aga tegelikult sai minna kas paremale või vasakule, sest otse oli kuristik ja võis maanduda männi otsas :P

Kuna saarel on tegelikult ainult 2 kiirteed ning ülejäänud on mägiteed või pisemad teed, siis tuleb liiklemiseks varuda aega. Ühel päeval oleks superhea teha tuur pealinna Las Palmasesse, kus käia vanalinnas ja külastada ka katedraali, sellega koos olevat muuseumi ning tornidesse ronida, samuti jalutada läbi šopingutänavalt. Siis sõita mööda põhjarannikut pidi Arucasesse, seal mekkida Arehucase rummi ja muid häid tooteid, külastada katedraali ja parki. Sealt edasi vastavalt sellele, kuidas on soovi: kui mägiteid pidi sõita, siis läbi Moya suunduda Guya ja Galdari poole... Moyas on sajandeid vanad loorberid keset linna, kuid linn ise on suht pisike ja rahulik, kust loomulikult ei puudu Santa Ana kirik :D. Kui mägiteed sõita ei taha, siis saab tagasi kiirtee peale minna ning siis võtta suund Galdari peale. Galdar on minu vaieldamatu lemmiklinn, sest sealne kirik on oma interjöörilt kõige kenam, mida ma terve saare peal külastanud olen...samuti oli mul alati soov viia kõik oma külalised Cueva Pintadasse (http://www.cuevapintada.org/cueva/index.php). Seal on võimalik kuulata tuuri nii inglise, saksa, hispaania kui prantsuse keeles, nii et enne tuleks kodulehelt välja uurida, miskeelne tuur kõige paremini sobib ja vastavalt sellele plaane teha. Sealt edasi võib suunduda Agaete'sse kuid pärast seda kui Dedo del Dios tormiga (oli vist 2005 aastal) murdus, ei ole see minu arust enam nii popp linn (v.a kui te kiirlaevaga Fred Olsen Tenerifele tahate minna)

Igatahes nüüd hakkaks ma kiirteed mööda tagasi Las Palmase poole sõitma, teeks veel väikese vahepeatuse Cenobio de Valeroni juures, roniks seal üles koobaste juurde ja siis sõidaks GC2 pidi tagasi Las Palmasesse ja kui elate lõunas siis veel tunnikese Maspalomasesse.

Vohh selline oleks üks mu võimalikest marsruutidest, mille olen ka ise läbi teinud ;-)

Kasutan teemat ära, kuna tekkis üks küsimus seoses auto rentimise võimalustega GC-l. Uurisin seal erinevaid autorenti pakkuvaid internetilehekülgi, kuid päris 100% selgusele ei jõudnud. Osadel oli märgitud tingimustes selgelt, et juhtimisstaaži peab olema auto rentimiseks vähemalt 1 aasta, osad mainisid vaid, et juht peab olema vanem kui 25a ning osadel polnud kodulehel üleüldse mingeid tingimusi kirjas.

Seepärast hakkaski huvitama, et kas kellelgi on õnnestunud rentida autot ka nii, et juhistaaž on olnud alla aasta? Kuidas nad selle kindlaks teevad üldse? Juhiloa väljaandmise aja ärgi?

Kuna autorent tundub olevat parim võimalus selle saarega tutvumiseks, siis oleks üsna nutune kohale minna ja avastada, et autot ei saagi. Siis juba pigem see reis paar kuud edasi lükata, et juhistaaži aasta täis saaks.

M$ Autoroute 2007 peal on ka nii Tenerife kui ka Gran Canaria ilusti olemas. Nii et kel eraldi naviseadet pole, saab ka väiksema läpaka ja GPS-seadmega hakkama. Mul endal pisike IBM läpakas, plaanin selle minnes kotti torgata.

Mind huvitaks ka sealsed autorendi tingimused. Kust ja millist autot oleks mõistlik võtta? Mis laadi hinnad on? Kas tagatiseks on krediitkaarti ka vaja või saab ka ilma? Mingeid erisoove ei ole, tahaks lihtsalt soodsa hinnaga rattad alla saada seal.

GC-l on mägiteed tunduvalt järsemad ja kitsamad. Eelpoolmainitud tee Masca külla Tenerifel on köki-möki võrreldes teega, mis läheb Playa del Inglesist CG-l otse üles mägedesse.

Gran Canaria mägiteed midagi väga hull küll ei olnud, kui suudad eestis sõita siis saad ka seal hakkama. Mõned teed on küll vähe kitsamad aga möödasõidu kohti on piisavalt. Teed on siledad ja koha viitasid on piisavalt, kui just kruusatee peale ei lähe siis eksimine on suht vähe tõenäoline. Liikluskultuur on viisakas, pigem on turistid need kes liikluses sigatsevad. Kui naudid autosõitu siis suudavad need mägiteed väga palju positiivset tagasisidet anda.
Rendiauto tasub võtta vähe võimsam masin, kuigi ka lahjema mootoriga autoga saab mägedes hakkama, siis võimsama autoga on see palju kergem. Samas väga suurt autot ei tasu rentida, sest linnas on väiksele autole palju kergem parkimiskohta leida.
Parim oleks broneering juba varem ära teha, sest meie nii ei teinud ja suure otsimise peale pidime leppima sellega mis saada oli - Renault Clio. Mägedes 2 ja 3 käik, pidevalt 4000..5000 pööret, gaas kogu aeg põhjas sest muidu edasi ei liikunud, kiirteel 140-ga oli tunne et kohe laguneb kõik laiali kuna vibratsioon oli nii tugev ja seda kõike auto puhul mis ainult 30 000km sõitnud. Õnneks ei pidanud mingit tagatist ega krediitkaarti andma ja rendihind ei olnud ka midagi tapvat. Aga järgmine kord kasutan broneeringut.